Kysymyksiä bordercolliesta

Bordisfani

Onko bordercollie lapsiystävällinen, eli sopiiko se lapsiperheeseen? Ois kiva tietää, kun me harkitaan tätä rotua. Ja ai niin, mitä bordiksen pentu suunnilleen maksaa siis papereiden kanssa, eläinlääkärin tarkistamana, eikä mistään pentutehtaalta? Osaako joku suositella hyvää kasvattajaa? Haluaisin tietoa sellaisilta, joilla on kokemusta tästä rodusta.

2

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunnon työläinen

      Oletteko kumminkin valmiit tarjoamaan bordercollielle päivittäin runsaasti liikuntaa ja aktivointia, sillä bordercollie on työkoira vailla vertaa.

      Tietysti tulee hyvin toimeen lasten kanssa, jos pennusta asti on niihin päässyt tottumaan, samaten kuin kaikki koirarodut.

      Koiranpentujen hinta on kasvattajan henkilökohtainen päätös, mutta luulisin teidän joutuvan bordercolliesta maksamaan vähintään 1000 euroa.

    • ajatuksia..

      Kasvattajia ei täällä kait saa suositellakaan ja vaikeaakin se on. Erilaiset ihmiset kun tulevat erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Jos tulee kasvattajan kanssa hyvin toimeen, on jatkossa helppo kysyä neuvoja. Hyvä kasvattaja auttaa pennunostajia loppuelämän. Tietysti kannattaa selvittää miksi kasvattaja totetuttaa kyseisen yhdistelmän, koirien terveys ja luonteet jne. Kannattaa ottaa yhteyttä useisiin ja mahdollisiin aiempiin kasvatteihin myös, täällä yhteystietoja

      http://www.sbcak.fi/bc_kasvattajat.php

      Hinnat pyörivät varmaankin tonnin molemmin puolin. Mukava kuulla että haluat ostaa pentusi vastuulliselta kasvattajalta.

      Bortsu sopii mielestäni lapsiperheeseen, kun se totutetaan lapsiin pienestä pitäen. Tosiaan bordercollie ei sovi pelkäksi koti ja lenkkikaveriksi, vaan se vaatii toimintaa myös aivoille. Se voi olla mitä vaan, vain oma mielikuvitus rajana. Jos bortsu turhautuu, se voi keksiä toimintaa itse, esim alkaa paimentamaan lapsia mikä voi johtaa lapsien ympärillä kaarteluun ja näykkimiseen jos joku koittaa karata laumasta tms (tätä bc tekisi lampaille,vaistopohjaista). Bortsuja on paljon harrastuskoirian agilityssä, tokossa, pk-lajeissa ja myös oikeina paimenina maatiloilla. Pohdittehan rotuvalintaa tarkkaan, että saatte haluamanne koirakaverin :) Myös rodun sisällä on suuria eroja yksilöissä, joten kiinnittäkää huomiota vanhempiin. Myös kasvattajat voivat tehdä pentutestejä jotta oikeantyyppinen pentu menisi oikeaan perheeseen. Kokeneet kasvattajat näkevät erot myös itse. Usein pentua ei siis "saa valita itse" tai varata etukäteen vaan kasvattaja valitsee sopivat kodit. Tämä on minusta hyvä asia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4643
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe