Ummetus

KaisaKuu

Olen kärsinyt ummetuksesta jo jonkin aikaa. Lääkärissä en ole käynyt ja "kakkos hädällä" tulee käytyä ehkä kerran viikossa.. silloinkin se on todella vähäistä muttei kuitenkaan kovaa.. vaan koostumukseltaan "normaalia"

Nyt olen huomannut että jopa ilmavaivoja on mutta ne ei tule ulos vaan myllää suolistossa.
Osaako kukaan kertoa mikä mahtaisi auttaa.
Aamulla marssin ainakin heti kauppaan ja ostan "kakattavaa".. joku sanoikin että luumu piltti olisi hyvä.

Juon paljon vettä ja olen nyt viikon ajan syönyt vain ruisleipää, leseitä, mysliä enemmän.
Myös vihreää teetä tulee juotua paljon.

34

10948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaisaKuu

      Että harrastan liikuntaakin n.45min päivässä (kävelyä, crosstrainer) Ja vatsani turpoaa aivan hirveästi jos vähänkin syön jotain

      • vaan olisi

        suolitukosta? Käyppä apteekissa ja kerro sielä vaivasi,niin saat avun.


      • wänä 11
        vaan olisi kirjoitti:

        suolitukosta? Käyppä apteekissa ja kerro sielä vaivasi,niin saat avun.

        Risiiniöljyllä lähtee. Pikiöljystä pohjalaiset jotenkin sanoo, että vaikkois keskeltä poikki, niin pikiöljy hoitaa kuntoon.


      • Anonyymi

        Jos ummetus on paha, suoli ei ole tyhjentynyt ummetuslääkkeistä huolimatta, silloin auttaa peräruiske. En tiedä miten useasti peräruiskeen voi ottaa, tietäisikö joku siitä?
        Itselläni on ollut ummetus 66 vuotta ja olen kokeillut kaikki mahdolliset ulostuslääkkeet ja kärsinyy hirvittävistä suolistokivuista, eikä lääkärit ole ymmärtäneen sanoa, että kivut ovat siitä, kun suoli ei tyhjene, kun vasta vuonna 2020 kotikäynnillä oleva lääkäri sano. en huomannut kysyä häneltä, miten useasti peräruisketta voidaan käyttää, jos en saa tästä tietoa mistään, käytän peräruisketta silloin, kun suolia alkaa kipu polttaa.


    • uhuhu

      kokeile näkkileipää tai vaasan moniviljan täysjyväleipää, ruisleipä voi aiheuttaa ummetusta tai ilmavaivoja. Alat syömään pieniä määriä kerralla mutta usein ja alat käymään lenkillä.

    • n

      Syö päivittäin seosta noin 2 desiä, auttoi meillä. Jotkut lääkkeet aiheuttavat ummetusta, vaikka kävelisi 6 kilometriä joka päivä ja söisi leseitä.
      Kokeile vatsatanssiliikkeitä 15 min / pv musiikin tahdissa.

      • hoppuli-hoitsu

        luumun jälkeen apteekin laxoperon tippoja...10-15 tippaa ja reippaasti vettä päälle ---ja ylläpitoannos 5-7 tippaa päivässä...KYLLÄ lähtee- jos ei ala helpottaa mene lääkäriin ja pyydä vatsakokeita mm keliakia.(tuo kova turvotus)


    • auttaa

      Kokeileppa syödä joka päivä ja illalla ainakin ennen nukkumaan menoa omena tai sitten marjakiisseliä,kyllä alkaa suoli toimimaan joka päivä.Muista myös että joka päivä pitää syödä lämmintä ruokaa,pelkkä leivän syönti tekee ummetusta.Omena on luumua parempi vaihto ehto,luumut tahtoo tehdä ilmavaivoja ja siten kipeyttää ja turvottaa suolistoa. Pellavan siemenet on myös hyvä vaihto ehto,mutta hedelmistä saa samalla vitamiinia kunnolla.Alkuun voisit ostaa apteekista just ummetukseen olevaa lääkettä.

    • luomukonsti

      Tässä vinkki joka ainakin minulla on auttanut, aiemmin on ollut aina kova vatsa.
      Otan rypsiöljyä lusikallisen päivässä ja activia-jogurttia yhden purkin päivässä, vatsa on toiminut ihan mukavasti joka päivä, vaikka ennen saattoi mennä kolmekin päivää väliä

      • lllip

        ekana pois! kokonaan. Vaaleat jauhot pois, täysjyvätuotteet, kasvikset ja hedelmät joka päivä käyttöön. Rypsiöljy samoin. Ja pullo olutta, ihan totta. Kärsin itse 20 vuotta ummetuksesta ja kokelin kaikkia kikkoja, mut tämä vain toimii. Painokin tippui ja kolestroliarvot myös.


      • junan vessa
        lllip kirjoitti:

        ekana pois! kokonaan. Vaaleat jauhot pois, täysjyvätuotteet, kasvikset ja hedelmät joka päivä käyttöön. Rypsiöljy samoin. Ja pullo olutta, ihan totta. Kärsin itse 20 vuotta ummetuksesta ja kokelin kaikkia kikkoja, mut tämä vain toimii. Painokin tippui ja kolestroliarvot myös.

        Toivottavasti tämä auttaisi muitakin. Keksin ratkaisun aivan sattumalta kokeilujen perusteella.

        Tapaus:

        Toimistotyö, paljon kahvia ja usein, epäsäännölliset elämäntavat, liian vähän liikuntaa. Syön mitä milloinkin. Ongelmana ummetus eli liian harvoin toimivaa tyhjennystä ja tuskasen "kovalla".

        No tylsäähän ummetus on ja monia kikkoja kokeiltu. Tässä on uusin, helpoin ja toimii lyhyen testaamisen perusteella toimii hyvin.

        Magnex 375mg (sis B6-vitamiini). Annostus 1 kpl veden kera illalla ennen nukkumaan menoa. Paketissa suositeltu annos on 1 per vrk. Välillä toimii tosin hieman reippaalla. Uuden käyttäjän kannattaa kokeilla aloittaen vaikka 1 per joka kolmas vrk.

        Plussat:
        Auttaa myös happoiseen mahaan neutraloimalla happoja ja en syö enää happolääkkeitä. Happoisuuden takia syön 1 per päivä. Auttaa myös lihaskramppien ehkäisyyn. Edullinen verrattuna muihin tapoihin/aineisiin

        Miinukset:
        Kertokaa jos tiedätte.


    • junan vessa
    • Skepsis

      Minulla on mielyttävä hoitoohje. Juo sixpäkki kaljaa joka ilta niin pelitää. Ainaski minulla :)

    • hyväkeino

      Vaasan MAUKAS NÄKKILEIPÄ runsaskuituinen teen kanssa on minulla ollut hyvä apu ,kuitu nopeuttaa suolen toimintaa neljä kappaletta teeveteen kasteltuna muutaman päivän välein suoli toimii hyvin

    • kakkakuulia.

      Itse joskus nopeutan vatsan toimitusta käyttämällä suolihuuhtelupussia apuna.

      • miekku

        Kaurapuuro tulee minulla läpi ajatusta nopeammin.
        Tyttäreni sai ummetuksen loppumaan pellavansiemenillä, leseillä, veden juonnin lisäyksellä ja liikunnalla.


      • kuulalaakerikeitto
        miekku kirjoitti:

        Kaurapuuro tulee minulla läpi ajatusta nopeammin.
        Tyttäreni sai ummetuksen loppumaan pellavansiemenillä, leseillä, veden juonnin lisäyksellä ja liikunnalla.

        http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/35296/"Ulostuskeitto"/


    • onko tutkittu

      vilja-allergia ? Helikobakteeri ?

    • Sallari 29

      Nautin joka aamu 1 %:n viilin (2 dl) seassa 2 rkl pellavansiemenrouhetta, 2 isoa ruokalusikallista kylmäpuristettua luomurypsiöljyä (Virgino) ja vettä runsaasti. Takaan,että vatsa toimii hyvin ja säännöllisesti. Aamupalalla juon myös pari kuppia hyvä kahvia ja täysjyväruisleipää (ei hiivalla kohotettua, vaan juureen tehtyä). Pellavansiemenrouheessa on päivittäinen proteiinin tarve täytetty,kun syöt 2 rkl ja kylmäpuristettu rypsiöljy on erittäin hyvä verisuonille, siinä on kaikki omegat kohdallaan, laskee haitallista LDL-kolesterolia yms. SUOSITTELEN lämpimästi. Olen itse mm. saanut kolesterolini laskemaan 8,0:sta 5,1:een (maaliskuu 2012 - syyskuu 2012 aikavälillä). Ja vatsa toimii kuin herätyskellolla ajastettuna !

    • toimii takuulla

      Hyvä toimiva konsti: osta kaupasta magnesium-purkki Magnesia (pureskeltavia magnesiumtabletteja). Purkki neuvoo ottamaan vain 1 kpl päivässä, mutta ota 3 kpl. Toimii vatsa sen jälkeen ihan varmasti, mutta varaudu että joudut ravaamaan sitten usean kerran päivässä WCssä. Ja tulee ulos lähes vetenä / nesteenä, sillä nämä magnesiumtabut organisoi pötsiä vähän uusiksi!
      Ummetus on enää muisto vain, ja vatsa takuulla toimii taas ja tyhjenee!

      • liika on liikaa!

        Tuollainen kertamäärä magnesiumia on elimistölle MYRKKYÄ. Missään tapauksessa ei pidä mennä OHJEEN ANNOSTUSTA ylittämään. Magnesiumia kun saa myös ravinnosta.


    • 15v

      oikeesti juokaa energiajuomaa , siin o jtn aineit mitkä auttaa siihe , juo 1 l ja tunnin sisäl kaikki tulee ulos , 100%

      • merisuolaa..

        Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (toimii ulostuslääkkeenä).


        Magnesiumin puute väestössä on yleistä. Se ilmenee vähäisenä magnesiumin pitoisuutena veressä (seerumissa) ja myötävaikuttaa sydäntauteihin ja -kuolemiin, osoittaa uusi saksalainen 10-vuotinen seurantatutkimus. Valitettavasti suomalaiset lääkärit eivät yleensä mittaa potilaittensa veren magnesiumin pitoisuutta, jolloin puute jää huomaamatta ja korjaamatta. Sitä vastoin joka tuutissa ylistetään kalsiumia, jota monet suomalaiset saavat aivan liikaa maitotuotteista, jonka nauttimisen myötä on vaarana se, että meidän magnesium-ongelmat pahenevat entisestään. Tämä johtuu siitä, että liiallinen kalsium estää mm. magnesiumin imeytymistä. Joidenkin tutkimusten mukaan lähes 90 % ihmisistä kärsii magnesiumin puutteesta.
        http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2121

        Yksi tärkeimmistä aineista painonhallinnassa on magnesium, jota tarvitaan yli 300 kehon reaktiossa, kuten aineenvaihdunta, entsyymit, energiantuotanto ja tukirangan kasvu. Magnesiumin puutos on syynä moniin nykypäivän sairauksiin ja vaivoihin.
        http://www.magneettimedia.com/?p=9492

        esim. Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on. Muut hyvin imeytyvät täytyy tilata ulkomailta.
        http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96

        Alhaisen elimistön magnesiumpitoisuuden omaavat henkilöt sairastuivat tai menehtyivät 60% todennäköisemmin iskeemisiin sydänsairauksiin seuraavan kymmenen vuoden aikana.
        http://ht.ly/lNtLE

        Hiljattain on julkaistu noin 15 vuotta kestänyt japanilaistutkimus, johon osallistui lähes 60 000 ihmistä. Se osoitti, että riittävä magnesiumin saanti vähensi sydänkuolemia peräti 50 %.
        http://www.anttiheikkila.com/blogi/viralliset_diabetessuositukset_ovat_hengenvaarallisia_eika_niilla_parane_yksikaan_potilas/

        Magnesium ja sen tarpeen testaaminen
        http://kaisajaakkola.fi/2013/09/magnesium/


      • Anonyymi
        merisuolaa.. kirjoitti:

        Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (toimii ulostuslääkkeenä).


        Magnesiumin puute väestössä on yleistä. Se ilmenee vähäisenä magnesiumin pitoisuutena veressä (seerumissa) ja myötävaikuttaa sydäntauteihin ja -kuolemiin, osoittaa uusi saksalainen 10-vuotinen seurantatutkimus. Valitettavasti suomalaiset lääkärit eivät yleensä mittaa potilaittensa veren magnesiumin pitoisuutta, jolloin puute jää huomaamatta ja korjaamatta. Sitä vastoin joka tuutissa ylistetään kalsiumia, jota monet suomalaiset saavat aivan liikaa maitotuotteista, jonka nauttimisen myötä on vaarana se, että meidän magnesium-ongelmat pahenevat entisestään. Tämä johtuu siitä, että liiallinen kalsium estää mm. magnesiumin imeytymistä. Joidenkin tutkimusten mukaan lähes 90 % ihmisistä kärsii magnesiumin puutteesta.
        http://www.tritolonen.fi/index.php?page=news&id=2121

        Yksi tärkeimmistä aineista painonhallinnassa on magnesium, jota tarvitaan yli 300 kehon reaktiossa, kuten aineenvaihdunta, entsyymit, energiantuotanto ja tukirangan kasvu. Magnesiumin puutos on syynä moniin nykypäivän sairauksiin ja vaivoihin.
        http://www.magneettimedia.com/?p=9492

        esim. Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on. Muut hyvin imeytyvät täytyy tilata ulkomailta.
        http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96

        Alhaisen elimistön magnesiumpitoisuuden omaavat henkilöt sairastuivat tai menehtyivät 60% todennäköisemmin iskeemisiin sydänsairauksiin seuraavan kymmenen vuoden aikana.
        http://ht.ly/lNtLE

        Hiljattain on julkaistu noin 15 vuotta kestänyt japanilaistutkimus, johon osallistui lähes 60 000 ihmistä. Se osoitti, että riittävä magnesiumin saanti vähensi sydänkuolemia peräti 50 %.
        http://www.anttiheikkila.com/blogi/viralliset_diabetessuositukset_ovat_hengenvaarallisia_eika_niilla_parane_yksikaan_potilas/

        Magnesium ja sen tarpeen testaaminen
        http://kaisajaakkola.fi/2013/09/magnesium/

        Mainos.


    • 2+2
    • Vettä vettä vettä

      Itse olen kärsinyt lapsuudesta asti ummetuksesta. Voin kertoa miten pääsin yksinkertaisella tavalla eroon ongelmastani. Suoleni on ollut laiska, koska en ole yksinkertaisesti juonut NESTEITÄ tarpeeksi, sillä en ole koskaan pitänyt vedestä, enkä mehusta, ja maito puolestaan tunnetusti kovettaa vatsaa. Kuidut eivät ole koskaan auttaneet minun tapauksessani, eikä muistaakseni Levolac:ikaan .Havahduin tämän ongelman vakavuuteen vasta äskettäin sukulaiseni menehdyttyä suolisyöpään. Rupesin pitämään kirjaa nesteiden määrästä ja ulostusrytmistä. Ja otin probiootit käyttöön ja onnistuin aktivoimaan suoleni. Olen juonut vettä nyt parin vkon aikana n. litran tai n. 7dl. päivittäin. Näillä muutoksilla sain suoleni toimimaan! Vettä pakottauduin juomaan isoina kulauksina ja kalanmaksaöljytablettien yhteydessä niin tuli mielekkyyttä sen pahanmakuisen vedenjuontiin. Elikkä ohjeeni: pitäkää kirjaa siitä nesteen määrästä ja hommatkaa probiootteja. Litra tai kaksi litraa päivässä vettä pitäisi auttaa.

      • totuus on että

        Sinussa on pahanlaatunen syöpä paksusuolessa


      • tätikääpä
        totuus on että kirjoitti:

        Sinussa on pahanlaatunen syöpä paksusuolessa

        Tässä yksinkertainen ja toimiva ohje,juo pakurikääpä teetä päivittäin 2-5 dl.Pakurilla on laksatiivinen vaikutus,varo liian isoja määriä,sillä todella toimii,kokeilemalla löytyy oikea annostus.:)


      • herkkävatsain
        tätikääpä kirjoitti:

        Tässä yksinkertainen ja toimiva ohje,juo pakurikääpä teetä päivittäin 2-5 dl.Pakurilla on laksatiivinen vaikutus,varo liian isoja määriä,sillä todella toimii,kokeilemalla löytyy oikea annostus.:)

        Ainakin apteekit myyvät harmitonta luontaistuotetta, oikeasti tietyyn kasvin kuorijauhetta nimeltä Vi-siblin. Minun masuni kuntoutui tuolla tuottella.

        Se käy sekä kovan että ripuloivan vatsanhoitoon.


    • rusinaaaa

      Rusinoita ja maapähkinöitä kourallinen per päivä (pähkinää enemmän kuin rusinaa) niin kyllä irtoaa. Huomasin et pähkinä ei sula täydellisesti elimistössä niin siinä lie se syy kun on niin hyvä ja toimiva.

    • Anonyymi

      Alapesusuihkusta sumutinosa irti, pelkkä letku sisälle hanuriin ja sopivan lämmintä vettä tulemaan. Lisäät veden voimakkuutta vähitellen, etkä välitä vaikka jotain rusinoita näppiesi ohi kulkeutuu. Pian totut moiseen ja huuhtelet suolesi aina kun haluat. Eipä tarvitse enää ummetuksesta kärsiä.

    • Anonyymi

      Kotikalja maltaita vähän maitoa alkaa maha toimii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe