Askartelulehti

askartelu ystävä

Tuleeko kellekkään askartelulehteä. Olen ihmetellyt että koska seuraava lehti mahtaa ilmestyä. Tänä vuonna ei ole tullut vielä yhtään lehteä. Viimeksi tullut on joulunumero.

34

4797

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • koohoo

Lehteä ei ole ilmestynyt yhtään numeroa vuonna 2010.
        Kun Eafonsille soitaa, niin aina luvataan että tuplanumero ilmestyy juuri.
        Luvattiin jo pääsiäiseksi.
        Taitaa olla konkurssiin menossa koko lehtitalo ????

• huijaustako?
        koohoo kirjoitti:

Tähän mennessä olisi pitänyt ilmestyä jo kolme numeroa!

Rahat takaisin korkojen kera sanon minä!

http://www.eafons.net/kuvat/mediakortti_aska2009.pdf

• tt
        huijaustako? kirjoitti:

Joo... enpä tiedä... tosi outo juttu. En löytänyt tän vuoden mediakorttia ollenkaan.

• ulpukka751
        koohoo kirjoitti:

Tilasin myös SINÄ OSAAT MAGNUM lehden, lasku tuli vaan ei lehteä laisinkaan. Olen myös lähettänyt sähköpostia ja yrittänyt soitella eafonsille vaan eipä nämä ole vastailleet edes soittoihini ja yhteydenotto pyyntöihini, taian marssia kuluttajalle esittelemään asiani.

• ärtynyt
        huijaustako? kirjoitti:

samat sanat huijausta tyystin mullekin tuli lasku kestona tälle vuodelle vaikkei lehteä ole tullut nyt eikä pari vuotta sitten tilattunakaan tullu kaikkia lehtiä mitä olin jo maksanut tänä vuonna en ole edes tilannut koska lehteä ei saa enää edes kirjastostakaan.

• kumma homma

Onko sinulle jo tullut lehteä? Tilasin myös puoli vuotta (!!!) sitten ja kaksi kertaa olen samasta asiasta sinne soittanut. Saman vastauksen olen saanut kuin sinäkin...
      Nyt olen sillä kannalla että peruutan tilaukseni ellei tässä kuussa ilmesty.

• ei aina jaksais...

miksi itket tuota asiaa TAAs täällä palstalla, tee jotain asialle äläkä täällä vollaa...

• ateljee71

Uusimman lehden näin eilen kaupassa. Lehti on mennyt niin huonoksi jo että olen jo ajat sitten lopettanut sen tilaamisen ja irtonumeroidenkin ostamisen. Boikottiin koko lehti. Sinä osaat lehti kuuluu samaan kastiin sen sijaan TAIKA lehti on suomenkielisistä askartelulehdistä musta paras. Ihana lehti tulee toiseksi. Ulkomailla tehään kyl parempia lehtiä kuin meillä. Harmi.

• Minnipä

Minä pidän IHANA-lehden sisällöstä, ja suosittelen sitä muillekin =)

http://www.ihanalehti.fi

Askartelu on jo pitkään ollut hiipumaan päin. Harmi.

• Joebow

Taika-lehti on monipuolinen ja kiva askartelulehti, suosittelen http://www.taikalehti.fi
      Tuosta eafonsin lehdestä on kuulemma ilmestynyt 2010 yksi numero, eli sen leikki tais olla siinä...

• wpxytkl

Lehden vuoden 2011 lasku tuli. Soitin eafonsille ja sanoin etten ole vuonna 2010 saanut kuin yhden lehden.
        Heiltä "Niina" kertoi, että asiakasrekisteriin on tehty rikos ja alkoi luetella kuinka puuttuvat lehdet tulevat
        tammikuuhun mennessä. Kyllä oli "tarina" Huijausta. Katotaan saako laskutuksen loppumaan.

• Rahat takaisin
        wpxytkl kirjoitti:

Lehden vuoden 2011 lasku tuli. Soitin eafonsille ja sanoin etten ole vuonna 2010 saanut kuin yhden lehden.
        Heiltä "Niina" kertoi, että asiakasrekisteriin on tehty rikos ja alkoi luetella kuinka puuttuvat lehdet tulevat
        tammikuuhun mennessä. Kyllä oli "tarina" Huijausta. Katotaan saako laskutuksen loppumaan.

Lehden sivuilla on tällainen ilmoitus:

Tärkeä tiedote lukijoillemme
        Eafons Oy:n kustantamat aikakauslehdet ovat myöhässä ilmestymisaikatauluistaan.
        Syynä tähän on tilaajarekisteri- ja laskutusjärjestelmään kohdistunut teko, joka on sotkenut
        tilaaja- ja laskutustiedot. Tapaus on poliisi- ja syyttäjäviranomaisten tutkinnassa.
        Pahoittelumme asian johdosta,
        Eafons Oy

Kummasti se on estänyt lähettämästä lehtiä koko vuoden, mutta laskut tulee silti. Jos lehtien saajien tiedot on hukassa, niin eikö niitä voisi lähettää samoille ihmisille, jotka saivat laskun?

Enpä suosittele maksamaan ennen kuin puuttuvat lehdet on toimitettu - eivät voi vaatia kun ei ole mistä laskuttaa!

Suosittelen noita kahta muuta http://www.taikalehti.fi ja http://www.ihanalehti.fi, etenkin tuosta Taikasta on löytynyt kivoja juttuja ja on tullut vastaan monessa askartelublogissakin.

• ulpukka751
        wpxytkl kirjoitti:

Juu, tosa taannoin kirjoittelin kun ei ole lehteä kuulunut.
        Lasku tuli se maksettiin mutta lehteä ei tullut, sitten yriteltiin soitella eikä firmasta vastailtu yhteenkään puheluuni, lähetin sähköpostia, ei vastausta...
        Sitten tulikin yllättäen toinen lasku, vuodelle 2011, tosin laskun eräpäivä oli kerenny mennä jo umpeen kun se meidän laatikkoon tippui, ERIKOISTA!
        Siis kuluttajalle, netistä kaavake täyttöön tyyliin RAHAT TAKAISIN! ja hupsista tänään postissa tuli SINÄ OSAAT MANGNUM, eipä kyllä lämmittänyt mieltä. Marssin laskuineni päivineni kuluttajalle esittelemään asiaani, Meinaan melkosen kallis lehti jos yks lehti vuodessa tipahtaa siihen hintaan!

• mar2

Tilasin ensimmäistä kertaa innolla taikalehteä 1/2015-8/2015. Lehden piti tulla vuoden alusta kuten laskunkin. Lasku tuli jo lokakuussa. Olin yhteydessä lehteen heti. Valittivat tapahtunutta virhettä ja korjasivat virheen. Laskun piti tulla sovittuun aikaan tammikuun alussa, kun ensimmäinen lehti oli tullut.
        Seuraavaksi lasku tuli joulukuun alussa ja lasku maksettava joulukuun puolessa välin. Taas yhteydenotto. Sain sovittua maksun jälleen tammikuulle ja ei pitänyt tulla karhukirjeitä, kun sovimme ettei uutta laskua lähetetä vaan merkkaan itse uuden eräpäivän.
        Maksoin laskun ennen eräpäivää. Sitten tammikuun puolessa välissä postilaatikkoon tuli maksumuistutus.
        Jälleen yhteys lehteen ja kopiot maksetusta laskusta. Miten voi mennä näin hankalaksi tilaus ja maksun maksaminen? Eikö tieto kulje laskutukseen?
        En ole koskaan kokenut moista rumpaa muissa tilauksissa. En enää valitettavasti tilaa tämän jälkeen lehteä, vaikka olisi kuinka asiaa :( En voi suositta näin vaikeasti tilattavaa lehteä kenellekään. Kirjastosta saa helpommalla lehden.

• askartelija 74

Heissan!

Onko kellään tullut asiasta sen kummempaa lehden tai rahojen suhteen? Itse olen yrittäny toukokuusta asti soittaa sinne ja siellä puhutaan kokoajan toista puhelua tai sit ei vastata ollenkaan, sitten laitoin myös sähköpostia sinne ja kas kummaa siihenkään ei olla vastattu, taidan olla seuraavaksi kuluttaja-asiamieheen yhteydessä.

• hrrhwhewh

Tuli lasku Askartelu-lehdestä, jota ei ole edes tilattu... Laskussa Eafonsin nettiosoite mutta sivua ei löydy netistä. Varokaa eafons-valelaskuja!!

• hemuli

Nii tipahti meillekkin tänään Eafonsin askartelulehdestä lasku, jota ei ole myöskään tilattu. Alkuvuodesta 2010 tilasin kyseisen lehden, mutta lopetin tilauksen marraskuussa 2010, koska lehtiä ei ilmestynyt kuin 2 ja niitä olisi pitänyt tulla useampi. Laskuja kyllä muistivat lähettää, mutta lehtiä ei. Tänään tullessa laskussa ei ollut puhelinyhteyksiä, nettiosoite oli kyllä, mutta yllätys, yllätys eipä löytynyt netistä. Pitänee alkaa ottamaan yhteyttä jonkin sortin viranomaisiin...

• årsyttää itkijät

miksi aina tätä samaa itkua????????miksi ostat lehtiä`?????luo itse omat mallisi ja tee niitä, ei tartte itkeä lehtien perään!!!!!!!ota järki käteen ja poistu täältä itkemästä.

• merjuli

Mulla ihan sama juttu kuin muilla. En vaan oo maksanu laskuja joita on tipahdellut postista!

Tänäänpä tuli ASKARTELULEHTI postilaatikkoon!!

Kustantajaksi vaihtunut Pronto media.. Oon tässä soitellu asiakaspalveluun, mutta ei siellä vastata puheluun taaskaan!

• Giddens

ProHevonen -lehden vuosikerta jäi myös saamatta. Vuonna 2010 sain kuuden numeron vuosikerrasta puolet. Eafons Oy:n ns. asiakaspalvelu ei vastaa puheluihin eikä sähköposteihin. Eipä mene sen paremmin Pronto Mediallakaan. Siellä "tavoittelemasi henkilön vastaaja on täynnä" tai linja tuuttaa varattua.

Tämä farssi jo hymyilyttää. Vastinetta rahoille ei selvästikään ole odotettavissa.

Onko kukaan saanut korvausta/tehnyt ilmoitusta kuluttajaviraston kautta?

• Green2

Hei. Täällä keskusteluissa on mennyt kustantamot hieman sekaisin. Askartelulehteä kustantaa Pronto Group international www.prontogroup.fi

Eafons on aikaisempi kustantaja ja muilla yhtiöillä, jotka tässä on mainittu ei ole koskaan ollut, ei ole, eikä tule olemaankaan tekemistä ko. julkaisujen kanssa.

• pilkunfiilaaja

"Eafons on aikaisempi kustantaja ja muilla yhtiöillä, jotka tässä on mainittu ei ole koskaan ollut, ei ole, eikä tule olemaankaan tekemistä ko. julkaisujen kanssa"

Ai, ettei ole? "Vanha omistaja" kuitenkin puhuu edelleen hänen lehdestään....

Mistä prontomedia on saanut vanhojen tilaajien osoitteet?

• eeli

Sama firma, toimi ensin Eafonsina ja nyt Pronto Mediana. Samat ihmiset hääräämässä vain yrityksen nimi on vaihtunut.

• ellen2

Kustantaja on Eridinus, www.eridinus.com. Entinen Pronto Group Intl.

• uusi osallistuja

Tänään saapui Askartelu-lehti näillä uusilla kustantaja-tiedoilla. Laitoin heti kestotilauksen peruutuksen [email protected] ja nyt jänskään täällä, että onnistuuko tilauksen katkaisu tällä kertaa.

Ja te jotka valitatta näistä"turhaan itkijöistä". Voitte koettaa päästä samaan tunnelmaan, kun menette kaupan kassalle, maksatte 42 e:n ostokset ja huomaatte, että HUPSISTA, niitäpä ei saakkaan ottaa mukaan kotiinsa, vaan ne on jätettävä sellaisenaan myyjälle.. Kyllä varmasti hajottaa, ellei sitten satu itse olemaan se myyjä!

• Saikku

Minullekin tuli tänään askartelulehti. Soitin eridinus.fi :stä löytämääni numeroon ja peruin koko lehden! Lopen kyllästynyt ko.lehteen! Ois pitänyt perua jo pari vuotta sitten!

• Eridinus = huuhaata

Ja kas, kohtalotovereita vastaavasta firmasta siis löytyy... :)
      Itse tilasin Pro Hevonen -lehden viime kesänä v. 2012. Sain laskun heti, vaan en lehteä vielä tänäkään päivänä. Nyt olen (tiedoksi itkijöiden vihaajille) kuukauden yrittänyt tavoittaa yritystä, ent. Pronto Group, nyk Eridinus Oy. En ole saanut vastausta sähköposteihini, joita olen lähettänyt kolmeen vai neljään eri osoitteeseen joita ilmoitettiin ko lehden internet-sivuilla. Yritin myös soittaa puhelinaikana 40 minuutin ajan asiakasnumeroon, joka ei koskaan edes hälyttänyt vaan meni suoraan vastaajaan.

Koska firma ei vaivautunut vastaamaan edes viralliseen, kuluttajaneuvonnan ohjeen mukaiseen viralliseen valituskirjeeseen, asiani siirtyy nyt kuluttaja-asiamiehen hoidettavaksi.

Sen verran on sentään tapahtunut, että huomasin ko lehden internet-sivuilta hävinneen kaikki yhteystiedot, vain uusi s-postiosoite putkahti alalaitaan. Myös koko lehden mainostus on loppunut ;)

• Anonymous Coward

Sama juttu, joskin lehti on toinen: Taide & Design. Lähettivät laskun olemattomasta kestotilauksesta, jota ei ole koskaan ollutkaan, sähköpostiin ei ole vastattu ja puhelin ei vastaa. Minun tapauksessani saattaisi löytyä perusteita myös rikosilmoituksen tekemiselle, koska perusteettomien laskujen lähettely on lainvastaista (viittaan nk. valelaskuihin).

Jos viet asian kuluttajariitalautakuntaan ja saat sieltä ratkaisusuosituksen, voitko mahdollisesti postata tänne viitteen siihen.

Eridinukselta on varmaankin rahat loppu:
        http://www.hs.fi/paivanlehti/kulttuuri/Taide Design -lehti ei maksanut juttupalkkioita/a1362454630350
        http://www.taloussanomat.fi/yritykset/protestit/?s=eridinus&ta=&paivamaara=26.4.2013&tabs=&submit=Hae

• minä
        Anonymous Coward kirjoitti:

Sama juttu, joskin lehti on toinen: Taide & Design. Lähettivät laskun olemattomasta kestotilauksesta, jota ei ole koskaan ollutkaan, sähköpostiin ei ole vastattu ja puhelin ei vastaa. Minun tapauksessani saattaisi löytyä perusteita myös rikosilmoituksen tekemiselle, koska perusteettomien laskujen lähettely on lainvastaista (viittaan nk. valelaskuihin).

Jos viet asian kuluttajariitalautakuntaan ja saat sieltä ratkaisusuosituksen, voitko mahdollisesti postata tänne viitteen siihen.

Eridinukselta on varmaankin rahat loppu:
        http://www.hs.fi/paivanlehti/kulttuuri/Taide Design -lehti ei maksanut juttupalkkioita/a1362454630350
        http://www.taloussanomat.fi/yritykset/protestit/?s=eridinus&ta=&paivamaara=26.4.2013&tabs=&submit=Hae

sama juttu pro hevonen -lehden kanssa. Tilasin viime syyskuussa lehden ja lasku tuli heti ja viesti että kiitos tilauksesta. Eipä vaan ole kuulunut mitään lehtiä eikä mihinkään numeroihin tai posteihin vastata...

• lanita
      • MirkkuZirkku

Eipä tuolla Taika-lehdellä ole mitään tekemistä vanhan Askartelulehden kanssa. Minulle Taika-lehti on aina ilmestynyt ajallaan ja on helkutin hyvä lehti.

• Santseli

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      55
      3763
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      32
      2179
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2074
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      17
      1721
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1542
    6. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1482
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      79
      1443
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1172
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      22
      1133
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1115
    Aihe