hää paniikki!

painajainen34566

nyt se sit alkoi...viikko häihin ja joka yö ihme painajaisia.tekis mieli perua häät ja mennä maistraatissa vaan pienimuotoisesti....ja verkkarit päällä!kauhee show,koko hää-järjestelyt,ja rahan meno! toisekseen hävettää jo valmiiksi julkiset hellyyden osoitúkset.en ole koskaan halunnut pussailla miestäni julkisesti yms.mutta se ei todellakaan tarkoita,etten rakastaisi häntä!
taitaa minua vaivata loppumetrien hää-jännitys ja paniikki!
uskallankohan kirkkoon mennä ollenkaan!

onko muilla morsiammilla ollut samoja tunteita,vai olenko poikkeus.

taidan turvautua rohkasuryyppyyn...huoh!

42

4296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iisisti vaan

      Mitä oikeastaan jännität? Yleensä häissä on ne tutuimmat ja tärkeimmät ihmiset läsnä, miksi heitä jännität? Eikä teidän ole mikään pakko harrastaa kielisuudelmia koko päivää. Alttarillakaan ei ole pakko edes sitä muodollista suudelmaa suorittaa jos ei halua. Toisaalta en nyt ymmärrä onko pienen julkisen pusun antaminen tosiaankin niin kamalaa? Voin vaan sanoa, että älä ota rohkaisuryyppyä. Tai jos et tunne ilman sitä selviäväsi niin jätä se ainakin takuuvarmasti siihen yhteen. Humalainen morsian on kamala näky. Ja voin kyllä kertoa, että et myöskään ole ainut morsian, jolle hääpaniikki on iskenyt, vaikkei siihen kyllä ole mitään syytä.

      • painajainen 3456553

        no jospa nää mielialat vielä rauhoittuu...mut todellakin otan rohkasuryypyn,ja illalla shamppanjaa ja viiniä.kyllä ne kuuluvat häihin,enkä silti juo itseeni kaatokänniin.
        uskon kyllä,että illalla,kun pakolliset kaikki härpäkkeet on ohi ja pääsee nauttimaan bändistä yms.,niin silloin vasta pääsen hyvään hää fiilikseen,kun ei jännitä enää....

        pitää vaan rauhottua!


      • iisisti vaan
        painajainen 3456553 kirjoitti:

        no jospa nää mielialat vielä rauhoittuu...mut todellakin otan rohkasuryypyn,ja illalla shamppanjaa ja viiniä.kyllä ne kuuluvat häihin,enkä silti juo itseeni kaatokänniin.
        uskon kyllä,että illalla,kun pakolliset kaikki härpäkkeet on ohi ja pääsee nauttimaan bändistä yms.,niin silloin vasta pääsen hyvään hää fiilikseen,kun ei jännitä enää....

        pitää vaan rauhottua!

        Ilman muuta ruokajuomat kuuluvat häihin ja samoin alkumalja, mutta varoitan vain, että älä huitaise ennen vihkimistä useampaa. Ja ota rauhallisesti juomien kanssa myöhemminkin ja muista syödä! Nimittäin useammallekin morsiamelle on noussut skumppa huiviin vähän liikaakin kun ovat unohtaneet syödä kunnolla aamulla ja ennen vihkimistä!


      • M36v
        painajainen 3456553 kirjoitti:

        no jospa nää mielialat vielä rauhoittuu...mut todellakin otan rohkasuryypyn,ja illalla shamppanjaa ja viiniä.kyllä ne kuuluvat häihin,enkä silti juo itseeni kaatokänniin.
        uskon kyllä,että illalla,kun pakolliset kaikki härpäkkeet on ohi ja pääsee nauttimaan bändistä yms.,niin silloin vasta pääsen hyvään hää fiilikseen,kun ei jännitä enää....

        pitää vaan rauhottua!

        että yritä jo nauttia niistä fiiliksistä paljon aiemmin, kuin vasta bändin kiivettyä lavalle!

        Häähumu on niiin pian jo ohi ja jäät kyllä kaipaamaan sitä ainutlaatuista tunnetta, joka päivän edetessä yleensä muodostuu...


      • ts.
        M36v kirjoitti:

        että yritä jo nauttia niistä fiiliksistä paljon aiemmin, kuin vasta bändin kiivettyä lavalle!

        Häähumu on niiin pian jo ohi ja jäät kyllä kaipaamaan sitä ainutlaatuista tunnetta, joka päivän edetessä yleensä muodostuu...

        Yhtymistä,mutta silti ainaista huijausta.


      • juomingin
        painajainen 3456553 kirjoitti:

        no jospa nää mielialat vielä rauhoittuu...mut todellakin otan rohkasuryypyn,ja illalla shamppanjaa ja viiniä.kyllä ne kuuluvat häihin,enkä silti juo itseeni kaatokänniin.
        uskon kyllä,että illalla,kun pakolliset kaikki härpäkkeet on ohi ja pääsee nauttimaan bändistä yms.,niin silloin vasta pääsen hyvään hää fiilikseen,kun ei jännitä enää....

        pitää vaan rauhottua!

        Miksi alkoholi kuuluu häihin? Jokainen pitää omanlaisensa ja ei meidän häihin ainakaan tule alkoholijuotavia tarjolle.


      • rennosti vaan
        juomingin kirjoitti:

        Miksi alkoholi kuuluu häihin? Jokainen pitää omanlaisensa ja ei meidän häihin ainakaan tule alkoholijuotavia tarjolle.

        Juu, ilman muuta jokainen pitää sellaiset häät kuin haluaa, mutta suo anteeksi, juhlavan ruuan kanssa yleensä tarjotaan viiniä ja alkumaljana kuohuviiniä. Jos haluaa alkoholittomat häät niin siitä on kyllä syytä kertoa vieraille, ellei sitten ole varma, että kaikki vieraatkin ovat asian kanssa täysin ok. Normaalisti ihmiset nimittäin olettavat, että häissä on tarjolla jotain alkoholijuomia.


    • kaamos III

      ihmeellistä ole.Se on vaan yksi tapahtuma jatkuvien tapahtumien ketjussa...

    • naimisissa

      Ne elämän tärkeimmät päivät on onneksi vasta häiden jälkeen! Siitähän se avioliitto vasta alkaa!

    • uskalikko

      .. on kivaa, ja tuskin voit tehdä sulhasellesi sitä temppua että olisit tärkeimmällä hetkellä maistissa. Aika useinhan tyhmyyksiä selitellään sillä, että oli ottanut....

      Muutenkin voit vielä varautua viimehetken epäilyksiin siitä teetkö nyt viisaasti ollenkaan mennessäsi avioon ja just hänen kanssaan, se epäily nimittäin kuuluu viime hetken asioihin. Olen jutellut monen kanssa, ja jokainen mieskin sanoo, että epäilys iski viimeistään kirkon ovella, mutta ei kehdannut siitä pyörtää takaisin. Ja toteaa että onneksi ei karannut, kyllä epäilys sitten alttarilla helpotti.

      Tässä kannattaa ottaa järki hallintaan ja miettiä niitä viikkoja ja kuukausia, jolloin päätyi tähän ratkaisuun, Mitä on niin kauan varmistellu, ei kannata viime paniikissa purkaa.
      Että onnea vaan ja ja järki päähän silloin kun liikaa jännittää.

    • Ööökstöks..

      verkkarihousuun ja painu pohjois-karjalaan. Et ole valmis avioliittoon.
      Kypsymättömyys huokuu kirjoituksestasi.

      • Häät

        Ei se hääpaniikki mistään kysymättömyydestä johdu. Se johtuu siitä jännityksestä tärkeän, suuren tapahtuman edellä. Itse näin panajaisia ainakin viikon, avioliitto kestänyt yli 30 vuotta. PS sinulle Ööökstöks : oletkos itse avioliitossa,---onnellinen???


    • häät 29.5

      Täällä samanlainen tunne morsiammella =) Paniikki iskee ja "rauhallisena" pitäs pysyä, miten?
      No mä olen kallistunut kuitenki siihe rohkasuryyppyyn ja syvään hengenvetoon nii kyll se siitä :)
      Ja ku näkee ne ihmiset nii jännitys helpottaa. Zemppiä!!

    • mennä puihin...

      ...niin pitkään, kun et ole sanonut TAHDON! No, joo, vitsi vitsi, mutta tiedän tapauksen, jossa sulhanen perui koko hankkeen viime metreillä, tosin ei aivan kirkossa papin edessä, vaan hieman aikaisemmin. Häävalmistelut oli jo aika pitkällä, kutsukortit oli jo lähetetty aikaa sitten ja homma oli muutenkin putkessa, mutta muutamaa päivää ennen häitä sulhaselle selvisi, että morsio jää perinnönjaossa varsin huonolle osalle, lisäksi tuleva appiukko hieman pimppuili tulevalle vävylleen turhan rajusti.
      Että mitäkö teki sulho, ilmoitti ettei häistä tule mitään, purki kihlauksen ja avioitui tien toisella puolen asuvan ison talon ainoan tyttären kanssa, elelivät ainakin näennäisesti onnellisesti, kaveri kehitti tuota tilaa ja kerrytti omaisuutta monin verroin, jota riittää vielä lapsenlapsillekin riideltäväksi asti.
      Naapurissa meni todella huonommin, kuten sulholle oli selvinnyt ennen häitä, eikä todellakaan kaverilla olisi ollut tulevaisuutta siellä. Teki kaveri viisan valinnan viime hetkillä!

    • Häätönx2

      kuinka paljon sulhasta jännittää! Omalla rauhallisella suhtautumisellasi voit auttaa häntä selviämään omasta jännityksestään. Nyt aiheutat omalla paniikillasi hänelle vielä lisää "syytä" jännittää.
      Tiedätkö kuinka monet ovat ennen sinua viettäneet häitään? Sinulle ja sulhasellesi tilaisuus on ainutkertainen, mutta ei tämä nyt mikään niin ainutlaatuinen juttu olisi ettetkö sinäkin siitä suoriutuisi kunnialla ja hengissä. Jännittäminen on normaalia - paniikki ei ole normaalia ainakaan tämmöisessä asiassa!

      Tunnetko itsesi? Oletko yleensä jännittänyt keskipisteenä olemista - esiintymistä.... Onko kyse semmoisesta?
      Oletko niitä jotka jännittävät kaikkea etukäteen, mutta ovat sitten viilipyttyinä kun varsinainen toiminnan aika koittaa?
      Painajaiset ovat vain unia! Muista se! Jos aijot pärjätä elämässäsi, sinun pitää nähdä muutakin kuin unia ja uskoa muuhunkin kuin uniisi!
      Kun nyt kerran olette päättäneet järjestää häät - turha sitä rahan menoakaan on enää tässä vaiheessa murehtia, se olisi pitänyt tehdä jo paljon aijemmin. Toimi myöhemmin elämässäsi toisin (ja muista, aina realistisesti kulloisenkin tilanteen mukaan).
      Toivotan sinulle onnea ja malttia ajatella mitä todellisuudessa haluat!

    • piiuli78

      itselläni ei ollut mitään jännityksiä, ihmettelen monasti ihmisiä jotka kertovat jostain hääpaniikista...
      itse olin suunnitellu päivän alusta loppuun ja tyytyväinen olin.
      tutut sukulaiset ja ystävät olivat paikalla ja oma mies niin sehän on se pääasia!

    • häähomo

      Lopeta tuo pelleily, eroatte kuitenkin vuoden sisällä. Mieti uudestaan, ennen kuin teet virhettä !
      Nykyhäät = uusavuttomien kotileikki !

      • Säälivä

        Tympeä asenne sinulla elämään . Säälin suuresti !


      • aaaaahhhumphhhh
        Säälivä kirjoitti:

        Tympeä asenne sinulla elämään . Säälin suuresti !

        minähän OLEN asennevammainen ! PS. Kiiiitos säälistäää - tyydyttäväää...aaaaaaaahhh


    • huiöhaöb v

      pussailla miestä julkisesti? Täh? Onko se joku seuraleikki? Onko tuo taas jotain amerikkalaista potaskaa, jossa leikitään/toivotaan:-o ettei hääpari ole koskaan aijemmin edes suudellut?
      Jos ette halua pussailla julkisesti, teidän ei tarvitse tehdä semmoista!!!!!! Mikä v****n julkinen pussailu, kas kun ei julkinen yhdyntä!
      Papin kanssa voitte sopia koko vihkimisseremonian kulusta. Ei pussailuja, jos niin ette halua jne... Vielä ehditte muuttamaan kaavaa. Tai jos et halua enää muuttaa sitä, voit siinä vihkipallilla joko onnnehuumassasi päättääkkin pussata julkisesti tai pistä käsi, kukkapuska tai huntu eteen:-) Se voisi olla hauskaakin vieraiden mielestä! Ota rennosti, baby!

    • ölkörahyt8ey

      Kyllä monella muullakin morsiammella on ollut perhosia vatsassaan ja sulhasetkin ovat pyörtyilleet alttarilla!
      Muistakaa syödä kunnollinen aamupala ennen vihkimistä ja vettä pitää kans juoda. Kaikkea kohtuudella ettei sitten hätä piinaa. Se on TEIDÄN juhlanne! Vihkiminne on virallinen osuus ja juhla on juhla! Nauttikaa! Onnea teille!

      • vanhempi morsian.

        Minut ja sulhoni vihitään ylihuomenna perjantaina, paniikista ei tietoakaan. Kaikki valmistelut on tehty, tänään koekampaus ja -meikki, huomenna väännän vielä rusetteja hääkarkkeihin. Miltä minusta tuntuu..? päällimmäisenä on iloinen odotus. Kesän ennustetaan alkavan huomenna ja perjantaina, sekin nostaa mielialaa, koko ensi viikko vuosilomaa. Tosin en enää ole kaksikymppinen ja olen avioitumassa toista kertaa. Tällä kertaa tunnen olevani varma ja vakuuttunut asiasta ja kaikin tavoin valmiimpi kuin silloin ensimmäisellä kerralla.


      • ölkörahy8ey
        vanhempi morsian. kirjoitti:

        Minut ja sulhoni vihitään ylihuomenna perjantaina, paniikista ei tietoakaan. Kaikki valmistelut on tehty, tänään koekampaus ja -meikki, huomenna väännän vielä rusetteja hääkarkkeihin. Miltä minusta tuntuu..? päällimmäisenä on iloinen odotus. Kesän ennustetaan alkavan huomenna ja perjantaina, sekin nostaa mielialaa, koko ensi viikko vuosilomaa. Tosin en enää ole kaksikymppinen ja olen avioitumassa toista kertaa. Tällä kertaa tunnen olevani varma ja vakuuttunut asiasta ja kaikin tavoin valmiimpi kuin silloin ensimmäisellä kerralla.

        Tuhannet onnentoivotukset teille!


    • Peru.

      Ei tule sitten eroa koskaan!

    • kesämorsian 2010

      Hei!
      Mullakin häät 5 viikon päästä ja nyt jo jännittää.Pukua sovitellut ja muuten istuu hyvin,paitsi navan yläpuolelta pullottaa.Miten olette saaneet hoikemmaksi itteänne? Mulla ananas strongia mut tiedä auttaako.
      Mieki taidan suosia sit rohkasuryyppyä.suurinpiirtein kaikki jo kondiksessa. vielä käyn viimeisiä kukkasia tilaamassa.

      • Kokemusta on

        Mene hyvään liiviliikkeeseen ja osta itsellesi palleatuelliset rintaliivit. Toinen mahdollisuus on kunnon body tai korsetti. Ylimääräiset läskimakkarat saa piiloon kunnon alusasuilla.


      • mummi, mutta työssä

        Muistan 30 vuotta sitten, kun mentin naimisiin. Olin sairaalloinen jänittäjä ja ajattelin ottaa rauhottavaa ja periaatteessa päätin, etten juo.
        Kun mieheni siis, tuleva, puhui papin kanssa puhelimessa, olin peiton alla piilossa ja ihan heikkohermoinen.

        Kyllä se siitä. Hääpäivänä oli Helsingissä melkein 30 astetta pakkasta.
        Menin aamulla kylpyyn, siis vanhanaikaiseen ammeeseen ja vaahtokylpy tietysti, kaikki oli muuten valmista. Kun nousin ammeesta tai jo siellä, ihmeellinen rauha laskeutui. Näin tämä menee ja tuota miestä olen halunnut melkein 4 vuotta.
        Kaikki meni hyvin. Olin pystypäin, en vapissut, kaikki katosi, pappi katsoi minua suoraan silmiin kun puhuin ja muistan puheen sisällön täysin. Toivomuksesta ei kovin uskovaisille tehty puhe.

        Koko loppu myös ihanaa, olin prinsessa sen päivän ja mieheni iso komea prinssi.

        Ota joku tällainen rauhoitusaika, ihan yksin ja mieti, miten ihana juhla on edessä. Äläkä välitä noista pennuista, jotka eroavat heti ensimmäisen konfliktin tullen. Niitä on ollut, mutta koskaan emme ole päättänet erota.
        Kolmekymmenvuotishääpäivää vietimme tänä vuonna!


    • sxdfx

      MItä kovempi stressi, niin sen kovemmin jysähtää lasillinen päähän. Ennemmin olisin huolissani siitä tarpeesta ottaa se rohkaisuryyppy, kuin jännittämisestä Miksi järjestää koko häitä, jos ei uskalla olla selvinpäin.

    • kotisykoloki

      Nyt olisi paikallaan joku rentouttava kokonaisvaltainen hoito, joita on esim. aromaterapeuttinen hieronta, vyöhyketerapia tmv. Joku luontaisterapetti, kosmetologi ym. varmaan löytyy lähistöltä. Sellaisessa hoidossa stressi, paniikki, ylikierroksilla käyminen jäävät kyydistä antaen tilaa hyvälle mielelle, ilo ja hyvät unet kaupan päälle. Tiedän koska olen kokeillut. Kokeile, se on sen arvoista. Ja Onnea!

    • Suntiokännissä

      Vielä ehdit perua. Tolkutonta rahan tuhlausta ja miksi? Voi turhuuksien turhuus! Ken tästä ovesta käy saa kaiken toivon heittää.....

    • Matti Viikate
    • naimisissa kohta 5v.

      baby....se on ohi pikimitten kuin uskotkaan,normaalia jännitystä joka kuuluu asiaan.itse kans jännitin ja vasta se ukko jännitti...mutta asia siis se naomisiin meno oli IHANAA voisin mennä uudelleen siis ottaa uusintana tuon jos voisin.onnea teille.

    • perynä

      ei tarvitse pussailla miestä julkisesti...missään "hääoppaassa" ei niin pakoteta...olet sellainen kuin olet! ja häät ovat niin pienimuotoinen tapahtuma yleensäkin että suotta niitä jännittämään...ajattele nyt, siellähän ovat sinun ja rakkaasi sukulaiset ja ystävät...ketä heistä sinä jännität?!?!?

    • nainen 49

      Kun asut alttaria kohti katso eteesi .Älä katsele sivuillesi.Älä vilkuile takksi etkä sivuillesi ollessasi alttarilla ja äläkä myöskään silloin kunastelet kirkosta pois .Kun tanssit hää valssia katso hääkimppuusi tai miehesi olkapäähän. tämä helpottavat oloasi.Minä en mieheni kanssa suudellut alttarilla ja se ei maaailmaa kaaatanut.
      Kyllä se sinun päiväsi hyvin menee uskon niin .

    • Julkipussaaja*

      Häpeät miestäsi, etkä kehtaa pussata tai helliä tätä julkisesti. Minä en ainakaan noin röyhkeää käytöstä hyväksyisi. Hellyyttä pitää uskaltaa osoittaa julkisesti. Muuten voidaan päätellä, että suhteessa on jotain vialla tai hävetään jotain.

      Kaikenlaisia vempuloita sitä onkin! Saisit hävetä!

    • Teidän juhlat

      Etkä ota rohkaisuryyppyä! Etkä peru häitä. Ihan normaalia hätäilyä. Yritä huomata miten koomista se loppujen lopuksi on. Juhlat on teitä varten, ei kutsuvieraille esitettävä näytelmä, jonka pitää mennä tietyn kaavan mukaan. Miksi teidän pitäisi osoittaa hellyyttä muulla kuin teille ominaisella tavalla? Nyt kuule tuijota omaan napaasi tai oikeastaan tehkää se yhdessä sulhasen kanssa. Se on TEIDÄN päivänne, kukaan ei määrää minkä kaavan mukaan sen pitäisi mennä. Jos se ei ole sitä, mitä te haluatte, näkyy se päälle päin ja juhlasta tulee seremonia, näytelmä, ei aito, spontaani ilonpito.

      Millaisia tilaisuuksia olet aikaisemmin jännittänyt? Miten on käynyt? Tästäkin selviät! Sylin täydeltä onnea!

      • Kerran elämässä

        Olen kylläkin jo eronnut, mutta aikoinaan kun menin naimisiin, jännitti ...ja hääpäivä aamuna en saanut syötyä yhtään mitään ja silti oksensin, kaiketi pelkästä jännityksestä. Alttarilla suorastaan tärisin, ei kylläkään näy videolla eikä kaikki muutenkaan mennyt niin kuin olisi pitänyt...
        Nyt jos menisin naimisiin niin pelkkä maistraatti riittäisi...

        Onnea teille kuitekin!


    • ölkuy00999mmn

      Tee mitä tykkäät, mutta niin sulhasen kuin morsiammenkin tulee pysyä vähintäänkin kohtuudessa alkoholin ja sitä mahdollisesti seuraavan juopumuksen suhteen! En perustele, en moralisoi jne.... Näitä vaan mietin ja annan sinullekin ohjeeksi. Kulta pieni, hyvin ne menee ja ne ovat teidän juhlanne, eivät niinkään muiden!

    • se ero

      tulee ilman paniikkiakin. Nauti oikeesti siitä päivästä. Elämä vie minne vie.

    • moralistit..

      Rohkaisuryypyssä on se huono puoli, että se haisee.. siis pienikin määrä alkoholia.. moni haluaa halata morsianta ja silloin olis tietty mukavampi tuoksua jollekkin muulle..

      Toisaalta, kun itse kirkkoseremoniat on ohitse, niin tervetuliais- ym maljat tuoksahtaa kaikilla ja silloin ei siis enää niin haittaa ; )..

      Jos kuitenkin tunnet itsesi alkoholin suhteen ja tosiaan osaat ottaa vain yhden ryypyn, niin ei siihen maailma kaadu..

      Jotkut turvautuvat MIETOIHIN rauhoittaviin lääkkeisiin, mutta ne taas sopivat huonosti alkoholin kanssa (tosin eihän niitä ole tarkoitus popsia pitkin päivää.. haihtuvat sitten iltaan mennessä sen verran, ettei skumppa pistä aivan sekaisin..)--ja kannattaa muutoinkin kokeilla etukäteen pariinkin otteeseen miten niihin reagoi, ettei tule ikäviä yllätyksiä.. moralisteja näistä aiheista aina löytyy; unohda sellaset ja pidä omana tietonasi, niin pääset vähemällä (lääkärissä pitää tietty käydä; kerro rehellisesti mistä on kysymys..)..

      Mahdollisesti unilääke edellisenä iltana (kokeile sekin etukäteen!) ja aamulla puolikas jotain aivan mietoa rauhoittavaa voi oikeasti auttaa nauttimaan tärkeästä päivästäsi ilman paniikkia; tasaavat stressihormonit ja sitten illemmalla voit kyllä siemasta shamppanjalasistakin.. varot vaan, ettei mene överiksi; liian hilpeä morsian on joo kamalaa katseltavaa -ja vielä kamalampaa kuunneltavaa..

    • kyl se siitä

      Pyydä lääkäriltä resepti Propralia varten. On beetasalpaaja ja rauhoittaa sydämen sykettä. Monet esiintyjätkin käyttävät sitä. Kokeile kuitenkin jo ennen varsinaista tilannetta. Tai ota huikka konjakkia.

      Itse jännitin häissäni niin, etten muista mitä "vihkilorussa sanoin". Enkä muista vaikka olen moneen kertaan videolta katsonut. Kai se oikein meni =)

      Tsemppiä ja onnea!

      • aa

        milloin vihkikaavaan on tullut lisäys, että pappi sanoo:"Saatte suudella". On se aika tyhmä käsky. Ei varmaan ole raamatun mukainen. lienekö kirkolliskokouksen ideoima ja hyväksymä. Jotenkin vaan irstaalta tuntuu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe