Paljon on kirjoituksia PMS:stä ja sen oireista täällä. Juuri missään en kuitenkaan huomannut, että olisi mainittu hikoilua - etenkin yöaikaan. Mulla tulee reilu viikko ennen menkkoja "kuumia aaltoja" päiväsaikaan ja varsinkin silloin kun iskee pienoinen paniikki, esim. kaupan kassalla. Mutta ihan hirveä hikoilu mulla on yöaikaan. Saatan herätä kesken yön ja olen kirjaimellisesti likomärkä. Usein täytyy vaihtaa vaatteita kesken yön. Hikoilun lisäksi on tietty kaikki muut "normaalit" pms-oireet. Onkohan tää ihan normaalia? Hormonihoitoja en halua. Liikunta auttaa, mutta valitettavasti oon myös kuolemanväsynyt ennen menkkoja usein eli en pysty lähtemään mihinkään jumppaan!! Viime aikoina oon lisäksi huomannut että välillä mulle tulee muutaman päivän kausi, jolloin tulee sydämeen rytmihäiriöitä. Pahimmillaan nää on melkein jatkuvia. Vasta nyt olen tajunnut yhdistää nää sydänoireetkin pms:ään. Nytkin on menkat alkamassa ja tänään on tykytellyt melkein koko päivän. Ikää mulla vasta 32, ei kai voi siis olla vielä mitään vaihdevuosioiretta?
PMS ja yöhikoilu
4
3747
Vastaukset
- sfdasdd
Mulla tulee päivä-pari ennen menkkoja yöllä sellainen kunnon hikoilukohtaus. Siitä yleensä tiedänkin, että parin päivän sisällä menkat alkavat, kun herään yöllä siihen, että olen hionnut sängyn märäksi... Olen 28.
- Mummotautinen
Ihan oli kuin olisin itse kirjoittanut, oireet täysin samanlaiset. Minulla on Olen sinua kymmenisen vuotta vanhempi, mutta oireet alkoivat jo alle kolmikymppisenä. Puhuin niistä gynen kanssa, minulla ainakin todettiin selkeästi liittyvän psm:ään.
Nyttemmin oireet ovat ehkä hieman, ei huomattavasti pahentuneet ja todettiin vaihdevuosien alkaneen. - Ranskatar
Itsekin kirjoittelin juuri samasta asiasta tänne palstalle.. Huojentavaa tietää että tällaista hikoilua (varsinkin öisin) on muillakin samanikäisillä.. Lisäksi ennen kuukautisia olo tuntuu hermostuneelta ja herkältä..kaikki tuntuu mättävän pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Mutta onko näillä oireilla vaikutusta hedelmällisyyteen? Itse en ole vielä kokeillut lapsen saantia..
- Mummotautinen
Vaikutusta hedelmällisyyteen, itselläni, jolla oireet tosi vaikeat, on 4 lasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad621208- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 99613
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76582
- 56574