pakko kommentoida

avoimena

Olen lähdössä perheeni kanssa elokuun lopussa (lapset 8kk ja 2v3kk) ensimmäisen kerran Tunisiaan Hammametiin ja tällä palstalla olevat mielipiteet antavat järjettömän ristiriitaista kuvaa kohteesta. Meitä on moneen junaan. Hotelli meillä on La Paix, jota on paljon haukuttu. Minulle riittää, että se on siisti ja ei ihan keskustassa. Eikä täynnä mitään kännisiä apinoita.
Oppaiden palveluita en ole koskaan kaivannut, teen retket kyllä omin avuin.
En tiedä mitä ihmiset hotellilta odottavat, mutta Rhodoksella finnmatkoilla on hotelli, jossa 2004 olin mammani kanssa 10 neliön huoneessa, jossa vaatekaappi täynnä sahanpurua ja kahdesta pistorasiasta toinen roikkui johtojen varassa maassa. Kovat sängyt ja peilipöytä. Plussaa jääkaappi! Loma oli tosi mukava tästäkin huolimatta, nautimme kaikesta täysin rinnoin!
Eikös siksi matkustella nimenomaan, että nähdään/opitaan uusia kulttuureita ja niiden tapoja?
Ja myöhäisen saapumisajan huomatessani mietin heti, että aamuksi on varattava evästä kaikille, ei ravintolan kiinnioleminen haittaa mitään. Aika keksittyjä valituksenkohteita...
Olemme matkustelleet paljon ja Bulgaria ollut ainoa pettymys kaikin puolin.
Odotan eläintarhaan pääsyä ja toivon saavani todella maukasta ruokaa..
Kaikesta lukemastani huolimatta pidämme mielen avoimena, ja lähdemme nauttimaan lämmöstä nyt kun on mahdollisuus päästä ensimmäistä kertaa perheenä!

19

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaamieltä

      Olen viettänyt La Paix-hotellissa muutama vuosi sitten kaksi viikkoa, eikä minulla ole valittamista hotellin suhteen. Hotelli on perustasoinen huoneistohotelli, jossa kyllä viihtyy. Tietenkin on ihmisestä kiinni, jos on totuttu matkustamaan viiden tähden hotelleissa, niin La Paix ei ole oikea paikka heille. Mielestäni se kuitenkin on viihtyisä, pieni hotelli, jossa on mukava allasalue kattoterassilla. Lapsillekin oli pihalla keinu ja liukumäki.
      Hyvää matkaa teille!!

      • Hamsteri

        la paix hotelli on ihan peestä,vaihtakaa muuksi jos mahollista.


      • tapsa.k.

        Muutama vuosi sitten Huoneistohotelli La Paix olikin nykyisen Alma Toursin listoilla,joten silloin siellä on varmasti ollut vielä inhimillistä oleskella,vaikka huoneet on kuin bunkkereita,kylläkin parveke ja terassi jokaisessa plussana ja siivoojatar käy joka päivä,ovat ystävällisiä,mutta henkilökunta on kaikkea muuta kuin kiinnostunut turisteista,jotka kuitenkin heille sen elannon tuovat,baarin pojat tyttösten/naisten kimpussa kuin erikeeperit,sekä se kuuluisa OPASPALVELU jota ei tosiaankaan ole,kuin puhelimen päässä,surkeeta touhua Finnmatkoilta :(
        Ei se keinu pihalla ja pikkuruinen liukumäki lomaa lapsillekkaan autuaaksi tee,rannalle,eläintarhaan ja kameliratsastukselle sekä merirosvoristeily ovat kivoja juttuja :))

        AURINKOISTA LOMAA TEILLE ;))


    • ex-opas

      Jos kerran tiedät,että valituksen kohteet ovat keksittyjä,niin miksi kommentoit niitä?

      Olen asunut enemmän kuin kerran Huoneistohotelli La Paixissa ja myöskin Hilton ketjuun kuuluvissa Hotelleissa,ero on aikamoinen,niin se vaan on,mutta toki en ole paljon matkanneena hotelliin mennytkään aikaani kuluttamaan,vaan nauttimaan paikallisista ruoista,kultturellista,retkistä ja auringosta ;)

      La Paix on kuitenkin aika kehnotasoinen paikka verrattuna Hammametin muihin hotelleihin,ihanassa rauhallisessa paikassa kuitenkin,sopii vallan mainiosti lapsiperheille,toisessa kerroksessa on uima-allas ja muutama "aurinkotuoli",...palvelu mitä on, pikkulämmintä saa päivällä johonkin asti,viime syksynä muistaakseni klo 15 asti ja illalla taas klo 17-21,mutta Medinassa on hyviä ja tasokkaita ruokapaikkoja ja taxi on halpa.

      Niin monta mielipidettä kuin ihmistä,minä en henkilökohtaisesti suosittele kenellekkään ko. paikkaa,enkä yleensäkään Finnmatkoja,matkanjärjestäjissä ja hinnoissa isohkoja eroja ja siksipä vielä La Paixissa näytti olevan tilaa yllinkyllin,onhan siihen jokin syy???

      Aurinkoista ja leppoisaa lomaa kuitenkin ;D

    • ERKKI.K

      Ootte siis lähdössä eka kertaa Hamikseen ja La Paixiin,silti kirjoituksesi perusteella tiedät jo kaiken hotskusta,miksi siis kommentoit,herättää kysymyksen jos toisen.

      • katja vaan

        Vaikka kaiken tietääkin,kannattaa silti lukaista kokeneimpien matkaajien kirjoituksia La Paixista ja finnmatkoista!!!


      • ???

        Mikä kirjoituksessani sai sinut päättelemään, että tiedän kohteesta/hotskusta kaiken? Vaikka kuinka luen sen uudelleen, en itse sellaiseen viittaavaa löydä??
        Kohteesta tiedän vain sen, minkä olen lukenut, hotellista en sanonut tietäväni mitään..
        On varmasti mukava ymmärtää tahallaan väärin..


      • niinpä niin
        ??? kirjoitti:

        Mikä kirjoituksessani sai sinut päättelemään, että tiedän kohteesta/hotskusta kaiken? Vaikka kuinka luen sen uudelleen, en itse sellaiseen viittaavaa löydä??
        Kohteesta tiedän vain sen, minkä olen lukenut, hotellista en sanonut tietäväni mitään..
        On varmasti mukava ymmärtää tahallaan väärin..

        täällä haukutaan kyllä näköjään kaikki hotellit..ei ole yhtään, joka ei olisi saanut joltain miinusta.


      • dsfgsd
        niinpä niin kirjoitti:

        täällä haukutaan kyllä näköjään kaikki hotellit..ei ole yhtään, joka ei olisi saanut joltain miinusta.

        minä ainakin ryyppään ja paneskelen koko lomani ajan saatana


      • kuuluisia huora
        dsfgsd kirjoitti:

        minä ainakin ryyppään ja paneskelen koko lomani ajan saatana

        En ole koskaan imenyt ympärileikattua mulkkua.

        Maistuuko se muka paremmalta?


      • VEIJO vaan
        ??? kirjoitti:

        Mikä kirjoituksessani sai sinut päättelemään, että tiedän kohteesta/hotskusta kaiken? Vaikka kuinka luen sen uudelleen, en itse sellaiseen viittaavaa löydä??
        Kohteesta tiedän vain sen, minkä olen lukenut, hotellista en sanonut tietäväni mitään..
        On varmasti mukava ymmärtää tahallaan väärin..

        Kun nyt olet lähdössä lomalle perheesi kanssa " paljon matkanneena " , otappa matkalaukkuun paljon hymyä ja positiivisuutta mukaan , kun osaat tuon toisten kommentteihin vastaamisen aika kurttuotsaisesti tehdä , vaihtelu virkistää :D


      • Hilkka.k
        niinpä niin kirjoitti:

        täällä haukutaan kyllä näköjään kaikki hotellit..ei ole yhtään, joka ei olisi saanut joltain miinusta.

        uudelleen,sillä monet Hotellit ovat saaneet paljon kehuja ja monesti Hammametissa käyneenä tiedän,että siellä on ihan ok. Hotelleja,jos jostakin on tullut miinusta,niin lähinnä "typeristä" paimenpoika-sänkyjutuista ( esim. Romanessa ei saanut petinlämmittäjää? )........ ;))
        Mutta La Paix ei lukeudu tuohon joukkoon,se vaan on niin surkee,sorry,mutta niin se on.


      • Tunis
        VEIJO vaan kirjoitti:

        Kun nyt olet lähdössä lomalle perheesi kanssa " paljon matkanneena " , otappa matkalaukkuun paljon hymyä ja positiivisuutta mukaan , kun osaat tuon toisten kommentteihin vastaamisen aika kurttuotsaisesti tehdä , vaihtelu virkistää :D

        Pienen lapsen 1,5v kanssa juuri olimme hammametissa.Olimme mediterraneessa joka oli hyvä hotelli,onneksi.Mielestämme Hammamet ei ole sellainen lomakohde jossa pikkuisen kanssa voi olla suurimman osan ajasta hotellialueen ulkopuolella. Lapsi piti hotellin puutarhasta ja altaista ja nautti olostaan kovasti.
        Joka päivä kävimme keskustassa, mutta ei siellä kyllä kauaa voi lapsen kanssa kierrellä..
        Kauppiaat tunkevat käsistään kaikki lapsen vaunuihin, suuhun koitetaan laittaa milloin mitäkin taatelia yms.Ystävällisiähän he koittavat olla mutta järjettömän paskaisissa käsissä olleet tavarat ei ainakaan pienennä vatsatauti riskiä.Yleisesti tienoot,kadunvarret ja julkiset paikat on melko saastaisia ja sinun ikäisillesi lapsille ehdottomasti vaunukyydin vaativia.Lasta ei voi päästää kävelemään itsekseen ollenkaan kulkukissojen ja roskien/raatojen/lasinsirujen ja mielipuolisen liikenteen vuoksi.
        Kauppiaat tekevät mitä vaan saadakseen jotakin myytyä,lykkäävät lapsen käteen jotain jotta olisi pakko ostaa.
        Myöskään en suosittelisi syömään ihan missä tahansa.Hotellissamme oli hyvät sapuskat ja päivällä ostimme suoraan leipomosta haukattavaa.
        En ole matkaillut paljon, mutta sairaan lapsen kanssa tulee orpo olo joka puolella,mutta varsinkin Tunisiassa.Miltei pitää Ranskaa osata tai saada tulkki paikalle jos haluaa oireet ja varsinkin parannuskeinot saada selville.

        Suosittelen vaihtamaan hotellin parempaan jos se oikeasti on huono.
        Emme ole vaativia, vaan yritämme lapsen ehdoilla ja turvallisuuden kautta matkustaa jos matkustamme.
        Lomamme onnistui pääasiassa hotellin vuoksi.Tunisia ja Hammamet on hieno paikka mutta vaatii lapsiperheeltä enemmän varovaisuutta kuin luulisi.Sen takia lomailu tuntui todelliselta lomalta hotellialueella kun ei tarvinnut koko ajan olla silmät selässä lapsen takia.Pystyi keskittymään lapsen kanssa leikkiin ja uimiseen ym.

        En tarkoittanut kirjoitusta pelotteluksi vaan kerroin oman kokemukseni kyseisestä paikasta.Vanhempia ja tapojahan on moneen lähtöön, ja jos jokin tuntuu itsestä hyvältä niin ok.

        Hyvää ja onnistunutta lomaa!


      • Woman;))
        Tunis kirjoitti:

        Pienen lapsen 1,5v kanssa juuri olimme hammametissa.Olimme mediterraneessa joka oli hyvä hotelli,onneksi.Mielestämme Hammamet ei ole sellainen lomakohde jossa pikkuisen kanssa voi olla suurimman osan ajasta hotellialueen ulkopuolella. Lapsi piti hotellin puutarhasta ja altaista ja nautti olostaan kovasti.
        Joka päivä kävimme keskustassa, mutta ei siellä kyllä kauaa voi lapsen kanssa kierrellä..
        Kauppiaat tunkevat käsistään kaikki lapsen vaunuihin, suuhun koitetaan laittaa milloin mitäkin taatelia yms.Ystävällisiähän he koittavat olla mutta järjettömän paskaisissa käsissä olleet tavarat ei ainakaan pienennä vatsatauti riskiä.Yleisesti tienoot,kadunvarret ja julkiset paikat on melko saastaisia ja sinun ikäisillesi lapsille ehdottomasti vaunukyydin vaativia.Lasta ei voi päästää kävelemään itsekseen ollenkaan kulkukissojen ja roskien/raatojen/lasinsirujen ja mielipuolisen liikenteen vuoksi.
        Kauppiaat tekevät mitä vaan saadakseen jotakin myytyä,lykkäävät lapsen käteen jotain jotta olisi pakko ostaa.
        Myöskään en suosittelisi syömään ihan missä tahansa.Hotellissamme oli hyvät sapuskat ja päivällä ostimme suoraan leipomosta haukattavaa.
        En ole matkaillut paljon, mutta sairaan lapsen kanssa tulee orpo olo joka puolella,mutta varsinkin Tunisiassa.Miltei pitää Ranskaa osata tai saada tulkki paikalle jos haluaa oireet ja varsinkin parannuskeinot saada selville.

        Suosittelen vaihtamaan hotellin parempaan jos se oikeasti on huono.
        Emme ole vaativia, vaan yritämme lapsen ehdoilla ja turvallisuuden kautta matkustaa jos matkustamme.
        Lomamme onnistui pääasiassa hotellin vuoksi.Tunisia ja Hammamet on hieno paikka mutta vaatii lapsiperheeltä enemmän varovaisuutta kuin luulisi.Sen takia lomailu tuntui todelliselta lomalta hotellialueella kun ei tarvinnut koko ajan olla silmät selässä lapsen takia.Pystyi keskittymään lapsen kanssa leikkiin ja uimiseen ym.

        En tarkoittanut kirjoitusta pelotteluksi vaan kerroin oman kokemukseni kyseisestä paikasta.Vanhempia ja tapojahan on moneen lähtöön, ja jos jokin tuntuu itsestä hyvältä niin ok.

        Hyvää ja onnistunutta lomaa!

        Kiitos asiallisesta kirjoituksesta ja totuuden sanoista :)

        Täällä on todellakin paljon "mollattu" Hammametin hotelleja,eikä aiheetta,esim.La Paixia,sinne ei kannata pienten lasten kanssa mennä,aikuiset pärjäävät kyllä itse omilla avuillaan ja viittomakielelläkin,ellei osaa ranskaa jota pääasiassa Tunisiassa puhutaan,englanti on heille aika outoa,paitsi hotellien henkilökunta osaa,kaikki ei kuitenkaan ja tuo likaisuus on faktaa,sekä kulkukissat ja Medinassa ns. kauppiaat likaisine käsineen tyrkyttämässä milloin mitäkin lapsille,että saisivat jotakin myytyä,elikkä ei kukaan nyt tahallaan täällä ihastuttavaa lomakohdetta hauku lyttyyn,vaan yrittää kertoa,mitä on kokenut,mikä tuntuu hyvälle ja mikä ei,itse aikoinani luin paljonkin juuri tätä palstaa,ennen kuin eka kerta matkustin Tunisiaan ja opin paljon,olen kiitollinen :)
        Mediterrane on hyvä hotelli,samoin Romane ja sitten todellista luxusta kaipaavien kannattaa mennä Yasmine Hammametiin.


      • meidän perhe
        Woman;)) kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kirjoituksesta ja totuuden sanoista :)

        Täällä on todellakin paljon "mollattu" Hammametin hotelleja,eikä aiheetta,esim.La Paixia,sinne ei kannata pienten lasten kanssa mennä,aikuiset pärjäävät kyllä itse omilla avuillaan ja viittomakielelläkin,ellei osaa ranskaa jota pääasiassa Tunisiassa puhutaan,englanti on heille aika outoa,paitsi hotellien henkilökunta osaa,kaikki ei kuitenkaan ja tuo likaisuus on faktaa,sekä kulkukissat ja Medinassa ns. kauppiaat likaisine käsineen tyrkyttämässä milloin mitäkin lapsille,että saisivat jotakin myytyä,elikkä ei kukaan nyt tahallaan täällä ihastuttavaa lomakohdetta hauku lyttyyn,vaan yrittää kertoa,mitä on kokenut,mikä tuntuu hyvälle ja mikä ei,itse aikoinani luin paljonkin juuri tätä palstaa,ennen kuin eka kerta matkustin Tunisiaan ja opin paljon,olen kiitollinen :)
        Mediterrane on hyvä hotelli,samoin Romane ja sitten todellista luxusta kaipaavien kannattaa mennä Yasmine Hammametiin.

        asiallista kommenttia,kiitos :D


    • Tunisiaan-haaveileva

      Hyvä lomakohde teille..... itse pidän maasta ja paikasta todella paljon..... hotellista ei kokemusta.... ainoa huono hotellikokemusta maasta oli Marhaba-hotelli Soussessa..... sieltä saatiin salmonella ruuasta.... vesi oli poikki.... ja paljon muuta... mutta se oli vain sillä viikolla kun me oltiin... muuten kuulemma palvelu ja muut toiminu..... salmonella varmaan johtui kun vesi oli poikki välillä niin siitä....

      Mutta nauttikaa.....

      • blontityttö

        Pakko vastata,että saavuin juuri viime keskiviikkona huoneistohotelli la paixista pois ja........ kohdallani kaikki meni hyvin,oli surkea huone,mutta pieni kiva parveke ja hotellin pojat pitivät huolta nipistelystä ja korvaan lässytyksestä.......pääsisinpä pian uudestaan,hieno mesta.


      • blondie 69
        blontityttö kirjoitti:

        Pakko vastata,että saavuin juuri viime keskiviikkona huoneistohotelli la paixista pois ja........ kohdallani kaikki meni hyvin,oli surkea huone,mutta pieni kiva parveke ja hotellin pojat pitivät huolta nipistelystä ja korvaan lässytyksestä.......pääsisinpä pian uudestaan,hieno mesta.

        saitko mahtimeisseliä myös?


      • blontityttö
        blondie 69 kirjoitti:

        saitko mahtimeisseliä myös?

        Olihan siellä kaikenlaisia työkaluja pihalla törkykasan keskellä,remonttia kai aikovat tehdä pitkäntähtäimen suunitelmalla,...kysynpä syksymmällä löytyykö paikallisilta mahtimeisseliä,oishan sitä kerran reissullansa kiva kädessä pidellä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      97
      961
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      823
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe