Edullinen moottorisaha

puut uuniin

Sahan osto olisi edessä,polttopuun sahaukseen.Tälläisiä vaihtoehtoja olen katsellut.

Stihl ms 211
Husqvarna 235 tai 240
Partner formula plus 60

Partnerissa ois kuutioita,ja tehoja eniten ja ainut missä ei ole muovi runkoa.

20

2235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoin missä

      sahassa on muovirunko

      • päätönkö

        partnerissa magnesium valu.


      • sahuri 77
        päätönkö kirjoitti:

        partnerissa magnesium valu.

        partnerin jättäisin väliin


      • muuten ovat
        sahuri 77 kirjoitti:

        partnerin jättäisin väliin

        kaikissa sahoissa runko magnesium valu


      • no joopajoo
        muuten ovat kirjoitti:

        kaikissa sahoissa runko magnesium valu

        onpas taas todella asiantuntevia viestejä.


      • ihan itse

        mitä tarkoitetaan kun puhutaan moottorisahan rungosta ... siitä se lähtee avautumaan


      • Ei magnesiumrunkoa
        muuten ovat kirjoitti:

        kaikissa sahoissa runko magnesium valu

        Dolmarissa. Siinä alumiinirunko ja korjaustarpeen tulles ainut,mihin saa laitettua irtokierteet runkoon laippapulttien jenkojen lähties irti.
        Muuten hyvä saha, mutta käynnistymisessä tarvitaan aina raakaa voimaa olan takaa.


    • husse

      Kyllä minä ostaisin kerralla vähän isomman esim husqvarna 440:n.

      • formula plus 60

        ota partner, hyviä kokemuksia meillä tuosta merkistä. meiltä löötyy tuo formula plus 60 ja hyvin on pelannu ja on metallirunkoinen jämäkkä saha! hintaansa nähen hyvä saha!


      • mäkkimini
        formula plus 60 kirjoitti:

        ota partner, hyviä kokemuksia meillä tuosta merkistä. meiltä löötyy tuo formula plus 60 ja hyvin on pelannu ja on metallirunkoinen jämäkkä saha! hintaansa nähen hyvä saha!

        Mitäs vikaa muovirukoisessa sahassa on?
        Vuosikymmenet ammatisahat olleet muovirunkoisia, ainoatakaa rikkimennyttä en tiedä.

        Mutta kesämökkiläiselle pitää olla rajut vehkeet, 30 kuution valurautarunkoinen moposaha jolla parit saunapuut pätkitään kesässä, 50-luvun Solo olis kova sana, rrrraskasta rrrrrautaa.


      • Vanhat kunniaan
        mäkkimini kirjoitti:

        Mitäs vikaa muovirukoisessa sahassa on?
        Vuosikymmenet ammatisahat olleet muovirunkoisia, ainoatakaa rikkimennyttä en tiedä.

        Mutta kesämökkiläiselle pitää olla rajut vehkeet, 30 kuution valurautarunkoinen moposaha jolla parit saunapuut pätkitään kesässä, 50-luvun Solo olis kova sana, rrrraskasta rrrrrautaa.

        8 tuntia päiväs Dolmaril klapeja isosta tavarasta,niin johan sahasta lähti henki. Sitä ennen melkein kaikki ruuvit ja pultit irtos jenkoineen,myös pakoputki katos pultteineen kesken työn. Sai sitä paikata useaan otteeseen,että pysyi kasassa. Nykyajan koneet ei kestä käyttöä, ennen hajoo saha kuin mies luovuttaa.


    • se nimittäin

      kestää.

      • Lueskelijajäärä

        Pikkuhuskun laatuun voi tutustua Koneviestin vertailutestin lukemalla, oli jolloinkin talvella 2010 lehdessä. Kakkosella alkavat mallit eivät mairittele nykyisin. Menneitten aikojen kakkossarjalaiset olivat ammattilaiskamaa.


      • pitkälti oikeassa
        Lueskelijajäärä kirjoitti:

        Pikkuhuskun laatuun voi tutustua Koneviestin vertailutestin lukemalla, oli jolloinkin talvella 2010 lehdessä. Kakkosella alkavat mallit eivät mairittele nykyisin. Menneitten aikojen kakkossarjalaiset olivat ammattilaiskamaa.

        Husku on melkeinpä mallilla kuin mallilla aallonpohjassa tällä hetkellä. Vaihtoehtoja on vain kaksi joko laatu nousee taas menneitten aikojen tasolle tai valmistus loppuu kokonaan. Aika lailla 50-50 mahdollisuudet tällä hetkellä ... tuleva vuosi näyttää miten käy


    • Anonyymi

      Kiinalaiset ainakin lähtevät verrattain hyvin käymään.

    • Anonyymi

      Kiinan ihmeet kannattaa unohtaa. Mielummin halvimman pään huski tai Stihli. Saa ainakin varaosia ja huoltoa, toisin kun kiinalaisiin sahoihin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Näitä voi ostaa edullisesti tusinan. Huoltoa ei tarvita. Kun yksi menee rikki niin otetaan vaan kaapista uusi käyttöön. Tusina maksaa 420 euroa eli halvan merkkisahan hinnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näitä voi ostaa edullisesti tusinan. Huoltoa ei tarvita. Kun yksi menee rikki niin otetaan vaan kaapista uusi käyttöön. Tusina maksaa 420 euroa eli halvan merkkisahan hinnan.

        420€ saa jo ihan oikean sahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        420€ saa jo ihan oikean sahan.

        Näillä kiinavehkeillä elin ikä taitaa olla joitain tunteja, kannattaako?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe