Onkyo TX-SR608

Tobias30

Meinasin tälläisen vahvistimen ostaa Onkyo TX-SR608 mutta heräsi muutama kysymys, että kuinka saan tv: äänet kuulumaan vahvistimen kautta kun siinä ei ole scart liitäntää ja mulla on erillinen digiboksi?? Mulla on passiivi subbari, joten mihin se kytketään normaali kaiutin piuhoilla kun en löytänyt siintä erillistä subbari kohtaa paitsi aktiivi subbarille???

9

3424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • töööööt....

      Vedät tikipoksista äänijohdon vahvariin. Katot vaan että molemmissa on sama liitäntä. Kannattaa ekaksi koittaa tikitaalisena eli coaxilla tai toslinkilla. Google ei löytänyt vahvaristasi kunnollista liitäntäkuvaa eikä tietoa boksistasi joten paha sanoa paremmin..... Hdmi:kin pitäisi onnistua mutta pitäisi olla kaksi muuten töllö ei pelaa ilman vahvistinta.
      Scartin voi myös purkaa rca:ksi jolloin ääni menee vahvariin ja kuva minne lie...

      Passiivi subbari tulee vahvarin lfe-bass out liitäntään,samoin kuin aktiivinenkin. Passiivi tuskin soi hyvin kajarijohtoihin liitettynä kun ei riitä tehot kaikille pömtöille....

      • Tobias30

      • Tobias30

      • jeesus.
        Tobias30 kirjoitti:

        Subbarissa ei ole muita piuhoja kuin normaalit kaiutin piuhat joten onko tossa vahvarissa sille paikkaa vai joudunko ostamaan uuden subbarinkin!! ei voi ymmärtää!

        hankalaksi menee. Lukaise tuolta:

        http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=38279


      • tööööööööt......

      • Tobias30
        tööööööööt...... kirjoitti:

        Ei pysty sanomaan kun ei näe liitäntöjä ota kuva omasta vehkeestä.......
        Tikipoksissa näytti olevan toslink. (sp/dif) Laita sillä jos vahvarissa on sisääntulo.
        Subia ei ehkä tarvi ostaa jos löydät jostakin välivahvistimen sille....

        Kiitokset vastauksista. Outoa vaan, että vanhassa vahvistimessa on paikka passiivi subbarille eli ihan kaiutin piuhoilla mutta uusinta uutta olevassa ei ole. Onko kehitys mennyt taaksepäin??? Luulisi, että vahvistimestä löytyisi paikat molemmille koska olen joissain vanhoissa vahvihtimessa niitä nähnyt.


      • tuota....
        Tobias30 kirjoitti:

        Kiitokset vastauksista. Outoa vaan, että vanhassa vahvistimessa on paikka passiivi subbarille eli ihan kaiutin piuhoilla mutta uusinta uutta olevassa ei ole. Onko kehitys mennyt taaksepäin??? Luulisi, että vahvistimestä löytyisi paikat molemmille koska olen joissain vanhoissa vahvihtimessa niitä nähnyt.

        Eikös se passiivisubbarin kanssa yleensä mene näin:
        Vahvistimen pääkaiuttimien (siis oikea ja vasen etukaiutin) piuhat vedetään subbarin tuloliittimiin.
        Subbarilta sitten edelleen omat johtonsa niille pääkaiuttimille, subbarin siihen tarkoitetuista liittimistä.
        Subi siis poimii alataajuudet itselleen ja johdattaa ylemmät sinne etukajareille.

        Nykyaikaisen kotiteatterivahvarin sub out -liittimen linjatasoinen signaali ei paljoa passiivisubbarin elementtiä liikuttele vaikka siihen jonkun johtopatentin virittelisikin...

        Taitaapi olla niin, että vahvistimissa kehitys on mennyt yhä vaan enemmän aktiivisubbareiden suuntaan, onko se sitten eteen- vai taaksepäin taitaa olla makuasia :)


      • töööööt....
        tuota.... kirjoitti:

        Eikös se passiivisubbarin kanssa yleensä mene näin:
        Vahvistimen pääkaiuttimien (siis oikea ja vasen etukaiutin) piuhat vedetään subbarin tuloliittimiin.
        Subbarilta sitten edelleen omat johtonsa niille pääkaiuttimille, subbarin siihen tarkoitetuista liittimistä.
        Subi siis poimii alataajuudet itselleen ja johdattaa ylemmät sinne etukajareille.

        Nykyaikaisen kotiteatterivahvarin sub out -liittimen linjatasoinen signaali ei paljoa passiivisubbarin elementtiä liikuttele vaikka siihen jonkun johtopatentin virittelisikin...

        Taitaapi olla niin, että vahvistimissa kehitys on mennyt yhä vaan enemmän aktiivisubbareiden suuntaan, onko se sitten eteen- vai taaksepäin taitaa olla makuasia :)

        No sehän on eteenpäin kun yritetään saada parempaa ääntä... Normaalivahvistimeen ei kannata subbarivahvistinta laittaa kun kuitenkin kaikki subit on nykyään aktiivisia. Ja monet ei koko vehjettä edes halua.


    • Teemu__79

      Kannattanee kysäistä Valkokangas.netistä, itse olen saanut sieltä muutamaan kiperään kysymykseeni aikas asiantuntevaa tietoa. Yhteen kysymykseen eivät osanneet heti vastata niin olivat yhteydessä aina valmistajaan asti ja soittelivat takaisin. Itse olen tosin kysellyt lähinnä videotykkeihin liittyviä asioita, mutta luulisi heidän tuntevan myös kyseisen Onkyon koska se on näköjään juuri lisätty heille myyntiin: http://www.valkokangas.net/tuote/153/onkyo-txsr608

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe