Movie Maker ongelma

ski-fighter

Tein Windows Movie Makerilla videon ja kun sen kesto pitäis olla n. 2.20 min. Mutta siihen jää semmosta ylimäärästä tilaa ja kun se ei suostu jakamaan sitä jostain syystä pois. Aikaisemmin tein sen jotenkin mutta nyt se ei enää onnistu, auttaisitteko? Kiitokset jo etukäteen.

10

599

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä------------

      esikatseluikkunan alla ole leikkaustyökalu ja hiiren kakkosella päälle ja olikohan poista.

      • että aikajanan "kursori" laitetaan leikkauspaikkaan ja sitten klikataan sitä leikkaustyökalua, niin napsahtaa leike poikki. Sitten valitaan ja poistetaan se haluttu pätkä.


      • se------------
        ThreeMice kirjoitti:

        että aikajanan "kursori" laitetaan leikkauspaikkaan ja sitten klikataan sitä leikkaustyökalua, niin napsahtaa leike poikki. Sitten valitaan ja poistetaan se haluttu pätkä.

        varmaankin menee, jos tarkasti selittää.
        Jätin kysyjälle mahdollisuuden kokea oivaltamisen iloa.


      • ThreeMice kirjoitti:

        että aikajanan "kursori" laitetaan leikkauspaikkaan ja sitten klikataan sitä leikkaustyökalua, niin napsahtaa leike poikki. Sitten valitaan ja poistetaan se haluttu pätkä.

        Kun se "jaa" painike (jos ymmärsin oikein on se mainitsemanne leikkaustyökalu) on harmaana ja kun sitä klikkaa ei tapahdu mitään koska se ei ole valittavissa lopputeksteissä(joskus lopputeksteissä joskus ei?) ja leikkeiden jälkeen. Vielä kerran sanon: kuinka onnistun poistamaan turhan osan videosta jossa on vain mustaa??? Kiitokset vastauksista mutta ne eivät valitettavasti auttaneet :( (voi olla yös nin etten ymmärrä ohjeitanne)


      • ski-fighter kirjoitti:

        Kun se "jaa" painike (jos ymmärsin oikein on se mainitsemanne leikkaustyökalu) on harmaana ja kun sitä klikkaa ei tapahdu mitään koska se ei ole valittavissa lopputeksteissä(joskus lopputeksteissä joskus ei?) ja leikkeiden jälkeen. Vielä kerran sanon: kuinka onnistun poistamaan turhan osan videosta jossa on vain mustaa??? Kiitokset vastauksista mutta ne eivät valitettavasti auttaneet :( (voi olla yös nin etten ymmärrä ohjeitanne)

        Se leikkaustyökalu ei ole se jaa painike vaan löysin sen jo muualta..... mutta leikkaus ei vaan onnistu.


      • ski-fighter kirjoitti:

        Kun se "jaa" painike (jos ymmärsin oikein on se mainitsemanne leikkaustyökalu) on harmaana ja kun sitä klikkaa ei tapahdu mitään koska se ei ole valittavissa lopputeksteissä(joskus lopputeksteissä joskus ei?) ja leikkeiden jälkeen. Vielä kerran sanon: kuinka onnistun poistamaan turhan osan videosta jossa on vain mustaa??? Kiitokset vastauksista mutta ne eivät valitettavasti auttaneet :( (voi olla yös nin etten ymmärrä ohjeitanne)

        Mitähän tämäkin on?... kun leikkeessä on loppuhäivytys se ei häivytä vaan välkkyy? Nääkyykö tämä jos videon uppaa youtubeen?


      • ski-fighter kirjoitti:

        Mitähän tämäkin on?... kun leikkeessä on loppuhäivytys se ei häivytä vaan välkkyy? Nääkyykö tämä jos videon uppaa youtubeen?

        Ymmärrän kyllä miten leikataan pätkiä leikkeistä pois. Mutta en vaan sitä miten saan videon loppumaan siihen 2.20 eikä niin että se jatkuu 12 minuuttiin. Eli vielä kerran: KUINKA SAAN TYHJÄN MUSTAN PÄTKÄN VIDEON LOPUSTA POIS?????????????? Siitä lähti kyllä jotenkin vahingossa hieman.


      • 2.20
        ski-fighter kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä miten leikataan pätkiä leikkeistä pois. Mutta en vaan sitä miten saan videon loppumaan siihen 2.20 eikä niin että se jatkuu 12 minuuttiin. Eli vielä kerran: KUINKA SAAN TYHJÄN MUSTAN PÄTKÄN VIDEON LOPUSTA POIS?????????????? Siitä lähti kyllä jotenkin vahingossa hieman.

        Olisiko aikajanan "takaseinä"-punainen pysyviiva-siellä oikealla näkymättömissä,12min.kohdalla? Koita hakea,toivottavasti löytyisi sieltä niin voisit vetää 2.20 min kohdalle.


      • MarjaLiena
        2.20 kirjoitti:

        Olisiko aikajanan "takaseinä"-punainen pysyviiva-siellä oikealla näkymättömissä,12min.kohdalla? Koita hakea,toivottavasti löytyisi sieltä niin voisit vetää 2.20 min kohdalle.

        Tunnutte olevan asiantuntijoita, minä taas olen juuri kuvannut ekat kuvaukset videokameralla, asentanut VLC ohjelman jossa videoleikkeet on ja sitten neuvottiin asentamaan Movie Maker, nyt sekin on asennettu. Mitä seuraavaksi? Tarviiko vielä muita ohjelmia että videoleikkeet saa tehtyä elokuvaksi. Eli riittääkö vain nämä kaksi ohjelmaa aloittelijalle elokuvan tekoon?


      • tupelo2010
        MarjaLiena kirjoitti:

        Tunnutte olevan asiantuntijoita, minä taas olen juuri kuvannut ekat kuvaukset videokameralla, asentanut VLC ohjelman jossa videoleikkeet on ja sitten neuvottiin asentamaan Movie Maker, nyt sekin on asennettu. Mitä seuraavaksi? Tarviiko vielä muita ohjelmia että videoleikkeet saa tehtyä elokuvaksi. Eli riittääkö vain nämä kaksi ohjelmaa aloittelijalle elokuvan tekoon?

        haluan poistaa videon keskeltä pätkän, noin 20 sekuntia. Aikajanasta osaan kyllä katkaista "leikkaa-komennolla" videon koko loppupätkän pois mutta se ei ole siis tarkoitus. Miten saadaan siis alkukohta ja loppukohta määriteltyä ja poistettua videon keskeltä vain se pätkä?

        Samalla sitten jatkokysymys tallennuksesta. Jos videon haluaa youtubeen niin pakkaatteko itse wmw:n valmiiksi jollakin web-säädöllä vai jätätteko youtuben palvelimen huoleksi sen, se kai pakkaa flashiksi omilla parametreillä lähettipä sinne vaikka mitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe