MINÄKÖ MUKA VANHA?

Luin naistenlehdestä, että muuatta 54-vuotiasta hyvännäköistä julkkisnaista oli haukuttu vanhaksi. Järkyttävää tämä pinnallisuuden ihailu! Toisaalta taas yli 60:set miehet deittipalstalla hakevat 40:siä naisia ja haluavat vielä isiksi!? Haloo! Kun nämä lapset ovat pahimmissa murrosiän myrskyissä, hipoo pappakulta jo 70:n kynnystä. Itse olen 60 täyttänyt liikunnallinen ja elämänhaluinen nainen enkä tunne itseäni tippaakaan yli 40:seksi, vaikka olen jo moninkertainen isoäiti. Ihminenhän on juuri niin vanha kuin miksi itsensä tuntee. Ympäristön määritysten mukaan minun pitäisi kuitenkin jo olla lähes ikäloppu, joka istuu kiikustuolissa kutomasssa sukkaa, eikä kuljeksimassa kaupungilla trendivaatteissa ja harrastamassa asioita, jotka kuuluvat vain nuorille ja hyvännäköisille.

61

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikäloppu 6+ v

vanhukseksi minäkään. Ei ole mittarissa vielä kuin 65 v. Perikunta kyllä katselee jo kuopan paikkaa ja kyselee arkunkantajia. Meinasin, että kyllä tässä sinne kuoppaan joskus keretään. Lenkkarit vain jalkaa ja juoksemalla.

Mutta missäs te ikäloput tytöt oikein luuhaatte? Aloitteko jo liihottelemaan luudalla kahvipannu nokalla ja musta kissa kainalossa?

Kyllä täällä yksi tytsy kelpaisi vielä petikaveriksikin. Herrat älköön vaivautuko.

• anonyyminä nyt

Tämä 70-kymppiä hipova pappakultakin, voi tuntea itsensä nelikymppiseksi, jos kerta ihminen on niin vanha, kuin itsensä tuntee.......:-)))))

• Sama pisti minunkin silmään, taitaa olla oma lehmä ojassa ; ))

• :)))))

minäkin varmaan itseni kuvittelen lopun elämääni. Se onkin sitten ihan eri asia miten muut asian kokevat, ja varsinkin näkevät.
      Vanhuushan kulkee aina loikkauksen itseä edessäpäin, enhän toki minä, vaan nuo muut, minun ikäisenikin. Miten se nyt noin meni. :/

• A B C

Minä olen alkanut tuntea itseni lapseksi jälleen - tai ainakin murrosikäiseksi!

• 66 vee

Musta kissa olisi tarjolla, naapuri lahjoittaisi allergian vuoksi. Kahvipannuja, kupari sellaisia, löytyy kaksin kappalein, luuta vielä puuttuu. Mutta mitä minä sillä. Eikun lenkkarit jalkaan ja ulos.
      En minä ole vanha vaan myöhäisaikuinen.

• 1.1947

Kaffepannuja löytyy ja luutakin oven pielessä. Juu ja huivikin on, tosin vaalean punainen. Käykö kullanväriset ballerinat?
        Lenkkareita inhoan. Lenkkeilen rauhallisesti kävellen koirien kanssa, kun siltä tuntuu. Minä olen hyvin kotonani tässä iässä, peilikin sen kertoo ettei nuori enää ole. Onneksi ei isommin ryppyjä näy, mutta kyllä vartalo on muutoksen kokenut. Olen luomun kannalla näissä ulkonäköasioissakin. Tärkeintä on sisäinen rauha.

Keinuja on tänne siunaantunut monta. Vanhin on yli satavuotias. Keinuttaminen liikuttaa lihaksia, vaikka ei uskoisi. Jutustelujen aikaan ja lehteä lukiessa se on mukava istuttava.

• Ihmettelijä.

että yli kuuskymppinen on vanha.
      Se on sitten eri asia miten vanhaksi tai nuoreksi itsensä tuntee. Varsinkin naiset tuntevat ja kuvittelevat olevansa niin nuorekkaita, niin nuorekkaita. Juu, käyttävät meikkiä ja kampausta, joka oli muotia silloin kun he ihan oikeasti olivat nuoria.
      Näkyy mummot kulkevan Kaukoidässä tehdyissä trendivaatteissa, ihan samanlaisissa kun tyttärensäkin. Mikä ihme siinä nuoruudessa on niin tavoiteltavaa, että vielä vanhanakin pitää yrittää olla niin nuorekas?
      Kaikkihan vanhenemme ihan luonnon lakihan se on.

• vanha, vaan vanhempi kuin viisikymppinen :)

Mie en kyllä ole nähnyt yhtään yltiöpositiivisesti so. liian nuorten muotiin pukeutunutta ikäistäni, - missähän heitä oikein näke`?

• Tuhaan kahtoo
        Pirrejuupas kirjoitti:

vanha, vaan vanhempi kuin viisikymppinen :)

Mie en kyllä ole nähnyt yhtään yltiöpositiivisesti so. liian nuorten muotiin pukeutunutta ikäistäni, - missähän heitä oikein näke`?

kun ostan sellaisen leijonahupparin pian, löysiä verkkareita on jo useammat varastossa.

Pitäähän tuollainen huppari olla, kun lehdet kirjoittavat että on skini, jos tuollaiseen hupparin pukeutuu ?

• Tosivanha

Minulle ei ole onneksi iskenyt minkäänlainen ikäkriisi, ei tarvitse todistella kenellekään mitään vaatteilla tai tekemisillä. Voin mennä kaupungille tuulipuvussa tai trendivaatteissa maalla kyläkokoukseen, jos huvittaa. Tosin en omista juurikaan trendivaatteita, hinta- laatusuhde ei useinkaan ole kohdallaan. Farkut ja itsetehty laadukas nahkatakki kyllä on, ja muutama trendikäs itsetehty neuletakki.

Siitä tulikin mieleen, että vaikka olen vasta 63 vuotias niin tietäisittepä miten monet sukat olen viime talven aikana kutonut! Kiikkutuolia ei ole, mutta mukava nojatuoli on, jossa olen istunut katsomanssa tv:tä ja kutonut sukkia. Ne ovat todella olleet kysyttyjä lapsille ja lapsenlapsille ja heidän kavereilleen sekä muille sukulaisille ja tutuille. Samoin kirjoneulelapaset ovat olleet todellinen muotihitti viime talvena; niitäkin on tullut tehtyä yli kymmenen paria. Tosin olen joutunut jumppaamaan, hiihtämään ja lenkkeilemään talven aikana paljon vastapainoksi runsaalle ikäloppuharrastukselle eli käsitöille...

Kannatan iästä riippumatta kaikenlaista kuntoilua, sellaista mikä itsestä tuntuu mukavalta ja edistää terveyttä. Jos tuntee itsensä masentuneeksi tai potuttaa muuten, kunnon hikilenkki sauvojen kanssa, niin jo on hieno olo! Itse tykkään sen lisäksi uinnista; uimahalliin on monta selkäkolotusta jäänyt. Teen myös pitkiä pyöräilyretkiä kesäisin; 60- 80 km vähintään kerralla. Ja kamera mukana, kuvattavaa matkan varrella riittää. Vanhana olo kun näet on sitä mukavampaa, mitä paremmassa kunnossa on.

• onni yksillä.....

60 vuotias jo vanha, jos ajatellaan noita numeroita tuossa. Voi sen niinkin aatella, että olenpa saanut elää jo näinkin kauan. Itse tunnen itseni tässä iässä jo elämää nähneeksi, mutta mieleni on nuorekas. Pukeudun siististi ja tyylilleni sopivasti. En osaisi laittaa päälleni mitään nimenomaan nuorille suunnattuja vaatteita.

Kunto vaan saisi olla parempi; selkä ja polvi reistaavat. Huomenna menenkin ortopedille polveani näyttämään. Jospa saisin apua vaivaani, niin liikkuminenkin olisi miellyttävämpää.

Elämä on kuitenkin ihanaa!

• exnuori

meidän ikäiset ovat potentiaali kohderyhmä.
      Kaupaksi menee mitä kalleinta merkkikostmetiikkaa, monenlaista kauneuspilleriä ihonhoitoon, hiustenhoitoon, kynsienhoitoon ja ties mihin. Onhan se kiva uskoa että parin sadan ihovoide takaa rypyttömän sileän ihon. Ei kai näitä luksustuotteita kaupoissa olisi, jos ei niitä myytäisi. Siis nuoren näköiseksi hinnalla millä hyvänsä.
      Nykyaikana emme muuten enää istuskele kiikkustuolissa peräkammarissa sukkaa kutomassa, ajat ovat muuttuneet siitä kun isä lampun osti. En oikein usko että ympäristökään enää kiikustuolihommaa vaatii.
      Vielä yksi juttu.
      Yhdellä toisella keskustelupalstalla oli kysymys naisillese, että minkäikäisen näköisenä pidät itseäsi. Siis melkein kaikki vastasivat näyttävänsä paljon nuoremmalta kuin ovat, noin kymmenen vuotta vähintään.....

• Kauneus on katsojan silmissä. Itse en käytä meikkiä juuri lainkaan. Vanheneva iho tarvitsee kosteutta ja sen kosteuden saa halvemmistakin tuotteista ei kalliit voiteet ihoa nuorenna.

Minulla on kiikkustuoli se on sata vuotta vanha sillä isäni sai sen aikoinaan 50-vuotislahjaksi. Niin on ajat muuttuneet vaikka ei isäkään siinä kerennyt juurikaan istua kun oli touhukas mies ja tuoni vei varhain mukanaan. En tosin istu siinä itsekään. Vienkin sen kesäksi mökin kuistille siinä se on paikallaan ilta-aurinkoa ihaillessa.

Kutominen on minun mielipuuhaani ja tulijaisina vien toivottuja sukkapareja ystävilleni.

Muistan kun minulla oli tuo "teinivaihe" joskus viisvitosena, kuopukseni muisteli, että häntä nolotti kun seurasi minun kouhotuksiani. Nyt huvittaa itseänikin tuo aika ja kun luen näitä ikäjutskoja ymmärrän näitä kymmenen vuotta itseään nuorenpina pitäviä se pönkittää heitä eteenpäin ja mikäpä hänessä.

Peter on minua vanhempi. Olemme löytäneet toisemme, olemme kuin pata ja kansi eikä ikä ole meille ongelma se ei meidän menoa hidasta ainakaan vielä, toivon, että pysyisimme terveinä.

• 1943
        korpikirjailija kirjoitti:

Kauneus on katsojan silmissä. Itse en käytä meikkiä juuri lainkaan. Vanheneva iho tarvitsee kosteutta ja sen kosteuden saa halvemmistakin tuotteista ei kalliit voiteet ihoa nuorenna.

Minulla on kiikkustuoli se on sata vuotta vanha sillä isäni sai sen aikoinaan 50-vuotislahjaksi. Niin on ajat muuttuneet vaikka ei isäkään siinä kerennyt juurikaan istua kun oli touhukas mies ja tuoni vei varhain mukanaan. En tosin istu siinä itsekään. Vienkin sen kesäksi mökin kuistille siinä se on paikallaan ilta-aurinkoa ihaillessa.

Kutominen on minun mielipuuhaani ja tulijaisina vien toivottuja sukkapareja ystävilleni.

Muistan kun minulla oli tuo "teinivaihe" joskus viisvitosena, kuopukseni muisteli, että häntä nolotti kun seurasi minun kouhotuksiani. Nyt huvittaa itseänikin tuo aika ja kun luen näitä ikäjutskoja ymmärrän näitä kymmenen vuotta itseään nuorenpina pitäviä se pönkittää heitä eteenpäin ja mikäpä hänessä.

Peter on minua vanhempi. Olemme löytäneet toisemme, olemme kuin pata ja kansi eikä ikä ole meille ongelma se ei meidän menoa hidasta ainakaan vielä, toivon, että pysyisimme terveinä.

lankoja ja kankaita, joita säästin sitkun elämää varten eli eläkeläisenä oloon. Elämä yllätti enkä ehdi kiikustuolissa istuskella. Ei ole televisiotakaan. En yritä näyttää nuoremmalta kuin olen. Tanssimassa käymme varmaan useammin kuin moni nuorempi. Miesystävä sanoo olevansa iloinen, kun on löytynyt nainen, joka jaksaa tanssia koko illan.

• Korppis
        1943 kirjoitti:

lankoja ja kankaita, joita säästin sitkun elämää varten eli eläkeläisenä oloon. Elämä yllätti enkä ehdi kiikustuolissa istuskella. Ei ole televisiotakaan. En yritä näyttää nuoremmalta kuin olen. Tanssimassa käymme varmaan useammin kuin moni nuorempi. Miesystävä sanoo olevansa iloinen, kun on löytynyt nainen, joka jaksaa tanssia koko illan.

Meillä oli Hollannissa täys meno päällä piti oikein kalenteria pitää, että homma pysyisi hanskassa. Televisiota ei siellä ole ja kun huilattiin väli iltoja menoissa (sillä ei sitä enää jaksa joka ilta kuten nuorena) niin istuttiin kotona Petteri ratkoi sudokoja ja minä sanaristikkoja tai kudoin sukkaa joskus luonnostelin maalauksia. Me emme enää varsinaisesti mene tanssipaikkoihin, mutta jos jossain ravintolassa on hyvä meno on päällä niin viihdymme parketillakin. Minä olen sen näköinen kuin olen ja se riittää eli aika makee mimmi ; ))

• 68 v

yöksi: puhdistusemulsio, kasvovesi,yövoide, silmänympärysvoide, kaulavoide,täsmävoide syville rypyille

aamulla: kasvovesi, tehotipat, silmänympärysvoide, päivävoide,kaulavoide

sitten meikki: meikkivoide, silmien rajaus, ripsiväri, huulien rajaus, huulipuna, poskipuna, valovoide syville rypyille

En näytä kuitenkaan meikatulta, pikkasen taitoahan se vaatii, mutta tähän 68 v ikään mennessä on jo oppinut.
      Ei ole vanhan näköiseksi mainittu, mutta onhan tuota ikää jo melko paljon kuitenkin.

• Korppis

Hollannissa seurustelin pääsääntöisesti itseäni vanhempien naisten kanssa. Täytyy sanoa, että hyvän näköisiä ja nuorekkaasti pukeutuvia sekä hyvin meikkaavia kauniita naisia kaikki. Menisi monelta 72:lta silmät ympyrkäiseksi jos näkisivät Petterin siskon. Hän ajaa Peogeut308 avoautoa eikä näytä yhtään vanhemmalta kuin 50-vuotias kanssasisarensa.

• 1943

= laiskempi olen kuin sinä. Näin menee yleensä: aamulla kasvojen pesu viileällä vedellä. Illalla suihku tai sauna. Saunan jälkeen kosteusvoide kasvoihin ja jalkoihin. Ryppyjä ei ole. Noin sujuu arkeni.

• Meikitön

Nuorempana meikkasin, nyt tuollainen tuhraamanen ei tule mieleen kuin juhlatilaisuuksissa.
        On minulla tarpeet ja taitoakin, mutta mielestäni se on arkisin turhaa.
        Jotenkin säälittävää jos "taistelee" epätoivoisesti ryppyjä vastaan.
        Minulle on tehty kohotus silmäluomiin ja kaulalle.
        Ripsissä on kestoväri, käytän ihon väriä parantavaa ja silottavaa voidetta kerran viikossa riittää, on ympäri vuoden lämpimän värinen iho. Sen lisäksi vain huulipunaa.
        Aamulla kosteusvoide, illalla yövoide. Ihan hyvä ikäisekseni.
        Kohotukset siitä syystä että laihduin huomattavasti ja jäi ylimääräistä nahkaa.

• jutta-juulia
        1943 kirjoitti:

= laiskempi olen kuin sinä. Näin menee yleensä: aamulla kasvojen pesu viileällä vedellä. Illalla suihku tai sauna. Saunan jälkeen kosteusvoide kasvoihin ja jalkoihin. Ryppyjä ei ole. Noin sujuu arkeni.

Kateeksi käy, sinulla mahtaa olla hyvät geenit. Olen vuotta nuorempi ja elän terveellisesti, mutta ryppyjä on.
        Tosin kylppärin hämyssä peilin edessä ilman silmälaseja olen niin sileä ja nuorekas, mutta kun asetun silmälasein peilin eteen kirkkaassa päivänvaloon niin, huh huh.

• vihtori 59v
        jutta-juulia kirjoitti:

Kateeksi käy, sinulla mahtaa olla hyvät geenit. Olen vuotta nuorempi ja elän terveellisesti, mutta ryppyjä on.
        Tosin kylppärin hämyssä peilin edessä ilman silmälaseja olen niin sileä ja nuorekas, mutta kun asetun silmälasein peilin eteen kirkkaassa päivänvaloon niin, huh huh.

Ryppyjä on kaikilla yli 60 vuotiailla, paitsi ei silloin, jos on jumalattoman lihava.

Onkohan ihmisellä, joku ongelma, jos jokainen viesti on vain MINÄ.

• 1943
        vihtori 59v kirjoitti:

Ryppyjä on kaikilla yli 60 vuotiailla, paitsi ei silloin, jos on jumalattoman lihava.

Onkohan ihmisellä, joku ongelma, jos jokainen viesti on vain MINÄ.

vaaleanpunaisten silmälasien läpi. Sinulla taitaa olla tullut minusta ongelma? Oletko minuun ihastunut vai peräti rakastunut? Jälkimmäinen ei taida pitää paikkaansa, koska rakastuneena näkee kaiken hyvin myönteisenä. Jos esim. olin puutarhatöissä, en voi väittää, että Sinä olisit ollut. En tosiaan tiedä, mitä olet tehnyt ajatellut. Enkä halua käyttää kolmatta persoonaa. Oikeasti en tarkkaile tuota naamavärkkiäni koko aikaa peilistä enkä kanssaihmisissäkään kiinnitä huomiota ulkonaisiin seikkoihin.

• 1.1947
        Meikitön kirjoitti:

Nuorempana meikkasin, nyt tuollainen tuhraamanen ei tule mieleen kuin juhlatilaisuuksissa.
        On minulla tarpeet ja taitoakin, mutta mielestäni se on arkisin turhaa.
        Jotenkin säälittävää jos "taistelee" epätoivoisesti ryppyjä vastaan.
        Minulle on tehty kohotus silmäluomiin ja kaulalle.
        Ripsissä on kestoväri, käytän ihon väriä parantavaa ja silottavaa voidetta kerran viikossa riittää, on ympäri vuoden lämpimän värinen iho. Sen lisäksi vain huulipunaa.
        Aamulla kosteusvoide, illalla yövoide. Ihan hyvä ikäisekseni.
        Kohotukset siitä syystä että laihduin huomattavasti ja jäi ylimääräistä nahkaa.

Nauruksi pistää tuo meikkaaminen. Värit on onneksi omasta takaa. Joskus yritin vielä meikata luomiväreillä yms., mutta EN NÄHNYT!!:)))) Se siitä sitten. Lähinäkö on huono viivojen tekoon. ja onhan niitä ryppyjäkin tullut luomiin. Jälki ei mitään kaunista olis ollutkaan.
        Yhdellä voiteella ja vedellä minäkin selviän. Ihan kelvollinen jälki jää.. Nyt on draivi pudottaa painoa, toivottavasti onnistun.
        Kuka se minäkommentteja kritisoi? Kerromme kuulumisiamme, höh. Väitän silti meidän olevan toiset huomioon ottavia. Tämä on sitten hetki omille jutuille.
        Meirikille, 1943.lle ja korppikselle menee sympatiat. Elämän kypsyttämiä naisia ja elämäänsä tyytyväisiä.

• "vanha"

Tulin juuri lapsen lasteni luota, joilta on tullut kyseltyä;"kuinkas vanha sinä oletkaan"?" Reippaasti he vastaavat ikänsä, eivätkä kyseenalaista sitä "vanhaa".

Onkohan meillä turhaa nipotusta, ketä vanhaksi kutsutaan?

Lehti juttujen tekijät on yleensä alle 30-v nykyisin. Olemmeko sitten heidän mielestään vanhoja. Kyllä olemme, vaikka kuinka "nuoruuttamme" näyttelemme.

Itsekkin jouduin toteamaan jo 40-v, kuinka lapseni sanoi minua vanhaksi ja itsekkin teini-iässä kutsuin vanhaksi yli 20-v kavereita.

• <<<<

Mutta näen ja tunnen että ikää on tullut.
      Minulle sanotaan että koska alat vanhenemaan, se ihmetyttää kun huomaan selvästi että en käy nelikymppisestä, korkeintaan unissani.
      Miklsi muuten ihminen ei saisi olla ikäisensä näköinen ja oloinen, itseäni ainakin ärsyttää "nuorekkaaksi" haukkuminen. Pahimpia tietämiäni sanoja on nuorekas, sana yrittää olla lohdullinen, "näkeehän tuon että et mikään nuori ole, mutta nuorekas".

• vanhus olen

Huomasin olevani huomattavasti vanhemman näköinen, ihan nyt aamulla. passikuva kertoi karun totuuden. En kyllä juurikaan ehosta itseäni, hiuksetkin ovat saaneet kauniin harmauden, josta satun pitämään. nykyään vaaditaan silmälasit pois, ja perusilme. Nyyh, oli suupielet alaspäin. Onneksi en ollut kuvitellut olevani ikääni nuoremman näköinen, vaan ihan ikäiseni. Muuten varmaankin olisi ollut apea tunnelma.
        No, passi sormenjälkineen tulee viikon päästä, eipä sitä kuvaa tarvitse usein näyttää.

• ikää tulee
        vanhus olen kirjoitti:

Huomasin olevani huomattavasti vanhemman näköinen, ihan nyt aamulla. passikuva kertoi karun totuuden. En kyllä juurikaan ehosta itseäni, hiuksetkin ovat saaneet kauniin harmauden, josta satun pitämään. nykyään vaaditaan silmälasit pois, ja perusilme. Nyyh, oli suupielet alaspäin. Onneksi en ollut kuvitellut olevani ikääni nuoremman näköinen, vaan ihan ikäiseni. Muuten varmaankin olisi ollut apea tunnelma.
        No, passi sormenjälkineen tulee viikon päästä, eipä sitä kuvaa tarvitse usein näyttää.

mittaan näkee sen todellisuuden ja vanhenimisen. Vain 25 vuoden ja 35 vuoden välillä en ollut oikeastaan paljon muuttunut.

Nyt lähestyessä 70v olen huomannut ikärasismia.
        Pankeissa ja virastoissa vieraillessa luullaan nuoremmaksi mutta kun henkilötunnuksessa huomataan että täytän 70 tänä vuonna niin jotenkin se asenne muuttuu vai kuvittelenko vain.

• vanhus olen
        ikää tulee kirjoitti:

mittaan näkee sen todellisuuden ja vanhenimisen. Vain 25 vuoden ja 35 vuoden välillä en ollut oikeastaan paljon muuttunut.

Nyt lähestyessä 70v olen huomannut ikärasismia.
        Pankeissa ja virastoissa vieraillessa luullaan nuoremmaksi mutta kun henkilötunnuksessa huomataan että täytän 70 tänä vuonna niin jotenkin se asenne muuttuu vai kuvittelenko vain.

Edellinen kuva on vuodelta 2000, silloin sai vielä vienosti hymyilläkin. Jos vertaan tähän, minkä tänään sain, olen vanhentunut 20v. ne uudet säädökset kuvista tekee kyllä ihmisestä todellisen ikänsä näköisen. No, eipä tuo haittaa, 65 mittarissa, enkä missikisoihin aikonutkaan osallistua.
        En edes ollut nähnyt yläluomieni alaspäin tulleen, he, ilman laseja kun kuvassa on, näkyy hyvin.
        kyllä passin saaminen on tehty kalliiksi. 5v 48e, tosin saa viikossa, kuva 20e. Jos kiireämpi olis ollut, olis maksanut vielä enemmän.

• 1943
        vanhus olen kirjoitti:

kertoo vain osatotuuden, kun perusilme täytyy pitää. Hymyilen paljon ja on väkinästä olla hymyilemättä. Moni tykkää, että silmälasit rumentavat. Olen käyttänyt 11-vuotiaasta ja ne kuuluvat olennaisena osana kasvoihini.

• vanhempi täti

minusta viiskymppisetkin vaikuttavat jo ihan lapsosilta.
      Puhumattakaan siitä, että kun olin nuori, ajattelin joskus maagista 2000-luvun rajaa, että silloinhan olen täysin ikäloppu, ja olenko yleensä hengissäkään enää.

• Olipa nuorekas

50 v. kasvoissa. Hämmästytti kun ratikassa partainen mies, joka näytti nelikymppiseltä, kutsui noin 30 vuotiaalta näyttävää naista äidiksi.
        Olin kuvitellut heitä aviopariksi.

• 1943
        Olipa nuorekas kirjoitti:

50 v. kasvoissa. Hämmästytti kun ratikassa partainen mies, joka näytti nelikymppiseltä, kutsui noin 30 vuotiaalta näyttävää naista äidiksi.
        Olin kuvitellut heitä aviopariksi.

silmäkulmassa ja kaunis liikkuminen ovat tärkeintä. Enkä tuohon ikään kiinnitä huomiota. Jos seurassani on minua vanhempi, ajattelen, että hän on saanut elää minua pidempään. Omista elonpäivistä kun ei tiedä.

• et tämmöttiin

Tapasin viikko sitten entisen naapurini (nainen).

Hän sanoin minulle, et voitko uskoa, että hän täyttää kohta 70-vuotta.
      Olin tosi vaikeassa tilanteessa. Hän näet näytti reilusti yli 70-vuotiaalta....

Mietin ja mietin, kunnes OSASIN sanoa, että olen tosi huono arvioimaan ihmisten ikää ulkonäön perusteella.

• ikää

kun lapsosen näköiset - ja oloiset neljä- viisikymppiset ovatkin 60 -ikäisiä!!!
        Minkähän näkösiä ja tapaisia ne oikeat neli-viiskymppiset mahtavat olla?

• pappakulta
      • 16

luopua jo farkuista, verkkareista ja piposta? Oon aatellu että pidän farkkuja hautaan asti - lempivaate 1960-luvulta lähtien. Ja pitäskö poninhäntä leikata pois ja suunnitella jo mummukampaus?

• vanhempi täti
        16 kirjoitti:

luopua jo farkuista, verkkareista ja piposta? Oon aatellu että pidän farkkuja hautaan asti - lempivaate 1960-luvulta lähtien. Ja pitäskö poninhäntä leikata pois ja suunnitella jo mummukampaus?

mitenkään pelkästään nuorten juttu ole. Verkkarit ja pipokin käy kelle vaan, jos tykkää niistä, ei ole ikään sidottu.
        Onhan noita farkkuja mummomallista pissismalleihin.
        Mikä olisi mummokampaus? Ehkä joku tiukka permis? Viimisen päälle tupeerattu nuttura?Ei tuu muuta mieleen.Toi ponnarikin on ehkä enemmän 50-lukua.
        Pullantuoksuinen sukkaa peräkammarissa kutova kuuskympinen mummeli taitaa olla tänä päivänä jo urbaani legenda.

• Tosivanha
        vanhempi täti kirjoitti:

mitenkään pelkästään nuorten juttu ole. Verkkarit ja pipokin käy kelle vaan, jos tykkää niistä, ei ole ikään sidottu.
        Onhan noita farkkuja mummomallista pissismalleihin.
        Mikä olisi mummokampaus? Ehkä joku tiukka permis? Viimisen päälle tupeerattu nuttura?Ei tuu muuta mieleen.Toi ponnarikin on ehkä enemmän 50-lukua.
        Pullantuoksuinen sukkaa peräkammarissa kutova kuuskympinen mummeli taitaa olla tänä päivänä jo urbaani legenda.

urbaani legenda; kuten tuolla aiemmin sanoin, minä olen peräkammarissa sukkaa kutova kuuskymppinen 63 v.) mummeli. Pullaakin leivoin viime torstaina, hyviä kanelipullia pakkaseen, että saavat lapsenlapset syödä, kun tulevat käymään... Tosin teen kaikenlaista muutakin kivaa, enkä siksi ehdi juurikaan pohtia, näytänkö nuoremmalta vai vanhemmalta tai peräti ikäiseltäni.

Huomenna, kun säätieto lupasi lämmintä, ajattelin mennä kaupunkiin Heseen syömään hampurilaisen. Pyörällä, sinne on n 41 kilometriä.

• 65+
        Tosivanha kirjoitti:

urbaani legenda; kuten tuolla aiemmin sanoin, minä olen peräkammarissa sukkaa kutova kuuskymppinen 63 v.) mummeli. Pullaakin leivoin viime torstaina, hyviä kanelipullia pakkaseen, että saavat lapsenlapset syödä, kun tulevat käymään... Tosin teen kaikenlaista muutakin kivaa, enkä siksi ehdi juurikaan pohtia, näytänkö nuoremmalta vai vanhemmalta tai peräti ikäiseltäni.

Huomenna, kun säätieto lupasi lämmintä, ajattelin mennä kaupunkiin Heseen syömään hampurilaisen. Pyörällä, sinne on n 41 kilometriä.

jäköttävät kiikkustuolissaan, ottavat Hota-pulveria kolotuksiinsaja pikkasen Kamferttia sokuripalalle sydänhermoille, eivätkä tosiaan fillaroi Heseen hampparille neljääkytä kilsaa.. Mutta ei kai sellaisia kuuskymppisiä ole kuin legendassa.

• 1.1947
        16 kirjoitti:

Taas naurattaa. Pidä farkkuja, jos niistä tykkäät. Hiukset taas, no, kiepauta sykerölle! Virkkasin itselle siihen päälle verkon, niin pysyy paremmin kasassa. Hiukset aukaistessasi ne on kauniilla laineilla...
        Lyhyissä hiuksissa en viihdy. Farkut on ajoittain päällä. Viime vuonna oli vielä punaisetkin.
        Tuo sykerö on siitä mukava, että hiukset on pois tieltä. Enkä pätkääkään mieti, mitä muut ajattelee tyylistäni.Pipo taas ei käy sykeröpäähän. Lippa lähinnä tai huppu talvella.
        Meidän ikäluokat varman pitää farkkuja palvelutaloissakin. Välillä jo olin niistä luopumassa, mutta taas käytän.
        Aika mennä siivoamaan, heippa. Yläosattomissa kuumuuden vuoksi, ne aallot kroppaa korventaa:) naapureita ei ole lähellä, huom.

• Korppis

Kukaan ei vielä tässä keskustelussa ole ottanut käsiteltävksi ulkonäköön suuresti vaikuttavaa seikkaa hampaita. Vain rypyt tuntuvat kiinnostavan vaikka hyvin hoidettu suu ja hampaat ovat parempi verailuaste mitata nuorekasta ulkonäköä. Rypytän naama ja sisään vetäytynyt hymy, vinot hampaat ja keltainen hymy siis voitko nauraa vapaasti.

Nykyään jos haluaa laittaa rahaa kohotusleikkauksiin tai kalliisiin kasvojenhoitotuotteisiin voisi miettiä vastapainoksi implantteja ja titaanisiltoja irronneille hampaille. Maksaa rahaa, mutta samalla kohottaa kasvoja.

Suosittelen ; ))

• 1943

yrittänyt hoitaa hyvin. Kun menin oppikouluun, söin liikaa karkkeja, hammaslääkäri piti itse maksaa. Tuolta ajalta on paljon paikkoja. Vain kaksi hammasta on täytynyt poistaa, nekin huolimattoman hammaslääkärin vuoksi. Etuhampaiden välistä lohkesi paikka ja kuun lopuksi sain ajan hammaslääkärille. Hampaiden kunto on minusta tärkeämpää kuin meikki.

• 1943 kirjoitti:

yrittänyt hoitaa hyvin. Kun menin oppikouluun, söin liikaa karkkeja, hammaslääkäri piti itse maksaa. Tuolta ajalta on paljon paikkoja. Vain kaksi hammasta on täytynyt poistaa, nekin huolimattoman hammaslääkärin vuoksi. Etuhampaiden välistä lohkesi paikka ja kuun lopuksi sain ajan hammaslääkärille. Hampaiden kunto on minusta tärkeämpää kuin meikki.

Kovin vähän nuorekkaat ikiteinit ovat tähän kommenttini vastailleet. Kiitos, että otit osaa. Ilmeisesti hampaat ovat arka paikka.

Kauhistuksen kanahäkki kuinka paljon tekemistä riittää kun on ollut poisssa pari kuukautta Suomesta. Olen heilunut kuin heinämies, mutta nyt alkaa asiat olla järjestyksessä ja huomenna vielä aamulla pyykkipäivä ja sitten iltapäivällä mökille möyrimään.

Ihana ajatella viikonloppua ja rantasaunaa ei tarvii kauneudenhoitoon kuin mäntysuopaa ; ))

• 1943
        korpikirjailija kirjoitti:

Kovin vähän nuorekkaat ikiteinit ovat tähän kommenttini vastailleet. Kiitos, että otit osaa. Ilmeisesti hampaat ovat arka paikka.

Kauhistuksen kanahäkki kuinka paljon tekemistä riittää kun on ollut poisssa pari kuukautta Suomesta. Olen heilunut kuin heinämies, mutta nyt alkaa asiat olla järjestyksessä ja huomenna vielä aamulla pyykkipäivä ja sitten iltapäivällä mökille möyrimään.

Ihana ajatella viikonloppua ja rantasaunaa ei tarvii kauneudenhoitoon kuin mäntysuopaa ; ))

myös. Elikä annostele sillai kohtuudella. Märkä maa on syynä siihen, etten ole sitä myllännyt. Naapuri haluaa suopayrtit pois kukkapenkistään ja tänään aion pistää kaikki muovisäkkiin ja istuttaa muualle. Kaikki vanhat perennat ovat arvokkaita ja suopayrttiä mulla on yksinkertaisena ja kerrottuna. Eilen pesin pyykkiä kolme koneellista ja vein osan matoista ulos. Ulkotyöt kiinnostavat enemmän kuin siivous sisällä. Illalla menen suunnistamaan ja sitten urheiluseuran saunalle uimaan ja saunomaan.

• Korppis
        1943 kirjoitti:

myös. Elikä annostele sillai kohtuudella. Märkä maa on syynä siihen, etten ole sitä myllännyt. Naapuri haluaa suopayrtit pois kukkapenkistään ja tänään aion pistää kaikki muovisäkkiin ja istuttaa muualle. Kaikki vanhat perennat ovat arvokkaita ja suopayrttiä mulla on yksinkertaisena ja kerrottuna. Eilen pesin pyykkiä kolme koneellista ja vein osan matoista ulos. Ulkotyöt kiinnostavat enemmän kuin siivous sisällä. Illalla menen suunnistamaan ja sitten urheiluseuran saunalle uimaan ja saunomaan.

En riehu, pyykkikone riehuu ja minä chattailen nyt. Iltapäivällä lähden mökille meuhtomaan. Aurinko paistaa ja tuulee sopivasti jotta voin alkaa mökin sisähommelit. Viikonlopulla sitten lepään ja makaan laiturilla.

Mökin puutarhan hoidin syksyllä nyt odottelen vain istutuksia pintaan. Hollannissa kylvin tillin, persiljan, salaatin ja ruohosipulin taimia parvekelaatikoihin. Otin ne mukaan. Pakkasin muovipussiin pahvialustalle ja tungin matkalaukkuun. Hieman olivat nokkaantuneet kohtelustaan vaan lähtivät kuitenkin nousemaan kun istutin uudelleen isompaan parvekelaatikkoon.

Tuntuu niin hyvältä alkaa kesää odottelemaan. Autokin katsastettu ja asunto siivottu. Olen tälläinen touhuaja, mutta osaan minä maatkin ja sylkeä kattoon ; ))

• humysuu
        Korppis kirjoitti:

En riehu, pyykkikone riehuu ja minä chattailen nyt. Iltapäivällä lähden mökille meuhtomaan. Aurinko paistaa ja tuulee sopivasti jotta voin alkaa mökin sisähommelit. Viikonlopulla sitten lepään ja makaan laiturilla.

Mökin puutarhan hoidin syksyllä nyt odottelen vain istutuksia pintaan. Hollannissa kylvin tillin, persiljan, salaatin ja ruohosipulin taimia parvekelaatikoihin. Otin ne mukaan. Pakkasin muovipussiin pahvialustalle ja tungin matkalaukkuun. Hieman olivat nokkaantuneet kohtelustaan vaan lähtivät kuitenkin nousemaan kun istutin uudelleen isompaan parvekelaatikkoon.

Tuntuu niin hyvältä alkaa kesää odottelemaan. Autokin katsastettu ja asunto siivottu. Olen tälläinen touhuaja, mutta osaan minä maatkin ja sylkeä kattoon ; ))

sille että ulkonäkö on tärkeää. Hymyilevät kasvot ja hyvät hampaat tärkeitä. On vaikea kohdata toista ystävyydellä, jolla on epämiellyttävä ilme, likaiset ja huonot hampaat ja vihaisen näköinen.

Minulla on aina ollut luonnollista kohdata tutut hymyillen.
        Kun nilkka nyrjähti ja olin kivussa niin silloin kyllä hymy hyytyi.

Ehkä kaikki ne vihaisen näköiset ihmiset joita kohtaa ovatkin kivuliaita ja huonossa kunnossa.

• Korppis
        humysuu kirjoitti:

sille että ulkonäkö on tärkeää. Hymyilevät kasvot ja hyvät hampaat tärkeitä. On vaikea kohdata toista ystävyydellä, jolla on epämiellyttävä ilme, likaiset ja huonot hampaat ja vihaisen näköinen.

Minulla on aina ollut luonnollista kohdata tutut hymyillen.
        Kun nilkka nyrjähti ja olin kivussa niin silloin kyllä hymy hyytyi.

Ehkä kaikki ne vihaisen näköiset ihmiset joita kohtaa ovatkin kivuliaita ja huonossa kunnossa.

Ulkonäkö on tärkeä olen samaa mieltä. Kuinka moni tietää mikä käy juuri minulle ja mikä ei.
        Onko se farkkupuku tai liituraitaa? Ikä ei ole se määräävä tekijä vaan persoona, joka noita asuja kantaa.

Hymyilevät silmät siinäkö jutskan ydin? Silmät ovat sielun peili sanotaan, silmät ei valehtele. Kun kiukuttaa tai ihastuttaa se näkyy silmistä vaikka suu olisi mutrullaan toiseen suuntaan. Tunnen henkilön, jonka kauniin Mona Lisa hymyn takana on aivan muuta kuin suloinen babyface.

Sairastuin viime syksynä vakavasti tosin en tuntenut sairauteni aikana juurikaan kipuja. Kertaakaan ei toivo mennyt vaan positiivisyys säilyi ja kannusti läpi hoitoprosessin. Niin ja mitä opin en mitään, en yhtään mitään en jalostunut enkä muuttunut sen kummemaksi kuin olen aina ollut.

Sairauteni tosin yhdisti entistä tiiviimmin miesystävääni ja minua. Olet kaunis kun kuulet sen rakastetultasi ja tunnet itsesi kauniiksi ; )

• non-rec
        Korppis kirjoitti:

Ulkonäkö on tärkeä olen samaa mieltä. Kuinka moni tietää mikä käy juuri minulle ja mikä ei.
        Onko se farkkupuku tai liituraitaa? Ikä ei ole se määräävä tekijä vaan persoona, joka noita asuja kantaa.

Hymyilevät silmät siinäkö jutskan ydin? Silmät ovat sielun peili sanotaan, silmät ei valehtele. Kun kiukuttaa tai ihastuttaa se näkyy silmistä vaikka suu olisi mutrullaan toiseen suuntaan. Tunnen henkilön, jonka kauniin Mona Lisa hymyn takana on aivan muuta kuin suloinen babyface.

Sairastuin viime syksynä vakavasti tosin en tuntenut sairauteni aikana juurikaan kipuja. Kertaakaan ei toivo mennyt vaan positiivisyys säilyi ja kannusti läpi hoitoprosessin. Niin ja mitä opin en mitään, en yhtään mitään en jalostunut enkä muuttunut sen kummemaksi kuin olen aina ollut.

Sairauteni tosin yhdisti entistä tiiviimmin miesystävääni ja minua. Olet kaunis kun kuulet sen rakastetultasi ja tunnet itsesi kauniiksi ; )

Mutta yksi puuttuu: ryhti. Jos vaikka kuinka olet hymyileväinen ja hampaatkin kunnossa, niin jos ryhti on losjahtanut niin etpä kovin viehkeältä näytä. Vatsalihakset timmiin, kaula ojennukseen ja hartiat taakse - luonnollisesti - niin siinä se on! Huomaan aina hyväryhtisen ihmisen, vaikka hän muuten ei erottuisi joukosta mitenkään.

Hymyilevään suuhuni kuuluvat ihan omat hoidetut valkeat hampaat. Ulkonevat, vitivalkoiset muovikuoriset puruvehkeet ovat karmeita, aivan luonnottoman näköisiä. Mutta sellaiset on kaikilla vanhemmanpuoleisilla amerikanserkuilla, varmaan ovat maksaneetkin maltaita. Tulkoot autuaiksi niillä säihkyhampaillaan, onneksi Suomessa vielä pärjää hyvin huolleituilla luomuilla.

• hammaspeikonvarvas
        non-rec kirjoitti:

Mutta yksi puuttuu: ryhti. Jos vaikka kuinka olet hymyileväinen ja hampaatkin kunnossa, niin jos ryhti on losjahtanut niin etpä kovin viehkeältä näytä. Vatsalihakset timmiin, kaula ojennukseen ja hartiat taakse - luonnollisesti - niin siinä se on! Huomaan aina hyväryhtisen ihmisen, vaikka hän muuten ei erottuisi joukosta mitenkään.

Hymyilevään suuhuni kuuluvat ihan omat hoidetut valkeat hampaat. Ulkonevat, vitivalkoiset muovikuoriset puruvehkeet ovat karmeita, aivan luonnottoman näköisiä. Mutta sellaiset on kaikilla vanhemmanpuoleisilla amerikanserkuilla, varmaan ovat maksaneetkin maltaita. Tulkoot autuaiksi niillä säihkyhampaillaan, onneksi Suomessa vielä pärjää hyvin huolleituilla luomuilla.

eipä varmaan 60 ihmisistä sinun seulaasi enää moni mahdu. Minun mieleiselläni ihmisellä on kaunis mieli.
        Toki, mahdollisimman hyvä ulkoinen olemuskin on hyvä, sitä liikaa korostamatta, tai vaatimatta.
        Lopultahan se on kaikkein vähintä, mistä kiinni pidämme.
        Apua, vähän naurattaa, tuo sinun hammaskommenttisi, ettei se vain mennyt väärään osoitteeseen?

• n ä h t y o n
        hammaspeikonvarvas kirjoitti:

eipä varmaan 60 ihmisistä sinun seulaasi enää moni mahdu. Minun mieleiselläni ihmisellä on kaunis mieli.
        Toki, mahdollisimman hyvä ulkoinen olemuskin on hyvä, sitä liikaa korostamatta, tai vaatimatta.
        Lopultahan se on kaikkein vähintä, mistä kiinni pidämme.
        Apua, vähän naurattaa, tuo sinun hammaskommenttisi, ettei se vain mennyt väärään osoitteeseen?

ja luimistelee häntäänsä.

• Korppis
        non-rec kirjoitti:

Olen riehunut vaikka 1943 kielsi riehumasta ; ) Selkäni meinaa pettää olehan aikas pitkä ja siivous ja tavaroiden siirtely rasittavat selkääni. Mökki on nyt siivottu. Petteri huomautti kun tuli saunomaan, että selkä suoraksi nainen. No kun nukun huomiseen eiköhän sitä taas suoristuta.

Sitten on vielä yksi tärkeä ominaisuus joka vanhentaa sellaiset puolelta toiselle veivaavat kävelijät, aikas oudon näköisiä etenijöitä.

• eimennytperille
        Korppis kirjoitti:

Olen riehunut vaikka 1943 kielsi riehumasta ; ) Selkäni meinaa pettää olehan aikas pitkä ja siivous ja tavaroiden siirtely rasittavat selkääni. Mökki on nyt siivottu. Petteri huomautti kun tuli saunomaan, että selkä suoraksi nainen. No kun nukun huomiseen eiköhän sitä taas suoristuta.

Sitten on vielä yksi tärkeä ominaisuus joka vanhentaa sellaiset puolelta toiselle veivaavat kävelijät, aikas oudon näköisiä etenijöitä.

tarkoitat viimeisellä virkkeelläsi?

• 1943
        Korppis kirjoitti:

sanoin? Itse vein puukuorman mökille ja tyhjensin kompostoituneen puuceen alusen. Eli sisältö on seissyt kosteana ja peitettynä vuoden. Nyt on hyvää lantaa puille. Uusi satsi kompostoitumaan ja tyhjä säiliö alle.

• Korppis
        1943 kirjoitti:

sanoin? Itse vein puukuorman mökille ja tyhjensin kompostoituneen puuceen alusen. Eli sisältö on seissyt kosteana ja peitettynä vuoden. Nyt on hyvää lantaa puille. Uusi satsi kompostoitumaan ja tyhjä säiliö alle.

Meitä on sitten kaksi Niskavuoran Heltaa ; )

Ihanaa olla täällä mökillä. Ihanaa kun on tämä läppäri ei tarvii muuttaa koko tietokonekokonaisuutta tänne. Pieni salkku riittää ; )

Nyt kun olen riehunut voin alkaa hiljalleen kävelemään tai miten sen nyt ottaa meikäläisenkin savotat. Ilta hämärtyy jääriuttoja ajelehtii rantaan ne kilisevät ohi kulkiessaan, mutta nyt ne ovat pysähtyneet rantaani odottavat aurinkoa, lähteäkseen taas liikkeelle.

Näin elämä etenee ei pydähdytä paikoilleen, mennään eteenpäin vaihe vaiheelta vaikka riehumalla. Paikoilleen jääminen tietää vain kipuja, kolotuksia ja ainaista valittamista; )

• Korppis
        eimennytperille kirjoitti:

tarkoitat viimeisellä virkkeelläsi?

Käytä mielikuvitusta ; ) Vasen olkapää laskee ja oikea nousee vuoronperään olkapäätä mukailevan jalan tahdissa ikään kuin keinuen puolelta toiselle. Muuten ihmisten bongailu on kiva harrastus. Molemmat veljeni bongailevat lintuja minä tykkään bongailla ihmisiä ; )

• 1943
        Korppis kirjoitti:

Ihanaa olla täällä mökillä. Ihanaa kun on tämä läppäri ei tarvii muuttaa koko tietokonekokonaisuutta tänne. Pieni salkku riittää ; )

Nyt kun olen riehunut voin alkaa hiljalleen kävelemään tai miten sen nyt ottaa meikäläisenkin savotat. Ilta hämärtyy jääriuttoja ajelehtii rantaan ne kilisevät ohi kulkiessaan, mutta nyt ne ovat pysähtyneet rantaani odottavat aurinkoa, lähteäkseen taas liikkeelle.

Näin elämä etenee ei pydähdytä paikoilleen, mennään eteenpäin vaihe vaiheelta vaikka riehumalla. Paikoilleen jääminen tietää vain kipuja, kolotuksia ja ainaista valittamista; )

täällä olla enää lunta missään. Vajaa viikko sitten vielä näki kasoja jossain.Jäät ovat sulaneet ja se kävi melko nopeasti. Mullakin iskias vähän muistutti itsestään, mutta ei nyt vaivaa. Eli eteenpäin....

• eimennytperille
        Korppis kirjoitti:

Käytä mielikuvitusta ; ) Vasen olkapää laskee ja oikea nousee vuoronperään olkapäätä mukailevan jalan tahdissa ikään kuin keinuen puolelta toiselle. Muuten ihmisten bongailu on kiva harrastus. Molemmat veljeni bongailevat lintuja minä tykkään bongailla ihmisiä ; )

ihanko ihmiset ontuvat vain, jotta sinä saisit sitä ihmetellä? Eiköhän jokainen ihminen kävele, niin kuin parhaansa taitaa.
        Minäkin seurailen mielessäni ihmisiä, ja ihmisyyttä.

• kun ei uskota
        1943 kirjoitti:

täällä olla enää lunta missään. Vajaa viikko sitten vielä näki kasoja jossain.Jäät ovat sulaneet ja se kävi melko nopeasti. Mullakin iskias vähän muistutti itsestään, mutta ei nyt vaivaa. Eli eteenpäin....

että oon jo 62 v, sanovat että äläs nyt valehtele, oot vasta 50v ja ehkä pari vuotta yli, ei sul oo ryppyjäkäkään, siis mitä pitäis olla ja missä ryppyjä?

Kaikissa ns. laitoksissakin kysytään kertaa kaks ikää, luullaan et oon jo dementikko, kait!

Oon vain 160 cm/73 kg, vanha akka, että vihaksi pistää kuvittelu, mä oon mikä oon ja muuksi en voi tulla, ai niin, ei oo naururyppyjä kun en osaa nauraa, koska elämäni on ollut niin surkeeta aina,kait syy siinä on!

• 1.1947
        Korppis kirjoitti:

Pakko vielä sanoa, varo rehkimistä. Se selkäkipu vetää huomaamatta kaarelle. Niin on monelle käynyt ja loppuelämä menee rollarin kanssa etukumarassa. Jumppaa vähän rehkimisen päälle, ni vähän auttaa ja aikanaan lopettaminen.
        Into piukassa olisis maanmöyrimiseen, mutta lihakset venähti. Ei enää kestä, kuten ennen.

• Korppis
        1.1947 kirjoitti:

Pakko vielä sanoa, varo rehkimistä. Se selkäkipu vetää huomaamatta kaarelle. Niin on monelle käynyt ja loppuelämä menee rollarin kanssa etukumarassa. Jumppaa vähän rehkimisen päälle, ni vähän auttaa ja aikanaan lopettaminen.
        Into piukassa olisis maanmöyrimiseen, mutta lihakset venähti. Ei enää kestä, kuten ennen.

Viime syksyllä minulta poistettiin syöpäkasvain rinnasta. Sitä seurasi sädehoitovaihe ja nyt syön estrogeenin tuotantoa hidastavia tapletteja. Nuo kokemukset ovat hiljentäneet riehumistani ja sekös hieman kiukuttaa kun ei enää jaksa kuten muutama vuosi sitten.

Hollannissa oli hyvä asua sillä meri-ilmasto teki nivelille hyvää enkä kokenut jäykkyyttä aamuisin. Tämä mannerilmastoon tottuminen vie taas aikansa. Nukun näin kesäisin mökin vintillä ja sinne on korkeat portaat eikä vintillä voi seistä vaan kontata petiin. Sekin on hyvää harjoittelua selkä-, käsi ja polvinivelille ; )

Lisäksi teen joka aamu voimisteluliikesarjan, joka on ollut ehdoton toimenpide käden ratojen normalisointiin. Samalla teen venytysliikkeitä ja ne laukaisevat jäykkyyden.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163