N16 renkaiden paineet

painetta pukkaa

Paljon tuohon oikein pitäisi laittaa painetta renkaisiin? Takarenkaat taitaa olla hyvät 2.1 bar paineella, mutta eturenkaat näyttää olevan kasassa kun painetta on 2.2 bar...miten tämä on mahdollista?

5

1289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • simo vaatehuoneesta

      katsoisit käyttöohjekirjasta tai kuskinoven karmista/polttoainetankin luukusta suositellut paineet. Riippuu tietysti rengaskoosta, auton tarkemmasta mallista, eli painosta. 3, 4 vai 5-ovinen, bensa/diesel?

    • fdkjhgklhj

      Rengaspaineet kannattaa tarkistaa useammalla mittarilla, jos on epäilys ettei ne ole kohdillaan. Joillain huoltoasemilla mittarit on jääneet kalibroimatta ja näyttävät siksi väärin. Painetta kannattaa laittaa ainakin se 2,2 bar, itselläni on edessä 2,5 ja takana 2,6 bar, renkaina 185/65R15 Energy saverit. Noilla paineilla kulutus laskee jonkin verran, mutta renkaat eivät vielä kulu normaalia enempää. Jotkin kovempirunkoiset renkaat muuttuvat liian koviksi ja täristäviksi noilla paineilla, mutta kokeilemalla se selviää.

      • jgfsjhk

        Sen verran vielä, että korkeaprofiiliset renkaat ovat aina vähän lytyssä alapinnastaan normaalipaineilla, eli ne eivät ole mitenkään täydellisen pyöreät.


      • dlfkfdölkfld
        jgfsjhk kirjoitti:

        Sen verran vielä, että korkeaprofiiliset renkaat ovat aina vähän lytyssä alapinnastaan normaalipaineilla, eli ne eivät ole mitenkään täydellisen pyöreät.

        Itse pidän 1,8 bar edessä ja takana. Huomattavasti miellyttävämpi ajaa kun ei renkaat kumise ja ulise ajossa. Hiljaisempi auto siis. Renkaat eivät kulu millään ja ovat vielä alkuperäiset -04 auton mukana tulleet kumit.


      • gfjhhgfsjfhs
        dlfkfdölkfld kirjoitti:

        Itse pidän 1,8 bar edessä ja takana. Huomattavasti miellyttävämpi ajaa kun ei renkaat kumise ja ulise ajossa. Hiljaisempi auto siis. Renkaat eivät kulu millään ja ovat vielä alkuperäiset -04 auton mukana tulleet kumit.

        Nuo paineet on jo sen verran alhaiset, että vaikuttaa jo merkittävästi auton käyttäytymiseen ääritilanteissa. Kannattaisi ostaa jo uudet renkaat, jos rengasmelun takia joutuu käyttämään vaarallisen alhaisia paineita. Kuudessa vuodessa renkaiden kumiseos jo kovettuu sen verran, että suosituksien mukaan pitäisi uudet renkaat ostaa, vaikka vanhoissa vielä pintaa olisikin jäljellä. Ja toiseksi renkaiden runko ei kestä jatkuvaa vajaapainetta, vaan renkaat voivat kuumennuttuaan räjähtää vauhdissa. Toivottavasti et myöskään joudu koskaan esim. väistämään hirveä tai toista autoa, koska silloin olet noilla renkailla hyvin äkkiä metsähallituksen puolella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      333
      3739
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1448
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1300
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1270
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1254
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1211
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe