Muutto ulkomaille, miten käy velkojen?

?

Jos muutan pysyvästi ulkomaille ja minulla on velkaa ulosotossa ja myös maksuhäiriömerkintä, niin miten kaikkien velkojeni käy? Jatkuuko perintä ulkomaille asti? Ja miten perintä oikein touteutuisi? Onko kellään mitään tietoa/ kokemusta?

11

5928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+17

      ..ainakaan pohjoismaiden ulkopuolella, en tiedä sitten miten tulee muuttumaan tulevaisuudessa EU:n sisällä. Velat jää tänne odottamaan kunnes palaat takasin elleivät ehdi sitten vanheta joka on sis 15 vuotta tuomiosta.

      • ?

        Mutta pohjoismaiden sisäpuolella siis perintä jatkuisi? Eli muutto Ruotsiin tai norjaan ei hyödyttäisi...? Tarkoituksena ei olisi palata takaisin muutaman vuoden päästä. Eräs tuttava muutti Ruotsista Suomeen ja häneltä jäi Ruotsiin maksettavaksi velkoja, eikä niitä ainakaan vielä ole peritty häneltä täällä suomessa. Tosin hän on asunut Suomessa vasta vajaan vuoden...


      • 6+4
        ? kirjoitti:

        Mutta pohjoismaiden sisäpuolella siis perintä jatkuisi? Eli muutto Ruotsiin tai norjaan ei hyödyttäisi...? Tarkoituksena ei olisi palata takaisin muutaman vuoden päästä. Eräs tuttava muutti Ruotsista Suomeen ja häneltä jäi Ruotsiin maksettavaksi velkoja, eikä niitä ainakaan vielä ole peritty häneltä täällä suomessa. Tosin hän on asunut Suomessa vasta vajaan vuoden...

        muuti kans ruotsista takas suomeen, perintätoimisto otti yhteyttä ruotsissa tehdyistä veloista parin vuoden kuluttua.


      • ketkujaketku
        6+4 kirjoitti:

        muuti kans ruotsista takas suomeen, perintätoimisto otti yhteyttä ruotsissa tehdyistä veloista parin vuoden kuluttua.

        Mulla kesti vajaa pari vuotta kun Suomen voutilta tuli ulosotto perässä Ruotsiin. Vouti ei Suomesta koskaan lähetellyt perään mitään lappuja vaan ulosotto tilistä alkoi yhtäkkiä. Eli ehdin olla sen vajaa pari vuotta Ruotsissa palkkatöissä ennenkuin Suomen vouti löyti mut.
        Sen jälkeen vaihdoin samantien työpaikkaa ja palkanmaksusysteemiä laskutustöiksi, joten eipä huutele enää Ruotsinkaan vouti kun ei ole virallisesti tuloja enää. Jää samalla ne vitun alvit,tellit ja lellitkin itelle eli periaatteessa kaikki kotiin päin.


      • ?
        ketkujaketku kirjoitti:

        Mulla kesti vajaa pari vuotta kun Suomen voutilta tuli ulosotto perässä Ruotsiin. Vouti ei Suomesta koskaan lähetellyt perään mitään lappuja vaan ulosotto tilistä alkoi yhtäkkiä. Eli ehdin olla sen vajaa pari vuotta Ruotsissa palkkatöissä ennenkuin Suomen vouti löyti mut.
        Sen jälkeen vaihdoin samantien työpaikkaa ja palkanmaksusysteemiä laskutustöiksi, joten eipä huutele enää Ruotsinkaan vouti kun ei ole virallisesti tuloja enää. Jää samalla ne vitun alvit,tellit ja lellitkin itelle eli periaatteessa kaikki kotiin päin.

        No taitaa sitten tuota tuttavaakin odottaa mukava yllätys vuoden sisällä, jos Ruotsistakin asti perivät suoraan palkasta. Kumma kyllä etteivät lähettäneet mitään ilmoitusta sulle sinne Ruotsiin täältä Suomesta tai mistään muualtakaan. Mutta miten sun luottotiedot? Oliko ne ok Ruotsissa? Voishan sitä sitten tehdä töitä sen verran, että jäisi "rajojen" alle... Ukko kuitenkin vakitöissä.


      • ulk
        ? kirjoitti:

        No taitaa sitten tuota tuttavaakin odottaa mukava yllätys vuoden sisällä, jos Ruotsistakin asti perivät suoraan palkasta. Kumma kyllä etteivät lähettäneet mitään ilmoitusta sulle sinne Ruotsiin täältä Suomesta tai mistään muualtakaan. Mutta miten sun luottotiedot? Oliko ne ok Ruotsissa? Voishan sitä sitten tehdä töitä sen verran, että jäisi "rajojen" alle... Ukko kuitenkin vakitöissä.

        muutin ruotsin ja sain vakiduunin kunnalta,hain swedbankista 20000€ ja mastercardilta 5000€ tämä hoitui koska mulla oli ruotsissa puhtaat luottotiedot(suomessa tietenkään ei) muutta ongelma oli se että lindorfit ja muut kansainväliset perintätoimistot sai tietää että asun ruotsissa niin ne rupes pommittaa mua(ei suomen vouti)niin oli pakko muuttaa takaisin suomeen


      • ?
        ulk kirjoitti:

        muutin ruotsin ja sain vakiduunin kunnalta,hain swedbankista 20000€ ja mastercardilta 5000€ tämä hoitui koska mulla oli ruotsissa puhtaat luottotiedot(suomessa tietenkään ei) muutta ongelma oli se että lindorfit ja muut kansainväliset perintätoimistot sai tietää että asun ruotsissa niin ne rupes pommittaa mua(ei suomen vouti)niin oli pakko muuttaa takaisin suomeen

        Mulla on myös tullut viimeisen vuoden aikana paljon postia lindorffeilta ja muilta pirullisilta perintätoimistoilta, mutta suurin osa on jo ehtinyt mennä ulosottoon asti. Uusia laskuja en ole perintätoimistoille antanut juurikaan mennä tai olen ne yrittänyt maksaa. En tiedä paljon mulla on edes yhteensä ulosotossa maksettavaa, mutta veikkaisin jotain 20000€. Luottotiedot meni vuosi sitten. Veronpalutuksiakin olisi tulossa tänä vuonna melkein 2000€, mutta niitähän mä en tule ikinä näkemään. Taitaa nykyään olla kaikki yritykset niin kansainvälisiä, että pakoilu on vaikeaa, ellei sitten muuta jonnekin huitsin nevadaan...


      • zep_77
        ? kirjoitti:

        Mulla on myös tullut viimeisen vuoden aikana paljon postia lindorffeilta ja muilta pirullisilta perintätoimistoilta, mutta suurin osa on jo ehtinyt mennä ulosottoon asti. Uusia laskuja en ole perintätoimistoille antanut juurikaan mennä tai olen ne yrittänyt maksaa. En tiedä paljon mulla on edes yhteensä ulosotossa maksettavaa, mutta veikkaisin jotain 20000€. Luottotiedot meni vuosi sitten. Veronpalutuksiakin olisi tulossa tänä vuonna melkein 2000€, mutta niitähän mä en tule ikinä näkemään. Taitaa nykyään olla kaikki yritykset niin kansainvälisiä, että pakoilu on vaikeaa, ellei sitten muuta jonnekin huitsin nevadaan...

        Voiko EU:ssa tai Kandassa työskentelevältä Suomen ulosotto periä palkasta velkoja? Onko kokemusta kenelläkään?


    • Se on

      Ainakaan Viron laki ei tunnusta ulkomailla määrättyjä perintätoimia, jotka on kohdistettu Viron kansalaisiin.

      Eli jos muuttaa Viroon ja saa viron kansalaisuuden on turvassa Suomessa määrätyiltä perintätoimilta.

      Ikäväähän "venkulointi on", mutta oma tilanne on se, että vaihtoehtoja ei ole kun en sellaista vakityötä saa missä palkka olisi niin hyvä ja työtä niin pitkäksi aikaa, että pystyisin hoitamaan velkani.

      Millään pätkätöillä minimipalkalla, jotka on ainoita hommia joita saan en velkojani pysty hoitamaan. Lopettaisin velkojien pakoilun heti jos saisin vakituista työtä useammaksi vuodeksi keskiverto palkalla, muttaa haaveeksi jää.

      • 9+6

        Kansalaisuutta ei saa heti muuttaessaan vaan aikamenee aika monta vuotta. Jos on isommista summista kysymys niin velkoja voi hakea ulosottokelpoista tuomiota myös velallisen asuinmaasta .


    • Anonyymi

      No joo lain mukaan suomen uo rajoittuu suomensisälle ei se ruottii tule perässä, ei ole näkyny eikä kuulunu. Semmosen liikkeen ko tekasee että vaihtaa nimen vielä ko on muuttanu ni aika hankala löytää, saatikka duuni norjassa kirjat ruottissa ja uusi nimi ni kukaa ei perässä tule

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      743
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      724
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      59
      718
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      717
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      655
    Aihe