Hymahtelua

vasen korva

Mistä vois johtua kun kuuluu sellasta humahtelua vasemmassa korvassa? Se kuuluu vähän saman tapasena kuin syke, ja sitä kuuluu vain välillä. Joskus on päivä tai parikin että ei kuulu, niinkun nytkin oli, sunnuntaina kuulu ja nää 3 päivää tässä välissä ollut taas kuulumatta mutta nyt taas kuuluu. Ja niinä päivinä kun sitä kuuluu, ei kuulu myöskään jatkuvasti (onneks, todella ärsyttävä ääni). Kuulen korvalla kuitenkin normaalisti. Tää alko kun ekan kerran puhdistin ceridal öljyllä korvat, eli joskus kuukausi sitten (ja tuo ceridal öljyllä puhdistaminen on sairaanhoitajana sairaalassa olevan mieheni ohje, sairaalassakin kuulemma sillä puhdistetaan). Tein puhdistuksen nyt viime lauantaina toisen kerran ja vanupuikkoon tuli vaikkua hirveä määrä just vasemmasta korvasta. Oikeesta ei oo tullut paljon mitään, oikeella korvalla ei tätä humahtelu ääntäkään kuulu.

Mies on vain neuvonut että vanupuikolla puhdistelisin, mutta kun siitä ei ole mitään apua ja puikkoonka ei enää vaikkua tms tule...

Toi äänen kuuluminen ei liity mitenkä pään liikkumiseen tms. sitä kuuluu vaikka päätä pitäis paikallaankin.
Korvassa ei ole mitään kipua tms.

Onko kellään muulla kokemusta ja mikä on auttanut?

15

3317

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

Kun ei mitää vastauksia tuu...

Nyt on sit Removaxiakin kokeiltu. Kirkasta vettä huuhtelussa tuli pihalle. Ja sama humahteleva "jumputus" ääni jatkuu edellee... Se kuuluu vaan sillon kun on hiljasta... Et jos on meluisassa paikassa niin saan olla tolta ääneltä rauhassa. Ja on aika sairaan ärsyttävää...
      Olis kiva saada joku apu mut mikä? Ja mistä tollanen voi johtua?

• 12 45 67 88

Oletko ajellut tuulisessa säässä pyörällä ilman päähinettä? Oletko allerginen jollekin? Onko sinulla vaihdevuodet (älä loukkaannu, vaihdevuosissa voi tulla tykytyksiä).
        Kokemuksia kyllä on vaikka kuinka monella, mutta mistä se johtuu.... Joku voi tietääkin.

• ap
        12 45 67 88 kirjoitti:

Oletko ajellut tuulisessa säässä pyörällä ilman päähinettä? Oletko allerginen jollekin? Onko sinulla vaihdevuodet (älä loukkaannu, vaihdevuosissa voi tulla tykytyksiä).
        Kokemuksia kyllä on vaikka kuinka monella, mutta mistä se johtuu.... Joku voi tietääkin.

En ole ajellut pyörällä ollenka tänä keväänä, siitepölylle allerginen joka kyllä aiheuttaa tällä hetkellä nenän tukkoisuutta ja lääkitystä en siihen voi ottaa (muuta kuin Nasolinia) koska olen raskaana (ja raskaus ei mielestäni vaikuta kuulojuttuihin paitsi verenpaineen nousulla, mutta sitäkään ei ole ja viimeks tänään mittasin kotona). Vaihdevuosiakaan ei siis ole, oon 24v.
        ja tuo kun on alkanut jo joskus kuukausi sitten. Nenän tukkosuuskin on alkanut vasta parin viikon sisällä, eli ensin on ollut toi humahtelu... vai mikskä tota nyt voi sanoa. Ja tosiaan pysyy pari tai muutaman päivän välillä poissakin, mut sit taas jatkuu ainakin päivän, välillä parikin päivää putkeen.

• puhalluss
        ap kirjoitti:

En ole ajellut pyörällä ollenka tänä keväänä, siitepölylle allerginen joka kyllä aiheuttaa tällä hetkellä nenän tukkoisuutta ja lääkitystä en siihen voi ottaa (muuta kuin Nasolinia) koska olen raskaana (ja raskaus ei mielestäni vaikuta kuulojuttuihin paitsi verenpaineen nousulla, mutta sitäkään ei ole ja viimeks tänään mittasin kotona). Vaihdevuosiakaan ei siis ole, oon 24v.
        ja tuo kun on alkanut jo joskus kuukausi sitten. Nenän tukkosuuskin on alkanut vasta parin viikon sisällä, eli ensin on ollut toi humahtelu... vai mikskä tota nyt voi sanoa. Ja tosiaan pysyy pari tai muutaman päivän välillä poissakin, mut sit taas jatkuu ainakin päivän, välillä parikin päivää putkeen.

Oletko kokeillut ilman puhaltamista korvaan (varovasti, koska toinen on näemmä auki).
        Siis sulje sieraimet ja puhalla. Tarkkaile, reagoivatko mol korvat samalla lailla. Jos korvatorvi on tukossa niin sen puoleiseen korvaan ei meinaa mennä ilmaa eikä sieltä kuulu mitään esim. pientä naksahdusta, joka kuuluu avoimen korvatorven puolelta.
        Lujasti puhaltaen saa torven auki, mutta minä en uskalla usein puhaltaa niin lujaa, koska pelkään että terveeseen korvaan menee liiikaa ilmaa. Avautumisen kyllä sitten huomaa, kun se tapahtuu.
        Siis jos puhaltaessa ei toinen korva tunnu erilaiselta kuin toinen, kyseessä ei ole se, että korvatorvi olisi ummessa ja korvassa olisi väärä paine.
        Voit kokeilla availla korvatorvea myös haukottelemalla taikka nielemällä niin että sieraimet on suljettu, mutta siinä ei avautumista niin voi päätella. Näistä ei kumminkaan ole mitään haittaa.
        Korvatorvi on hyvin hyvin ohut, se tukkeutuu helposti.

• ap
        puhalluss kirjoitti:

Oletko kokeillut ilman puhaltamista korvaan (varovasti, koska toinen on näemmä auki).
        Siis sulje sieraimet ja puhalla. Tarkkaile, reagoivatko mol korvat samalla lailla. Jos korvatorvi on tukossa niin sen puoleiseen korvaan ei meinaa mennä ilmaa eikä sieltä kuulu mitään esim. pientä naksahdusta, joka kuuluu avoimen korvatorven puolelta.
        Lujasti puhaltaen saa torven auki, mutta minä en uskalla usein puhaltaa niin lujaa, koska pelkään että terveeseen korvaan menee liiikaa ilmaa. Avautumisen kyllä sitten huomaa, kun se tapahtuu.
        Siis jos puhaltaessa ei toinen korva tunnu erilaiselta kuin toinen, kyseessä ei ole se, että korvatorvi olisi ummessa ja korvassa olisi väärä paine.
        Voit kokeilla availla korvatorvea myös haukottelemalla taikka nielemällä niin että sieraimet on suljettu, mutta siinä ei avautumista niin voi päätella. Näistä ei kumminkaan ole mitään haittaa.
        Korvatorvi on hyvin hyvin ohut, se tukkeutuu helposti.

ja vasen korva tuntuu erilaiselta tai siis siel ei kuulu mitää napsahdusta kuten oikeessa korvassa. Kerran sain kuulumaan myös vasemmassa korvassa sen napsahduksen..Mikä sen voi sit tukkia? Muuta kun jotkut kasvaimet tms?

• sa mavika
        ap kirjoitti:

ja vasen korva tuntuu erilaiselta tai siis siel ei kuulu mitää napsahdusta kuten oikeessa korvassa. Kerran sain kuulumaan myös vasemmassa korvassa sen napsahduksen..Mikä sen voi sit tukkia? Muuta kun jotkut kasvaimet tms?

Allergia ja yleensä limakalvojen turpoaminen. Suola. Lihavuus. Polyypit. Tulehdus. Asperiini. Rakenne on sellainen...
        Lääkkeisiin pitää suhtautua hyvin vältellen niin kauan kun vauva on tulossa ja kun imettää.

Sitte jos on vielä tätä ongelmaa, voi kokeilla jotain, itse olen saanut vähän apua kortisonisuihkeesta muttei sitä voi käyttää kuin lyhyitä jaksoja.

• ap
        sa mavika kirjoitti:

Allergia ja yleensä limakalvojen turpoaminen. Suola. Lihavuus. Polyypit. Tulehdus. Asperiini. Rakenne on sellainen...
        Lääkkeisiin pitää suhtautua hyvin vältellen niin kauan kun vauva on tulossa ja kun imettää.

Sitte jos on vielä tätä ongelmaa, voi kokeilla jotain, itse olen saanut vähän apua kortisonisuihkeesta muttei sitä voi käyttää kuin lyhyitä jaksoja.

on kyllä. Ei oo siis koskaan testattu mutta oon syönyt itsehoitolääkkeitä aiemmin ja ne on tehonnut. Raskauden takia en oo niitä nyt voinut ottaa. Muita allergiaoireita ei oo kun nenän tukkoisuus.. Mutta sekin on aiempina vuosina pysynyt pois kun oon lääkkeet aloittanu ennen oireiden alkamista.
        Mies katso nieluun ja kitarisat on kuulemma kasvanut ja jokin suunnilleen 0,5cm kokonen rakkula näky siellä... Mutta noi rakkulat kuulemma häviää yleensä itsekseen ellei kyseessä oo kasvain.

Asperiinia tai muitakaan lääkkeitä en oo koko raskausaikana syönyt yhtään.

• ap
        ap kirjoitti:

on kyllä. Ei oo siis koskaan testattu mutta oon syönyt itsehoitolääkkeitä aiemmin ja ne on tehonnut. Raskauden takia en oo niitä nyt voinut ottaa. Muita allergiaoireita ei oo kun nenän tukkoisuus.. Mutta sekin on aiempina vuosina pysynyt pois kun oon lääkkeet aloittanu ennen oireiden alkamista.
        Mies katso nieluun ja kitarisat on kuulemma kasvanut ja jokin suunnilleen 0,5cm kokonen rakkula näky siellä... Mutta noi rakkulat kuulemma häviää yleensä itsekseen ellei kyseessä oo kasvain.

Asperiinia tai muitakaan lääkkeitä en oo koko raskausaikana syönyt yhtään.

Kysyin neuvolasta et sitä ainaki saa käyttää, kun vaikuttava aine cetirizin ja sitä sattu viel kotona olemaan. saa nähdä poistaako tässä vaiheessa enää mitään oireita.. Histeciä oon aiemminkin ottanut mut tosiaan alottanut jo ennen oireiden puhkeamista...

On vaan niin tukala olo ton tukkosuuden ja vuotamisen takia ja aivastelukin alkanut. Ja vähä tuntuu ku kuumettakin olis mut normaalia toi mittari näyttää.

• Bbbum!

Tinnituksenkin äänivalikoima on melko laaja. Minuakin pyrkii stressaamaan silloin kun jokin uudenlainen ääni ilmaantuu.
        Yksi mahdollinen äänen aiheuttaja voisi olla niska-hartiaseudun kangistuminen. Minulle ilmaantui kumahtava, tamburiinimainen ääni juuri kun oli marjanpoiminta-aika herukkapensaissa. Kurkottelu saattoi vaikuttaa. Nyt sain saman tietokoneen käsittelyssä väärän korkuisella pöydällä pahassa asennossa.
        Kun olen puhunut lääkärille äänten vaihtelusta sain vain ympäripyöreän kommentin.
        On kirjakin tinnituksesta (Tapani Jauhiainen) Sen mukaan matalaääniset ilmiöt yleensä tulevat läheltä pintaa ja korkeat syvemmältä, ehkä aivoista. Kyllähän vaikku on tunettu aiheuttaja.

• ap
        Bbbum! kirjoitti:

Tinnituksenkin äänivalikoima on melko laaja. Minuakin pyrkii stressaamaan silloin kun jokin uudenlainen ääni ilmaantuu.
        Yksi mahdollinen äänen aiheuttaja voisi olla niska-hartiaseudun kangistuminen. Minulle ilmaantui kumahtava, tamburiinimainen ääni juuri kun oli marjanpoiminta-aika herukkapensaissa. Kurkottelu saattoi vaikuttaa. Nyt sain saman tietokoneen käsittelyssä väärän korkuisella pöydällä pahassa asennossa.
        Kun olen puhunut lääkärille äänten vaihtelusta sain vain ympäripyöreän kommentin.
        On kirjakin tinnituksesta (Tapani Jauhiainen) Sen mukaan matalaääniset ilmiöt yleensä tulevat läheltä pintaa ja korkeat syvemmältä, ehkä aivoista. Kyllähän vaikku on tunettu aiheuttaja.

Ei ainakaan ole auttanut asiaan, joten en jaksa uskoa tohon vaikkujuttuun, että siitä johtuisi enää. 2 peräkkäisenä yönä oon Removaxin laittanut yöksi ja aamulla huuhdellut pois sen mukana tulleella huuhtelupumpulla, vesi ollut alusta asti kirkasta (huuhteluvesi siis). Ceridalilla viimeks koittaessani, tuossa muutama päivä sitten kun en Removaxia vielä ollut kokeillut ollenkaan, tuli vaikkua aika reilusti ulos kun pumpulipuikolla Ceridalin laiton jälkeen jonkin ajan kuluttua kokeilin ja huuhtelin. removaxia kokeilin kun ajattelin et jos toi Ceridal ei saanut kaikkia lähtemään ja et sinne olis sit jäänyt viel jotain. Mut ilmeisesti ei ole jäänyt...

Nyt ei tosiaan oo taas pariin päivään ollut tota ääntä paitsi hikka jos on tullut, niin sen yhteydessä kuulunut, tai suuta sulkiessa... Ja toivon ettei sitä jatkuvaa (ilman hikkaa ja suun sulkemista aiheutuvaa) enää tulisikaan..
        Sitä Histeciä oon nyt siitepölyallergiaoireisiin 3 päivänä ottanut.. Mutta tossa äsken laittamassa viestissäni jo kerroinkin tilanteen mikä on nyt.

• ap

vieläkää mennyt ohi...:/ Tai sen verran helpottanut,että humahtelua tai tätä outoa ääntä, kuuluu vain jos tulee hikka, tai välillä kun sulkee suun... toivottavasti ei enää ala se mikä kuulu ilman hikkaakin...

en kyllä edelleenkä saa korvaa auki tuolla puhaltamisjutulla, enkä sen koommin haukottelullakaan... Onkohan mitään muita keinoja millä voi yrittää korvan saada auki? Oikeassa korvassa kyllä kuuluu se naksahdus että aukee, kun ton puhallusjutunkin tekee. Purkan syöntiä oon myös koittanut kun sekin joillain aukaisee... Eipä tepsi vasempaan korvaani sekään.

Ei taida olla kohta enää muita keinoja kun mennä sinne lääkäriin?
      Epäilen ja mieskin epäilee että johtuu suurentuneesta kitarisasta, mutta sekin on sit suurentunut muista syistä kun tästä allergiasta, kerta lääkkeet ei oo siihen auttanut...
      täytyy tästä vaivasta ilmeisesti vaan kärsiä raskauden loppuun asti.. Kun kitarisaongelmaan ei kai auta kuin leikkaus ja sitä ei raskausaikana tehdä, nukutuksen takia.

Todella ärsyttävää vaan toi kun tuo ääni kuuluu. Toivon vaan todella ettei alkais enää jatkuvasti kuulua...

Mut jos jollain on viel mitään vinkkejä tähän asiaan niin laittakaa.. Olisin tosi kiitollinen.

• poistettu v

Terveydenhoitaja voi (ainakin täällä kaupungissa maksutta) katsoa laitteella korvaan, että onko siellä vahaa vai eikö ole.
        Minulle sanoi että remov vaan kittaa vahan sinne tiukemmin jos ei tule terveyskeskukseen poistattamaan sitä vahaa sen jälkeen kun on ensin pannut sitä remov muutama tunti aiemmin.
        Tavallinen suihku ei vahaa lähdetä. Kotiruiskut on aika tehottomia. Terkkari huuhtelee ja sitten katsoo, onko vielä jäljellä.

No jos korvatorvi on tukossa niin se ei ole vahajuttu, vaha on eri paikassa.

Tietenkin lääkärikin voi korvaan katsoa, sillä samalla laitteella, kun käy lääkärissä.Eikö neuvolassa ole laitetta?

• ap
        poistettu v kirjoitti:

Terveydenhoitaja voi (ainakin täällä kaupungissa maksutta) katsoa laitteella korvaan, että onko siellä vahaa vai eikö ole.
        Minulle sanoi että remov vaan kittaa vahan sinne tiukemmin jos ei tule terveyskeskukseen poistattamaan sitä vahaa sen jälkeen kun on ensin pannut sitä remov muutama tunti aiemmin.
        Tavallinen suihku ei vahaa lähdetä. Kotiruiskut on aika tehottomia. Terkkari huuhtelee ja sitten katsoo, onko vielä jäljellä.

No jos korvatorvi on tukossa niin se ei ole vahajuttu, vaha on eri paikassa.

Tietenkin lääkärikin voi korvaan katsoa, sillä samalla laitteella, kun käy lääkärissä.Eikö neuvolassa ole laitetta?

Tänään oliki neuvolalääkäri niin kysyin sit samalla tota korvan katsomista ja katso... Puhdas oli.. Sano et todennäkösesti nenänielusta johtuvaa kun allergiakin on päällä. Ja raskauskin voi kuulemma turvottaa myös noita nielun limakalvoja.. Humidasea pitäs apteekista hakea, siitä kuulemma olis apua.

• poistettu v
        ap kirjoitti:

Tänään oliki neuvolalääkäri niin kysyin sit samalla tota korvan katsomista ja katso... Puhdas oli.. Sano et todennäkösesti nenänielusta johtuvaa kun allergiakin on päällä. Ja raskauskin voi kuulemma turvottaa myös noita nielun limakalvoja.. Humidasea pitäs apteekista hakea, siitä kuulemma olis apua.

Onnellista odotusta, pidä hyvä huoli perheestäsi!
        Lapsenlapseni syntyy parin viikon päästä.

• ap
        poistettu v kirjoitti:

Onnellista odotusta, pidä hyvä huoli perheestäsi!
        Lapsenlapseni syntyy parin viikon päästä.

Kiitos. Ei tässä enää pitkä aikaa oo synnytykseenkä.

Taitaa olla noi antihistamiinit jotain auttanut ja ehkä tuo Humidosekin... Tänää suostunut tuo korva sentään aukeamaan tolla puhallusjutulla edes jotenki. Ei se avautumisääni kuulu yhtä voimakkaana kun oikeassa korvassa ja kuuluu aukeavan myöhemmin kun oikea korva, mutta kuuluu kuitenkin. Viel viime viikolla tai eilenkään ei kuulunut mitään avautumisääntä missään vaiheessa.
        Napsuttelua on kuulunut tänään taas kyllä.

Mutta kai se on tästä paranemaan päin sit kun avautuunkin jo suostuu, edes jotenkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe