Etsitään Finntrixin kasvatteja!!

otakantaalapinkoira

Etsin Finntrix suvun suomenlapinkoiria ja australian karjakoiria!!
Itselläni on suomenlapinkoira,paperiton,kasvattaja oli ennen pitänyt finntrix nimistä kenneliä.Jos koirasi on sieltä,ota kantaa!

13

999

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jipzki

      Minulta löytyy 3 vuotias narttu suomenlapinkoira joka on otettu kyseisestä paikasta. Mukava koira siitä tuli ja erittäin oppivainen yksilö, mutta en enää sieltä ottaisi. Syitä en tähän viitsi ruveta erittelemään. Mielenkiinnosta kysyn onko koirasi minkä ikäinen?

      • otakantaalapinkoira

        Mun koira on syntynyt.30.8.08 eli tulee elokuun lopussa 2-vuotta :)
        Laita vaikka sähköpostia:[email protected]


    • Ajoissa huomioksi

      Anteeksi nyt mutta onko tämä taas jokin yksityisen, _nimeltä tunnistettavissa olevan_ ihmisen mustamaalaus- ja parjausketjuksi tarkoitettu ? Siinä tapauksessa toivoisi, että ymmärrettäisiin heti alkuunsa lopettaa.

      Että vallan "ota kantaa" ! Ei liene mitään mihin pitäisi ottaa kantaa. Hänellä taitaa olla koiratoiminta NIIN valvottua, että hyvä jos olisi paperilla kasvattavilla niin, joten taitaa olla hieman turha rutista.

      On ihmisiä, jotka tonkimalla koettavat tonkia ja onkia pitkin poikin nettiä - jotta löydettäisiin ko ihmimisesta paskaa puhumaan valmiita negassa tarkoituksessa - ei vissiinkään sitten ole saatu kokoon niin kummoisia määriä ja se on hiukkasen ongelmana ...

      Netissä kirjoitetustakin voi joutua oikeudelliseen vastuuseen ja ainakin minä laitan ko kasvattajallepäin menemään tiedoksi jokaisen loanheitto-, kunnianloukkaus-, parjaus-, herjaus- ym ketjut. Ja niin todella monelle muullekin kasvattajalle yms. jotta voivat tehdä rikosilmoituksen halutessansa.

      • otakantaalapinkoira

        Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kasvattajasta päin vastoin :)
        Etsin Finntrixin lappalaisia vain siksi että olisi mukava tietää mitä niille kuuluu ja minkälaisia ovat jne oman koiran sukulaisista.
        Mun mielestä kasvattaja oli todella hyvä ja meidän sieltä ottama koira on niin kiltti kuin olla ja voi! :) Oltiin jopa toista koiraa sieltä ottamassa mutta sitten sattuikin eteen vahinkopentu eri rotua kylläkin..

        Ennemmin haluaisin kiittää kasvattajaa tästä taivaan lahjasta minkä on meille luonut,niin kiltti ja tottelevainen kuin olla ja voi.TÄMMÖISET KOIRAT OVAT NYKYMAAILMASSA HARVINAISUUKSIA!
        Ei näin kilttiä ole olemassakaan enkä voi uskoa että noin kiltti koira on eksynyt juuri meille.

        Eli tämän keskustelun tehdessäni aloitin sen hyvällä hengellä ja kiittää minä vain tahdon siitä ihanasta koirasta jonka olemme saaneet.Ei papereita tarvitse olla kuhan koira on hyväluontoinen ja terve!

        Siinä teille minun sanottavani kasvattajalle jotka ei minun mielestäni ole herjaavia tai muutenkaan ihmistä loukkaavia :)


      • mitä näin
        otakantaalapinkoira kirjoitti:

        Mulla ei ole mitään pahaa sanottavaa kasvattajasta päin vastoin :)
        Etsin Finntrixin lappalaisia vain siksi että olisi mukava tietää mitä niille kuuluu ja minkälaisia ovat jne oman koiran sukulaisista.
        Mun mielestä kasvattaja oli todella hyvä ja meidän sieltä ottama koira on niin kiltti kuin olla ja voi! :) Oltiin jopa toista koiraa sieltä ottamassa mutta sitten sattuikin eteen vahinkopentu eri rotua kylläkin..

        Ennemmin haluaisin kiittää kasvattajaa tästä taivaan lahjasta minkä on meille luonut,niin kiltti ja tottelevainen kuin olla ja voi.TÄMMÖISET KOIRAT OVAT NYKYMAAILMASSA HARVINAISUUKSIA!
        Ei näin kilttiä ole olemassakaan enkä voi uskoa että noin kiltti koira on eksynyt juuri meille.

        Eli tämän keskustelun tehdessäni aloitin sen hyvällä hengellä ja kiittää minä vain tahdon siitä ihanasta koirasta jonka olemme saaneet.Ei papereita tarvitse olla kuhan koira on hyväluontoinen ja terve!

        Siinä teille minun sanottavani kasvattajalle jotka ei minun mielestäni ole herjaavia tai muutenkaan ihmistä loukkaavia :)

        Joo eli tosiaan täältäkin löyttyy finntrikx koira jaa aa...tai mistä minä tiijän semmosen monta meriä korkean metallisen aidan päällä ainakin näin luki josta koiran hain.

        En minäkään tosiaan ketään yritä mustamaalata,itselle nyt tuli lähinnä säälin tunteita ns.kasvattajaa kohtaan.

        Koska koiria oli ymmärtääkseni paljon (tosi vaikea sanoo monta)niin tuolla ikää luulisi olevan niiden kaikkien asiallinen juoksutus olevan raskasta ja turkinhoito sun muut jutut.Itse en jaksaisi.

        Ymmärtääkseni monta vuotta tehnyt kasvatustyötä,suhteellisen iäkäs nainen,ei varmasti toimeentulo ole kovin hyvä,siksikin tätä kasvatustyötä tekee edelleen paperittomilla koirilla,en ainakaan itse ole törmännyt et paperillisia enää kasvattaisi.

        Eihän se tosiaan sitä tarkoita että jos kasvattaa paperittomia että ne ois jollain tapaa huonoja.

        Koirien oloista mun on hyvin vaikee sanoa mitään,koska en päässyt missään vaiheessa aidan toiselle puolelle,pentu annettiin aidan raosta.En myöskään nähnyt pentuni isää enkä äitiä.
        Pentu oli hyvä kuntoinen ja terve,ei ollut edes matoja (niinkuin edellisessa paperipennussa.)

        Kasvattajan kanssa juteltuani ihan tuon luulisi olevan järissään.
        Siksi ihmettelenkin miksi minulle itselle tuli sellainen olo että hän salailee/piilottelee jotain??
        Ihan rehellisesti olen kyllä ihan pikkusen ruvennut epäilemään liekkö puhasrotunen,mutta äh rakas koira.
        Se mitä tosiaan näin itse aidan taakse häkkiviritykset,koirat ja muu yleisilme kennelistä niin ei poikkea paperillisesta kasvattajasta.


    • ip

      ...24.12.2006 syntynyt lapinkoira narttu, paperittoman otin, kun katsoin, että en enää ala aktiivisesti harrastamaan. Koirasta on tullut erittäin terve ja hieno yksilö, omapäisyyttäkin löytyy. Koiria ilm. mennyt aika paljon pohjoiseen työkoiriksi ( ).
      Vaikka ulkoiset puitteet ehkä olivat vaatimattomat, keskusteltuani lukemattomat kerrat hänen kanssaan uskoin, että hän tietää mistä puhuu (unni ei ole mun 1. koira) ja koirat hänellä olivat hyvävointisia ja reippaan ja avoimen tuntuisia ja koirien hyvinvointi tärkeää, myös luovutuksen jälkeen.

      • hyvä ilmapiiri

        Hyvä että joskus asiallisetkin ihmiset aukaisevat suunsa, eikä aina ne epäasialliset pelkästään :)

        Kiitos sinulle IP.


      • kesk aloittaja
        hyvä ilmapiiri kirjoitti:

        Hyvä että joskus asiallisetkin ihmiset aukaisevat suunsa, eikä aina ne epäasialliset pelkästään :)

        Kiitos sinulle IP.

        Isän ja Äitin.Pääsimme ovelle asti.Asiallisen oloinen kasvattaja,Korkeat ja suhteellisen isot aitaukset.Asiallisen näköiset tilat.

        Meillä siis 30.8.08 syntynyt pentu ko 'kasvattajalta'' ja on mitä söpöin ja kiltein koira.Tosin koulutus vei oman aikansa :) Mutta kiltti perhettä kohtaan on aina ollut.Paimenviettikin on melko kova =) Tekemisen halua riittää..Omaa pihaa haluaa aina esitellä vieraille..Ulvoo välillä kuin susi ;-) Tosin vieraista ihmisistä ei tykkää sitten pätkän vertaa..

        Oman perheensä uskollinen paimen ja suojelia,kova vahtivietti!


    • Meillä asustaa 8-vuotias valkoinen suomenlapinkoira narttu "Milka". Otettu samalta kasvattajalta. Maailman paras koira on kyllä ollut :) Koirat.comista löytyy ainakin yksi kuva.

    • slkn

      Meiltä löytyy myös tuolta otettu suomenlapinkoira narttu, syntynyt 13.6.2008. Muistaakseni samaan aikaan oli kaksi narttua tehnyt pennut, joista toinen ei huolehtinut pennuistaan ja toinen piti huolta kaikista pennuista. Pentu maksoi 300€, kävimme kerran ennen hakemista sitä katsomassa, mutta pentuun ei saanut koskea, koska kasvattaja pelkäsi pöpöjä tms. Ei saatu vastausta siihen, miksei pentuja rekisteröidä, kun sitä kysyttiin. Meidän koira on maailman ihanin ja onneksi terve, mutta jälkeenpäin ollaan mietitty, että ei ollut sillä naisella ihan puhtaat jauhot pussissa ja tämän ketjun perusteella paperittomia pentuja on tullut melko ahkeraan...Se jo kertoo jotain. Meidän kohdalla kävi mieletön tuuri, että koirasta tuli noin hieno tapaus, mutta onko kaikilla käynyt samoin?
      Olisi kiva kuulla, mitä tuolle saman pentueen pennuille on käynyt. Ja kuinka monta pentuetta noiden emä (Luna muistaakseni nimeltään ja soopeli väriltään) on tehnyt.

    • Isoveli valvoo

      Kennelliitto voisi olla kiinnostunut "virallisen kasvattajan" myymistä paperittomista pennuista......

      • Marsu 3

        Meilläkin on kyseisen kasvattajan pentu. Meidän musta lapinkoira on syntynyt 1.5.2014. Terve ja reipas pentu oli, luovutus tosin jo 6vk :(. Sisälle emme päässeet, aidan raosta näytettiin. Ensaimmäisellä katsaelukerralla emme saaneet edes koskea. Vanhempiakaan emme saaneet nähdä. Hyvin avoimesti kertoi kasvattaja kaikista ongelmistaan (johtui varmaan mieheni ammatista). Pennusta kasvoi oikein ihana koira, hyvin omapäinen tosin, vieläkin välillä kokeilee, kuka on pomo. Mitään pahaa sanottavaa kasvattajasta ei ole, hälytyskellot hieman soivat ja kaikenlaista olen jälkeenpäin eläinlääkäreiltä ja muilta lappalaisten kasvattajilta kuullut.


    • Yx näistä Finntrixiläinen: Luonne sen verran kova, etten yhtään ihmettele että niitä menee pohjoiseen paimeniksi; ei väistä hirveä, ei poroa eikä muutamaa muutakaan asiaa... Sen sain mitä kasvattaja lupasi, riiviöpennun. 10-vuotiaana tutkittu ja peilattu silmät, täysin terveet.

      Hyvät ja huonot puolet siinä kasvattajassa niin kuin monessa muussakin. Tuntuu vähän siltä, että osalla niistä kasvattajista, joilla on enemmän paperipentuja, koiria kasvatettu ulkomuotoperustein, ja luonteet voivat olla liian pehmeitä työhön.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe