Eli siis, pitääkö kirjoittaa pitkä matematiikka jos haluaa lekuriksi?
Pitkä matematiikka ja lääkärin koulutus
4
1015
Vastaukset
- tyttö..94
Hain tänä vuonna lukioon ja tehtiin myös jo ne kurssivalinnat. Mulle kerrottiin, että kannattaa lukee pitkä matikka, joa aikoo fysiikkaa lukee. Otin itse ainakin pitkän matikan, fysiikan ja kemian. :D
- fsdfasfsdfsdafsdfasd
Kyllä mielestäni. Itse en ole hakemassa alalle, mutta kaikilla kavereillani, jotka lääkikseen aikovat, on pitkä matikka, fysiikka ja kemia.
- love thy will be don
...pitkän matikan antama laskurutiini ja pitkässä opitut asiat ovat vähintäänkin suureksi hyödyksi, jopa välttämättömiä lääkikseen pyrittäessä. Siis tietysti tällä nykyisellä systeemillä, kun valintakoe ratkaisee.
- Häpeä
Sanon asian näin. Ota pitkä matematiikka, vaikka olisi millaiset arvosanat ylä-asteella. Itse tein virheen etten ottanut pitkää matematiikkaa ensimäisenä vuonna, vaan kuuntelin pässisukulaisten ja opettajien neuvoja. Ensimmäisen vuoden alussa huomasin, että ehkä pitkä matematiikka olisi parempi ratkaisu lääketieteelliseen - nyt tulen kärsimään neljännen vuoden lukiossa, koska oma laskurutiinini on aivan liian kehittymätöntä.
Itselläni oli ylä-asteella matematiikka 7 ja fysiikka sekä kemia 9.
Ota aluksi pitkä matematiikka, jos sinulla on ollut suhteellisen hyvät arvosanat matikassa pärjäät luultavasti hyvin kurssiin 8 asti. Kurssit 7,8,10,11,13 ovat tärkeimmät sillä niissä käsitellään logaritmejä, integrointia ja derivointia. Jos tuntuu siltä, että et pärjää pitkässä vaihda lyhyeen, mutta yritä silti tehdä JOKA IKINEN päivä vähintään pari tehtävää matematiikasta, jotta laskurutiini säilyy. Ottaessasi lyhyen sinulle tulee jaksoja joissa ei ole ollenkaan matematiikaa. Ottaessasi lyhyen sinun kannattaisi käydä edellämainitsemani pitkän kurssit ainakin suhteellisen hyvin läpi. Ero pitkän ja lyhyen välillä on nimittäin aikalainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k542409Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖281759Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt701434Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me2381320- 1191154
Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.13990Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu11963vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos23948- 68933
- 59856