mitä kokemuksia vinyylilattiosta?
Vinyylilattia
3
2896
Vastaukset
- Palavinyyliä
Vinyylilattioita on nykyään monenlaisia. Tutuillani on uutta Tarketin muovimattona liimattavaa vinyylilattiaa ja se on hieman pehmeä (toisaalta jalan alla mukava, mutta huonekaluista jää painaumia). Matto maksoi jotain 10e/m2 tingittynä (lapussa lukee 15e/m2) ja mattomies veloitti jotain 8e/tunti kun oli tuttu kaveri. On ihan mainion näköistä, osa kieltämättä on aika rumia, mutta on niitä joitain ihan hyvän näköisiäkin. Hoito on tosi helppoa, mopilla ja imurilla vaan ja kestää kyllä mainiosti lapset, koirat, kissat, jaloissa kantautuvan hiekan sun muun.
Itsellä on erittäin kovaa Orient Occidentin paloina liimattavaa lankkuvinyyliä, siitä löytyy valtavasti erittäin hyvännäköisiä kuoseja ja tämä meidän on itsen mielestä kivasti vanhan tammen näköinen ja muutkin sitä aina ihailee. Pinta on myös kolmiulotteista sikäli, että siinä näkyy "puun kuviot". Materiaali on niin kovaa, että mitään painaumia ei jää huonekaluista ja meillä se oli rakennusaikana ihan peittämättömänä jo asennettuna eikä siihen jäänyt mitään naarmuja, eli se on todella erinomaisesti kulutusta kestävää. Hintavampaa se on toki myös, 28e/m2 ja liimat päälle, mattomies (sama kuin tutuilla) otti 15e/h koska palavinyylin asennus on työläämpää kuin maton, itse ojentelin vinyylinpalasia, koska niitä pitää asentaessa vähän katsoa ettei tule saman näköisiä ihan vierekkäin (paketissa on aina n. viittä erilaista sorttia). Mutta on kivan näköinen ja iankaikkisen kestävä, hoito mopaten ja imuroiden, ei säikähdä vaikka kaatuis vesilasillinen lattialle. Ei myöskään samalla tavalla ime väriä esim. tomaattikastikkeesta kuin nuo mattovinyylit saattavat imaista, vaaleat varsinkin.
Sitten on sellaista laminaatin tapaan asennettavaa korkkilaattaa, joka on pinnoitettu vinyylillä. Niissä on valtavasti kuoseja, valmistaa mm. Orient Occident ja Wicanders. Hinnat vaihtelevat kuosista riippuen n. 50 - 90 e/m2 eli aika tyyristä. Toisaalta näitä voi asentaa itsekin. On myös miellyttävä jalan alla, koska alakerros on korkkia. En osaa hoidosta sanoa, mutta on kai se arempaa vedelle kuin nuo edelliset koska saumat on lukkopontillisia kuin laminaatissakin. En ehkä viitsis satsata noin paljon tällaiseen tuotteeseen, noi kaksi ekaa on kyllä varsin hyvin asiansa ajavia. - suitsukka
Meillä on n. 25 neliötä sitä kallista lukkopontillista vinyylilattiaa. Ollaan oltu tyytyväisiä. Lattia on lämmin jalan alla, ei yhtään liukas ja ei naarmuunnu koirien kynsistä. Asenneettin itse, oli helppo homma, ja kun takuuta myönnettiin 25 vuotta, saattoi tuotteen olevan suht' hyvää. Aivan ykkösvalinta ja hintansa väärti, enää en huolisi kallistakaan laminaattia. Parkettikin on liian liukas ja helposti naarmuuntuva koiraperheeseen.
- BA
Meillä myös itse asennettu lukkopontillinen korkkilattia vinyylipinnalla ja se on aivan ihana. Oli helppo asentaa ja on lämmin jalalle eikä raskaista kirjahyllyistäkään ole jäänyt painaumia. Vaikka oli kallis, niin hintansa arvoinen ja helppo hoitoinen. Keittiössäkin kestänyt hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43984Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760