Kosiminen rihkama-sormuksella

mies vaan

Onko mautonta kosia avopuolisoa jollakkin halvalla rihkama-sormuksella? Luonnollisesti myöhemmin hommattaisiin oikeat rinkulat. En halua ominpäin mennä ostamaan, koska riskit siinä että mennään metsään on aika suuret. Totesi joskus että ei halua mitään perus-kihlistä, vaan siinä on oltava joitan kuvioita. En halua että sanoo sormusta kauniiksi minua miellyttääkseen vaikka syvällä sisämmässään tuntisi toisin. Sitä kuitenkin olisi loppuelämän tarkoitus pitää sormessa, ja olisi ikävä jos sormus ei olisi kaikilla tavoin miellyttävä.

Tänä kesänä olisi tarkoitus kosia ja paikkakin kohtuu selvillä. Sormus asia vain mietityttää että voiko siitä loukkaantua kun rihkamalla kosii...aika moni toki kosii ilman sormusta, mutta ajattelin vanhanaikaisesti polvistua ja olisi vähän hölmää jos ei olisi mitään annettavaa...edes sitä rihkama-sormusta.

53

8051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • semmosta..

      No mun mielestä on vähän huono idea. Avopuolisosi kuitenkin ensin ajattelee, että "ai, sillä on sormuskin" ja kun se on sitten vain rihkamaa... Ei tulisi ainakaan mulle hyvä fiilis. Mikset kosi vaikka ruusun kanssa? Tai ison kukkakimpun jos jotain näyttävämpää haet?

    • punkkku

      No itse en kyllä kosinta hetkellä kaipaisi minkään laista rinkulaa, asia itsessään on se tärkein.
      Mutta, jos haluat rihkaman kanssa kosia niin eipä siinä mitään vikaa ole.
      Minä valitsisin rihkamasormukseksi sellaisen mistä ei jää epäselväksi, että se ei ole sitten se sormus mitä tullaan sormessa pitämään. Eli joku suklaamunasormus tai joku tosi höpöhöpö tai joku överirinkula :)

    • :) :) :)

      voit kosia ilman sormusta ja sopia puolisosi kanssa sitten että milloin haette yhdessä sormukset...

      • Neitonen,,,l.,.

        Kosit ja teet apilankukkasesta, heinästä, ruohosta näppärästi rinkulan ja sanot että tää on nyt tällanen muodollinen, että haetaan huomenna oikeat. Itse en haluaisi, että sormuksen kanssa tultaisiin kosimaan, koska haluan itse valita sormuksen. Enkä myöskään halua mitään rihkama sormustakaan.


    • zuula

      Kyllä ehdottomasti! Näin haluaisin itseäni kosittavan.

    • ........

      Itse kyllä miehen juuri toivoisin kosivan jollain rihkamasormuksella tai esim. jonkun ehdottamalla heinistä yms. tehdyllä. Ei ikimaailmassa osaisi sormusta valita vaikka hienosti on minun makuani oppinutkin tuntemaan. Kiva olisi jos sormuksesta näkisi heti ettei se ole aito. Eipähän ehtisi kääntää vatsassa että voi ei, tollasenko se hommasi. Melkein toivoisi että siellä oma mies kyselisi vinkkiä kun kosinnasta on vihjailtu mutta valitettavasti jonkun toinen ihanan huomaavainen mies kyseessä taitaa olla (oman kullan kirjoitustyylinkin tuntien :) )

      • ...

        toi heinästä tehty sormus on parempi idea kuin rihkama-sormus :)


      • tykkäisin!
        ... kirjoitti:

        toi heinästä tehty sormus on parempi idea kuin rihkama-sormus :)

        Jep! Tosi söpö idea, tykkäisin!


    • +++

      hauska idea kunhan sormus on niin "ylilyönti" että nainen tajuaa heti että oikea sormus valitaan sitten yhdessä myöhemmin.. Itsehän morsmaikkusi parhaiten tunnet, eli tiedät riittääkö hänen huumorinsa moiseen. =) itselleni oli jo sormus ostettu valmiiksi (ja kun oli himpun verran pieni niin käytiin vielä vaihtamassa), mutta teki kyllä vaikutuksen kun oli sormus ja kaikki.. tuli tunne että mies oli tosissaan liikenteessä ja rakas oli valinnut minulle sormuksenkin! =) onnea!

      • Öhömm

        Ahaa, voitko vähän tarkentaa millä lailla sormuksen etukäteen ostaminen kertoo sinulle, että mies on jotenkin enemmän vakavissaan kuin jos olisi kosinut ilman sormusta? Sormuksen etukäteen hankkiminenhan on vain amerikkalaisten kopiointia. Jokainen tekee tietysti tavallaan, mutta ei kannata nyt kuitenkaan sotkea mitään vakavuusasteita siihen onko sormus ostettu etukäteen vai ei.


      • qw

        koska se rihkamasormus olisi kuitenkin aina sen kosinnan symboli.
        Sitä minä ihmettelen, että miksi kosinta pitää olla niin teatraalinen kuin elokuvissa, eikö siitä voi vaan keskustella ja yhteisesti päättää, jos siltä tuntuu. Se on kuitenkin elämän tärkein valinta, johon molempien pitää valmistautua ja hyväksyä. Varmaan nämä isot eroamisluvut kielivät siitä, että on vain ulkoisesti suoritettu rituaalit häineen ja kosimisineen, mutta siäisesti ei ole sitouduttu asiaan.

        Alotuksestasi käy kyllä ilmi, että ajattelet asiaa elämän pituisena liittona, mikä on hyvä asia ja oikein.
        Varaa vaikka ruusu sitä varten, ettei tarvitse tyhjinkäsin olla! Vai onnko se hankala kuljettaa?


    • Matti Viikate
      • yxäxä

        jolloin sen ostamiseen ei tarvittaisi ennakkotietoja eikä sen koon muuttamisessa olisi ongelmia.
        Vasta sitten kun mennään naimisiin ostettaisiin yhdessä timantteja tulevan vaimon mietymysten mukaan.


      • En pidä enää kumpaak
        yxäxä kirjoitti:

        jolloin sen ostamiseen ei tarvittaisi ennakkotietoja eikä sen koon muuttamisessa olisi ongelmia.
        Vasta sitten kun mennään naimisiin ostettaisiin yhdessä timantteja tulevan vaimon mietymysten mukaan.

        on molemmille samanlainen, yleensä sileä rengas ja ostetaan naimisiin mentäessä. Kihlasormusta kantaa vain nainen ja se voi olla jokaisen maun mukaan sileästä renkaasta aina blingblingkivinen.


      • ainakin meillä näin
        En pidä enää kumpaak kirjoitti:

        on molemmille samanlainen, yleensä sileä rengas ja ostetaan naimisiin mentäessä. Kihlasormusta kantaa vain nainen ja se voi olla jokaisen maun mukaan sileästä renkaasta aina blingblingkivinen.

        Eiköhän se perinteisesti ole niin, että kihlasormus on molemmilla, yleensä samanlainen, vihkisormus ostetaan sitten naiselle. Tosin tuskin on mitään estettä tehdä miten haluaa, mutta noin se perinteisesti on ollut.


    • Ikuinen liitto

      Voit kosia ilman sormusta. Käytte sitten yhdessä valitsemassa tai teetätte mieleisenne. Sitä sormusta on tarkoitus käyttää lopun elämää, joten sen pitää olla teille molemmille mieluisa.

    • ghjwer

      Ei oo mitään merkitystä. Ja täytyykö sen sormuksen aina olla 'oikea kihlasormus''? Kultasepänliikkeet ovat pullolaan aivan ihania hopeasormuksia esim. 15-30€ luokkaa (ja nämähän eivät ole rihkamaa). Minä itse olisin totaalisen onnessani jos edes sellaisen saisin, sillä tällä omalla säälittävällä opiskelijabudjetilla viimeisestä aidon hopeasormuksen ostosta on aikaa. Mitä järkeä maksaa satoja euroja jostain sormuksista? Ajaa se asiansa vähemmälläkin rahalla ja tärkeintä on se, että haluaa viettää toisen kanssa loppuelämän. Sormus rahat kantsii törsätä lomamatkaan tai tuleviin häihin!

    • sari-68-

      Ei rihkamaa...kato kalevalakorut...niissä tarkotusta... :) eikä liian prameita..

      • aa

        On se surkeaa, että kihlasormus pitää olla jotenkin pramea, kun muuta ei ole, kun jokaisen tytön unelma on sormus. - Olis parempi, että vanhemmat ostaiivat tytöilleen kunnollisen sormuksen vaikka rippilahjaksi, jolloin ei tarvitsisi kihloin menoon kasata kaikkia toiveita ja haaveita.
        Kihloihin menosta on monelle tullut tavoite saada sormus. Muulla ei sitten niin väliä olekaan. Sitten sitä sormuta näytellään, että kenellä komeampi ja varsinainen asia jä kokonaan sivuun.


      • fkdlöfkdlsksfök
        aa kirjoitti:

        On se surkeaa, että kihlasormus pitää olla jotenkin pramea, kun muuta ei ole, kun jokaisen tytön unelma on sormus. - Olis parempi, että vanhemmat ostaiivat tytöilleen kunnollisen sormuksen vaikka rippilahjaksi, jolloin ei tarvitsisi kihloin menoon kasata kaikkia toiveita ja haaveita.
        Kihloihin menosta on monelle tullut tavoite saada sormus. Muulla ei sitten niin väliä olekaan. Sitten sitä sormuta näytellään, että kenellä komeampi ja varsinainen asia jä kokonaan sivuun.

        Makuja on tietty monia. Itse en käytä koruja juuri ollenkaan, mutta toivoisin että vihki - ja kihlasormukset olisivat mieluisat ja näyttävät kauniilta kädessä. Hetki on ainutkertainen ja kaunis sormus on kaunis symboli joka muistuttaa arjen keskellä ydestä elämäni onnellisimmasta päivistä. Sormusta ei tarvitse olla kosinta hetkellä. Enemmän panostaisin aikaan ja paikkaan.


    • Kosi mieluummin avaimenrenkaalla ja käytte sitten yhdessä ostamassa sormukset. Se vielä jos irrotat sen suostumisen jälkeen avaimenrenkaan avainnipustasi ja ilmoitat sen väliaikaiseksi kihlautumisen merkiksi, niin se antaa sellaisen kivan muiston ja sitä voi sitten kertoa jälkipolvillekkin että "minua kosittiin avaimenrenkaalla".

    • pumpulipum

      kosi mutta älä millä tahansa rihkamalla, osta vaikka tinalankaa ja jotain sydäntimantteja askartelukaupasta ja väkerrä niistä itse tunteella joku korvaava sormus.
      Minä ainakin olisin aivan vakuuttunut ja otettu ja ihan varmasti suostuisin.
      Missään kaupasta ostetussa leikkisormuksessa ei kyllä ole mitään tunnelmaa....

    • ________

      Rihkamasormus on hyvä idea. Ja kyllä, siitä voi suuttua. Mutta suuttuminen kertoo enemmän suuttujasta kuin kosijasta.

    • Sormuksetta kosittu

      Minusta paras idea on tehdä heinästä sormus. Siitä kosittava tajuaa heti, että oikeat sormukset haetaan myöhemmin.

    • 20+16

      Väsää tuohisormus, tai jos et saa mistään tuohta niin sitten vaikka litistetystä mehupillistä tuohisormuksen tapaan. Netistä varmaan löytyy taitteluohje.

      • hyppiskä

        Kultaa, hopeaa, timanttia, tuohta, kultaa, hopeaa, timanttia, tuohta, kultaa, hopeaa, timanttia, tuoh... :D


    • 9i9idkk3eu9

      Mun mielest olis ihanaa vaik mies kosis pajusormuksella :D

    • Kosisin kai

      millä rekvisiitalla kosit. Vaikka se sormus symboloikin sitoutumistanne se ei takaa mitään kosimisesta hautaan. Vaikka kosisit tuumakierteisen mutterin kanssa niin sillä ei ole merkitystä. Jos se morsmaikku sinut lemppaa tai valitsee sormuksen tähden koko parisuhteenne jalusta on kierossa. Ihmisen kanssa eletään ja ollaan myötä- ja vastamäissä, ei sormuksen, se on vaan pala muovia tai metallia lasilla tai kivin koristeltuna. Ole oma itsesi ja kosi sellaisena kuin olet ilman rekvisiittaa, niin ne aidoimmat kaupat syntyy.

    • cldfh

      Leipäpussinsulkijasta saa oivan sormuksen päivämäärällä varustettuna.

      • Aivan ihana!!!! Koska tulet kosimaan?


      • AT

        Eikös siinä ole parasta ennen PVM, että mihin päivään mennessä vastaus kannattaisi antaa tai kosinta on "käyttökelvoton" ... Ehdottomasti paras!!


    • ar'g

      Minä ottaisin rihkamasormuksenkin ihan hyvällä, mutta puoliskoasi en tunne. Mitä jos sen sijaan veisit metsään kävelylle, taittaisit vaikka koivun oksasta rinkulan ja polvistuisit? Sitten ei jää epäselväksi, että oikea sormus on tulossa myöhemmin..?

      Voit myös kosia esim. äitisi, mummosi tms sormuksella. Niillä on kai joskus ihan vihittykin ihmisiä..

      Koivun sijaan voi käyttää tietysti muitakin..

    • aina vaan onnellinen

      suoritettiin miehen luokkasormuksella eräänä uudenvuodenaattoyönä. Oli täysi yllätys kun menimme raketteja lähettämään niin miehellä oli mukana kuoharipullo ja tuo sormus. SItten kun raketit alkoivat lentää hän polvistui ja kosi.
      Ei haitannut yhtään millainen sormus oli tai vaikka sitä ei olisi ollutkaan. No, vieläkin se luokkasormus on minulla (vaikka koskaan ei ole sen jälkeen sormessani ollut on niin isokin).

      Kyllä mielestäni menee jo vähän teennäiseksi, jos pitää timantteja tms. olla jo valmiina.

      Onnea kosintaan ja toivottavasti tulette yhtä onnellisiksi kuin me :)

    • Tuohivirsu.

      Tuohinen sormus käy ...kävihän se sodan aikanakin ja siitä laulettiin jossain laulussakin.

      • mm

        Laulu menee "tämä tuohinen sormus ja lempeni vaan, kestää yhden illan kerrallaan" Ei kovin lupaavaa.


    • s

      mielestäni voit olla rauhallisin mielin millä ikinä päätätkin kosia:) eiköhän se ole siinä nimeomaan se ajatus ja päämäärä tärkein ja jos joku siinä tilanteessa suuttuu tms kun toinen täydestä sydämestään pyytää vaimoksi on se hyvä syy heittää jarru päälle ja vetää uukkari.enkä nyt tarkota että ois ihan sama miten kosii,mut ei sillä materialla pitäs olla mitään merkitystä.Onnea ja tsemppiä tapahtumaan

    • Naikkonen :)

      joko ilman sormusta kosinnan tai sitten tosiaan joku rihkamasormus, josta huomaa, että oikea sormus on tulossa sitten myöhemmin. Kesällä just joku heinästä tekastu sormus olis aika kiva. :) Itse haluan sormukseni valita. En usko, että mies tietää millaisen sormuksen haluan, vaikka minut aika hyvin tunteekin. :) Tai no, meillä sormusasia on kyllä jo mietitty, persoonalliset sormukset on tulossa...

      • Gnaanaa

        Kyllä itse ainakin hymyilisin jos tulisi ilmi, että kahdestaan ne sormukset sitten haetaan.
        Ihan sama onko se kukkapuska, rihkamasormus vai heinästä kasattu heinäsormus mitä lapsena tehtiin. Eli hyvin sopii ainakin minun mielestä ja naisihminen itse olen.

        Meille hankittiin etukäteen sormukset ja sitten vain odottelin vatsa kuralla milloin se mies päätti kosia. Voin sanoa, että paljon inhottavampi vaihtoehto, kun tietää, että se on suunnitteilla, mutta se, oliko viikon vai vuoden kuluttua ei ollut selvä (:


    • kosintaa odotteleva

      Mun mielestä kosinta on täysin miehen päätettävissä miten sen tekee ja sormuksen kanssa vai ilman! Vain mielikuvitus on rajana :)
      Toki sitä saa tulevaa vaimoa miellyttää ja ajatella miten se olisi kaikista ihaninta ja mieluisinta hänelle..
      Minä itse ainakin olisin tyytyväinen mihin tahansa! tarkoitushan on osoittaa haluavansa elää toisen kanssa loppuelämä ja kihlaushan on lupaus avioliitosta! Todellakin sen "oikea" tarkoitus monilta unohtuu..
      Itse olisin kuitenkin erittäin onnellinen oikeaan kihlasormukseen kosinnassa, kaikkein parhain sormushan olisi se minkä oma kulta on valitsenut!! Tunne se on tärkein. Toki mukavaa olisi myös valita sormukset YHDESSÄ(ei vain naisen maun mukaan).
      Jos olisin mies, harkitsisin kyllä monta kertaa kosintaa jos se sormuksen ulkonäkö olisi rakkaalle kaikkein tärkein asia..liekö prameilu tarkoitus vai mikä???
      Kuitenkin hurjasti onnea ja menestystä valitsemaasi kosintaan!! :)

    • musta se ois ainaki kovasti romanttista  

    • Santeri777

      Alistut maahan kuin opetettu ja alistettu koira kuningattaresi eteen, häpeä.
      Ole mies ja lopeta tuo puudelina oleminen, säälittävää tuollainen touhu ... ali-ihminen.
      Susta sais hyvän tiskirätin tai vahtikoiran pihamaalle räksyttämään joutavia.

      Oikea ihminen ei suostu ali-ihmisen käytöstapoihin, ei koskaan.

      Ole ihminen ja keskity olennaiseen ... tuollainen nöyristely ja ali-ihmiseksi suostuminen on häpeällistä.

    • Aviomies vaan

      Hyvä idea.
      Muistaako kukaan, kun aikoinaan oli mm. markettien auloissa sellaisia punaisia hassuja pömpeleitä, joihin laittoi jonkun pennin ja käänsi vipua pari kertaa, raks raks, niin sieltä pullahti esiin sitten sellainen puoliksi värillinen ja puoliksi läpinäkyvä avattava muovikupla, joissa oli sisällä jotakin (lapsille) hauskaa. Aikoinaan harhautin tulevaa (nykyistä) vaimoani, että odota tässä, minä äkkiä kipaisen tuolla. Vasta kolmannella kerralla onnisti ja sain sieltä pömpelistä sen muovikuplan, joka sisälsi sen lähes tinapaperia olevan sormuksen. Sillä sitten kosin ja naimisissa ollaan vieläkin. Eli rihkamasormuksen myötä päätettiin mennä avioon. Ollaan vieläkin aviossa ja on jo teini-ikäinen tytärkin meillä. Toki oikeatkin sormukset hankittiin myöhemmin.
      Tsemppiä kosintaan "mies". Muodollisuus on kuitenkin tärkeää, ei esim. kivellä kosita jne. Rihkamasormuskin muistuttaa siitä riitistä, mihin ollaan yhdessä lähdössä...

      • on.

        Rihkamaa ja mikä ei? Joku voi pitää alle tuhannen euron sormusta rihkamana ja toiselle se on jo kallis. Tärkeintä kosimisessa on se tunne,että toinen on aidosti tosissaan. Mutta löytyy ihmisiä, jotka mittaavat suhdetta varallisuuden mukaan.


    • rihkamaa, mutta väsääpä itse vaikka tuohisormus väliaikaisratkaisuks.

      Siinäpä typsylle yllätystä ja varmasti on mieleinen.

      • bb

        riippuu millainen tuleva puolisosi on, siitä voi tulla sanomistakin myöhemmin...


    • 45uhj54

      parempi jättää kokonaan sormus pois kosiessa ja sanoa että hankitaan ne sitten yhdessä, ettei vain toinen ymmärrä väärin että kosit oikeasti rihkamasormuksella

    • ei sormus ole niin tärkeä, vaan se tarkoitus..jos puoliso rakastaa sinua niin se kyllä ymmärtää:)

      • Tuohisormus

        Olemme olleet naimisisssa kesän tullessa 50 vuotta. Sormuksen otin pois 40 vuotta sitten onnettomuuden seurauksena. Silti liittomme on kestänyt aikaa aivan mainiosti, vaikka pikkuskismoja on vuosiin niitäkin jokunen mahtunut.


    • Luonnosta vaikka

      Väärinkäsitys on tietysti mahdollinen, että kosittava luulee sen olevan se "lopullinen" kihlasormus. Miten ois joku tuohisormus tai vaikka kukkasen varresta väännät jonkun. Tai vaikka "pääsiäismuna" sormus, jota ei varmaankaan erehdy pitämään varsinaisena kihlasormuksena. Itse olen kyllä sitä mieltä, että sormus kosiessa on ihan turha. Meillä ei tullut lainkaan kihlasormuksia (jälkeenpäinkään hankittuna) ja hyvin pärjättiin! Kosinta ei ollut lainkaan hölmö!

      • Josef Mengele

        Osta tuohinen sormus.


      • Tuohisormus
        Josef Mengele kirjoitti:

        Osta tuohinen sormus.

        Sisältyy peitelty vihjaus!
        Vanhan laulun mukaan "Tuohinen sormus ja lempeni vaan, ne kestävät yhden illan kerrallaan!
        Joten voi olla asiantuntevalla morsiamella hieman sanomista ylkämiehelle asian tiimoilta!


    • Broadway

      Anna mieluummin vaikka ruusun, niin ei voi mennä väärin! ;)

    • Neuvoja77

      Mielipiteitä on näköjään joka lähtöön. Jos oma mieheni aikanaan olisi kosinut rihkamasormuksen kanssa niin olisi se aika mautonta ollut, olisi tuntunut että onko tuo edes tosissaan ja eikö ton vertaa mua arvosta. Kosi mieluummin tosiaan sen heinästä tehdyn sormuksen kanssa tai ruusun tai muun lempikukan kanssa, silloin et voi epäonnistua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe