Kannattavaako?

rotsukka

Tervehdys, mulla on 3-vuotias rotikkanarttu, joka on luonteeltaan tosi lempeä ja rauhallinen ja tulee toimeen siskoni kanienkin kanssa. Nyt mulle on iskenyt kauhea kissakuume ja oma poikanen olisi pakko saada. Olisko järkevää hankkia kissanpentua samaan talouteen rotikan kanssa?

4

286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sikaripunkki

      ..omakohtaista kokemusta kissoista ja koirista omassa taloudessa, mutta omat edesmenneet nartut tulivat toimeen vieraiden kissojen kanssa jos ne olivat sisätiloissa ja rauhallisesti paikallaan. Ulkona ja liikkeessä kissat olivat ns "tappokamaa".

      Tutuilla ollut useampiakin kissoja rotikoiden kanssa ja suurinosa on tullut juttuun ihan hyvin. Toki osa koirista vaan ei tule kissan kanssa toimeen, vaikka mikä olisi.

      Narttusi kuulostaa kyllä sen verran kiltiltä että ehkä sen kanssa uskaltaa ottaa kissanpennun. Pidä kuitenkin varaus siihen että joudut ehkä erottelemaan niitä? Ja pikkupentua varmaan kannattaa aluksi pitää hiukan erillään koirasta silloin kun et itse ole kotona? Tilanteen mukaan tietenkin.

      Ja kannattaa muistaa että vaikka uusi tulokas onkin kissa niin kohtele koiraasi sen lauman ylimpänä otuksena, niin ei tule koirallekaan mitään hampaankoloon kissaa kohtaan. Eli samalla tavalla kuin samansukupuolisten koiralaumaa johtaisit.

      • rotsukka

        Olen harkinnut naaraskissaa. Onko tää okei? Voiko narttukoirani jotenkin vihotella jos kissakin on naaras?


      • 017AREA
        rotsukka kirjoitti:

        Olen harkinnut naaraskissaa. Onko tää okei? Voiko narttukoirani jotenkin vihotella jos kissakin on naaras?

        Siis miksi et voisi hankkia?Kissa on pentu kun se tulee,se haisee pennulle ja täten helpompi sulautua kotijoukkoon kuin aikuisen kissan,tai siis koiran hyväksyä se.Eihän sitä oikeastaan osaa kukaan sanoa,miten ne tulee toimeen-Se vaatii myös sinulta sen,että koira tajuaa,että se on pienempi ja sitä varottava....Ja luulisin että siten ne osaa sitten suhtautua toisiinsa.Aikuista kissa en ottaisi,jos koira ei olisi ollut kissojen ja muiden "pieneläinten" kanssa tekemisissä.Kautta aikain on koirat tulleet kissojen kanssa toimeen(vrt.maatilat),kun sen siihen opettaa..toiset toki eivät opi koskaan-mutta yksilöitä harvassa.
        Meillä on itse kaksi kania,koirahan oli tietenkin todella kiinnostunut alussa niistä,kun vapaana pomppivat.Nytkin vielä "jahtaa"niitä,yrittää leikkiä niiden kanssa,mutta ei voi jättää silloin vapaana ollessa valvomatta,koska kanit ovat nopeita liikkeissään ja koira niin rohjo:D että talloo ne vielä huomaamatta alleen.Kanit käy nuuskimassa koiran tassuja yms,ja koira jähmettyy justiinsa silloin paikalleen..:)) Eli hyviä kamuja,mutta jos vapaana olisivat luonnossa,en tiedä söisikö ne,mutta varmana "kivat"leikit saisi aikaiseksi..


      • kisusta
        017AREA kirjoitti:

        Siis miksi et voisi hankkia?Kissa on pentu kun se tulee,se haisee pennulle ja täten helpompi sulautua kotijoukkoon kuin aikuisen kissan,tai siis koiran hyväksyä se.Eihän sitä oikeastaan osaa kukaan sanoa,miten ne tulee toimeen-Se vaatii myös sinulta sen,että koira tajuaa,että se on pienempi ja sitä varottava....Ja luulisin että siten ne osaa sitten suhtautua toisiinsa.Aikuista kissa en ottaisi,jos koira ei olisi ollut kissojen ja muiden "pieneläinten" kanssa tekemisissä.Kautta aikain on koirat tulleet kissojen kanssa toimeen(vrt.maatilat),kun sen siihen opettaa..toiset toki eivät opi koskaan-mutta yksilöitä harvassa.
        Meillä on itse kaksi kania,koirahan oli tietenkin todella kiinnostunut alussa niistä,kun vapaana pomppivat.Nytkin vielä "jahtaa"niitä,yrittää leikkiä niiden kanssa,mutta ei voi jättää silloin vapaana ollessa valvomatta,koska kanit ovat nopeita liikkeissään ja koira niin rohjo:D että talloo ne vielä huomaamatta alleen.Kanit käy nuuskimassa koiran tassuja yms,ja koira jähmettyy justiinsa silloin paikalleen..:)) Eli hyviä kamuja,mutta jos vapaana olisivat luonnossa,en tiedä söisikö ne,mutta varmana "kivat"leikit saisi aikaiseksi..

        Kyllä koira ja kissa yleensä tulee toimeen keskenään. Hyvä kun otat kissan pentuna koska totuttaminen on helpompaa. Aikuinen kissa voi olla vaarallinen koiralle jos kissa ei pidä koirista. Siinä on koiran silmät vaarassa saada kynttä. Taas jos aikuinen kissa "minä itse" persoonana tulee koiran kotiin yks`kaks`voi koira päättää ottaa luulot pois kissalta ja ei kiva.
        Luulenpa että sinulla on kohta keskenään maailman parhaat kamut! Unikaverit toisilleen.
        Onnea!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1806
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1417
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1386
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1309
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1303
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1260
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1237
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1058
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      13
      1028
    Aihe