megane farmarin tyyppiviat

pepepe

Olen aikeissa hankkia 2002 megane farmarin. Onko tässä jotain tyyppivikoja?

52

22394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juha

      Minulla oli myös tuo vanhempi Mégane-farmari, tosin mallia 2000, ja siinä oli yksi tyyppivika. Myös autoliike oli tietoinen viasta. Ylijännite poltti nimittäin lamppuja hieman liian usein. Ajovalopolttimoja vaihdeltiin, kunnes löytyi kestävämpi tyyppi, joka oli palamatta ainakin vuoden.

      Autoliike tietääkseni suunnitteli yhdessä vaiheessa ylimääräisen vastuksen asentamista kaikkiin kyseisen vuoden autoihin.

      Toinen asia, mitä kannattaa ehkä varoa, on ajajanpuoleisen turvavyön herkkyys jäädä oven väliin. Oven tiiviste saattaa vaurioitua.

      Muutoin erinomainen ja varma peli.

      • pepepe

        Ei kuulosta pahoilta vioilta kun vertaan esim ford focuksen tyyppivikoihin. kiitti kommentista


      • Pekka

        Minulla oli 2001 vuoden 1,6 Break. Ajoin sillä n. 25000 km eikä yksikään ajovalopoltin palanut. Käytin valoja kytkiessä "kaavaa" - ensin parkit päälle - sitten käynnistys - vasta sen jälkeen ajovalot päälle. Näistä virtapiikki-asioista on tälläkin palstalla ollut monet jutut.


      • valopää
        Pekka kirjoitti:

        Minulla oli 2001 vuoden 1,6 Break. Ajoin sillä n. 25000 km eikä yksikään ajovalopoltin palanut. Käytin valoja kytkiessä "kaavaa" - ensin parkit päälle - sitten käynnistys - vasta sen jälkeen ajovalot päälle. Näistä virtapiikki-asioista on tälläkin palstalla ollut monet jutut.

        Käytän samaa systeemiä ja ajovalopolttimot on kestäneet useamman vuoden. Sen sijaan parkki- tai takavalopolttimon joutuu uusimaan kerran vuodessa, ja vielä yleensä samasta paikkaa.


    • Meg II Break

      Eipä ainakaan vm. 2000 Breakissa ollut muuta vikaa kuin se, että käsijarru tuppasi jäämään talvella jumiin, koska jarrut olivat suojaamattomat. Sekin vika luullakseni korjattiin uudempiin malleihin.

    • JarmoL

      107000 km takana -00 1.6 Megane Breakilla.

      Tyyppiviaksi laskisin lampunpesurien vuodon. Mulle vaihdettiin takuuna uudet ja vuoto loppui.

      Ajovalopolttimoita on mennyt 4 kpl neljässä vuodessa.

      Takajarruilla lievää taipumusta alkaa laahata, mutta reipas jarrutus sillointällöin auttaa asiaa.

      Muut viat 107000 km aikana:
      -vesipumpun tiiviste vuoti hieman, vaihdettin takuuna
      -ohjaustehostimen tiiviste tihkui öljyä, vaihdettin takuuna

      Mikään vika ei ole hidastanut matkantekoa eikä edellyttänyt korjaamokäyntiä huoltojen välillä.

      Muita huomioita:
      -kulutus erittäin pieni
      -mukava ajaa
      -turvallinen
      -tilava
      -hyvin varusteltu
      -rengasäänet kovahkot (kun on päässyt vertaamaan uuteen Meganeen...)
      -säilytystilaa pikkutavaroille liian vähän

      Ilman mitään tilastoja, puhtaasti omaan kokemukseen perustuen uskallan suositella.

    • Renu

      Ajoin n.80t vuoden 2000 break 1.4 lla.
      Ainoat ongelmat olivat lampunpesimien vuoto, joka korjattiin letkujen takaiskuventtiileillä, sekä pölykapselit, jotka rikkoutuu herkästi irrotettaessa / kiinnitettäessä. muuta ongelmaa ei ollut...niinpä vaihdoin samaan, uuteen malliin.
      Saas nähdä onko yhtä huoletonta uudella....

