Olen aika kokematon metsästysasioissa ja kysyisinkin hiukan neuvoa.
Vanhempieni tilan ympäristössä on paljon supeja ja olen ajatellut
loukuttaa ne vähemmälle. En vaan tiedä mitä tekisin ruhoille.
Turkilla ei ilmeisesti ole kaupallista arvoa, enkä edes osaa käsitellä
tarvittavalla tavalla, tai en ole koskaan edes yrittänyt.
Metsästys ja kalastus lehdestä luin, ettei niitä tulisi heittää muidenkaan
syötäväksi, oliko se nyt mahdollisen trikiinin vuoksi. Polttomahdollisuutta ei ole.
Mikä on edullinen tai helpohko itsetehtävä loukkumalli?
Miten tulisi toimia? Supeista pitäisi päästä. Metsästyskortti on ja metsästysoikeus.
Supi
4
781
Vastaukset
- OrginalCheyenne
Siis se mitä markkinoidaan yleisloukkuna (koko about 40 cm X 40 cm X 100 cm) on helpoin matkia... Voit tehdä laudasta, mutta takapäätu on oltava verkkoa. Tehokkaampi tosin jos kaksinkertaistat noi mitat ja teet kaksipäisen... Vitut niistä trikiineistä jos ei lähialuilla pyöri karhuja... Muistathan ettei naarasta jolla on poikaset saa tappaa 1.4 - 30. 7 välisenä aikana. Supikoirissa juurikin toi vaikeuttaa kesäpyyntiä, sillä naaras metsästää kun uros hoitaa lapsia...
- opastusta
Eip ole karhuja. Joten sitähän minäkin trikiinistä.
Hyvä muistutus tuo aika. Ajattelin tehdä loukun tässä kesäaikaan.
Kiitos vastauksestasi - jakujala
opastusta kirjoitti:
Eip ole karhuja. Joten sitähän minäkin trikiinistä.
Hyvä muistutus tuo aika. Ajattelin tehdä loukun tässä kesäaikaan.
Kiitos vastauksestasipaljon helpommin saat niitä supeja ku teet pienen syönnöksen niille missä ne rupiaa kulkeen ja sitten vain kytikselle siihen...loukkuun ei mene ku saman vuojen pojat kesällä niin syksyllä ja talvella on hyvä kytätä syönnöksellä...eikä tarvi olla mikään haiseva syönnös ku viepi omenia ja muita hetelmiä/kasviksia niin varmasti tulee supit ja jos ei tule niin pistää oksalta roikkuun yhen kalan niin sitte ainaki tulee...tai sitte ottaa amerikankettu koiran niin tulee supille kiire=) mulla saattais olla pentue tulossa jenkkejä;)
- foxkiller
jakujala kirjoitti:
paljon helpommin saat niitä supeja ku teet pienen syönnöksen niille missä ne rupiaa kulkeen ja sitten vain kytikselle siihen...loukkuun ei mene ku saman vuojen pojat kesällä niin syksyllä ja talvella on hyvä kytätä syönnöksellä...eikä tarvi olla mikään haiseva syönnös ku viepi omenia ja muita hetelmiä/kasviksia niin varmasti tulee supit ja jos ei tule niin pistää oksalta roikkuun yhen kalan niin sitte ainaki tulee...tai sitte ottaa amerikankettu koiran niin tulee supille kiire=) mulla saattais olla pentue tulossa jenkkejä;)
on hyvä laittaa loukkuun syötiksi.
ite olen kanu-loukkuun jättäny supin "luonnolliseen"asentoon ja ja jos on usiampi supi tullu niin pistäny pussiin ja pakkaseen ja sitte ku se jäätyy niin kirveellä pätkiny pienemmäksi ja loukkuun syötiksi.
tuolla menetelmällä ollaan saatu satoja supeja eikä ole tarvinnu niin paljoa pelleillä kalan raatojen ja muitten yökköjen kans.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082