Työtilanne?

?

Eli täällähän on useaan otteeseen tästäkin keskusteltu, mutta haluaisin päivityksen tämän hetkisestä tilanteesta? Elokuussa olisi tarkotus W&H:lla lähteä ja töitä saada mahdollisismman pian. Jotkut sanoo että tuntuu ettei töitä saa millään, jotkut sanoo että työnsaanti on todella vaikeaa, mutta kyllä varmasti jotain löytyy.. Te jotka siellä olette tai juuri palautuneet niin kertoisitteko omista kokemuksistanne? Saitteko töitä kuinka nopeasti jos ollenkaan? En ole nirso työpaikkojen suhteen vaan melkein mikä tahansa työ käy kunhan saisi matkaansa pidennettyä ettei heti joudu palaamaan kotiin koska rahat ovat loppu. Ja onko eroja mistä päin astraliaa töitä löytyy paremmin tai helpommin? Kiitos vastanneille!

10

1001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähteä

      Persaukisena ? Johan ne viisumin säännöt sanoo, että vähintään $5000 pitäis olla taskussa jos tulee tänne WH viisumilla. Sillä nyt luulisi ainakin pri kolme kuukautta pärjäävän.

      Töitä ei ole paljon ja itsekään työnantajana en WH viisumilaisiin koske.

    • ...

      Itse olen ollut taalla jo melkein kaksi vuotta ja ei se tyonsaanti aina ole helppoa ollut. Alussa kun tanne tulin, hengailin kaksi viikkoa Perthissa tutustuen ja hoitaen asioita, sitten aloin hakemaan tyopaikkaa joka hoituikin hyvalla tuurilla yllattavan nopeasti mutta alkoi vasta kahden viikon paasta hakemisesta...eli alussa meni kuukausi hengailemiseen. Itsella on aina mennyt 3-4 viikkoa tyopaikan saamiseen, riippuen kuinka aktiivinen on ollut...alussa maisemaa vaihtaessa on vaan ensimmaiset paivat hengaillut ja sitten aloittanut kartoittamisen ja sitten se varovainen tyonhaku ja sen jalkeen hyperaktiivinen :) soittelua soittelua soittelua, silla taalla toihin paasee eika vaan netin kautta hakemisella ja oottamisella.

      Mita oot tehny suomessa aikasemmin? Kokeille loytyy hommia aina...tarjoilijoille loytyy roadhouseista ja countrypubeista hommia, huonolla palkalla mutta kumminkin...maaseuduilta loytyy parhaiten toita, mutta nekin useimmiten tyonvalityspaikkojen kautta kuten thejobshop.com.au tai aussiejob.com...

      Itse sanoisin etta parhaiten toita loytyy lannesta ja pohjoisesta...

      kaikki riippuu siita mita osaat, kuinka hyva englanti ja tuurista ja aktiivisuudestakin paljon kiinni :)

      • ?

        Kiitos vastauksestasi! Olen tehnyt töitä erialojen kaupoissa (vaatekaupat jne..) ja kauneudenhoitoalalla. Noista ei varmaan ole kauheasti hyötyä jos w&h:lla hakee töitä..? Ravintola-alalta ei ole lainkaan kokemusta joten olen vähän ajatellut että varmaan ne hedelmän poiminnat ja maatiloilla työskentelyt olis helpoimpia mulle saada, vaikka mikäs siinä vaikka noilta em. aloiltakin jotain saisi :) Englannin kieli sujuu hyvin, että siitä ei pitäisi jäädä kiinni tuo työn saanti.

        Sitten piti kysellä kun olen tässä pohtinut että järjestön kautta vai ei. Kun niissä saa tuon työkkärin jäsenyyden niin onko niin että jos lähden ilman järjestöä niin en itse pysty ilmoittautumaan jäseneksi? Ja toinen kysymys koskee nettiä. Eli järjestöissä luvataan ilmainen netinkäyttö koko vuodeksi (siis jotain muutaman tunnin joka arkipäivä) niin jos lähtisin ilman järjestöä niin maksaako se siellä paljon muissa paikoissa (siis netin käyttö)? Ja missä olette niitä töitä hakeneet/etsineet? vai saako esim paikalliseen työkkäriin mennä etsimään töitä netistä tai juurikin tuollaisiin osoitteisiin joita olit maininnut? Joskus olin irkuissa pari kuukautta niin siellä ainakin maksoi netin käyttö - ja paljon!

        Mulla on tosiaan sen verran rahaa että juurikin tuon 2 kk pystyisin siellä pienellä budjetilla elelemään, mutta siinä ajassa pitäisi työtä löytyä :)


      • Melbournesta
        ? kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Olen tehnyt töitä erialojen kaupoissa (vaatekaupat jne..) ja kauneudenhoitoalalla. Noista ei varmaan ole kauheasti hyötyä jos w&h:lla hakee töitä..? Ravintola-alalta ei ole lainkaan kokemusta joten olen vähän ajatellut että varmaan ne hedelmän poiminnat ja maatiloilla työskentelyt olis helpoimpia mulle saada, vaikka mikäs siinä vaikka noilta em. aloiltakin jotain saisi :) Englannin kieli sujuu hyvin, että siitä ei pitäisi jäädä kiinni tuo työn saanti.

        Sitten piti kysellä kun olen tässä pohtinut että järjestön kautta vai ei. Kun niissä saa tuon työkkärin jäsenyyden niin onko niin että jos lähden ilman järjestöä niin en itse pysty ilmoittautumaan jäseneksi? Ja toinen kysymys koskee nettiä. Eli järjestöissä luvataan ilmainen netinkäyttö koko vuodeksi (siis jotain muutaman tunnin joka arkipäivä) niin jos lähtisin ilman järjestöä niin maksaako se siellä paljon muissa paikoissa (siis netin käyttö)? Ja missä olette niitä töitä hakeneet/etsineet? vai saako esim paikalliseen työkkäriin mennä etsimään töitä netistä tai juurikin tuollaisiin osoitteisiin joita olit maininnut? Joskus olin irkuissa pari kuukautta niin siellä ainakin maksoi netin käyttö - ja paljon!

        Mulla on tosiaan sen verran rahaa että juurikin tuon 2 kk pystyisin siellä pienellä budjetilla elelemään, mutta siinä ajassa pitäisi työtä löytyä :)

        Melko heikoilla jäillä kyllä astelet. Minimisuositus on kai $5000, mutta itse en tulisi edes kokeilemaan ellei vähintään $10000 pohjasummaa olisi käytettävissä. Ei täällä tämä tilanne nyt ihan niin auvoinen ole. Arki on samaa kaikkialla, eli uutuudenviehätys haihtuu lomamatkaakin nopeammin.


      • koskaan
        ? kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Olen tehnyt töitä erialojen kaupoissa (vaatekaupat jne..) ja kauneudenhoitoalalla. Noista ei varmaan ole kauheasti hyötyä jos w&h:lla hakee töitä..? Ravintola-alalta ei ole lainkaan kokemusta joten olen vähän ajatellut että varmaan ne hedelmän poiminnat ja maatiloilla työskentelyt olis helpoimpia mulle saada, vaikka mikäs siinä vaikka noilta em. aloiltakin jotain saisi :) Englannin kieli sujuu hyvin, että siitä ei pitäisi jäädä kiinni tuo työn saanti.

        Sitten piti kysellä kun olen tässä pohtinut että järjestön kautta vai ei. Kun niissä saa tuon työkkärin jäsenyyden niin onko niin että jos lähden ilman järjestöä niin en itse pysty ilmoittautumaan jäseneksi? Ja toinen kysymys koskee nettiä. Eli järjestöissä luvataan ilmainen netinkäyttö koko vuodeksi (siis jotain muutaman tunnin joka arkipäivä) niin jos lähtisin ilman järjestöä niin maksaako se siellä paljon muissa paikoissa (siis netin käyttö)? Ja missä olette niitä töitä hakeneet/etsineet? vai saako esim paikalliseen työkkäriin mennä etsimään töitä netistä tai juurikin tuollaisiin osoitteisiin joita olit maininnut? Joskus olin irkuissa pari kuukautta niin siellä ainakin maksoi netin käyttö - ja paljon!

        Mulla on tosiaan sen verran rahaa että juurikin tuon 2 kk pystyisin siellä pienellä budjetilla elelemään, mutta siinä ajassa pitäisi työtä löytyä :)

        Minkään järjestön kautta. Se vaan maksaa, etkä saa yhtään mitään vastineeksi. Mikä työkkärin jäsenyys ??? Se ei ole mikään virallinen työnvälitystoimisto, vaan heidän oma pikku business jolla he myös tekevät rahaa ja voit ehkä saada töitä korkeintaan päiväksi tai pariksi, mutta siinä se. Australian valtion työnvälitystoimistoihin sinulla ei WH viisumilla ole edes asiaa.

        Nyt kun valtion uusi budjetti julkaistaan huomenna tulee olemaan paljon lisää täkäläisiä työttömiä, joten reppumatkalaisten työnsaanti vain vaikeutuu.

        Oletkos kokeillut kysyä asiasta http://www.dundernews.com/ ?


      • ?
        koskaan kirjoitti:

        Minkään järjestön kautta. Se vaan maksaa, etkä saa yhtään mitään vastineeksi. Mikä työkkärin jäsenyys ??? Se ei ole mikään virallinen työnvälitystoimisto, vaan heidän oma pikku business jolla he myös tekevät rahaa ja voit ehkä saada töitä korkeintaan päiväksi tai pariksi, mutta siinä se. Australian valtion työnvälitystoimistoihin sinulla ei WH viisumilla ole edes asiaa.

        Nyt kun valtion uusi budjetti julkaistaan huomenna tulee olemaan paljon lisää täkäläisiä työttömiä, joten reppumatkalaisten työnsaanti vain vaikeutuu.

        Oletkos kokeillut kysyä asiasta http://www.dundernews.com/ ?

        Kiitos vastauksesta. Niin mä vähän meinasinkin ja kuulin nyt muualtakin että toi työkkärihomma on niiden joku ihan oma juttu ja juuri niinkuin sanoit että paikalliseen ei tosiaan WH viisumilla ole asiaa. Ja olenkin nyt päättänyt lähteä ilman järjestöä. Kokemusta matkustelusta ja työnhausta ulkomailla mulla on niin enköhän mä sielläkin sitten selviä.

        Sen vuoksi täällä kyselen juuri noista työnsaanti mahdollisuuksista kun selväksi on käynyt että mitenkään hyvältä se ei vaikuta. Käyn päivittäin lueskelemassa noita dundernewsin sivuja mutta kannattais tosiaan varmaan itsekin rekistöröityä ja kysellä sieltä. Mutta kiitos vielä vastauksesta,sekin selvensi taas lisää ja kiva kuulla jotain teiltä jotka siellä asustelette tai olette WH:lla matkassa. Mutta lisää saa edelleen asiasta ja työtilanteesta kommentoida.


      • Ja Kysele
        ? kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Niin mä vähän meinasinkin ja kuulin nyt muualtakin että toi työkkärihomma on niiden joku ihan oma juttu ja juuri niinkuin sanoit että paikalliseen ei tosiaan WH viisumilla ole asiaa. Ja olenkin nyt päättänyt lähteä ilman järjestöä. Kokemusta matkustelusta ja työnhausta ulkomailla mulla on niin enköhän mä sielläkin sitten selviä.

        Sen vuoksi täällä kyselen juuri noista työnsaanti mahdollisuuksista kun selväksi on käynyt että mitenkään hyvältä se ei vaikuta. Käyn päivittäin lueskelemassa noita dundernewsin sivuja mutta kannattais tosiaan varmaan itsekin rekistöröityä ja kysellä sieltä. Mutta kiitos vielä vastauksesta,sekin selvensi taas lisää ja kiva kuulla jotain teiltä jotka siellä asustelette tai olette WH:lla matkassa. Mutta lisää saa edelleen asiasta ja työtilanteesta kommentoida.

        niin voit hyvinkin yllättyä minkälainen tietopankki ja apu avautuu käytettäväksesi ja aivan ilmaiseksi.


    • Sandra79

      Moi! Itse en lahtisi Ausseihin tai mihinkaan muuallekaan jollei ole paikkaa missa olla ja asua. Minulle myonnettiin WH viisumi eilen, mutta ennenkuin edes anoin sita, sovin aussi ystavani kanssa etta asun hanen luonaan sitten kun lahden sinne. Eli minun ei tarvitse murehtia asumisesta tai asumiskuluista silla aikaa kun etsin toita. Kyllahan ne saastot akkia loppuvat jos ei ole tuloja vaan pelkkia menoja. Ja ilman muuta huolehdit etta sen verran on pankissa rahaa etta kavi miten kavi niin voit hankkia paluu lipun Suomeen. Siina WH hakemuksessa tosisaan lukee etta suositellaan etta tililla on n. 5000 AUD, eli n. 3500 euroa. Kasittaakseni sita ei tarkisteta, vaikka siina lukee etta se saatetaan tarkistaa. Mutta onhan se aivan maalaisjarjella suositeltavaa etta tililla on tarpeeksi rahaa.

      • ?

        Juu lentolippuihin on rahat molempiin suuntiin, eli myös paluulippuun. ja sen lisäksi tietysti säästöjä jotta siellä sen n. pari kuukautta pystyy elämään ja etsimään niitä töitä. Eli tuollaiset välttämättömyydet kuten lentoliput, viisumit, vakuutukset ym. käytännön asiat on rahallisesti budjetoitu ja hoidossa. Enemmän vaan olen murehtinut miten ne elämiseen säästetyt rahat riittävät ja sen takia kiinnostunut työtilanteesta.


    • sinik8

      heippa ja tervetuloa tanne vaan! itse oon ollut taalla kohta 9kk ja oma kokemukseni on etta tyonsaanti on melko vaikeaa, mutta riippuen ihan siita millasta toita etsii. itse etsiskelin toita melbournesta parisen kuukautta ja ainoa homma mita loysin oli feissarin hommat provinkkapalkalla, mutta toisaalta itsellani ei ole pahemmin kokemusta hospitality alalta, kaupanalan kokemuksestani ei tuntunut juurikaan olevan hyotya. jos kuitenkin aiot yrittaa voin vinkkina sanoa etta melkeinpa kaikki taalla feikkaa cv:nsa eli turha vaatimattomuus kannattaa unohtaa, valitettavasti se vain tuntuu menevan taalla niin. yleisesti tuntuu etta suurkaupungeissa backpackerin on aika vaikea loytaa toita. sen sijaan farmihommia loysin yllattavan helposti, lahdimme parin kaverini kanssa etsimaan hedelmanpoimintatoita ja jo seuraavana paivana saimme toita perunafarmilta etela-austraaliasta, tyo oli helppoa ja saimme paljon tunteja joten kuukaudessa sain jo melko kivat saastot reissailuun:) sen verran taytyy kylla sanoa, etta farmihommien loytyminen on huomattavasti helpompaa jos liikut omalla autolla, usein kun noilla farmeilla ei ole julkista liikennetta. jos et siis ole aikeissa ostaa omaa autoa ja haluat farmihommiin suosittelen etsimaan matkakumppanin jolla on auto (esim. nettisivusto gumtreen kautta) jos muuten ei toita meinaa loytya. kannattaa myos ottaa hyvissa ajoin selvaa missa on mikakin kausi meneillaan ja mista hedelmista saa parhaat rahat. esim kirsikat ja omenat tuntuu olevan taalla hyvaa rahaa, sen sijaan rypaleiden poiminnasta olen kuullut aika vaihtelevia tarinoita. harvest trail sivusto on aika hyva lahde ottaa selvaa naista toista. toivottavasti tasta oli jotain apua:)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1326
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      54
      895
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      809
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      764
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      756
    8. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      744
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      744
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe