Eli otsikon mukaisesti, mitä maksaa rakennuslupa? Mikä hinnan määrittää? Entäpä nämä asemapiirrokset? Miten paljon hinnasto vaihtelee kunnittain/kaupungeittain? Naapureitakin saa kunta itse kuunnella, jos on valmis siitä maksamaan...
Rakennusluvasta ja vähän muustakin...
10
874
Vastaukset
- mickey2004
Eli kukaan ei ilmeisesti tiedä mitä nuo luvat maksaa?
- kato netistä
Minä tiedän vain oman paikkakunnan hinnat. Katso netistä oman paikkakuntasi hinnat. Vitustako tässä aletaan arvailemaan minne olet rakentamassa ja mitä....
- mickey2004
kato netistä kirjoitti:
Minä tiedän vain oman paikkakunnan hinnat. Katso netistä oman paikkakuntasi hinnat. Vitustako tässä aletaan arvailemaan minne olet rakentamassa ja mitä....
Voi voi kun on toisille vaikeaa vastata suoraan kysymykseen ; ).
No enivei, maksoi mitä maksoi, pakko ne on hankkia. Miksi muuten 9m2 aittarakennus vaatii rakennusluvan, ilmoitusvelvollisuuskin on ja naapureita pitää kuulla?
Mielestäni aivan järjetöntä paperisotaa ja perskeleenmoista byrokratiaa... - tämmöstä tämä on
mickey2004 kirjoitti:
No enivei, maksoi mitä maksoi, pakko ne on hankkia. Miksi muuten 9m2 aittarakennus vaatii rakennusluvan, ilmoitusvelvollisuuskin on ja naapureita pitää kuulla?
Mielestäni aivan järjetöntä paperisotaa ja perskeleenmoista byrokratiaa...Niin on... aivan älytöntä ja joka kunnassa ihan eri käytännöt. Täysin turha kysellä yleisellä tasolla.
- vai pihalla?
mickey2004 kirjoitti:
Mielestäni aivan järjetöntä paperisotaa ja perskeleenmoista byrokratiaa...Suoraan kysymykseen kun ei ole olemassa suoraa vastausta.
Joka kunnalla on omat käytäntönsä. Jokaisessa kunnassa on monta virkamiestä. Virkamiehillä on erilaisia päiviä.
Maksat mitä maksaa ja teet kuten pyydetään. Jos valitat, niin sama tyyppi tulee entistä kettuuntuneempana tekemään seuraavaa tarkastusta. Kojakkipullo on halpa solmujen avaaja ja sitten kun naurat vielä makeasti parille huonolle ja vanhalle vitsille mitä kuulet. - mickey2004
vai pihalla? kirjoitti:
Suoraan kysymykseen kun ei ole olemassa suoraa vastausta.
Joka kunnalla on omat käytäntönsä. Jokaisessa kunnassa on monta virkamiestä. Virkamiehillä on erilaisia päiviä.
Maksat mitä maksaa ja teet kuten pyydetään. Jos valitat, niin sama tyyppi tulee entistä kettuuntuneempana tekemään seuraavaa tarkastusta. Kojakkipullo on halpa solmujen avaaja ja sitten kun naurat vielä makeasti parille huonolle ja vanhalle vitsille mitä kuulet.No niin, kyllähän nuo hinnat jo suurin piirtein selvisivätkin. Kun homma on hoidettava niin homma on hoidettava, eipä auta ruikutus tässäkään asiassa.
Vai konjamiinipullo... No katotaan ny. Kyllä sillä varmaan jonkun maisterin "voitelis" ; ). - mickey2004
mickey2004 kirjoitti:
Mielestäni aivan järjetöntä paperisotaa ja perskeleenmoista byrokratiaa...Kysyn nyt siis vielä kerran että miksi tuo pieni rakennus vaatii rakennusmestarin, ilmoitusvelvollisuuden ja naapurien kuulemisen? Naapurijutun nyt kyllä jollain tasolla ymmärrän, mutta RAKENNUSMESTARINKIN valvomaan miten hommat tehdään 9 neliön piharakennuksessa...
Voi herranen aika, voisiko joku auttaa mua ymmärtämään?! - vai pihalla?
mickey2004 kirjoitti:
Kysyn nyt siis vielä kerran että miksi tuo pieni rakennus vaatii rakennusmestarin, ilmoitusvelvollisuuden ja naapurien kuulemisen? Naapurijutun nyt kyllä jollain tasolla ymmärrän, mutta RAKENNUSMESTARINKIN valvomaan miten hommat tehdään 9 neliön piharakennuksessa...
Voi herranen aika, voisiko joku auttaa mua ymmärtämään?!siis noita konjakkipulloja. Vedät ensin toisen, niin auttaa ahdistukseen ja toinen sitten virkamiehelle.
Tätähän tämä rakentaminen on Suomessa. Tervetuloa todellisuuteen.
Odotas nyt hetki ennen kuin saat nuo luvat. Noistakin voi kehkeytyä jo aika iso jumppa. - mickey2004
vai pihalla? kirjoitti:
siis noita konjakkipulloja. Vedät ensin toisen, niin auttaa ahdistukseen ja toinen sitten virkamiehelle.
Tätähän tämä rakentaminen on Suomessa. Tervetuloa todellisuuteen.
Odotas nyt hetki ennen kuin saat nuo luvat. Noistakin voi kehkeytyä jo aika iso jumppa.No voi, kun mä en juo ollenkaan. Enkä muitakaan mömmöjä kyllä käytä.
Tänään on taas vähän parempi päivä, joten eiköös se tästä. Virallinen valvoja on jo kiikarissa eikä se vissiin nyt ihan mansikoita maksakaan ; ). - vai pihalla?
mickey2004 kirjoitti:
No voi, kun mä en juo ollenkaan. Enkä muitakaan mömmöjä kyllä käytä.
Tänään on taas vähän parempi päivä, joten eiköös se tästä. Virallinen valvoja on jo kiikarissa eikä se vissiin nyt ihan mansikoita maksakaan ; ).Auttaa ahdistukseen kuitenkin.
Etköhän tuossa pikku kopissa kuitenkin huomaa mihinkä nämä verorahat käytetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446