Tosi pienet valkoiset näpyt

Kiitosvastaajille

Moi, toivon että joku voisi vastata tähän.

Onko normaalia, että alapään limakalvoilla klitoriksen yläpuolella ja toisessa sisemmässä häpyhuulessa on pienen pieniä valkoisia näppylöitä? Huomasin nämä näppylät viikko sitten ja silloin niitä oli vain muutama, nyt hieman enemmän. Näppylöitä ei voi huomata jos niihin ei kiinnitä huomiota. Ne näyttävät hieman finneiltä, mutta ovat pienempiä. Outoa on myös se, ettei näppyjä ole kuin toisella puolella häpyhuulia, toinen on täysin normaali ja "sileää" limakalvoa. Selasin joitakin kondylooma ja herpes kuvia netistä, mutta en löytänyt mitään näitä näppylöitä vastaavia kuvia. Voivatko tällaiset pienet näpyt olla ihan normaaleja vai voisiko kyse olla jostakin sukupuolitaudista? Suuseksiä olen harrastanut viimeksi noin vuosi sitten (olen neitsyt), enkä ole tällä aikavälillä saanut mitään muita "oireiluja".

Näppylät siis todella ovat ihan pikkuruisia, muutama suurempi. Ne ovat hieman samankaltaisia kuin suuremmissa häpyhuulissa olevay talirauhaset. Onko kenellekään esiintynyt esimerkiksi kondylooman alkuvaiheissa tuollaisia? Jos on, niin kuinka suuri todennäköisyys on että nämä pienet näpyt kehittyisivät suuremmiksi syyliksi?

Sitten vielä, jos joku nyt sattuisi tietämään, että kuinka nopeasti haavat parantuvat limakalvoilla? Sain jokin aika sitten hankaamisen seurauksena haavan alapäähän. Se tavallaan "kuroutui" umpeen ja nyt haavan kohdalla on ikään kuin ylimääräistä limakalvoa/ihoa, joka katoaa jos sitä venyttää, vähän niin kuin raskausarvet. Lähteekö tämä ylimääräinen ihopoimu koskaan pois? Se ei kutise eikä häiritse, mutta se on melko suuri esteettinen haitta: näyttää ikään kuin minulla olisi 3 sisempää häpyhuulta.

8

13653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okfrogr

      Hei. Minulla on myös samanlaisia finnimäisiä näppyjä klitoriksen yläpuolella. Ne muistuttavat ikään kuin iho olisi kananlihalla. Puristin yhtä niistä ja siitä tuli sellasta talia niinkuin finneistäkin tulee. Mulla on ollut niitä jo lähemmäs 6 vuotta eikä ole mitään haittaa ollut. Kysyin lääkäriltäkin ja hän vain sanoi että jokaisella on erilainen värkki, on yksilöllistä kaikki tuollaiset asiat... mielenkiintoinen vastaus. Mutta ei mitään vaivaa ole ollut niistä ainakaan minulle :)

    • eipä liene hätää...

      Talirauhasilta nuo kuulostaa, mulla on niitä myös. Yksi niistä on jopa paisunut vähän isommaksi, ja pyysinkin gynekäynnillä lääkäriä kurkkaamaan sitä. Hänen mielestään ihan normaalia, eikä anna aihetta toimenpiteisiin. Jossain vaiheessa joku noista rauhasista voi ärtyä ja tulehtua, ja silloin se käyttäytyy kuin mikä tahansa finni - paranee ajan kanssa ja puhtaudesta huolehtimalla.

    • eisyytähuoleen

      Minulla oli pienenpieni valkoinen näppy siellä uomassa ja gynekolokini poltti sen pois ja sanoi sen olevan visvasyylän? Epäilin sitä.

    • a10000

      Tuskin sulla mitään kondyloomaa on, kun neitsyt olet, joten sen suhteen voit olla huoletta.

      • ETKÖTIEDÄ

        Kyllä neitsyilläkin voi olla sukupuolitauteja!!! Aloittaja kertoi harrastelleensa suuseksiä ja siinäkin voi saada tartunnan. Ei tarvitse olla harrastanut mitään seksiin liittyvää, mutta silti voi olla sukupuolitauti.


    • 14vtyttö

      minulla on samanlaisia paljon , on ollut jo jonkin aikaa ja alkaa pelottaa ettei vaan olisi mitään vakavaa kyseessä. klitoriksen yläpuolella paljon valkoisia , ei mitenkää pienenpieniä mutta pienempiä kuin finnit, vaaleita näppylöitä joille ei tapahdu mitään puristaessa. ne ei kutise tai mitään , on vain siellä.

    • Anonyymi

      Vanha keskustelu, mutta onneks löysin tän! Mullakin on just tollasia mitä kuvailit. Huomasin ne tänään jotenkin vahingossa eli en tiedä onko ne ollu aina. Rupes heti pelottaa mutta nyt vähän rauhotuin kun mietin että ne saattaa olla vaan talirauhasia.

      • Anonyymi

        Kondylooma,eli visvasyylä,niitä penslataan lääkärissä pois..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      47
      4513
    2. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      94
      4484
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4096
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3017
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2621
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2173
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2125
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2089
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1725
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1472
    Aihe