Punkkipanta

lumipalleron emäntä

Ostimme ensimmäisen kerran apteekista punkkipannan aiemmin on käytetty punkinkarkoitus litkua joka laitetaan koiralle niskaan. Sunnuntaina otimme pannan käyttöön ja nyt siitä lähtien koira on ollut kuin syyhytautinen, raapii itseään kaulan seudulta läpi vuorokauden, normaalisti rapsuttelee tosi harvoin.
Voiko nyt kyse olla vain tottumattomuudesta pantaan, vai onko se aiheuttanut jonkinlaista ihottumaa/kutinaa muille sitä käyttäneille koirille? Iho onneksi ei punota tai ole rikki ainakaan vielä, koira vain on uskomattoman rauhaton. Kannattaako meidän vain sitkeästi totutella pantaan vai heittää mokoma härveli menemää?

9

2463

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • irrota

voi aiheuttaa yliherkkyysoireita joillekkin. Tai sen haju häiritsee koiraa, luultavasti tulee raapimaan sitä jatkuvasti.

• hajuton

Minkälainen panta koirallasi on, Scalibor, vai Yrttipanta? Ja minkä rotuinen koira on? Scalibor on täysin tuoksuton, eikä meillä ole aiheuttanut mitään oireita. ( Labbis ) Yrttipantaa en ole kokeillut koskaan, mutta haju niissä on ainakin voimakas. Suosittelen myös tuota pannan pois ottamista, että kutina rauhoittuu.

• Onko ihottumaa?

Käytettiin apteekin pantaa ensimmäistä kertaa vuosi sitten. Ensimmäiset päivät, ehkäpä jopa viikko meni rapsutellessa, sen jälkeen ei koko pantaa huomannutkaan. Itse pitäisin vielä muutaman päivän, ellei mitään ihottumaa ole kuitenkaan ilmaantunut, toisillehan nuo pannat saattavat aiheuttaa allergisia oireita. Meillä tosiaan viikon jälkeen meni loppukesä hyvin, eikä ilmaantunut punkin punkkia.

• irlanninsetteri

pannasta epilepsia oireita.Otin pannan pois ja pesin koiran ja oireet hävisivät.Nykyään käytän vaan yrttipantaa on myrkytön ja ei tarvi ottaa pois jos koira ui,niinkuin apteekin pannalla.

• Ikapoika

5-vuotias Ukko-snautserini on käyttänyt joka kesä Scalibor-pantaa ilman sivuvaikutuksia. Trimmauksen jälkeen Ukko kuitenkin raapi kaulaansa, joten pidimme pannan kanssa viikon tauon. Sen jälkeen ei kaula enää kutissut.

• JRC

Viime kesän kokemuksemme jälkeen en enää laita koirilleni apteekin valkoista punkkipantaa. Meidän koirapojilla ihottuma sai aikaan kutinan. Tuuhean karvan sisältä eivät pienet ihottumaläiskät näkyneet helpolla ja pojat ehtivät saada ihon rikki raapimalla. Kutina ja rapsuttelu ei kylläkään alkanut heti vaan viikkojen käytön jälkeen ja niin hiljalleen etten edes osannut siihen kiinnittää huomiota ennen kuin iho oli ärtynyt, meillä kun pojat muutenkin helposti rapsuttelevat itseään.

• eurasierin omistaja

Mä olen kokeillut viime kesänä expottia ja koirassani oli siltikin ainakin 5 punkkia kesän aikana. Nyt ostin elektronisen punkinkarkottajan joka laitetaan kaulapantaan: 3 punkkia ollut jo sen jälkeen. Mä oon menettänyt toivoni, kaikki punkkikarkotteet mitä apteekissa myydään on vaan rahastusta.

• irlanninsetteri

mutta kokeilkaa mun yrttilitkua,niinkuin mulle kerrottu,en myrkytä koiria enkä mitään vaikutksia sillä aineella.Täällä aina,niinkuin kai itsekin,on ihmisiä jotka tietää asiasta enemmmän.Mutta vielä kerran "Meillä on toiminut"saa niitä punkkilääkeitä apteekista,ostaan,jos haluu.Yhtä lailla niillä koirat saa punkkeja,muttei mun,mun mielipide,en halua vaikuttaa.En halua olla vastarannankiiski! ostakaa mitä haluutte,mutta tää mun historia!!!!

• -jke-
        irlanninsetteri kirjoitti:

mutta kokeilkaa mun yrttilitkua,niinkuin mulle kerrottu,en myrkytä koiria enkä mitään vaikutksia sillä aineella.Täällä aina,niinkuin kai itsekin,on ihmisiä jotka tietää asiasta enemmmän.Mutta vielä kerran "Meillä on toiminut"saa niitä punkkilääkeitä apteekista,ostaan,jos haluu.Yhtä lailla niillä koirat saa punkkeja,muttei mun,mun mielipide,en halua vaikuttaa.En halua olla vastarannankiiski! ostakaa mitä haluutte,mutta tää mun historia!!!!

"Meillä on toiminut"

Ihan uteliaisuuttani tahtoisin kuulla, miten olet tämän mysteerisen yrttilitkun toimivuuden todennut?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe