Eli miten olette opettaneet koiranne tulemaan vierelle käskystä. Ja esim. lenkillä käveltäessä osaisi tulla vierelle. Minulla on vähän reilun vuoden ikäinen seropi narttu ja ajattelin ruveta tätä sille opettamaan.
vierelle
4
3264
Vastaukset
- pllo
Minä opetin sen koiralleni aluksi niin että menin ihan seinän viereen niin että koira mahtuu sinne minun ja seinän väliin ja annoin käskyn ja ohjasin palkkiolla sen oikeaan kohtaan. Kun koira hoksasi asian niin pystyimme irrottautumaan seinästä ja opettelemaan viereen tuloa missä vain. Nyt palkitsen enään vain täydellisestä suorituksesta.
Ystäväni koiralle kävi niin että koira alkoi yhdistämään viereen-käskyä seinään ja meni aina seinänä viereen kun käsky tuli joten tämäkin lienee yksilökohtaista miten opettaa. - cfew
ja kädellä ohjaat kättä liikuttaen koiran viereesi, istuminen pitää opettaa tietysti ensin, sitten pyydät koiran istumaan vierelläsi. Miljoona toistoa, eri paikoissa, aloita rauhassa ja pienillä toistoilla muuten koiralta katoa amotivaatio. Jos se palkkautuu leikillä paremmin, sitten käytät leikkipalkkaa.
- Ssssakemanni
Itse olen opettanut sakemannilleni viereen tulemisen niin, että kädessäni oli makkaranpala, jolla ohjasin koiran viereeni istumaan, ja annoin palkan kehut välittömästi. Tein useita toistoja eri paikoissa, (ulkona, sisällä, lenkillä yms.) ja vähensin käteni liikettä useiden toistojen jälkeen VÄHITELLEN. Kun koira teki sen lähes ilman kättäni, aloin liittää viereen tulemisen yhteydessä sanan "sivu". Koira oppi muutaman kerran jälkeen sanan merkityksen ja tulee sivulleni nykyään täysin ilman kättäni. Kierros, jonka teki ennen käteni mukana, on jäänyt kokonaan pois, kun koira on oppinut nopeamman tavan.
Koira kannattaa opettaa luopumaan herkustaan, jotta koira oppii ajattelemaan opetushetkellä opetettavaa asiaa, eikä kulje pelkästään herkun mukana, koska tämän seurauksena voi käydä niin, ettei koira opikaan mitään.. ainoastaan seuraamaan makkaraa, jotta saisi sen. Herkusta luopumista voi opettaa koiralle esim. niin, että pidät jotain koiran erityistä herkkua nyrkkisi sisällä, jolloin koiralla ei ole mahdollisuutta osua siihen. Yleensä koira koittaa saada herkkua tökkimällä kättäsi, tai nuolemalla. Älä ole huomaavinaankaan näitä eleitä, vaan odota kunnes koira luovuttaa, anna tällöin herkku koirallesi välittömästi! Voit vaikeuttaa asiaa koiran oppiessa niin, että koiran täytyy katsoa silmiin sinua ennen kuin saa herkun, tai että kätesi voikin olla auki, niin ettei koira kosketa siihen ennen kuin annat luvan. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua! Onnea opettamiseen! :)- onnekas
itsekkin olen vähän tuolla tavoin opettanut meidän koiraamme, meni paremmin kuin uskoin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282693Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642628Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281408- 1021407
- 1021377
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241183Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995