Mitä operaattoreita ja sen verkkoja on Ahvenanmaalla? Sen mä tiedän, että siellä on operaattori nimeltään ÅMT, mutta käyttääkö DNA, Elisa tai Sonera tota ÅMT verkkoa vai onko heillä omat verkkonsa? Jos käytetään ÅMT verkkoa, niin veloitetaanko puhelut, tekstiviestit ja siirretty data eli GPRS Roaming-hinnaston mukaan vai ihan Suomen hinnaston mukaan? Ahvenanmaa kuuluu Suomelle.
Operaattorit Ahvenanmaalla
7
8092
Vastaukset
- Freola9
Åffe luodolla on mainitsemasi ÅMT sekä $onera. Elisalla oli tuolla joskus verkko mutta Affet osti sen. DNA / Saunalahti / Elisa käyttää saarella ÅMT verkkoa, hintana kotimaanhinnoittelu. Kun ÅMT verkko on käytössä siellä lukee ÅMT sekä se tehdään Roamingilla.
- Team Finland
Eli siellä on verkot Sonera ja ÅMT? DNA, Elisa/Saunalahti käyttää ÅMT verkkoa? Eli jos menee DNAn, Elisa/Saunalahden liittymillä, niin puhelut, tekstiviestit ja siirretty data eli GPRS veloitetaan Roaming hinnaston mukaan. Jos menee Sonera liittymällä niin hinta on Suomen hinnaston mukaan.
- Freola9
Team Finland kirjoitti:
Eli siellä on verkot Sonera ja ÅMT? DNA, Elisa/Saunalahti käyttää ÅMT verkkoa? Eli jos menee DNAn, Elisa/Saunalahden liittymillä, niin puhelut, tekstiviestit ja siirretty data eli GPRS veloitetaan Roaming hinnaston mukaan. Jos menee Sonera liittymällä niin hinta on Suomen hinnaston mukaan.
"Eli siellä on verkot Sonera ja ÅMT? DNA, Elisa/Saunalahti käyttää ÅMT verkkoa? Eli jos menee DNAn, Elisa/Saunalahden liittymillä, niin puhelut, tekstiviestit ja siirretty data eli GPRS veloitetaan Roaming hinnaston mukaan. Jos menee Sonera liittymällä niin hinta on Suomen hinnaston mukaan.".
No Åffelandia on jonkin tulkinnan mukaan Suomea vaikka ei uskoisi, lisäksi DNA omistaa tuota ÅMT:ta, voi
Elisakin ehkä omistaa myös. Kotimaisten liittymien tulisi toimia Suomen hinnoilla, eli jos on datasoppari niin ei pitäisi tulla yllätyskuluja. Saunalahti rommaa aina muutenkin aina joten puhelin valittaa aina kun dataa
siirtää jos on "vain kotiverkko" asetus puhelimessa päällä. Freola9 kirjoitti:
"Eli siellä on verkot Sonera ja ÅMT? DNA, Elisa/Saunalahti käyttää ÅMT verkkoa? Eli jos menee DNAn, Elisa/Saunalahden liittymillä, niin puhelut, tekstiviestit ja siirretty data eli GPRS veloitetaan Roaming hinnaston mukaan. Jos menee Sonera liittymällä niin hinta on Suomen hinnaston mukaan.".
No Åffelandia on jonkin tulkinnan mukaan Suomea vaikka ei uskoisi, lisäksi DNA omistaa tuota ÅMT:ta, voi
Elisakin ehkä omistaa myös. Kotimaisten liittymien tulisi toimia Suomen hinnoilla, eli jos on datasoppari niin ei pitäisi tulla yllätyskuluja. Saunalahti rommaa aina muutenkin aina joten puhelin valittaa aina kun dataa
siirtää jos on "vain kotiverkko" asetus puhelimessa päällä.Eli lyhyesti: Maksaako paljon jos käyn Åmt verkon kautta netissä. Minulla on Saunalahden liittymä.
- Freola9
vapunen kirjoitti:
Eli lyhyesti: Maksaako paljon jos käyn Åmt verkon kautta netissä. Minulla on Saunalahden liittymä.
"Eli lyhyesti: Maksaako paljon jos käyn Åmt verkon kautta netissä. Minulla on Saunalahden liittymä. "
Se maksaa sen verran kuin sinun sopimuksesi Saunalahden kanssa on. Jos on datapaketti niin sen mukaan mennään.
- Kingslayer1737
Häh siis en älyy kun oon menos ahvenanmaalle ja haluan käyttää nettii ja mul on saunalahden 4g netti niin toimiiks siel ja veloittaaks se lisä maksua ???????
- ElisaKertoo
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/puheluiden-hinnat/
"Ahvenanmaa on osa Suomea ja Elisan matkapuhelinliittymien käyttö (puhelut, tekstiviestit, multimediaviestit, mobiilidata) Ahvenanmaalla on samanhintaista kuin kotimaassa.
Käytännössä Ahvenanmaalla käytössä on (perinteisen) Elisan verkon sijaan Ålcomin verkko, mutta hinnat ovat silti samat kuin Manner-Suomessa. Muutkin palvelut, kuten älypuhelimen mobiilidatayhteys tai liittymän saldoraja, toimii kuten Manner-Suomessa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791756
- 108987
- 94874
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa19693- 52664
ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann41567Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164523Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45518Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä24485Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;193466