    • Tyytyväinen

      hyvin 4 vuotta, 117000 km. Alussa uutena vaivasi kummallinen käynnistyshäiriö. Vika paikallistettiin lopulta avaimeen (ajonestolaite ei tunnistanut aina avainta ja ei antanut käynnistää). Sen vaihdon jälkeen ei mainittavia harmeja, normaalia kulumista vain... Seuraavakin Rellu...

    • naultti

      Itsellä nyt vm. -01 Megane Break ajettu 65000 km. Fiksu peli, mukava ajaa. Harmittavinta ollut laakerirempat, jotka eivät hirvittävän halpoja olleet. Vaihdettu molemmat taakse ja yksi eteen. Epäilen, että kyseessä ollut ilmeisesti joku huonompi valmistuserä, koska ei 60000km jälkeen vielä pitäisi joutua laakereita vaihtelemaan. Mutta muuten asiallinen ja huoleton.

    • Sitähän sattuu

      2002 megane break kahden vuoden kokemus: puolat vaihdettu, jakopäänhihna vaihdettu,vesipumppu vaihdettu, virtalukko vaihdettu, kaasuvaijeri vaihdettu, jarruremotti tehty (takajarrut jumissa), Lämmityslaite ongelmia,lunta tulee ovien tiivisteistä sisään tuiskulla ja nyt vaihdetaan koko kone kun se hajosi.
      Joo erittäin tyytyväisi ollaan oltu........

      • ..niin...

        Opettele pitämään autoa. Ei se pelkkä ajo sitä kunnossa pidä. Kuulostaa taas jonkunlaisen autotuholaisen kirjoitukselta. Kaikki on paskaa ja renkaatki kuluu ja pitää tankata ja jne. Osta ensi kerralla autosi jonkun asiantuntijan kanssa. Kyllähän 100 000€ autokin menee paskaksi jos sillä on esim. 20 omistajaa 10 vuoden aikana, eikä kukaan jaksa siitä huolehtia.


      • Nimetön
        ..niin... kirjoitti:

        Opettele pitämään autoa. Ei se pelkkä ajo sitä kunnossa pidä. Kuulostaa taas jonkunlaisen autotuholaisen kirjoitukselta. Kaikki on paskaa ja renkaatki kuluu ja pitää tankata ja jne. Osta ensi kerralla autosi jonkun asiantuntijan kanssa. Kyllähän 100 000€ autokin menee paskaksi jos sillä on esim. 20 omistajaa 10 vuoden aikana, eikä kukaan jaksa siitä huolehtia.

        Tuntuu kaverilla olevan tieto......
        Auto huolettu merkkihuolossa ohjelman mukaisesti ja muutenkin pidetty hyvin, kun toi revittely ikä sattuu jo olemaan ohi.
        Eikä omistajia ole ollut muita.
        Jos auto on suunniteltu Ranskan Rivieeralle, eikä pohjoisen olosuhteisiin niin ei voi mitään, kun vaihtaa merkkiä.


      • 234234234
        Nimetön kirjoitti:

        Tuntuu kaverilla olevan tieto......
        Auto huolettu merkkihuolossa ohjelman mukaisesti ja muutenkin pidetty hyvin, kun toi revittely ikä sattuu jo olemaan ohi.
        Eikä omistajia ole ollut muita.
        Jos auto on suunniteltu Ranskan Rivieeralle, eikä pohjoisen olosuhteisiin niin ei voi mitään, kun vaihtaa merkkiä.

        Rivieran oloihin, voi v..u näitä Essom Paarim miähiä ennakoluuloineen.


    • Ei kiitos enään...

      Itsellä 2002 Megane... 3 vuotta ajellut kyseisellä autolla ja suurempia ongelmia ei ole ollut. Perushuolto jutut tehty, ainoana miinuksena voisin mainita takaiskareiden huonon kestävyyden sekä ajonestolaitteen oikkuilut.

    • wevebeentoduxford

      Minulla on vanhin Megane, Classic-sedan, enkä aio omien kokemusteni ja faceliftistä kirjoitettujen juttujen perusteella enää hankkia Rellua. Ajan tämän Rellun loppuun paalauskuntoon. Voisi jopa sanoa, että tämä vanhin malli on parempi kuin tuo faceliftattu, esim. puolat ovat parempilaatuiset, takana yksinkertaisemmat rumpujarrut, ajoneston kanssa ei ole ollut ongelmia, mittarivalojen vaihto helpompaa tarvitsematta vaihtaa kokonaista mittaristokokonaisuutta valojen takia. Vanhemmat 8-venttiiliset koneet ovat kestävämpiä kuin uudemmat 16-venttiiliset, myös meluttomampia. Jakohihnan vaihto on helpompi. Vaikka farmari on tilavampi ja esimerkiksi matkustajien käynti takapenkeille on turvallisempi kuin classic-sedanissa ja pääntilaa on farmarissa enemmän, niin en silti uskaltaisi vaihtaa faceliftattuun Meganeen.

    • Kemolauri

      Itse omistanut vajaan vuoden 00 meganen, ei isompia vikoja itsellä. huoltokirjasta näkyi että on tehty jarruremppa ja vaihdettu ohjaustehostin. Erittäin hyvin huollettu auto ollut aina.

      Itse vaihtanut termostaatin, laturinhihnan ym perus juttuja.

      Ja toki teettänyt jakopäärempan (joka nyt oli kohtuu kallis n.600 euroa)

      Mutta erittäin tyytyväinen olen ollut autoon koska sitä on helppo korjata jos jotain tarvii vaihtaa. Vähän kuin 90 luvun autot :p

    • Renault Megane Coupesta vm.2001, meni vaihtovirtalaturi ja sen yhteydessä kytkeytyi päälle "varkauden esto".
      Laturi vaihdettu korjaamolla uuteen, ja auto toimii.
      Jälkiseurauksena tehdasasenteinen cd/radiovastaanotin on vikakooditilassa. Toisin sanoen, äänentoistolaitteisto ei toimi.

      Onko muilla kokemuksia?

    • Se taka-akselin kiinnityspiste kannattaa kattoo tarkkaan, ettei ole ruostumassa irti?

      Pahoittelut että vastan ehkä myöhässä.
      Mun tapauksessa normi 8-venttiilinnen 1,6 l motti kesti 250 000 km, sit meni kansi tiiviste.

    • Köyliön.Lalli

      Tämänkin ketjun Meganet on jo pantu paaliin kauan sitten !

      • Tojopover

        Lalli tietää. Tilastojen mukaan Meganen keskimääräinen käyttöikä on vajaa seitsemän vuotta. Toyotalla se on lähes 22 vuotta eli huikea ero. Moni 80-luvun Toyota on täydessä iskussa, rellut taas säilykepurkkipeltinä.


      • ruostuva.tojo
        Tojopover kirjoitti:

        Lalli tietää. Tilastojen mukaan Meganen keskimääräinen käyttöikä on vajaa seitsemän vuotta. Toyotalla se on lähes 22 vuotta eli huikea ero. Moni 80-luvun Toyota on täydessä iskussa, rellut taas säilykepurkkipeltinä.

        Minkä ihmeen tilaston mukaan? Laita linkki tai olet huijari. Toisaalta renun peltejä voi uusiokäyttää vaikka sillipurkkeina, toisin kuin ruosteisia Toyotan peltejä


      • rellunisti

        Eikäku tuoreen leiman hain justiinsa -00 meganeen. Toisesta jarruvalosta sai huomautuksen piti polttimo käydä ostamassa leiman jälkeen. Rapeeta alkaa oleen kyl että ei enää palvele varmaan kun 2-3v ilman lisäpeltiä.


      • Anonyymi
        Tojopover kirjoitti:

        Lalli tietää. Tilastojen mukaan Meganen keskimääräinen käyttöikä on vajaa seitsemän vuotta. Toyotalla se on lähes 22 vuotta eli huikea ero. Moni 80-luvun Toyota on täydessä iskussa, rellut taas säilykepurkkipeltinä.

        toijotan pellit ruostuu
        pysy vaan siellä japsi palstalla


    • pösömies

      näitä palstoja lukiessa aina ihmettelee, oli mikä automerkki tahansa, niin joillakin juuri se ei kestä, kaikki hajoo ja toisilla taas kestää melkein mikä tahansa,
      meganesta nyt luin mielenkiinnosta, jos kakkosautoksi,
      pösöjä itsellä ollut eniten, eri malleja, niissäkin kuulemma kansivikoja, joo, yhteen turbo dieseliin jouduin kannen laittamaan, 600000 oli mittarissa, kun minulta lähti ajoon edelleeen, joo, eihän ne kestä, eikös kaikissa merkeissä kannet kestä pitempään,
      nyt ajosssa 406 ja niitä vikoja, jotka katsastajien vikalistoissa näyttää olevan, minulla ei ole ollut, eikä paljon muutenkaan, korjaan tai korjautan auton ennen vikojen ilmestymistä, katsastuksen viatkin on ihmisten huolimattomuutta,
      auto laitetaan ennen katsastukseen viemistä katsastuskuntoon ja leima tulee aina,
      viat ei ole auton vikoja, vaan omistajan/ajajan huolimattomuutta

      • Anonyymi

        olen aivan samaan mieltä !! auto on ajamista varten ei kauppakassi. eikä sokean papin vähänajettu auto saaressa jossa ei ole vikoja koskaan !pahin mitä voi olla kun ajetaan "työmatkaa"noin 10 kilometriä päivässä ja ihmetellään eka pakkasilla kun ei lähde käyntiin !eikä siinä vielä kaikki. kun ajetaan vähän tulee kaikennäistä sähkövikaa ! ja auto jäkystyy. ei kiva .ja sitten lähdetää kesälomareissulle ajetaan vähän enemmän ja onglmat alkaa . on jo kaikki perus asiat autoilussa pielessä.?? ei nämä autot ole mitään ihme pelejä. vaatis vaan pikkasen tutustua vaikka ohjekirjaan. jos ei tajua. kysyä vaikka korjaamolta vinkkejä neuvoja jos niistä ei ole apua unohda autoilu ja siirry julkisiin !!! noin 4000000 takana ja voin sanoa että siperia ja typeryys on opettanut !


    • Vieläjaksaa2000

      Megane farmari 1.6 16v 2000 mitarissa 298883km vaihdettu levyt taakse (laakerit samalla) ja eteen toinen vetoakseli (hajonnut suojakumi rikkoi nivelen) ja pyörän laakeri, pari jakopään hihnaa ja vesipumput samalla, laturiin hiilet ja laakerit, takavaimennin , etutolppien laakerit ,parit takaiskarit (asennusvirhe tuhoaa iskarit nopeasti), käsijarrun vaijerit, jarrupaloja , pyyhkimen sulkia ja polttimoita.
      Eli tuohon kilometrimäärään nähden kohtuullinen määrä kulutus osaa.
      Ainoa vika joka piinasi hetken käyntiin lähtöä oli kampiakselin yläkuolokohdan tunnistus anturin hapettunut liitin, korjaantui muutamalla irrotus kiinnitys liikkeellä.

    • mekano1

      2003 Farmari megane ykköskoppainen ollut perheessä uudesta asti. 250000 rullattu.
      Jarrulevyjä parit eteen ja kerran taakse vaihdettu. Takajarrut laahailivat, mutta se ongelma korjaantui laittamalla lisäpalautusjouset. takapyöränlaakerit kerran ja eteen kerran.
      Kytkin remppa tehty hetki sitten. Takaiskarit kerran mennyt, ja pallonivelet ja raidetangonpäät kerran. Etujouset vaihdettu kerran. Airbag valo piinasi pitkään, kunnes vikakoodit luettiin ja selvisi syyksi kuskin sivutörmäysanturi. 20€ romikselta uusi ja 20 min vaihto. Nyt pelittää.
      Moottori ei syö pisaraakaan öljyä vaihtovälissä.
      Tässä autossa pidän siitä, että tätä ei ole tarvinnut hitsailla kertaakaan. todella hyvin sinkitty koppa, vaikka maalit on hilseillyt monesta paikasta pois ei ruostetta ole päässyt mihinkään. kaukana rapeasta ranskiksesta, näin vähän mädäntyvää autoa ei minulla ole ollut koskaan.
      Ollut halpoja kilsoja kun itse pystyy ruuvaamaan tarvittaessa kuntoon ja osat halpoja.

    • ei_kiksejä_ranskiksista

      Ainoa tyyppivika on se, että se on Renault. Kierrä kaukaa! Älä lyö käsiäsi paskaan.

      • Jube6886

        Ja osta Toyota, ei ruostu sitten millään ja on hyvä ajaa. Lisäksi maailman kestävimmän automerkin maine. En ymmärrä niitä, jotka muita hankkivat.


      • Anonyymi
        Jube6886 kirjoitti:

        Ja osta Toyota, ei ruostu sitten millään ja on hyvä ajaa. Lisäksi maailman kestävimmän automerkin maine. En ymmärrä niitä, jotka muita hankkivat.

        voi teitä toijotan omistajia menkää omalle palstallenne


      • Anonyymi
        Jube6886 kirjoitti:

        Ja osta Toyota, ei ruostu sitten millään ja on hyvä ajaa. Lisäksi maailman kestävimmän automerkin maine. En ymmärrä niitä, jotka muita hankkivat.

        KYLLÄ RUOSTUU


    • palo2211

      onko tietoo renault megane 2000 farmarin takajarruputkien pituudesta että minkä mittaset ovat

    • Ejasi

      Vuoden 2000 Megane farkku katsastukseen. Seissyt eka vuoden pihalla enneku ostin. Takajarru vähän jumissa mutta katsastuksesta läpi. Nyt ajoin ite vuoden.Kävin viime viikolla konttorilla. Edelleen se takajarru vähän oireili. Piti hyvin mutta levy ruostunut ulkosyrjältä. Avasin ja totesin toisen liukutapin ruostuneen täysin kiini. Uusi luikupukki 30euroo tappeineen. Niin juu oli toinenki kauhia vika. Raidetangon pää oli väljähtänyt. Makso 16 euroo. Kalliiksi tulee parin vuoden huolto. Huh huh. Ruostetta ei havaittu oikeastaan missään. Äitini vuoden 2000 Toyota vietiin kesällä paaliin kun oli helmat kolmeen kertan hitsattu molemmin puolin ja lokarinkaret kertaalleen. yksilöitä autotkin on.

    • Caara1234

      Ostin viime elokuussa -03 Megane farkun. Ei tossa nyt ole ollut kuin pari kertaa lukituksen kaukosäädin temppuillut, mutta korjautunut sitten aina itsekseen. Syö tietysti vähän luottamusta sähköpuoleen, mutta kaikki muut härpäkkeet toimineet kyllä moitteettomasti tähän asti.
      Onhan tuossa mm. sähköikkunat edessä, sähköpeilit lämmityksellä, lämpiävät penkit, ilmastointi...
      Ei oo ruostetta alla eikä päällä ja kulutuskin siedettävä kaupungissakin, menee tällä 1,6-litran koneella noin kahdeksaan litraan ja maantiellä alle kuuden litran sadalla kilsalla.
      Hyvä ajaa ja mukava peli kaikin puolin kyllä. Ei huono hankinta ja alta tonnilla irtosi, ajettu aika vähän ikäisekseen, 205 tkm vain.

    • toimimatonvehje

      Automaatti-ilmastointi menee rikki ja merkkihuolto ei pysty korjaamaan. Vaihdetaan kaikki osat ja sama vika säilyy eli menee rikki automaattimoodissa "suojatoiminnon" vuoksi.

      • puurastaja

        Kyllähän sen kuntoon saa. Se mitä sinne vaihdetaan ratkaisee pelin. Ei ole sellaista vikaa vielä ollut autossa jota ei kuntoon saa. Sitten siinä tyyppivika johon on maahantuoja ja tehdas tehnyt korjaussarjan. Olenko oikessa.?


    • rdwrrior

      Kolme ykköskorista farkkua ollut 3 vuoden sisällä. Eka meni ulosajossa ja katolleen lennossa muusiksi, mutta säilyin hengissä. Toisesta katkesi jakohihna ja kolmannesta hajosi vaihdelaatikko. Ekassa oli ennen onnettomuutta etuiskarin jousilautanen murtunut maantien pinnoitevauriokuoppaan ajettua. Jokin anturi myös oli rikki, kun kylmällä moottori heijasi. Lämpötila-anturi myös oli rikki kun näytti tähtitieteellisiä hellelukemia. Takavalot oli myös kummallisen himmeät, ja pesuripumppu piti vaihtaa. Toisessa farkussa oli vetarin suojakumi irti ja helman suojatulppa kateissa. Ekassa ja tokassa takaiskarit oli vaihtokunnossa. Kolmannessa farkussa ei oikeastaan ehtinyt tulla mitään ongelmia, öljynsuodatin oli hemmetin kireelle kirrattu, että vaihto oli hankalaa ahtaassa paikassa. Jarrut laahasi ja jarrupalat piti uusia. Kolmannen farkun vaihdelaatikko sanoi itsensä irti mysteerillisesti parkkiruudusta lähdettäessä, peruutuksen jälkeen vain viitosvaihde toimi enää.

    • DGC

      Kakkoskoppaisen sähköikkunat ovat ihan selkeä tyyppivika.
      Faceliftissä 2006 alkaen projektorityyppisten ajovalojen heijastimet palavat herkästi ja valoteho on onneton. Vanhemman mallin perinteiset umpiot ovat paremmat.

      • kfgcx

        Meganea ostaessani, eli ilmoituksia selaillessani, pistin merkille että noita sähköikkunoita oli aika monessa rikki. Voi olla jopa tyyppivikoihin laskettava akilleen kantapää muuten mainettaan huomattavasti paremmassa autossa.


      • korianterisanteri
        kfgcx kirjoitti:

        Meganea ostaessani, eli ilmoituksia selaillessani, pistin merkille että noita sähköikkunoita oli aika monessa rikki. Voi olla jopa tyyppivikoihin laskettava akilleen kantapää muuten mainettaan huomattavasti paremmassa autossa.

        Ei ne sähköikkunat ole rikki, vaan siinä ovihaitarissa menevät piuhat poikki. Katkeavat ajansaatossa autosta kuin autosta, mutta mitä noita olen korjaillut niin ranskalaisissa varmasti heikkolaatuisempaa piuhaa jonka kumi/muovipinnoitus ei pakkasta kestä.
        Helppo korjata, ei muuta kun vetää ovihaitarin kasaan toisesta päästä ja etsii katkenneet piuhat ja liittää yhteen. Usein ne on poikki vaan kuljettajan puolen ovessa, mutta on niin yksinkertainen toimenpide että samalla vaivalla katsoo pelkääjän puolen haitarin.
        Ranskalaisissahan on tunnetusti paljon sähkövikoja, mutta ne ovat juurikin tällaisia pieniä ja helposti korjattavia, jotka autoista tietämättömän silmiin näyttävät isoilta ja kalliilta korjauksilta, mikä vaikuttaa ostopäätökseen ja sitä myöten ranskalaisten autojen maineeseen.


      • VoiNäitäHarhautettuja
        korianterisanteri kirjoitti:

        Ei ne sähköikkunat ole rikki, vaan siinä ovihaitarissa menevät piuhat poikki. Katkeavat ajansaatossa autosta kuin autosta, mutta mitä noita olen korjaillut niin ranskalaisissa varmasti heikkolaatuisempaa piuhaa jonka kumi/muovipinnoitus ei pakkasta kestä.
        Helppo korjata, ei muuta kun vetää ovihaitarin kasaan toisesta päästä ja etsii katkenneet piuhat ja liittää yhteen. Usein ne on poikki vaan kuljettajan puolen ovessa, mutta on niin yksinkertainen toimenpide että samalla vaivalla katsoo pelkääjän puolen haitarin.
        Ranskalaisissahan on tunnetusti paljon sähkövikoja, mutta ne ovat juurikin tällaisia pieniä ja helposti korjattavia, jotka autoista tietämättömän silmiin näyttävät isoilta ja kalliilta korjauksilta, mikä vaikuttaa ostopäätökseen ja sitä myöten ranskalaisten autojen maineeseen.

        Ranskalaisissahan on tunnetusti paljon sähkövikoja lähinnä vain suomalaisten matalamielisessä mielikuvituksessa.


      • DGC

        Meganessa ja Sceinissä ei yleensä ole pelkkä piuhavika ovihaitarissa. Lasinnostimen moottorin kyljessä olevat ohjausmodulit ovat kulutustavaraa. Kalliimpi korjaus on vaihtaa koko palikka, maksaa eBayssa noin 30€/kpl. Budjettikorjauksena on ohittaa mokoma hienous ja ajaa moottoreita suoraan katkaisijasta tulevalla ohjausvirralla. Toimii, mutta sillä menettää kokonaan avaavan/sulkevan automatiikan. Valmis ohituspiuhasarja maksaa kolmisen euroa.


    • köyhääkinköyhempi

      Itsellä viistoperä megane -00 automaattilootalla. Luotettavin auto mihin olen elämässäni törmännyt. Viikon seisoo pakkasessa ja käyntiin kuin palmun alta. Ennen leimaa muistaa polttimot tarkistaa niin hyvin menee. Ja tietysti ne perushuollot joita ei saa laiminlyödä merkistä riippumatta: öljyt, tulpat, suodattimet!

      Itsekin kuuluin kerhoon ranskalainen = paska sähkövikainen auto, mutta köyhyyttäni ajauduin merkkiä kokeilemaan, koska oli ainut vaihtoehto saada vähän ajettu automaatti perus 2000-luvun varusteilla alle kahteen tonniin, omani sain peräti hieman alle tonnilla, koska pieni klommo kyljessä. Ensimmäiset kuukaudet jännitin, että koska ne manatut sähköviat tulee ja kuinka pahan virheen tein. Siitä on nyt kaks vuotta. Pahin sähkövika ollu, että pakkasella näyttöpaneelin pari pikseliä menee jumiin.

      Suomalaisten kauhut renaulttia kohtaan on jotain Renault 12 / Renault 18 peruja ja minkä tahansa auton varmaan saa rälläämällä ja huollot sivuuttamalla paskaksi.

    • Jotainongelmia

      Jos takavalot sekoilee, putsaa liitin ja maadotus johto.
      Jos uittaa vettä sisälle, niin putsaa edestä säleikköjen vesirännit.
      Katso merkkifoorumi

    • HMK

      Itsellä Renault Megane classic vm. 2000. Juur kävin katsastuksessa ja ei mitään vikaa. Ajettu 205000km ja ei ole valittamista, ei ruostetta, maalit vähän raappeentunut ja sinkitty kori näkyy alta. Käyttöarvo paljon suurempi kuin myyntiarvo.

    • Anonyymi

      Itsellänii on vm 2000 Renault Megane Break (farmari) 1,4 16V.
      Siinä kuuluu ikävää ääntä, kun perä niiaa töyssyissä.
      Huoltomies katsoi pikaisesti ja sanoi äänen tulevan vääntösauvajousituksesta. Oli muuta remonttia siiinä ja se jousitusasia jäi siihen.

      Mitähän voi olla odotettavissa?

      • Anonyymi

        Kalenterin mukaan kesä ainakin on odotettavissa, kyllä hyvin jousitettu heteka on parempi, kuin jos halkopinon päällä makaisi eli jouset ovat tärkeitä, mutta vietäri kyllä venyy kun liikaa kiristetään, saattaapi tuo jopa katketa.


    • Anonyymi

      On kyllä oikea Sulo Vilen auto jos hinta edellä mennään.Pelkästään sähköviat ja yllättävän jämerän oloiset tukivarret meni vaihtoon vähillä kilometreillä ja kovin tummat pojat sitten ostivat.

    • Anonyymi

      Itselläni on farkku 2002, ajettu 270000.
      Vaihdoin tulpat, puolat, kesti kuukauden.
      Nyt seisoo lumihangessa.
      Kun laitan kortin lukijaan antaa luvan käynnissä, mutta mitään ei tapahdu.
      Missä vika.

    • Anonyymi

      Vika on Renault. Odota että lumet sulaa.

    • Anonyymi

      Katso että laitat oikean kortin lukijaa.
      Hertta ässä on paras kortti lukijaan.

      • Anonyymi

        Jos on sellainen makrillin näköinen jokerikortti, niin se kannattaa työntää renuun, toki hertta-ässäkin kelpaa ja on sutee monamuur, mutta makrilli jokerikortin voi muuntaa pata kakkoseksi, jos mennään keittiön puolelle. Franskassa valmistetaan suomalaista kuovia marinadissa, aina ei ehditä kiusata härkää hengiltä areenalla, kun pitää siirtomaitakin kastella tai Kuntta Kinttehän ne oikeastaan kuseskelee ja kastelee, me vain juomme viiniä ja välillä vähän käydään huligoimassa kadulla, jotta santarmien ei tarvitse keskenään tapella ja tappaa toisiaan, muutama renu kuperkeikataan myös, jos väärin pysäköity.
        Renu oli kurkunleikkaajien käytössä Moskovassa, veitsi vähän tylsä, kun piti useamman kerran viiltää, mutta verta tuli kuin härän kurkusta konsanaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe