kantovesi

lämmin vesi

Haluaisin sellaisen sähköllä lämmitettävän lämminvesivaraajan (noin 50 l ), jonka voin itse kantovedellä täyttää. (Ei ole vesijohtoja). Onko sellaisia olemassa vai pitääkö itse sellainen jotenkin rakentaa?

Kiitän etukäteen vastauksesta!

9

6127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jbh h nöljh

Lämminvesivaraajaa ei saa lämmittää tyhjänä, vastukset alkaa poksumaan. Eikä ole hyvä pitää sitä vajaanakaan, alkaa ruostuminen...

Elikkäs mun käsittääkseni varaajaan pitäs liittää joku iso säiliö, mistä tulisi vettä tilalle, sitä mukaa kun sitä käytetään. Ja ainakin kaikissa varaajissa, mitä olen nähnyt on liitännät alapuolella, siis painevedelle. Elikkäs ei oikein toimi tavalliset.

Eli mun mielestä helpoin on eristetty vesisäiliö, mihin lämmittää erikseen vettä käytön mukaan. Muuten voi mennä Pelle Peloton- hommiksi.

• lämmin vesi

Niin, tähän asti ole lämmitttänyt pesuveden tavallisella vedenkeittimellä. Kyllähän sekin toimii. Ehkä löydän entistä suuremman keittimen. On kuitenkin melkoista läträämistä.
        Ehkä voisi miettiä suurkeittiöiden sähköllä lämmitettäviä isoja patoja.

Kiitos vastauksesta joka tapauksessa!

• .....
      • Vesimattikäyttäjä

Jos ymmärsin oikein, mökillesi tulee sähkö ja veden KANNAT sangoilla jostain(järvi, lampi, puro, lähde?) Voithan laittaa sinne "lähteen" reunalle pienen vesiautomaatin (pumppu, painesäiliö, imu- ja paineliitäntä ja maksaa jotain alle 200 euroa) jolle vedät sähköt vaikka roikkajohdolla. Sitten vaan putkella/letkulla vesiyhteys tavalliseen varaajaan ja sinulla on lämmin painevesijärjestelmä. Eri asia sitten jos joudut kuljettamaan veden mökille vaikka autolla kauempaa?

• lämmin vesi

Olipa todella löytö tämä isohko vedenkeitin! Ei enää tarvitse tuherrella pienellä keittimellä.
        Juuri tämäntapaista olen etsinyt.
        Yleensä lämmitän keitiön liedellä suuren kattilallisen vettä, mutta se ei aina ole mielekästä, jos ei muuten liettä tarvitse lämmittää. Ja mukavuudenhalukin on pannut muita ratkaisuja kaipaamaan.

Kiitos vihjeestä!

• lämmin vesi
        Vesimattikäyttäjä kirjoitti:

Jos ymmärsin oikein, mökillesi tulee sähkö ja veden KANNAT sangoilla jostain(järvi, lampi, puro, lähde?) Voithan laittaa sinne "lähteen" reunalle pienen vesiautomaatin (pumppu, painesäiliö, imu- ja paineliitäntä ja maksaa jotain alle 200 euroa) jolle vedät sähköt vaikka roikkajohdolla. Sitten vaan putkella/letkulla vesiyhteys tavalliseen varaajaan ja sinulla on lämmin painevesijärjestelmä. Eri asia sitten jos joudut kuljettamaan veden mökille vaikka autolla kauempaa?

On kaivolle noin sata metriä. Kaivon vesi ei ole kummoistakaan, joten juomaveden haemme parin kilometrin päästä lähteeltä.

Kyllä on tarkoitus kunnostaa kaivokin, pikkuhiljaa ja vetää kesäjohto talon ulkopuolelle.

Jos vedämme veden sisälle, meidän on myös uusittava viemäri sen mukaan. Juuri tässä vaiheessa meillä ei taida olla siihen varaa.
        Kiitos neuvoista kuitenkin.

• kyrvättanaanrupikull
        lämmin vesi kirjoitti:

Olipa todella löytö tämä isohko vedenkeitin! Ei enää tarvitse tuherrella pienellä keittimellä.
        Juuri tämäntapaista olen etsinyt.
        Yleensä lämmitän keitiön liedellä suuren kattilallisen vettä, mutta se ei aina ole mielekästä, jos ei muuten liettä tarvitse lämmittää. Ja mukavuudenhalukin on pannut muita ratkaisuja kaipaamaan.

Kiitos vihjeestä!

Pistä saunaan pataa.Kunnon pata kestää veden pysyminen lämpimänä melko kauan;))))Jos vieläpä muistaa välillä täyttä höyrystyy ja muutenkin käytetään.

• p**seestä
        kyrvättanaanrupikull kirjoitti:

Pistä saunaan pataa.Kunnon pata kestää veden pysyminen lämpimänä melko kauan;))))Jos vieläpä muistaa välillä täyttä höyrystyy ja muutenkin käytetään.

Kuka hemmetti moisen kelpuuttaa tyylikkääseen bastuunsa. Ne vehkeet kuuluu karjakeittiöön.

• kooraudassa

harvia on nimeltään, hintaa jossakin parin-kolmensadan pinnassa. Rosteripellistä tehty aika sievä laite.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      197
      5102
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      42
      2578
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1739
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1364
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1229
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1203
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      105
      959
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      118
      896
    Aihe