Miten päin liimapuuleyvä

mänty-maiju

Ajattelin askarrella (tai ainakin yrittää) nikkaroida tv-tason liimapuulevystä. Olen näissä nikkarointi hommissa ihan alkumetreillä ja tekniikka on vielä hakusessa. Mihin suuntaan/miten päin tason päissä ja välissä olevat väliseinät pitää olla? Pitääkö liimapuulevyn rimat olla vaakatasossa vai pystysuunnassa näissä väliseinissä kantavuuden kannalta. Tarkoitus olisi tehdä vajaa pari metriä pitkä taso, miten pitkä väliseinä väli voi olla, että telkku pysyy tason päällä keikahtamatta? Kannattaisiko tehdä taso tehdä vajaan 4 sentin liimalevystä vai käykö tuohon köykäsempikin materiaali? Jos kenellä olisi nikkarointiohjeista tietoa, niin kaikki vinkit otan mielelläni vastaan.

3

753

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56526

pystyyn, niin leveys mitat osuis varmasti leveydessä, ja kuvio jatkuu seinästä "kattoon" ja pohjaan samoin päin.

• 11+5

Hmm, ehkä 38 mm liimalevy tekee muhkeamman näköisen paremmin kuin ohuemmat levyt.
      Teet varmaan avonaisen tason jossa ei ole ovia ja laatikoita, tuo 38 mm levy on jo melko jämäkkää, alle 2 m tasossa riittää hyvin kaksi väliseinää.

Liimalevyä ostaessasi tutki tarkkaan että levy on varmasti suora joka suuntaan.

• Eläke puuseppä

Väliseinät ilmanmuuta pystyyn, ei rimojen päät näy, enemmän ulkonäkö kuin kantavuus. Kaksi metriseeen
      vähintään kaksi väliseinää, lokeroiden leveydeksi tulee n. 6oo- 650 mm.
      25 mm. levyn paksuus riittää aivan hyvin, jos hyllyn syvyys jotain luokkaa 600- 800 mm.

Itse olen vastaavia tehnyt myyntiin aikoinaan satoja, päädyt toimivat jalkoina ja tulevat ylätason pinnan yläpuolelle väh. 60 mm.

Saman verran alataso irti lattiasta, päsee imuroimaan alta.
      Liitokset kalustepulteilla, kuusiokolo mutteri. Muukin ratkaisu käy.

Päätyjen yläpintaan kunnon pyöristys, jos käytössä jyrsin. Jos ei, terävät kulmat hiomalla siistiksi.

Tämä vain yhtenä esimerkkinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      84
      3177
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      92
      1803
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      87
      1653
    4. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      138
      1499
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      65
      1448
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      162
      1403
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      167
      1331
    8. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      88
      1282
    9. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      99
      1242
    10. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      85
      1229
    Aihe