2x18"

Ohkä?

Elikkä kumpi on parempi 2x18 vai 4x15, onko suomessa muita 18" kuin tuo GZ yli arvostettu plutonium?
Amerikasta sais halvalla 18" ja jopa 21" samaan hintaan kun tuo gz.

Mitä olette mieltä?

33

883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vallilan Hege

Kysyt sä T-Fordin vanteista? Eiks toi 2 tuumaa oo aika kapee, miten olis 4 x 18"?
      Mitäs ne painaa, mut sulla taitaa se ulkonäkö painaa enempi?

• mikkiki

Onhan spl dynamicsillä 18" mutta harva haluaa niin isoja autoon.

• minä vaan

kicker, dd, spl dynamics, ground zero, mtx, ainakin miltä löytyy 18" ja yli. Tosin noilla ei tee yhtään mitään normaali käytössä. Eikä oikein painekäytössäkään.

• Ohkä?
        minä vaan kirjoitti:

kicker, dd, spl dynamics, ground zero, mtx, ainakin miltä löytyy 18" ja yli. Tosin noilla ei tee yhtään mitään normaali käytössä. Eikä oikein painekäytössäkään.

Miten perustelet väittämäsi?
        Jos haluankin 18" sen taki että tollaisesta 15" ei yksinkertaisesti ole sopiva autoon, no jos ei 18" ole porukan mielestä tarpeeks niin ostetaan sit 21" tai 22"...

Ja miten ei paine käytössäkään? esim 2x18" päihittää ihan kympillä 2x15"

• minä vaan
        Ohkä? kirjoitti:

Miten perustelet väittämäsi?
        Jos haluankin 18" sen taki että tollaisesta 15" ei yksinkertaisesti ole sopiva autoon, no jos ei 18" ole porukan mielestä tarpeeks niin ostetaan sit 21" tai 22"...

Ja miten ei paine käytössäkään? esim 2x18" päihittää ihan kympillä 2x15"

18" tuottama ääniaalto on niin pitkä ettei se kuulu yksinkertaisesti autossa. Huonosti säädetyllä 15" on jo sama ongelma. Tällä hetkellä suurinosa paine kisaajista soittaa dd:n 15" ja oikein isoissakin luokissa (missä mm tehty maailmanennätys) käytetään korkeintaan yhtä 18" ja ne autot eivät ole enään millään tavalla normaaleita henkilöautoja. Mielummin laittaisin 2x12" elementit. Niilläkin saa paremmin bassoa kun 18"

• no-jo-on
        minä vaan kirjoitti:

18" tuottama ääniaalto on niin pitkä ettei se kuulu yksinkertaisesti autossa. Huonosti säädetyllä 15" on jo sama ongelma. Tällä hetkellä suurinosa paine kisaajista soittaa dd:n 15" ja oikein isoissakin luokissa (missä mm tehty maailmanennätys) käytetään korkeintaan yhtä 18" ja ne autot eivät ole enään millään tavalla normaaleita henkilöautoja. Mielummin laittaisin 2x12" elementit. Niilläkin saa paremmin bassoa kun 18"

...ja 18" subbari tarvii enemmän tehon syöttöä kuin 15":nen. Kaartiokin on jo isompi, joten sen liikutteluun tarvitaan paljon voimaa.
        ---"Kicker, dd (digital desing), spl dynamics, ground zero ja mtx ainakin miltä löytyy 18" ja yli."
        -> Listasta puuttui Focalin 18" K2.

• Ohkä?
        no-jo-on kirjoitti:

...ja 18" subbari tarvii enemmän tehon syöttöä kuin 15":nen. Kaartiokin on jo isompi, joten sen liikutteluun tarvitaan paljon voimaa.
        ---"Kicker, dd (digital desing), spl dynamics, ground zero ja mtx ainakin miltä löytyy 18" ja yli."
        -> Listasta puuttui Focalin 18" K2.

onki rahaa törsätä?

Eikä sillä ole mitään väliä paljonko ne vie virtaa...
        Päivittää laturin ja laittaa pari lisää, varmaan 4 akkua(jos enenmän vaatiin niin sit lisää)

Mutta painen kisaan sitä en ole tekemässä vaan ihan omaksi iloksi luukuttaisin ja joskus kävisin paine kisoissa.

Nii ja autoha on sellainen pieni ford fiesta, veikkaan että isompi soi pienessä autossa paljon parenmin kun pieni pienessä? olenko oikeassa?

Onko kukaan kuullut T3 audion subbarareista? on kuulemma kovan luokan subeja.

http://www.youtube.com/watch?v=IxjropjtYl4&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=5trsgmUpw70
        ja tuossa alemmassahan on vahvisin joka antaa 3500e 1 Ohm, mutta subbarissa on 5000w rms...

• minä vaan
        Ohkä? kirjoitti:

onki rahaa törsätä?

Eikä sillä ole mitään väliä paljonko ne vie virtaa...
        Päivittää laturin ja laittaa pari lisää, varmaan 4 akkua(jos enenmän vaatiin niin sit lisää)

Mutta painen kisaan sitä en ole tekemässä vaan ihan omaksi iloksi luukuttaisin ja joskus kävisin paine kisoissa.

Nii ja autoha on sellainen pieni ford fiesta, veikkaan että isompi soi pienessä autossa paljon parenmin kun pieni pienessä? olenko oikeassa?

Onko kukaan kuullut T3 audion subbarareista? on kuulemma kovan luokan subeja.

http://www.youtube.com/watch?v=IxjropjtYl4&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=5trsgmUpw70
        ja tuossa alemmassahan on vahvisin joka antaa 3500e 1 Ohm, mutta subbarissa on 5000w rms...

Trolleja ilmassa. Samaa paskaa eri saappaissa. Aina näitä päinevammasta kärsiviä teinejä täälä hyppii. Varsinkin kun vahvistinkin antaa 3500e rahaa 1ohm kuormassa. Ja subissakin on 5kw tehoa... huh huh

• Ohkä?
        minä vaan kirjoitti:

Trolleja ilmassa. Samaa paskaa eri saappaissa. Aina näitä päinevammasta kärsiviä teinejä täälä hyppii. Varsinkin kun vahvistinkin antaa 3500e rahaa 1ohm kuormassa. Ja subissakin on 5kw tehoa... huh huh

Mitä helvetin trolleja?

Taidat itse olla 20 äijjä joka työskentelee dls:n toimistolla ja ostelee 150330e "hifi" vehkeitä.

Mene kasvamaan takiaisin kotio niin eiköhän isä ja äiti jotain opeta mikä viimeksi unohtui.

Ja kaueet haukut heti kun laittaa vahingossa w tilalle e...
        Ohh vitu mikä foorumi noob opettele kirjottaan ensin kun tulet tänne pätemään: päinevammasta
        Tätäkö haluat? Saat samaa paskaa niskaan mitä annat muille.

Niin ja vanhemmille ei kannata vittuilla sitten

• minä vaan
        Ohkä? kirjoitti:

Mitä helvetin trolleja?

Taidat itse olla 20 äijjä joka työskentelee dls:n toimistolla ja ostelee 150330e "hifi" vehkeitä.

Mene kasvamaan takiaisin kotio niin eiköhän isä ja äiti jotain opeta mikä viimeksi unohtui.

Ja kaueet haukut heti kun laittaa vahingossa w tilalle e...
        Ohh vitu mikä foorumi noob opettele kirjottaan ensin kun tulet tänne pätemään: päinevammasta
        Tätäkö haluat? Saat samaa paskaa niskaan mitä annat muille.

Niin ja vanhemmille ei kannata vittuilla sitten

trollejapa hyvinkin

• Öhkä?
        minä vaan kirjoitti:

trollejapa hyvinkin

Kyllä trolleja on olemassa...

*facepalm*

• mäolenmies
        Öhkä? kirjoitti:

Kyllä trolleja on olemassa...

*facepalm*

Huhhuh mitä pohdintoja sulla Öhkä. Olis tosi jännä nähdä miten asennat fiestaasi 4x15 " subit :D tai monta laturia ja akkua... Jos rahasta ei oo kiinni, niin miksi vitussa omistat fordin :DD ? Ja ei ne sunkaan kirjotustaidot mitkään kehuttavat ole.
        Ja nähään varmaanki pian sitten niissä painekisoissa! Tuun morjenstelee sua fiestalles.

• Ohkä?
        mäolenmies kirjoitti:

Huhhuh mitä pohdintoja sulla Öhkä. Olis tosi jännä nähdä miten asennat fiestaasi 4x15 " subit :D tai monta laturia ja akkua... Jos rahasta ei oo kiinni, niin miksi vitussa omistat fordin :DD ? Ja ei ne sunkaan kirjotustaidot mitkään kehuttavat ole.
        Ja nähään varmaanki pian sitten niissä painekisoissa! Tuun morjenstelee sua fiestalles.

Miksikö on saisi omistaa fordia?

No esemerkiksi siksis koska eurooppalaiset autot ovat perseestä.
        Ja vaikka vaisinkin ostaa jonkun japanilaisen niin halusin tämän: veikkaan että isompi soi pienessä autossa paljon parenmin kun pieni pienessä? olenko oikeassa?

Ja kyllä tervetuloa vaan morjestaan, voin tarjota vaikka munkki kahvit.

• minä vaan
        Ohkä? kirjoitti:

Ja vaikka vaisinkin ostaa jonkun japanilaisen niin halusin tämän: veikkaan että isompi soi pienessä autossa paljon parenmin kun pieni pienessä? olenko oikeassa?

Se on niin paljon autosta kiinni millä saa eniten painetta. Ei se ole niin yksi selitteistä. Isolla elementillä liikkuu ilma muttei välttämättä tuota painetta. Ja elementti joka tuottaa painetta ei välttämättä liikuta iltaa paljoa. Harvempi joka tosissaan painetta yrittää käyttää edes yhtä 18" elementtiä... saati sit kahta.

• Ohkä?
        minä vaan kirjoitti:

Se on niin paljon autosta kiinni millä saa eniten painetta. Ei se ole niin yksi selitteistä. Isolla elementillä liikkuu ilma muttei välttämättä tuota painetta. Ja elementti joka tuottaa painetta ei välttämättä liikuta iltaa paljoa. Harvempi joka tosissaan painetta yrittää käyttää edes yhtä 18" elementtiä... saati sit kahta.

Edelleenkään en ole edes hirveästi käymässä noissa paine kisoissa...
        Ehkä joskus kävisi vain koittamassa paljonko lähtisi.

Omaksi iloksi sitä olisin tekemässä.

• Hanele71
        Ohkä? kirjoitti:

Edelleenkään en ole edes hirveästi käymässä noissa paine kisoissa...
        Ehkä joskus kävisi vain koittamassa paljonko lähtisi.

Omaksi iloksi sitä olisin tekemässä.

Ja sitten häiritsisit kaupungilla muita ihmisiä sillä jumputuksella ja peltien räminällä. Toivon suuresti että unohdat koko subbarin hankinnan autoosi.

• minä vaan
        Hanele71 kirjoitti:

Ja sitten häiritsisit kaupungilla muita ihmisiä sillä jumputuksella ja peltien räminällä. Toivon suuresti että unohdat koko subbarin hankinnan autoosi.

Jos oikeasti haluat lujaa soivan järjestelmän niin panosta mielummin kahteen 12" elementtiin ja kunnon vahvistimeen. Varmasti saat soimaan kovempaa. 18" elementti toistaa kovaa taajuudet 20-30hz. Harvassa nykyajan biisissä tulee mitään informaatiota alle 35hz. Kovimmat bassot löytyy taajuus kaistalta 40-60hz ja tuo taajuus alue omiaan 12" tai 10" elementeille. 15" menee mutta niillä on paha tapa jäädä jälkeen jolloin musiikki puuroutuu

• Ohkä?
        minä vaan kirjoitti:

Jos oikeasti haluat lujaa soivan järjestelmän niin panosta mielummin kahteen 12" elementtiin ja kunnon vahvistimeen. Varmasti saat soimaan kovempaa. 18" elementti toistaa kovaa taajuudet 20-30hz. Harvassa nykyajan biisissä tulee mitään informaatiota alle 35hz. Kovimmat bassot löytyy taajuus kaistalta 40-60hz ja tuo taajuus alue omiaan 12" tai 10" elementeille. 15" menee mutta niillä on paha tapa jäädä jälkeen jolloin musiikki puuroutuu

Sehän se onkin kun itse olen puolet biiseistäni muokannut niin että basso on jossain 20-30hz.

Hanele7112.5.2010 17:35

Ja mistä tiedät että asun kaupungissa? Asun keskellä ei mitään josta on lähimpään kauppaan 5 km :PP

Toivon suuresti että tuollaiset pätijät olisivat hiljaa ja tekisivät sitä mihin itse pystyvät.

• no-jo-oot
        Ohkä? kirjoitti:

Sehän se onkin kun itse olen puolet biiseistäni muokannut niin että basso on jossain 20-30hz.

Hanele7112.5.2010 17:35

Ja mistä tiedät että asun kaupungissa? Asun keskellä ei mitään josta on lähimpään kauppaan 5 km :PP

Toivon suuresti että tuollaiset pätijät olisivat hiljaa ja tekisivät sitä mihin itse pystyvät.

Kuka noista tietää... Ehkä käyt kaupungissa heittää illalla pillurallia ja abcilla purilaiset ja miniporkkanat. Kyllä humppa huolet karkoittaa...

• kASDSAD
        Ohkä? kirjoitti:

Ei mulla muuta, mut toi fiesta on eurooppalainen..

• Ohkä?
        kASDSAD kirjoitti:

Ei mulla muuta, mut toi fiesta on eurooppalainen..

Ehkä kannattaisi ottaa selvää ennenkuin tulee neuvomaan muita.
        Vaikka fiesta on eurooppaan tehty malli se ei tarkoita sitä etteikö sitä valmisteta amerikassa. Ainakin omassani lukee isolla tunniste kyltin vieressä: MADE IN U.S.A

• cw

Yhellä 15" strokerilla huuatetaan nuo nurin ja pullautetaan takalasi samalla pois...

• JEEJEEJERRYCOTTOn

Jos on kerran nooin paljon rahaa, niin mikset osta sitten vaikka hummeria peltoautoksi? :)
      Sitten voit laittaa sen täyteen diskanttikaiuttimia ja popitella niin että sinne kaupallekkin kuuluu 5km päähän.
      Ja jos oot kovapoika ja etsiskelet subeja niin tässä olis parasta mitä löytyy: http://www.autostudio.fi/product_info.php?manufacturers_id=1&products_id=4633
      Kyllä noita kun laittaa useampia niin pesee 100% varmasti, sun 2x18" paskat..

• Ohkä?

On puhunut että olisi pelto auto?

No sinähn voit ostaa tuollaisia ja koittaa miten soi.
        Kerro toki minulle kun saat oman projekstisi valmiiksi.

^Tämä kaveri on nyt sellainen trolli.

• mäolenmies
        Ohkä? kirjoitti:

On puhunut että olisi pelto auto?

No sinähn voit ostaa tuollaisia ja koittaa miten soi.
        Kerro toki minulle kun saat oman projekstisi valmiiksi.

^Tämä kaveri on nyt sellainen trolli.

Jos sua oikeesti kiinnostaa hifien asentaminen niin kyseleppä neuvoja autosoundin foorumilta tai maxboomin foorumeilta.
        Autosoundin foorumi taatustu Suomen laadukkain paikka keskustella hifistä, tosin sut ne voi nauraa takasin pellolle sieltä :D

• Ohkä?
        mäolenmies kirjoitti:

Jos sua oikeesti kiinnostaa hifien asentaminen niin kyseleppä neuvoja autosoundin foorumilta tai maxboomin foorumeilta.
        Autosoundin foorumi taatustu Suomen laadukkain paikka keskustella hifistä, tosin sut ne voi nauraa takasin pellolle sieltä :D

MIES

Kysyimpähän vaan mitä mieltä porukka olisi mutta tuleekin paskaa niskaan kun jollain on rahaa käytettävänä.
        Se on se suomalaisten kateus kyllä mailman huippua... ei voi muuta sanoo.

Mitä sitten vaikka autosuond olisi suomen laadukkain hifi keskustelu paikka?
        Ja kyllä, valitettavasti olen sielläkin kysellyt auto hifeistä mutta vain ja ainoastaan Diskanteista.

• sulo villeeeni

Elikkä kyselit 18" bassoista? No tossa mallia jos kerta rahaa on roskiin heittää, ja varmaan joku ainakin huomaa ku ohi ajat. http://www.youtube.com/watch?v=cedfX-gzHuM Alussahan siin annetaan osviittaa mitä on auton sisäl, ja kaveril ihan koti sivut mitkä muistaakseni tulee ton pätkän lopus... Ei muuta.. Onnee yritykselle, luulen vaan että otit nokkiis kaikkien kommenteist niin, ettei mitää fiestaa oikeesti pilluringeil nähä... toivon että näytät kaikille närhen munat ja oikeesti rupeet isoist puheist tekoihin... ja sun iäks epäilisin jossain 15-17 paikkeil olevan, joten kerkeet polttaa tulevaisuuden suunitelmat fiestan kans moneen otteeseen.... mut onnea =)

• Ohkä?

Enkä ottanu nokkiini vaan olen vielä suuremmalla halulla tulossa.

Ja juuri kyseisen kaverin nettisivulta olenkin kaikki neuvot ottaneet, kun ei täällä suomessa ole muutakun autosoundin pojat hifistelemässä.

Aika säälittävää on näytellä tota yhtä videoo kun kaverilla on tällä hetkellä vähän paremmat vehkeet tahossa, oma subbari, oma paja ja kaiken lisäks ihan sairaati kannustajia.

http://www.ascendantaudio.com/smd.php siitä vihaajille vähän lisää vihattavaa.

Sun iäks epäilen joku 1-10 paikkeilla.

• skuuppari
        Ohkä? kirjoitti:

Enkä ottanu nokkiini vaan olen vielä suuremmalla halulla tulossa.

Ja juuri kyseisen kaverin nettisivulta olenkin kaikki neuvot ottaneet, kun ei täällä suomessa ole muutakun autosoundin pojat hifistelemässä.

Aika säälittävää on näytellä tota yhtä videoo kun kaverilla on tällä hetkellä vähän paremmat vehkeet tahossa, oma subbari, oma paja ja kaiken lisäks ihan sairaati kannustajia.

http://www.ascendantaudio.com/smd.php siitä vihaajille vähän lisää vihattavaa.

Sun iäks epäilen joku 1-10 paikkeilla.

Luuletko että sulle pelkästään vittuillaan? Kyllä siellä seassa on ihan tanakkaa asiaa. Sinä kysyt mielipiteitä ja sinulle semmoisia annetaan, mutta nepä eivät kelpaakaan, koska olet jo itse päättänyt toisin. Eli miksi siis ylipäänsä kysyt mitään?

Haluat ajatella että isompi parempi, mutta ikävä kyllä se ei aina toimi niin. Vaikka olisi rahaa ja mammonaa ja osakkeita sun muita krumeluureja niin voi ne silti sijoittaa järjevästi eikä sokeasti jonkun oman uskon perässä. Jos täälläkin n. 95% sanoo ideaa huonoksi niin käykö itsellä missään vaiheessa edes mielessä että ehkäpä se idea oikeasti on hieman huono?

Noin iso elementti, 18", ei ole mukavan kuuloinen, vaikka siitä saisikin ääntä aikaiseksi. Basso on epätarkka, tulee tod. näk. hieman jäljessä, ei kerkeä tuplabasareihin mitenkään jne. Todennäköisesti saat sieltä enemmän semmoista lepatusta aikaiseksi joka heiluttelee autosi jokaikistä mutteria ja paneelia, mutta ääntä ei sitten lähellekään sitä mitä toivot.

Jos sijoitat tonnin hyvään 15" subbariin ja sille useampi kilowatti tehoa niin voin luvata että lopputulos on paljon lähempänä toivomaasi. Toinen vaihtoehto kaksi laadukasta 12":sta, tai vaikka kolme, miksei neljäkin.

Asia nyt vaan on näin. Pahoitelen.

• Ohkä?
        skuuppari kirjoitti:

Luuletko että sulle pelkästään vittuillaan? Kyllä siellä seassa on ihan tanakkaa asiaa. Sinä kysyt mielipiteitä ja sinulle semmoisia annetaan, mutta nepä eivät kelpaakaan, koska olet jo itse päättänyt toisin. Eli miksi siis ylipäänsä kysyt mitään?

Haluat ajatella että isompi parempi, mutta ikävä kyllä se ei aina toimi niin. Vaikka olisi rahaa ja mammonaa ja osakkeita sun muita krumeluureja niin voi ne silti sijoittaa järjevästi eikä sokeasti jonkun oman uskon perässä. Jos täälläkin n. 95% sanoo ideaa huonoksi niin käykö itsellä missään vaiheessa edes mielessä että ehkäpä se idea oikeasti on hieman huono?

Noin iso elementti, 18", ei ole mukavan kuuloinen, vaikka siitä saisikin ääntä aikaiseksi. Basso on epätarkka, tulee tod. näk. hieman jäljessä, ei kerkeä tuplabasareihin mitenkään jne. Todennäköisesti saat sieltä enemmän semmoista lepatusta aikaiseksi joka heiluttelee autosi jokaikistä mutteria ja paneelia, mutta ääntä ei sitten lähellekään sitä mitä toivot.

Jos sijoitat tonnin hyvään 15" subbariin ja sille useampi kilowatti tehoa niin voin luvata että lopputulos on paljon lähempänä toivomaasi. Toinen vaihtoehto kaksi laadukasta 12":sta, tai vaikka kolme, miksei neljäkin.

Asia nyt vaan on näin. Pahoitelen.

Ja miksikö en oikeen lämpene foorumin vastauskista?

No se voi johtua siitä että täällä on juuri niitä vitun autosoundin perseen nuolijoita jotka eivät kuuntele mitään muuta kun jonkilaista rokkia ja muuta lista shaibaa jolla ei soi mikää basso.

Ja millä peruusteella se on huono vaikka 100% on sitä mieltä?

Katteleppa vaikka mistä tahansa amerikkaiselta "autohifi" palstalta niin siellä asennetuista subbareista on 77% 18" niin eiköhän se jo kerro jotain. Ja mahdollisesti se loppu 25% on ostanut pienenmän koska ei ole ollut autossa tilaa.

Onko Hz tuttu merkintä? sillon soi kunnolla kun on tasan portin taajuus, mutta voihan sitä pistää vähän matalemmalle niin sit rupee kaikki heiluu.

• Jap-1
        Ohkä? kirjoitti:

No se voi johtua siitä että täällä on juuri niitä vitun autosoundin perseen nuolijoita jotka eivät kuuntele mitään muuta kun jonkilaista rokkia ja muuta lista shaibaa jolla ei soi mikää basso.

Katteleppa vaikka mistä tahansa amerikkaiselta "autohifi" palstalta niin siellä asennetuista subbareista on 77% 18" niin eiköhän se jo kerro jotain. Ja mahdollisesti se loppu 25% on ostanut pienenmän koska ei ole ollut autossa tilaa.

Onko Hz tuttu merkintä? sillon soi kunnolla kun on tasan portin taajuus, mutta voihan sitä pistää vähän matalemmalle niin sit rupee kaikki heiluu.

AIKA säälittävään on puhua noin...

Kaikille palstan lukijoille tiedoksi että minä olen tulossa soittlemenaa noin vuoden päästä tapahtumiin, mutta sain huomata että kyseisellä pään aukojalla (Öhkä?) on fiesta kanssa... jos sillä nyt mitään autoa on edes.

JOTEN TOIVON NE JOTKA LUKEVAT TÄMÄN EIVÄT TULE AUKOMAAN PÄÄTÄ MINULLE VAIKKA MINULLA ONKIN FIESTA JA OLEN 16v.

Minut tunnistaa show rekkarista JAP-1

ENKÄ OLE TUO Öhkä?

• skuuppari
        Ohkä? kirjoitti:

Mä tiedän autohifistä varmasti enemmän kuin sä tulet ikinä tietämään ;) Ja tolla asenteella myös pidät huolen siitä ettet pääse 30% siitä tietomäärästä mitä voisit hieman avoimemmalla maailmankatsomuksella saavuttaa. Koitin kirjoittaa järkevästi ja rakentavasti, mutta aivan kuin tynnyrille puhuisi. Sulle on aivan turha takoa minkään sortin järkeä päähän.

Voin siis hyvällä omalla tunnolla sanoa että vedä vittu päähän, viritä aivan mitä paskaa tahansa haluat sinne autoosi ja älä please tule itkemään miksi homma ei toimi. Tee juuri niinkuin haluat äläkä myöskään kysy enää ikinä neuvoa, koska et osaa ymmärtää lukemaasi saatika neuvoja.

Ja sun on aivan turha enää vastata edes tähän viestiin, koska oot todistanut jo sen ulosannin tason mitä sulta tulee. "VOI VITTU ÄMERIKASSA OSATAAN VOI VITTU SIEL ON SUBBARII VITTU ON ISOI SUBBAREIT VOI VITTU MÄKI LAITAN KU ÄMERIKASKI LAITETAAN" x)

Tietty voit olla trollikin, koska pääsääntöisesti kaikki näin typerät postaukset osoittautuvat fuulaaksi, joka taas tekisi sinusta jollain tasolla älykkään. Mutta pahoin pelkään että väännät juttua tohkeissasi siellä hampaat irvessä ja peukalo perseessä.

• Jap-1
        skuuppari kirjoitti:

Mä tiedän autohifistä varmasti enemmän kuin sä tulet ikinä tietämään ;) Ja tolla asenteella myös pidät huolen siitä ettet pääse 30% siitä tietomäärästä mitä voisit hieman avoimemmalla maailmankatsomuksella saavuttaa. Koitin kirjoittaa järkevästi ja rakentavasti, mutta aivan kuin tynnyrille puhuisi. Sulle on aivan turha takoa minkään sortin järkeä päähän.

Voin siis hyvällä omalla tunnolla sanoa että vedä vittu päähän, viritä aivan mitä paskaa tahansa haluat sinne autoosi ja älä please tule itkemään miksi homma ei toimi. Tee juuri niinkuin haluat äläkä myöskään kysy enää ikinä neuvoa, koska et osaa ymmärtää lukemaasi saatika neuvoja.

Ja sun on aivan turha enää vastata edes tähän viestiin, koska oot todistanut jo sen ulosannin tason mitä sulta tulee. "VOI VITTU ÄMERIKASSA OSATAAN VOI VITTU SIEL ON SUBBARII VITTU ON ISOI SUBBAREIT VOI VITTU MÄKI LAITAN KU ÄMERIKASKI LAITETAAN" x)

Tietty voit olla trollikin, koska pääsääntöisesti kaikki näin typerät postaukset osoittautuvat fuulaaksi, joka taas tekisi sinusta jollain tasolla älykkään. Mutta pahoin pelkään että väännät juttua tohkeissasi siellä hampaat irvessä ja peukalo perseessä.

Hyvin vedetty lyhyesti mutta ytimekkäästi.

Trollit vittuun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      304
      7562
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      80
      5905
    3. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      159
      3825
    4. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3494
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1927
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1836
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1464
    8. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      15
      1405
    10. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      35
      1396
    Aihe