Gsm-Suomi meni viime vuonna selvitystilaan ja Dicame Oy hankki itselleen tämän operaattorin gsm-toiminnot. Laskutus ei alkanut toimimaan moneen kuukauteen kerryttäen niitä ja sitten niitä laskuja alkoi tulla minulle ja isoja samaan aikaperiodiin, kun muutenkin oli taloudellisesti vaikeaa aikaa. En edes tiennyt, kuinka laskutusta oli noinkin kertynyt ja alkoi epäilyttää.
Yritin sovitella laskujani maksuvalmiuteni mukaisesti ja pyysin maksusuunnitelmaa ? ei käynyt, maksuaikaa 1 kk tarjottiin ja yksi iso lasku sainkin maksetuksi veronpalautuksella joulukuussa. Ikävä kyllä he veidät nuo loput laskut perintään aiheuttaen minulle laskun kaksinkertaistumisen ja luottotietojeni kryptaatumisvaaran vaaroittelujen kera. Onneksi Intrium Justicalta sain kuin sainkin maksusuunnitelman maksaa nuo loput paskakasasta periperi -kuluineen viidelle kuukaudelle tasaten.
Dicame katkaisi myös liittymäni, joten en voinut enää soittaa tänä vuonna ja hankin siksi PrePaid -liittymän. Sehän toimii:) ja ajantasaisesti kulutuksen kanssa ja olen aina tietoinen missä maksujen kanssa mennään ja Dicamen laskuihin verrattuna se on jopa tosi edullinen.
Olin sanonut itseni irti asiakassuhteestani tähän operaattoriin ? se oli niin, että kun 24-määräaikainen sopimus päättyy niin en jatka asiakassuhdetta sen jälkeen eli maaliskuun 26 päivä 2010 stop.
MUTTA - He vaan lähettävät laskuja (saakeli soikoon, eikö mene perille!). Nyt sain taas laskun huhtikuulta!!!! - vaikka sopimuskausi on jo päättynyt, enkä ole Dicame -liittymällä soittanut sekunttiakaan. Maksuajatkin näyttää menneen ohi oikeusopin - minulla pitäs olla 14 vrk maksuaikaa laskun saapumisesta, vai mitä?
Lopulta ne sanovat, että irtisanominen tulee tehdä kirjallisesti. Minä irtisanoin sähköpostilla ja samalla kysyin tätä irtisanomistapaa - ei vastausta tullut. Ja kyllä se niin käsitykseni mukaan tulee olla, että kun määräaikainen sopimus päättyy niin se päättyy ilman irtisanomistakin ja ei sitä voi jatkaa vanhan sopimuksen mukaisesti "minimilaskutuksella" ja mistä he luovat uutta laskutettavaa, kun en ole soiteltukaan?
Ja eikö se yleisestikin tiedetä, että asiakas on yrityksen paras markkinoija (unmarkkinoija)?
Dicame Oy nootti
1
437
Vastaukset
- Simppu Sininen
Laskutus on ulkoistettu eräälle perintätoimistolle. Joo mäkin sain tänään laskun ja eräpäiväksi oli laitettu 18.5. Olen jo tehnyt reklamaation kyseiselle firmalle sekä kuluttaja-asiamiehelle. Näköjään tuohon
laskuun oli laitettu 5€ huomautuslaskusta. No eipä tarvihe maksaa kun eivä noudata tuota kahden viikon laskunmaksuaikaa.
Ohessa pieni tekstilainaus kuluttajaviraston sivulta ennen kuin jotkut esson paarin miehet tulevat uhoilemaan parempine tietoineen:
Laskut on lähetettävä kuluttajalle niin, että laskun lähettämisen ja eräpäivän välille jää vähintään kaksi viikkoa aikaa. Perustellusta syystä tämä aika voi poikkeuksellisesti olla lyhyempi. Esimerkiksi matkojen ns. äkkilähdöissä laskun maksamiselle nopealla aikataululla on asianmukainen syy.
Laissa saatavien perinnästä on säädetty, että maksumuistutuksesta velalliselta saa vaatia perintäkuluja vain, jos saatavasta on vähintään 14 päivää ennen sen erääntymistä lähetetty velalliselle lasku tai muu erääntymisilmoitus ja erääntymisestä on ennen maksumuistutuksen lähettämistä kulunut vähintään 14 päivää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72528- 1211801
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1241513Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391497Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1741327Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1611302- 1481275
- 521208
- 591148
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.651091