Tosi pienet valkoiset näpyt

Kiitosvastaajille

Moi, toivon että joku voisi vastata tähän.

Onko normaalia, että alapään limakalvoilla klitoriksen yläpuolella ja toisessa sisemmässä häpyhuulessa on pienen pieniä valkoisia näppylöitä? Huomasin nämä näppylät viikko sitten ja silloin niitä oli vain muutama, nyt hieman enemmän. Näppylöitä ei voi huomata jos niihin ei kiinnitä huomiota. Ne näyttävät hieman finneiltä, mutta ovat pienempiä. Outoa on myös se, ettei näppyjä ole kuin toisella puolella häpyhuulia, toinen on täysin normaali ja "sileää" limakalvoa. Selasin joitakin kondylooma ja herpes kuvia netistä, mutta en löytänyt mitään näitä näppylöitä vastaavia kuvia. Voivatko tällaiset pienet näpyt olla ihan normaaleja vai voisiko kyse olla jostakin sukupuolitaudista? Suuseksiä olen harrastanut viimeksi noin vuosi sitten (olen neitsyt), enkä ole tällä aikavälillä saanut mitään muita "oireiluja".

Näppylät siis todella ovat ihan pikkuruisia, muutama suurempi. Ne ovat hieman samankaltaisia kuin suuremmissa häpyhuulissa olevay talirauhaset. Onko kenellekään esiintynyt esimerkiksi kondylooman alkuvaiheissa tuollaisia? Jos on, niin kuinka suuri todennäköisyys on että nämä pienet näpyt kehittyisivät suuremmiksi syyliksi?

Sitten vielä, jos joku nyt sattuisi tietämään, että kuinka nopeasti haavat parantuvat limakalvoilla? Sain jokin aika sitten hankaamisen seurauksena haavan alapäähän. Se tavallaan "kuroutui" umpeen ja nyt haavan kohdalla on ikään kuin ylimääräistä limakalvoa/ihoa, joka katoaa jos sitä venyttää, vähän niin kuin raskausarvet. Lähteekö tämä ylimääräinen ihopoimu koskaan pois? Se ei kutise eikä häiritse, mutta se on melko suuri esteettinen haitta: näyttää ikään kuin minulla olisi 3 sisempää häpyhuulta.

8

17396

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • okfrogr

Hei. Minulla on myös samanlaisia finnimäisiä näppyjä klitoriksen yläpuolella. Ne muistuttavat ikään kuin iho olisi kananlihalla. Puristin yhtä niistä ja siitä tuli sellasta talia niinkuin finneistäkin tulee. Mulla on ollut niitä jo lähemmäs 6 vuotta eikä ole mitään haittaa ollut. Kysyin lääkäriltäkin ja hän vain sanoi että jokaisella on erilainen värkki, on yksilöllistä kaikki tuollaiset asiat... mielenkiintoinen vastaus. Mutta ei mitään vaivaa ole ollut niistä ainakaan minulle :)

• eipä liene hätää...

Talirauhasilta nuo kuulostaa, mulla on niitä myös. Yksi niistä on jopa paisunut vähän isommaksi, ja pyysinkin gynekäynnillä lääkäriä kurkkaamaan sitä. Hänen mielestään ihan normaalia, eikä anna aihetta toimenpiteisiin. Jossain vaiheessa joku noista rauhasista voi ärtyä ja tulehtua, ja silloin se käyttäytyy kuin mikä tahansa finni - paranee ajan kanssa ja puhtaudesta huolehtimalla.

• eisyytähuoleen

Minulla oli pienenpieni valkoinen näppy siellä uomassa ja gynekolokini poltti sen pois ja sanoi sen olevan visvasyylän? Epäilin sitä.

• a10000

Tuskin sulla mitään kondyloomaa on, kun neitsyt olet, joten sen suhteen voit olla huoletta.

• ETKÖTIEDÄ

Kyllä neitsyilläkin voi olla sukupuolitauteja!!! Aloittaja kertoi harrastelleensa suuseksiä ja siinäkin voi saada tartunnan. Ei tarvitse olla harrastanut mitään seksiin liittyvää, mutta silti voi olla sukupuolitauti.

• 14vtyttö

minulla on samanlaisia paljon , on ollut jo jonkin aikaa ja alkaa pelottaa ettei vaan olisi mitään vakavaa kyseessä. klitoriksen yläpuolella paljon valkoisia , ei mitenkää pienenpieniä mutta pienempiä kuin finnit, vaaleita näppylöitä joille ei tapahdu mitään puristaessa. ne ei kutise tai mitään , on vain siellä.

• Anonyymi

Vanha keskustelu, mutta onneks löysin tän! Mullakin on just tollasia mitä kuvailit. Huomasin ne tänään jotenkin vahingossa eli en tiedä onko ne ollu aina. Rupes heti pelottaa mutta nyt vähän rauhotuin kun mietin että ne saattaa olla vaan talirauhasia.

• Anonyymi

Kondylooma,eli visvasyylä,niitä penslataan lääkärissä pois..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      50
      896
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      863
    3. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      788
    4. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      45
      778
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 57
      667
    7. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      607
    8. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      607
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      576
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      123
      555
    11. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      518
    12. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      20
      517
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      49
      506
    14. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      495
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      487
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      466
    17. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      447
    18. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      33
      435
    19. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      430
    20. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24