Puutalo

Puutaloko

Olisi mietinnässä v 2000 rakennettu puutalo. Talo on yksityisen arkkitehdin suunnittelema eikä siis mikään 'talopakettitalo'. Ihan perinteisen puutalon mallinen jne. Nyt kuitenkin mietityttää puutalot yleensä.. Aina kuulee sanorravan, että tiilitalo on talo joka kestää ikuisuuden ja puu lahoaa jne.... Mitä hyviä puolia puutalossa on verrattuna tiili- ja kivitaloon ? Olen itse aina asunut kerrostalossa, joten kokemusta puutalo asumisesta ei ole...

3

961

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsjuus

sehän on ihan mistä tykkää. Toki puutalossa on tuo pintakäsittely joka voi vaatia enemmän huoltotoimenpiteitä kuin tiili/rapattu pintainen talo. Itse pidän ulkonäkösyistä puutalosta. Lisäksi on paljon puurunkoisia taloja joissa on tiili tai rapattu verhous, ja silti ne ovat puutaloja. Plussana omassa lautapinnoitteisessa vanhassa hirsitalossani on sen viileys kesäkuumalla. Tuttujeni tiiliverhoillut puutalot on aika kuumia. Mutta isompana asiana pitäisin kohdallasi tuota omakotitaloutta. Eli pitänet edes jonkin verran puuhastelusta käsilläsi, kuten haravoinnista, maalaamisesta, lumitöistä. Lisäksi tietänet että kiinteistösi kunnon seuranta on ihan omalla vastuullasi, eli rännien putsaukset, ilmastoinnin huolto, salaojien kunnon tarkistukset, nuohouksista huolehtimiset jne jne ovat sinun asiasi ja vastuullasi.

• Rikas1111

Rikkaat ihmiset suosivat kivitaloa, köyhän tyytyminen lahoavaan puuhun....

• pitkää ikää
        Rikas1111 kirjoitti:

Rikkaat ihmiset suosivat kivitaloa, köyhän tyytyminen lahoavaan puuhun....

Rikkaat aikovatkin ilmeisesti asua talossaan tuhatkunta vuotta, köyhille riittää puutalo, joka kestää muutaman sata vuotta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      120
      2482
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      40
      1682
    3. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      665
      1102
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      108
      1022
    5. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      982
    6. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      98
      936
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      895
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      85
      780
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      33
      746
    10. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      90
      732
    Aihe