Sen jälkeen kun oon tullu 7. lk niin on alettu kiusaamaan, uuden luokan tytöt rupes puhumaan paskaa ja levittelemään juoruja. Jostain syystä vanhat luokkalaisetkin meni mukaan. Se selvitettiin, mutta eikähän tullu sitten uusia kiusaajia. Joskus löysin lappuja hupustani, milloin mitäkin. Lähinnä haukuttuun vammaiseksi ja aniksi (aninkoulu on erityiskoulu vammaisille oppilaille, ani=vammainen).
Syksyllä erehdyin sänomaan väärälle tyypille "väistä ny" ja eiköhän ole kiusattu koko saatanan syksyn ja talven ja kevään. Joskus tuntuu, että pitäisi hypätä sillalta. Kuraattorille en mene, ei auttanut viimeksikään. Äidille kerroin, ja kertoi eteenpäin, mutta ei ole vielä tullut mitään takaisin. Luksusta on, kun kuulee huudon "MAKEN NAINEN", "VITTU KUN SE ON LÄSKI" kerran päivässä. Nyt kuluneen vuoden aikana on ollut ehkä 3-5 päivää, kun en ole kuullut mitään huutelua, vain sen takia, että pääkiusaaja on ollut poissa koulusta. Jotkut 9lk huutelee "ZOMBIIIIII", "MITÄ ZOMBI OLITKO ITKEES". Ei kiinnosta koulu, kiusaamisen takia olin 2 vko pois josta syystä sain historian kokeesta 6½. Liikunnannumero alkaa mennä päin vittuja, koska siihen vaikuttaa paikallaolotunnit. Tekisi mieli valittaa rehtorille tjm. mutta ärsyttää, kun rupean aina itkemään, jos puhun näistä asioista.
AUTTAKAA! Mitä teen?
26
2180
Vastaukset
- -zirbula-
Ihan uskomatonta että jotkut jaksaa käyttää elämäänsä ja aikaansa tollaseen toimintaan. Voimia sulle vaikka tuntuu varmaan hirveeltä! mun oma tarina on myös täällä ja jättänyt jäljet mutta ei se ihan noin rajua ollut eikä ehkä noin monen ihmisen toteuttamaa.. vaikka se kuraattori tuntuu vaikealta eikä tunnu osaavan auttaa, yritä mennä sen luo vielä ja vaadit että saat apua! Toisaalta ensiksi toi paska pitää saada loppumaan ja jos opettajat/rehtori tai molemmat ei pikkuhiljaa ala puuttumaan tollaseen törkeeseen toimintaan niin sitten vaikka menette äitis kaa poliisiasemalle ja teette rikosilmotuksen! Tai jotain muuta vastaavaa. Koulut on sitoutunu noudattamaan kiusaamisen vastaista toimintaa ja maikkojen velvollisuus on saada toi loppumaan, keinolla millä hyvänsä!
Kannattaa siis koittaa ensiksi käyttää voimat että ton saa loppumaan ja sen jälkeen kun voit taas käydä rauhassa koulua niin voisit yrittää käydä siellä kuraattorilla. Tai jollain toisella psykologilla sillä itse nyt 18-vuotiaana ja juuri yläasteen ja ala-asteen välissä tuon saman kokeneena voin sanoa että kumpa olisin käsitellyt nuo traumaattiset kokemukset pois jo silloin! Nyt joudun nimittäin elämään niitä tunteita uudelleen ja se on todella haastavaa. Koita myös hankkia toisia ystäviä muualta kuin koulusta, esim. nuorisotoiminnan tai harrastuksien kautta, niin tein itse kun voin koulussa niin huonosti. Vaikka tämä kuulostaa kliseiseltä enkä tiedä lohduttaako niin yritä kuitenkin ajatella positiivisesti ja niin että ne ihmiset toimivat niinkuin toimivat juuri siksi että heillä ei ole omaa elämää, tervettä persoonaa saati juurikaan itsetuntoa. Luultavasti alkoholisoituvat tai syrjäytyvät muuten vain aikuisena. Voimia sinne!- M` dear, life´s odd
Oletko sinä Siiri Ukkola, joka käy Inkeroisten yläastetta?
- sadadadad
ikävää että sul on ollut noin vaikeeta :( mua ainakin autto hirveesti toisille puhuminen ja tieto siitä että joillakin meni yhtä huonosti kuin minulla ,toivottavasti pääset eroon noista sun kiusaajistas
- . - . - .
Tilanteesi on selvästi melko ... kamala. Nyt voisi olla helppoa sanoa, että et vain välitä, mutta se ei auta. Suoraan sanottuna noin. Ainakin minun kokemusteni mukaan..
Voisit kysyä vanhemmiltasi, jos voisit syksyllä aloittaa uudessa koulussa? Uusi koulu, uudet ihmiset.....
En ole hyvä auttamaan ,___, rax voi silti lisätä meseni -> [email protected] 8)) Jos vaikka saan juoniteltua jotain kiusaajiasi vastaan... >8D
ps. olen idioottivammamursu - bodyguard*
moi
muakin kiusattiin koulussa ja olisin toivonut jotain apua asiaan.
joten tehdään näin
anna sun mese tai joku vastaava, katotaan ketkä on kiusaajia ja mä voin viedä ne kulman taa ja hakata niistä paskat pihalle, pitäis olla hiljaa jonkun aikaa.
jos tilanne jatkuu keksitään jotain lisää - Muikula
Muaki kiusattiin joskus ihan yli kauan sit mut en ikinä puhunu siitä kenellekkään (yhä väitän et mua ei oo ikinä kiusattu) tai mitää koska mä en välittäny. Totuus on et ne jotka kiusaa sua niil itellään ei oo elämää ja yrittää olla nii ''kovii'' kavereidensa silmissä ku rupeevat muita kiusaamaan (ite en tajuu mitä kovaa siin on). Älä välitä niist ne on varmasti yhtä tyhmii ku kivet (sori kivet).. Pidä puolias, mut älä lankee kiusaajaks ite. Koita pärjätä peukkui sulle :) Ps. Puhuminen saattaa auttaa, ite oon kyl sellasta tyyppiä et en puhu asioistani joten siitä ei oo kokemusta.
- voinolo
lolololol 6½ kokeesta... suuriki onglema?
- efgweaherh
voinolo kirjoitti:
lolololol 6½ kokeesta... suuriki onglema?
on se kyl helvetin paskaaaaaaaa. Ei saa olla rauhassa koulussa ja sitte itse joutuu vaihtamaan koulua kun ei tullu joidenki mulkkujen kans toimeen. Tommoset paskanpuhujat ja haukkujat sais ampua. Yleensä ne tekee sitä koska se on hauskaa, mutta ne ei ajattele sitä miltä toisesta tuntuu. Jumalauta.....
- Sun puolella
efgweaherh kirjoitti:
on se kyl helvetin paskaaaaaaaa. Ei saa olla rauhassa koulussa ja sitte itse joutuu vaihtamaan koulua kun ei tullu joidenki mulkkujen kans toimeen. Tommoset paskanpuhujat ja haukkujat sais ampua. Yleensä ne tekee sitä koska se on hauskaa, mutta ne ei ajattele sitä miltä toisesta tuntuu. Jumalauta.....
Ilmoita tosiaan rehtorille ja sano, että edellytät asian hoitamista pois päiväjärjestyksestä, ettei tarvitse mennä koulutoimenjohtajan puheille. Ei tietysti tällaista painostusta ennen kuin on katsottu, mikä rehtori on miehiään. Onneksi eivät ole käyneet käsiksi, muuten olisikin poliisijuttu. Ajattele, että he ovat tavanomaista yksinkertaisempia ja lapsellisempia. Aina samat jutut, joita toistetaan kuin apinat levyltä. Noittenko muka pitäis iskeä keskelle sydäntä? Kakat. Opiskele oikein kiusallasi mahdollisimman hyvin, ainakin viimeistään ysiluokalla, että pääset esim. hyvään lukioon, jos sitä haluat. Ota siitä oikein sisua, että eipäs sitä noin helpolla nynnyt sun elämää pilaakaan. Jos luokittelet heidät mielessäsi ala-asteelaisiksi, jotka häpäisevät itse itsensä, ja ymmärrät sääliä heitä, ei sanoilla ole enää painoarvoa. Sinähän valitset porukkasi paremmalla maulla, eikä kavereita tarvitse paljon olla, sitten tulee jo helposti tuollaista meininkiä.
Musta voit myös mennä juuri sen joukon johtajan luokse hyvin varustautuneena. Voit sanoa kaikkien kuullen - ja vielä myös yksityisesti, jos ei onnistu luikkimaan pakoon, mitä varmasti yrittää - vaikka, että "Yläaste alkoi jo. Aiotkos pärjätä vammaiselle opinnoissa?" Ja ihan jos toteaa, että "Älkää vaan jääkö tuollaisiksi, olis todella sääli", niin kyllä siitäkin jo huomaa, että tuulensuunta on sinulla kääntynyt.
- kiusattu91+1
joo eli tosi kurjaa kun suakin on kiusattu. muakin 7-luokan alusta muutama meijän luokan poika nimitellyt ja haukkunut ja en niiden takia haluis ees mennä kouluun enää. enkä luokkaa halua vaihtaa koska kaverit on entisellä luokalla.
kumma juttu, mutta mulla on toi ihan sama vaiva että rupean itkemään jos kerron jollekkin.
ja se ärsyttää kanssa ettei opettajat tee yhtään mitään vaikka ne huomaiskin että jotakuta kiusataan.
ainakin meidän koulussa vasta kun siellä alkaa nyrkit heilumaan nii tulee jälki-istuntoa mutta ei sitä asiaa pahemmin edes ratkota eikä oteta selvää miks jotkut tappelee.
mut koita pärjätä, niin mäkin koetan ehkä jonaan päivänä ne kiusaajatki aikuistuu (toivotaan)- tätä menoa
Ei koulussa kyllä oo minkäänlaista kuria. Oppilaat pompottelee opettajii ja toisiaan. Tuo haukkuminen on kyllä kamalaa. Melkeen sekin olis parempaa et joku vetäis turpaan ku haukkuis ja puhuis susta paskaa selkäs takana.
- ...
tätä menoa kirjoitti:
Ei koulussa kyllä oo minkäänlaista kuria. Oppilaat pompottelee opettajii ja toisiaan. Tuo haukkuminen on kyllä kamalaa. Melkeen sekin olis parempaa et joku vetäis turpaan ku haukkuis ja puhuis susta paskaa selkäs takana.
Kehottakaa vanhempia ottamaan yhteyttä kouluun ja vaatimaan Kiva Koulu -projektia sinnekin, kun "toiminta" on noin unkkelomaista ilman patistusta. Ja sitä odotellessa kannattaa varmasti olettaakin, ettei lapselliset tyhmikit muutu vielä pitkään aikaan eikä ehkä koskaan tarpeeksi. Heihin voi törmätä, mutta kohtaamisten ei tarvitse olla katastrofeja. Näiden käytöshän on äärimmäisen ennakoitavaa, kirjoittakaa vaikka päivä päivältä muistiin mitä on kukin sanonut, ja verratkaa kuukauden kuluttua, yrittääkö vieläkin kuluneilla konsteilla jotain reaktiota. Katso suoraan naamarien taakse ja pane merkille kaikki epävarmuuden merkit (ivahymyinen vaikeneminen, kun ei yleensä koskaan keksi mitään sanottavaa sen yhden heiton jälkeen ja jos toinen sanookin jotain vastaan; kiire poistua mahdollisimman pian "iskun" jälkeen paikalta, kun pokka ei pidä; hermostunut, apinamainen häsläys kun joutuu olemaan samassa tilassa kiusatun kanssa; kavereiden täydellinen matkiminen kaikessa ja kaiken omaperäisen karttaminen; huomion kääntäminen itsestä kiusattuun, kun on epävarma olo tai kostoksi omista ongelmista; jne.). Näe kaikki kaavat, ei niitä niin monta ole. Etsi sitten sellaisia kivoja ulkopuolisia, ehkä ne on "nörttejä" pikkuporukassa, jotka ei heikkouksissaan pyri kostamaan hyljeksintää toiselle samanlaiselle. Toivottavasti löytyy...
... kirjoitti:
Kehottakaa vanhempia ottamaan yhteyttä kouluun ja vaatimaan Kiva Koulu -projektia sinnekin, kun "toiminta" on noin unkkelomaista ilman patistusta. Ja sitä odotellessa kannattaa varmasti olettaakin, ettei lapselliset tyhmikit muutu vielä pitkään aikaan eikä ehkä koskaan tarpeeksi. Heihin voi törmätä, mutta kohtaamisten ei tarvitse olla katastrofeja. Näiden käytöshän on äärimmäisen ennakoitavaa, kirjoittakaa vaikka päivä päivältä muistiin mitä on kukin sanonut, ja verratkaa kuukauden kuluttua, yrittääkö vieläkin kuluneilla konsteilla jotain reaktiota. Katso suoraan naamarien taakse ja pane merkille kaikki epävarmuuden merkit (ivahymyinen vaikeneminen, kun ei yleensä koskaan keksi mitään sanottavaa sen yhden heiton jälkeen ja jos toinen sanookin jotain vastaan; kiire poistua mahdollisimman pian "iskun" jälkeen paikalta, kun pokka ei pidä; hermostunut, apinamainen häsläys kun joutuu olemaan samassa tilassa kiusatun kanssa; kavereiden täydellinen matkiminen kaikessa ja kaiken omaperäisen karttaminen; huomion kääntäminen itsestä kiusattuun, kun on epävarma olo tai kostoksi omista ongelmista; jne.). Näe kaikki kaavat, ei niitä niin monta ole. Etsi sitten sellaisia kivoja ulkopuolisia, ehkä ne on "nörttejä" pikkuporukassa, jotka ei heikkouksissaan pyri kostamaan hyljeksintää toiselle samanlaiselle. Toivottavasti löytyy...
Oon ollut kans kiusaamisen kohteena ylä-asteella. Olen nyt 20-vuotias, mutta vieläkin välillä mieleen tulee noita traumaattisia kokemuksia. Ottaa vaan päähän kun en silloin ylä-asteella tehnyt mitään. Tai sittenkin kun tein oli jo liian myöhäistä. Joskus nään noita vanhoja luokkalaisiani, jotka silloin kiusasi mua ja aina tulee mieleen ylä-aste. Vaikka aikaa on kulunut ei siltikään kaikki haavat ole umpeutunut. On välillä tosi ahdistavaa asua täällä samalla paikka kunnalla jossa mua kiusattiin. Onneks lähden pois. Opiskeleen muualle. On mulla täällä muutamia kavereita, mutta niitä voi nähdä sitten viikonloppusin. Sulle jota kiusataan: älä ikinä anna periksi niinkuin mää annoin, koska kiusaamisesta voi jäädä ikuiset arvet. Jos sua vähänkin kiusataan(nimitellään, lyödään...) Kerro heti opettajalle. Jos se ei auta kerro rehtorille ja pyydä jos voisit vaihtaa luokkaa tai koulua... Tiedän että väkivalta ei oo ratkaisu, mutta sanoilla voi tehdä niin pahaa jälkeä, että se on sama kun joku hakkais sut verille. Jos mikään ei auta pyydä kaikkia kavereitas mukaan. Jos ei oo kavereita niin se onkin sitten vähän hankalampaa, mutta varmasti löydät tältäkin palstalta porukkaa jotka on valmis auttaan. Keräät porukan ja hakkaat paskat ulos niistä kiusaajista, mutta ei kumminkaan niin pahasti että kuolis vaan nyrkillä pari kertaa naamaan. Tsemppiä kiusatuille! Älkää antako periks!
- ...
minäitse89 kirjoitti:
Oon ollut kans kiusaamisen kohteena ylä-asteella. Olen nyt 20-vuotias, mutta vieläkin välillä mieleen tulee noita traumaattisia kokemuksia. Ottaa vaan päähän kun en silloin ylä-asteella tehnyt mitään. Tai sittenkin kun tein oli jo liian myöhäistä. Joskus nään noita vanhoja luokkalaisiani, jotka silloin kiusasi mua ja aina tulee mieleen ylä-aste. Vaikka aikaa on kulunut ei siltikään kaikki haavat ole umpeutunut. On välillä tosi ahdistavaa asua täällä samalla paikka kunnalla jossa mua kiusattiin. Onneks lähden pois. Opiskeleen muualle. On mulla täällä muutamia kavereita, mutta niitä voi nähdä sitten viikonloppusin. Sulle jota kiusataan: älä ikinä anna periksi niinkuin mää annoin, koska kiusaamisesta voi jäädä ikuiset arvet. Jos sua vähänkin kiusataan(nimitellään, lyödään...) Kerro heti opettajalle. Jos se ei auta kerro rehtorille ja pyydä jos voisit vaihtaa luokkaa tai koulua... Tiedän että väkivalta ei oo ratkaisu, mutta sanoilla voi tehdä niin pahaa jälkeä, että se on sama kun joku hakkais sut verille. Jos mikään ei auta pyydä kaikkia kavereitas mukaan. Jos ei oo kavereita niin se onkin sitten vähän hankalampaa, mutta varmasti löydät tältäkin palstalta porukkaa jotka on valmis auttaan. Keräät porukan ja hakkaat paskat ulos niistä kiusaajista, mutta ei kumminkaan niin pahasti että kuolis vaan nyrkillä pari kertaa naamaan. Tsemppiä kiusatuille! Älkää antako periks!
Voihan sitä jälkikäteenkin (eihän se ole ihme, jos ei lapsena ole uskaltanut - ajatelkaa vain, miten heikkoja kiusaajat ovat olleet, kun myivät koko persoonansa) miettiä hyviä vastauksia ja miten nyt suhtautuisi, jos olisi vielä samassa tilanteessa. Voi miettiä, miten kiusaajat jäisivät suut auki tai sanoisivat jotain avutonta, kun niille vähänkin jotain vastaa. Niinhän siinä on tupannut käymään omankin kokemuksen mukaan. Yritä päästä niiden lapsosten "pään sisään", näe kaikki epävarmuus ja esittäminen sekä elkeiden suunnittelu ja toive, että käy täydestä. Mieti myös, että ne itse tuskin muistaa niitä tilanteita ja edes "voittojaan", joten uudelleen tavatessa niitä ehkä vain hävettää (vaikka virnistäiskin) ja ne on lisäksi epävarmoja, kun ei ole kavereita ympärillä. Jos menisit niille jotain puhumaan, ne varmasti hämmentyis (sydän läpättäis kovempaa, vaikka naama pysyis puisena). Ei ne ole ihmistä kummempia, pikemmin sinua heikompia ja antaa aina periksi sille porukalle, jossa sattuu kulloinkin olemaan. Uskoisitko, ettei niitä ole koskaan pomputeltu? Mites ne muuten osaiskaan, toistavat vain omia kokemuksiaan ja/tai sitä, mitä pelkäävät itselle tapahtuvan, jos erottuvat massasta.
- Siilinpiikit
... kirjoitti:
Voihan sitä jälkikäteenkin (eihän se ole ihme, jos ei lapsena ole uskaltanut - ajatelkaa vain, miten heikkoja kiusaajat ovat olleet, kun myivät koko persoonansa) miettiä hyviä vastauksia ja miten nyt suhtautuisi, jos olisi vielä samassa tilanteessa. Voi miettiä, miten kiusaajat jäisivät suut auki tai sanoisivat jotain avutonta, kun niille vähänkin jotain vastaa. Niinhän siinä on tupannut käymään omankin kokemuksen mukaan. Yritä päästä niiden lapsosten "pään sisään", näe kaikki epävarmuus ja esittäminen sekä elkeiden suunnittelu ja toive, että käy täydestä. Mieti myös, että ne itse tuskin muistaa niitä tilanteita ja edes "voittojaan", joten uudelleen tavatessa niitä ehkä vain hävettää (vaikka virnistäiskin) ja ne on lisäksi epävarmoja, kun ei ole kavereita ympärillä. Jos menisit niille jotain puhumaan, ne varmasti hämmentyis (sydän läpättäis kovempaa, vaikka naama pysyis puisena). Ei ne ole ihmistä kummempia, pikemmin sinua heikompia ja antaa aina periksi sille porukalle, jossa sattuu kulloinkin olemaan. Uskoisitko, ettei niitä ole koskaan pomputeltu? Mites ne muuten osaiskaan, toistavat vain omia kokemuksiaan ja/tai sitä, mitä pelkäävät itselle tapahtuvan, jos erottuvat massasta.
Komppaan ihan täysin edellistä kirjoittajaa.
Toivon sulle tosi, tosi paljon voimia :) Älä anna periks! Kiusaajat on todellisuudessa vaan epävarmoja ittestään ja esittämällä pitävät yllä tota roolia kavereiden kesken, mutta jos se ois yksin niin ois niin hermostunutta että. Kiusaajilla ei oo yhtään selkärankaa. Haleja
- HighKingElrond
Harmillista koska täällä koulussa jota minä käyn niin kiusaukseen puututaan liikaa( jos se on mahdollista). Juuri viime viikolla kun kaverini otti repustani lompakkonsa niin heti tuli joku ope kysymään että mitä hän repii reppuani ja kysyi myös että kiusataanko minua.
Pysy lujana. Muutama vuosi vielä kestettävänä. - puolustaja tyttö
Vittu jos olisin sun koulussa niin hakkaisin kaikki ne kiusaajat!
- bitch.
siitä paskasta ei oo mitään hyötyä. voin sanoo sen.
- KiVa my ass
bitch. kirjoitti:
siitä paskasta ei oo mitään hyötyä. voin sanoo sen.
siinä on vaan sellasia saatanann jeesustelioita
- en kommentoi
Muaki kiusataan koulussa. Jopa joskus lommallaki ku oon keskustassa lenkillä esim. jos mennään ohitte ni on ihan pakko huutaa kaikkee ku ne ei muuta osaa.
- Pöllömestari5v
Toivottavasti maalaat naamas ja kasvatat tissit
sheivaat pimppis niin sua ei kiusata - samiksii!
vittu tulin vasta seiskalle ja mua rupes vituttaa elämä muuten ok mut tietyt tyypit on aina huutelee "hyi seiskoja" ja rupee huutelee jotain paskaa, mutta siitä lähtien ku rupesin käymään salilla, vetämään turpaan niitä jotka alottaa sen paskanjauhamisen, räkäisin naamalle jos joku sano sen "hyi seiskoja" jne jne mut kaikista eniten vituttaa ku kuuluu "mopooooo" sillon vaan oon menny vetäsee sitä kuspiätä pataan suosittelen että sinäki koitat, vähän ku niille kovistelee ni ne lopettaa... emt paskaa kirjotin vaan oman 7 luokan ajat tähän mennessä :))
- poeka-96
Mua ollaa kiusattu koulussa 4 luokalta asti ja arvaa mitä? mua se ei kiinnosta vittuakaa. kiusaajat yms on iha täyttä paskaa. sit joskus jos jutut menee yli nii hakkaan ne mutta en jaksa enää, koska sen jälkee ruvetaa haukkuu hulluks :/
Aikasemmin olin lievästi ylipainoinen ja lyhyt mutta tätä nykyä olen 175cm ja 61kg, yksi luokan pisimmistä pojista. harrastin judoa ja harrastan nyrkkeilyä.
Tätä nykyä harvemmat enää kiusaavat ku en vaan välitä.
Pidä tää mieles:
"I really don't care who dislikes me or why
The people that dislike me have nothing to lose
So they can act like a fool" - __H__
Hei "haluan kuolla pois"!
Mielestäni on hienoa, että olet rohkeasti ottanut kiusaamisen esille äitisi kanssa. Onkin tärkeää, että kerrot asiasta esimerkiksi rehtorille, niin kuin itsekin pohdit. On luonnollista, että siinä tilanteessa tunteet nousevat pintaan ja purkautuvat itkuna. Kuten itsekin toteat, ei koulusta poissaolo ainakaan pidemmän päälle ole hyväksi, vaan onkin tärkeää, että kerrot eteenpäin kiusaamisesta. Vain sillä tavoin siihen voidaan puuttua. Kerrot, että kiusaamisellesi on aiemminkin tullut loppu, joten varmasti siihen voidaan puuttua tälläkin kertaa. Toivottavasti kiusaamisellesi tulee mahdollisimman pian loppu. - Amandan tuokio :D
Vähänkä kiusaaminen käy hermoille! Kerran kun olin 5lk niin yhet seiskaluokkaleiset tytöt tuli kysyy: Kuka sä oot? Mie sanoin et: Ei se sulle kuulu.
No näytin niille kesoo ja huusin ämmät. No siitäs saivat. No minua kyllä vähän nolotti. Ja samana päivänä huomasin yhden pojan jota kiusattiin, siinä oli meidän naapurin pojat kiusaamassa poikaa. Kävilin viattomasti ohi ja enkä kiiinittänyt kauheesti huomiota. No kerran kun olin 7lk niin tuli uusi tyttö joka oli tosi ihana mutta ärsyttävä. Olin hänen huomion keskipiste ja minua nolotti oikeen kun hän sanoi kaikille meidän luokkalaisille. Oikeesti Amanda on sellanen itserakas joka ei opi mitään. hän oikeesti esittää ihQuilijaa vaik mä se oon. Vai mitä pojat ja tytöt?
No melkein kaikki sano joo. Paitsi minun paras kaverini. Jos hän ei olisi olli koulussa niin olisin pahassa pulassa. Kerran hän veti minua huiksista ja tynäsi minut nurkkaan se siitä kivasta elämästä....
T: Amanda - jou.
Seiskaluokka on pahin. Melkein kaikki on silloin ihan vitun daijuja. Omalta ajaltani muistan, että ärsytti tosi paljon, kun useimmat opettajatkaan ei viitsineet reagoida. Sain kuitenkin kiusaamisen loppumaan lähestulkoon kokonaan kertomalla asiasta luokanvalvojalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017523
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1025434- 835007
- 1364384
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113130- 492783
- 522749
- 612367
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102324Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.541908