Ei voi ymmärtää :(

......

Miksi ihmeessä tämäkään äiti ei mennyt sairaalaan, synnyttänyt, jättänyt lastansa sinne ja lähtenyt itse kotiin. Selvästikään äiti ei lapsensa parasta ajatellut! Lapsi olisi sairaalassa saanut mahdollisuuden elämään ja joku sellainen lapsen, joka lapsen ihan oikeasti halusi...

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051011637339_uu.shtml

8

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikeus mielipiteesee

      Joku vastuuton kolliko oli vain käyttänyt naista hyväkseen?

      Minä kyllä ymmärrän, ettei lasta adoptioon anna. Koiraanikaan en toiseen talouteen antaisi, sen lopettaisin ennemmin. Koira on tottunut omaan kotiinsa, eikä sopeutuisi enää toiseen taloon ja sen tapoihin.

      Ihmisellä on perityt geenit, hän on vanhempiensa kaltainen. Soveltuu vanhemmilleen, eikä adoptoitavaksi ehkäpä täysin erilaiseen tapaan tai kulttuuriin.

      • Arkielämä.

        Olipa kerran Satumaa.
        Siellä oli ihmisillä koiria jotka ne oli halunnut ottaa ja ne piti niistä hyvää huolta koirien kuolemaan asti. Heidän elämäntilanne ei koskaan muuttunut sellaiseksi että ne olisi joutunut luopumaan koiristaan.
        Siellä oli ihmisiä jotka ei tullut koskaan vahingossa raskaaksi ja ne aina huolehti kaikista lapsiensa tarpeista 24 h / vrk. Siellä ei ollut pedifiiliaa, ei lasten aphoinpitelyä, ei lasten laiminlyöntiä tai henkistä väkivaltaa, ei alkoholiongelmia ei huumeita, ei työttömyyttä, ei sairautta ei avioeroja eikä mitään muutakaan ikävää.

        Ainut ongelma on että sinä elät satumaassa ja me muut täällä tavallisessa maassa, jossa arki ei ole aina kovin hääppöistä, jossa on pakko tehdä erilaisia ratkaisuja joissa haetaan lapsen / aikuisen / koiran etua, sillä täällä ei haluta että kärsimystä vaan halutaan elää niin että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla.

        Onneksi kaikki ei elä satumaassa. Minua ainakin pelottaisi että mitä kaikkea satumaan kuoren alla olisi kun mistää ikävistä asioista ei voisi puhua ja apuakaan ei voisi pyytää kun silloin olisi poikkeava.


      • Kaikenlaisia tolloja
        Arkielämä. kirjoitti:

        Olipa kerran Satumaa.
        Siellä oli ihmisillä koiria jotka ne oli halunnut ottaa ja ne piti niistä hyvää huolta koirien kuolemaan asti. Heidän elämäntilanne ei koskaan muuttunut sellaiseksi että ne olisi joutunut luopumaan koiristaan.
        Siellä oli ihmisiä jotka ei tullut koskaan vahingossa raskaaksi ja ne aina huolehti kaikista lapsiensa tarpeista 24 h / vrk. Siellä ei ollut pedifiiliaa, ei lasten aphoinpitelyä, ei lasten laiminlyöntiä tai henkistä väkivaltaa, ei alkoholiongelmia ei huumeita, ei työttömyyttä, ei sairautta ei avioeroja eikä mitään muutakaan ikävää.

        Ainut ongelma on että sinä elät satumaassa ja me muut täällä tavallisessa maassa, jossa arki ei ole aina kovin hääppöistä, jossa on pakko tehdä erilaisia ratkaisuja joissa haetaan lapsen / aikuisen / koiran etua, sillä täällä ei haluta että kärsimystä vaan halutaan elää niin että kaikilla olisi mahdollisimman hyvä olla.

        Onneksi kaikki ei elä satumaassa. Minua ainakin pelottaisi että mitä kaikkea satumaan kuoren alla olisi kun mistää ikävistä asioista ei voisi puhua ja apuakaan ei voisi pyytää kun silloin olisi poikkeava.

        Satumaa on aivoissas.

        Kelle sä tupelo oikein viestisi osoitit, ja mahdatko osata lukea


      • eläinrakas ihminen

        Koirasi saa myötätuntoni.


    • noita.

      Usein on helpompi sanoa: en ymmärrä, kuin:ymmärrän. On helpompi lietsoa vihaa kuin levittää rakkautta. On helpompi paheksua kuin hyväksyä. Helpompi tuomita, kuin armahtaa. Ja erittäin helppoa on vetää omat johtopäätöksensä asiasta kuin asiasta vajavaisten tietojen pohjalta sen sijaan, että asettuisi hetkeksi toisen ihmisen asemaan ja edes yrittäisi ymmärtää tai pohtia syitä, miksi joku ihminen tekee mitä tekee.

      Minä en tiedä, miksi hän teki niin. Ehkä hänen ymmärryksessään oli jotain vikaa? Oliko hän lievästi kehitysvammainen? Oliko hän mielenterveyskuntoutuja? Oliko hän oman ahdasmielisen yhteisönsä vanki ja toimi pelon vallassa? Oli hän mitä oli, todennäköisesti hän oli hyvin hädissään ja poissa tolaltaan. Viimeisin asia, mitä hän kaipaa, on keskustelupalstojen kivenheittäjät. Luulen, että hänen rekensä on ollut jo pitkään niin raskas, että lisäkivien heittäminen siihen on hyödytöntä; selkä on jo katkennut.

      Miltä toisen onneton kohtalo tuntuu? Tuntuuko se hyvältä? Onko kosto suloinen? Onko vihan tunne voimaa antavaa? Saako toisen halveksunta tuntemaan itsensä upeaksi, täydelliseksi, vahvaksi, hyväksi? Onko kyyninen ymmärtämättömyys älykästä ja hyväntahtoinen ymmärrys typeryyttä? En halua loukata ketään, en satuttaa. Haluan herättää teitä vihan illuusiosta universaaliin, pyyteettömään rakkauteen. Elämässä tapahtuu asioita. Tehtävämme on opia ymmärtämään ja muistamaan keitä me olemme. Me olemme rakkaus. Viha ja kaikki negatiivinen on egon harha, tyhjiä tunteita vain.

      • 2annasuS

        Olipas vähän "sokerinen" kirjoitus, mutta asioista sinänsä olen samaa mieltä. Minullekin tuli juttua lukiessa mieleen, että synnyttäjän on mitä todennäköisemmin täytynyt olla kognitiivisesti heikko, psyykkisesti heikko tai jotenkin muuten poikkeuksellisen paineen alainen. Aloittajan kirjoitukseen lisäisin vielä, että selvästikään nainen ei ajatellut myöskään omaa parastaan. Hänhän olisi itsekin voinut esimerkiksi kuolla synnytykseen. Mielestäni on erittäin ikävää että lapsi kuoli.


      • ++++++++++++++
        2annasuS kirjoitti:

        Olipas vähän "sokerinen" kirjoitus, mutta asioista sinänsä olen samaa mieltä. Minullekin tuli juttua lukiessa mieleen, että synnyttäjän on mitä todennäköisemmin täytynyt olla kognitiivisesti heikko, psyykkisesti heikko tai jotenkin muuten poikkeuksellisen paineen alainen. Aloittajan kirjoitukseen lisäisin vielä, että selvästikään nainen ei ajatellut myöskään omaa parastaan. Hänhän olisi itsekin voinut esimerkiksi kuolla synnytykseen. Mielestäni on erittäin ikävää että lapsi kuoli.

        sulkea pois totuuden, eli elää ikään kuin ei olisi raskaana. Ei siinä sen ihmeempää, asiantuntijahan kertoi että tälläistä tapahtuu, muidenkin asioiden kohdalla.


      • noita.
        2annasuS kirjoitti:

        Olipas vähän "sokerinen" kirjoitus, mutta asioista sinänsä olen samaa mieltä. Minullekin tuli juttua lukiessa mieleen, että synnyttäjän on mitä todennäköisemmin täytynyt olla kognitiivisesti heikko, psyykkisesti heikko tai jotenkin muuten poikkeuksellisen paineen alainen. Aloittajan kirjoitukseen lisäisin vielä, että selvästikään nainen ei ajatellut myöskään omaa parastaan. Hänhän olisi itsekin voinut esimerkiksi kuolla synnytykseen. Mielestäni on erittäin ikävää että lapsi kuoli.

        hapan maailma tarvitsee sokeria :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      154
      1519
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe