Olisi mietinnässä v 2000 rakennettu puutalo. Talo on yksityisen arkkitehdin suunnittelema eikä siis mikään 'talopakettitalo'. Ihan perinteisen puutalon mallinen jne. Nyt kuitenkin mietityttää puutalot yleensä.. Aina kuulee sanorravan, että tiilitalo on talo joka kestää ikuisuuden ja puu lahoaa jne.... Mitä hyviä puolia puutalossa on verrattuna tiili- ja kivitaloon ? Olen itse aina asunut kerrostalossa, joten kokemusta puutalo asumisesta ei ole...
Puutalo
3
949
Vastaukset
- jepsjuus
sehän on ihan mistä tykkää. Toki puutalossa on tuo pintakäsittely joka voi vaatia enemmän huoltotoimenpiteitä kuin tiili/rapattu pintainen talo. Itse pidän ulkonäkösyistä puutalosta. Lisäksi on paljon puurunkoisia taloja joissa on tiili tai rapattu verhous, ja silti ne ovat puutaloja. Plussana omassa lautapinnoitteisessa vanhassa hirsitalossani on sen viileys kesäkuumalla. Tuttujeni tiiliverhoillut puutalot on aika kuumia. Mutta isompana asiana pitäisin kohdallasi tuota omakotitaloutta. Eli pitänet edes jonkin verran puuhastelusta käsilläsi, kuten haravoinnista, maalaamisesta, lumitöistä. Lisäksi tietänet että kiinteistösi kunnon seuranta on ihan omalla vastuullasi, eli rännien putsaukset, ilmastoinnin huolto, salaojien kunnon tarkistukset, nuohouksista huolehtimiset jne jne ovat sinun asiasi ja vastuullasi.
- Rikas1111
Rikkaat ihmiset suosivat kivitaloa, köyhän tyytyminen lahoavaan puuhun....
- pitkää ikää
Rikas1111 kirjoitti:
Rikkaat ihmiset suosivat kivitaloa, köyhän tyytyminen lahoavaan puuhun....
Rikkaat aikovatkin ilmeisesti asua talossaan tuhatkunta vuotta, köyhille riittää puutalo, joka kestää muutaman sata vuotta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell392218Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.511802Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1281687Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041346Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,541070Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.761018- 59925
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗54837Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd102821- 61803