Pahoinvointikaupunki hyvinvointiyhteiskunnassa

Järkyttynyt

Näin Varkautelaisena olen ihmetellyt jatkuvaa huonojen uutisten virtaa Varkaudesta. Tiedä sitten poimiiko silmät jotenkin herkemmin paikallisia uutisia, kuin jonkin toisen pienen kaupungin. Lyhyen ajan sisään on ollut ammuskelua, kaappausta, katoamista ja viimeisempänä seksuaalista väkivaltaa. Taitaa olla niin, että kaupunkia vaivaava jatkuva epävarmuus ja työttömyys poikii myös tämmöisiä ilmiöitä. Ei tätä viitsi pitkään katsoa...minusta puheet lapsiystävällisestä kaupungista alkaa olemaan pelkkää sanahelinää..

13

779

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takakireät valehteli

      kaupunginvaltuusto siunaa tämän todellisuuden. Positiivisuus tulee vain sanoissa ja ilmeet on kuin perseestä ja todellisuus ahdistaa kaupunkilaisia niin miehiä kuin naisia.

    • pullukka_paavo

      Joskus siellä vieraillessaan miettii mitä tuollekin ja noillekin on tehnyt kun ihmiset möllii kuin sonnit laitumella. Sit muistaakin ai niin olen Varkaudessa. Kuuluu paikkakunnan tapoihin.

      Tuijotat naama vakavana suu vähän supussa niin vihaisesti kuin osaat kaikkia silmiin niin sulaudut porukoihin.

      • Stora Euro

        Moni sanoo että Varkaus nimenä on hieman tuottanut pettymyksen kun nimi on ollut paljon negatiivisempi kuin miltä kaunis kaupunki on näyttänyt sitten kun on tullut ensi kertaa paikalle.

        Tarkoitatko möllötyksellä positiivista vai vain erinlaista tapaa nähdä asioita ?

        Monelle tehtaan keskeinen sijainti on aiheuttanut suurta ihmetystä ja moni on ihmetellyt että miksi on annettu rakentaa keskelle kaupunkia !


      • silmistä näkee
        Stora Euro kirjoitti:

        Moni sanoo että Varkaus nimenä on hieman tuottanut pettymyksen kun nimi on ollut paljon negatiivisempi kuin miltä kaunis kaupunki on näyttänyt sitten kun on tullut ensi kertaa paikalle.

        Tarkoitatko möllötyksellä positiivista vai vain erinlaista tapaa nähdä asioita ?

        Monelle tehtaan keskeinen sijainti on aiheuttanut suurta ihmetystä ja moni on ihmetellyt että miksi on annettu rakentaa keskelle kaupunkia !

        Möllötys on tapa elää ja nähdä asioita !


      • HymyHuuletHuomataan
        Stora Euro kirjoitti:

        Moni sanoo että Varkaus nimenä on hieman tuottanut pettymyksen kun nimi on ollut paljon negatiivisempi kuin miltä kaunis kaupunki on näyttänyt sitten kun on tullut ensi kertaa paikalle.

        Tarkoitatko möllötyksellä positiivista vai vain erinlaista tapaa nähdä asioita ?

        Monelle tehtaan keskeinen sijainti on aiheuttanut suurta ihmetystä ja moni on ihmetellyt että miksi on annettu rakentaa keskelle kaupunkia !

        Eihän tehdasta ole rakennettu keskelle kaupunkia!?! Kaupunki on rakennettu tehtaan ympärille :)
        Hymyyn vastataan hymyllä... se toimii täällä Varkaudessakin.


      • Asukki Vennamo
        HymyHuuletHuomataan kirjoitti:

        Eihän tehdasta ole rakennettu keskelle kaupunkia!?! Kaupunki on rakennettu tehtaan ympärille :)
        Hymyyn vastataan hymyllä... se toimii täällä Varkaudessakin.

        Eli onko parhaat tontit siis tehtaan alueella ?


    • Ennen oli toisin

      Tuntuu että ihmiset hakevat vain huomiota ja koettavat saada sitä keinolla millä hyväsnsä ?

    • Se millaisia muut on johtuu vain siitä mitä itse on. HYMYÄ NAAMAAN. Pakko myöntää että maansa myyneen näköisiä myyjiä täällä riittää ehkä esimiehensä näköisiä. Yksi valopilkku köytyy kaupungista, Savontiengrilli. Siellä on iloinen ilme aina sekä asiakkaissa että henkilökunnassa. Siellä viihtyy.

      • viulisti

        ei kun kaljaa koneeseen ja nuama virneeseen, niin sen jäläkeen
        suoraan sanottuna ihan hampaita naurattaa. heh...


      • sivustaseuraten
        viulisti kirjoitti:

        ei kun kaljaa koneeseen ja nuama virneeseen, niin sen jäläkeen
        suoraan sanottuna ihan hampaita naurattaa. heh...

        hymy naamalla tuolla vaikka istuis koko päivän pskat housussa.


      • Sokeat/pelkurit
        sivustaseuraten kirjoitti:

        hymy naamalla tuolla vaikka istuis koko päivän pskat housussa.

        - Siellä hyysätään oikein monen virkakoneiston toimesta alkoholisteja !
        Kukaan ei uskalla tehdä mitään oikeita ratkaisuja , hysssytellään "pisteestä" toiseen vaan.
        Enhän minä kun ei tuokaan uskalla -D :(.


      • Varkkila
        Sokeat/pelkurit kirjoitti:

        - Siellä hyysätään oikein monen virkakoneiston toimesta alkoholisteja !
        Kukaan ei uskalla tehdä mitään oikeita ratkaisuja , hysssytellään "pisteestä" toiseen vaan.
        Enhän minä kun ei tuokaan uskalla -D :(.

        sanoo Pruuno...Itse en olisi niin vakuuttunut viihtyvyydestä, mutta onneksi on erilaista kulttuuritarjontaa ihmisille.


      • kumos
        Varkkila kirjoitti:

        sanoo Pruuno...Itse en olisi niin vakuuttunut viihtyvyydestä, mutta onneksi on erilaista kulttuuritarjontaa ihmisille.

        Ihminen, joka viihtyy itsensä kanssa , viihtyy ihan missä vaan. Paskamainen luonne raahaa itsensä mukanaan, muuttipa hän mihin tahansa. mikään paikka ei ole hyvä, ja kaikki on aina huonosti, eikä tule mieleen katsoa peiliin ja miettiä, missä se todellinen vika onkaan!
        Kaikkialla on tällä hetkellä työttömyyttä, puutetta, vaikeuksia, jne.. mutta on huomattavasti mukavampaa olla työttömänä ja vaikeuksissa omien mummien, kummien, sukulaisten ja ystävien ympäröimänä, kuin täysin vieraassa paikassa vailla minkäänlaisia yhteyksiä keneenkään. Verkostot vaikeina aikoina ovat tärkeitä jokaiselle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe