Pituusennuste?

MisterPituus

Olen heinäkuussa 14, minua huolettaa lyhyt pituuteni.
Isäni ei ole mikään hujoppi, ja äidistä semmosta nimeä ei voisi edes sanoa.
Kaikki suvussani ovat jotain 180cm-185cm, isällä on monta veljeä, ja he ovat isää sentin-tai pari lyhyempiä, silti serkkuni 96-toinen 96- ovat molemmat minua pidempiä, toinen jopa 15cm!..

Isäni on 177-179 sanoo 178cm. (Pieni)
Äitini on 160cm -.- (Pieniiii)
-----------
Olisi lempipituus 180-185cm, voiko semmoista tapahtua?

27

3375

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MisterPituus

Nyt 163-164cm..

• dsggsd

älä huolehdi, kasvat vielä monta vuotta. Yksi luokallani oleva poika oli seiskalla 156 cm ja nyt vuoden myöhemmin se on kasvanut 12 senttiä, joten odota ihan rauhassa:D

• on mahdollista

Itse olin sun iässä 150 cm tai korkeintaan vähän päälle. Äiti on 155 cm pitkä ja isä on 181 cm pitkä ja musta tuli lopulta 182 cm pitkä.

• ,kjhgfhjoklöä

Ite sua pari kk nuorempi ja 174-176 cm

• Anonyymi

Ite ny 16 kohta, 166cm ite tällä hetkellä, faija 181 ja äiti 155. Minkä pitunen olit mun ikäsenä

• 11 + 20

oot vasta 13. Pojat kasvaa keskimäärin nopeitin 14 vuotiaana. Sulla on vielä monta vuotta kasvua edessä, etköhän sä tosta vielä veny :)

• ,mhv

Voit helposti kasvaa isäsi pituiseksi, eli se 180 cm on ihan todennäköinen mitta. Toisaalta voit hyvin jäädä sen allekin koska pituus on aika vahvasti periytyvä ominaisuus ja äitisikään ei ole tuon pidempi. Kovin tarkkaa arviota on tietysti mahdotonta antaa, mutta sellainen oman samaa sukupuolta olevan vanhemman pituus /- muutama sentti on aika pätevä arvaus.

• tyttö17vv

Ei noista pituuksista tiedä, arvioita on, mutta nekin voi mennä päin vttua.

Onko sulla tiedossa pituusennustettas? Kysäse vaikka äitiltäs se, nii seki antaa varmasti vähän suuntaa.

Noita vanhempien pituuksiakaa en kuitenkaa liikaa tuijottelis. Mun pituusennuste oli nimittäin 180cm, vaikka äitini on reilu 160cm ja isäni jotain 175cm. Ja olen siis tyttö.

No, ihan 180cm en oo, vaan 175cm, mutta olen siis huomattavasti pidempi kuin äitini ja isääkin melkeen pidempi.

• tyttö98

Mun pituusennuste on 174 tai piotempi ja nyt oon 163. Mun vanhemmat on: äiti 164 ja isä 186. Ai niin ja olen siis tyttö ja ikää löytyy 12v.

• rddjdkd
        tyttö98 kirjoitti:

Mun pituusennuste on 174 tai piotempi ja nyt oon 163. Mun vanhemmat on: äiti 164 ja isä 186. Ai niin ja olen siis tyttö ja ikää löytyy 12v.

mä oon 13 vuotias poika ,täytin just mä oon nyt 157.mun isä on 176 ja äiti 168.pituus ennuste on 180 cm.eli luuletteko että minusta tuleen tuon pituinen

• voi olla

Ihan hyvin mikä vaan sitten tulevaisuudessa, mutta jos sinulle on tehty pituusennuste ja se on vaikka 174cm niin se menee aika tarkkaan ihan huti siitä mitä luvattiin. Siskolle luvattiin pituutta 165cm ja lopputulos oli 161cm ja äitille 163cm ja lopputulos 167cm. Luulenpa, että sinusta tulee joku lähemmäs 170cm tai sitten meni arvaus ihan väärin.

• nsaunaunaddasdaa

mun vanhemmat ovat: iskä 172cm äiti:160-163cm.joo ja jätkä olen tällähetkellä jotain 171cm.että yleensä poika kasvaa isänsä mittoihin ja tyttö taas äidin -1/ 1cm.tää huom.yleensä

• GRDGDGDGDG
        nsaunaunaddasdaa kirjoitti:

mun vanhemmat ovat: iskä 172cm äiti:160-163cm.joo ja jätkä olen tällähetkellä jotain 171cm.että yleensä poika kasvaa isänsä mittoihin ja tyttö taas äidin -1/ 1cm.tää huom.yleensä

Ps olen poika

• sh

Etsi neuvolakorttisi ja katso siitä kuinka pitkä olit 2-vuotiaana. Lisää siihen metri. Saat jotain osviittaa. Älä ala polttamaan tupakkaa, se yleensä lopettaa pituuskasvun.

• 13vtyytö

Tuolla jutulla musta tulis 193cm ja oon tyttö. Se pituus pitää kertoa kahella. Eli musta tulee siis jotain 186cm, mutta uskoisin että jään pari senttiä lyhyemmäksi.

• 16v tyttö

mahdollista, jos et ala tupakoimaan ja syöt terveellisesti, mutta tosin geeneistä se eniten riippuu. saattaa olla että susta tulee sellanen 170cm ja vähä yli, koska kasvukausi yleensä antaa nopeesti sellaset 10 cm.. niin kävi ainaski mulle. Olen 162cm tyttö, ennuste oli 164cm, mutta en ole kasvanut yli vuoteen milliäkään. Äitini on 169 ja isä sellaset 172-173cm. Mutta isoveljet molemmat ovat 184 cm pitkiä ja niitten ennuste oli 175 eli en kyllä tiedä mistä tuo ero riippuu.
      Mutta tosin aika turha haaveilla 180cm jos et sitten kasva geenitten avulla enemmän.

• pojilla kasvaminen

kestää yleensä tyttöjä pitempään, joten itse veikkaisin huomattavastikin enemmän, kuin tuo 170 cm.

• kääpiö-so what?

ite olin 14 vuotiaana myös jotai 163-164cm, nyt oon 16 ja oon 175 cm, isä 180cm, äiti myös jotai 160 cm, oma pituusennuste oli 176 cm että eiköhän sekin tässä ohi vielä mene. ihan hyvin susta voi tulla 180cm, älä vaan tee sitä mokaa mitä useet tekee, eli puntille liian nuorena. ite jään viä aika lyhyeks mutta ei ny mikää 175 cm oo ees paha

• Pieleen menee

Olen nykysin 17 vuotias, mutta kasvoin hirvittävän myöhään. Murrosikäni alkoi vasta kunnolla joskus yli 14 vuotiaana. Olin pitkään koululuokkani lyhinpiä mutta nykyisin olen pisinpiä.

Ne neuvolantätien syntymän jälkeen antamat pituusarviot menivät ainakin minun kohdallani täysin metsään.

Arvio silloin aikoinaan: 172cm

Nykyisin 188cm

Äiti:171

Isä:181

Ei sinun vielä kannata huolestua. Odottele rauhassa.

• helpme112

Hei haloo, ei nyt pituudestas kannata paljoo stressaa :)
      Ite oon tosi lyhyehkö | oon tyttö, mut silti | 155..? Oon iältäni 16 että joo, pituuskasvuni taitaa todellakin olla lopussa...
      Mut ei sun pituutes voi olla maailmanloppu, tiiän monii poikii jotka on kasvanu yläasteel iha järkyttävästi, et ei kannata ottaa siit stressii.
      Ja hei ainahan voi miettii et milt tuntuis olla kääpiö O.O

Joteen.. asian pointti oli et dont u worry about the thing ;)
      sun pituutes ei tee susta mitenkää parempaa tai huonompaa

• Bunvfnlop

Yhen meidän luokan pojan vanhemmat on kummatki alle 175 cm, mut se jätkä on 198 cm, ja se on seiskalla. Vittu mikä hujoppi!

• htfhkk
        Bunvfnlop kirjoitti:

Yhen meidän luokan pojan vanhemmat on kummatki alle 175 cm, mut se jätkä on 198 cm, ja se on seiskalla. Vittu mikä hujoppi!

Oletko varma että isänsä on varmasti luulemasi henkilö - voi olla joku pitkä.

• etsä nytniinlyhyt oo

Pituusennusteet pitää välillä aika huonosti paikkaansa. On turha huolestua vielä

Itellä tehtiin kolmannella luokalla pituusennuste, olin silloin 159 cm(sekä äiti että isä on kasvanu tosi nuorena nykyiseen mittaansa)
      Mun äiti on 168 cm ja isä 192cm. Koska tyttö oon ja terveyden hoitaja väitti että ne tytöt jotka kasvaa näin nuorena jää yleensä max äitinsä pituiseksi.
      Mun pituusennuste oli silloin 168cm ja taidoin sitten tulla isääni ku pituutta tulikin 178cm eli 10 cm odotettua enemmän.

Pikkusiskon pituusennuste taas tehtiin kuudennella, koska sen kasvupyrähdys ei ollu vielä alkanu. Sen pituusennuste tehtiin mun ja sen pituuskäyröjen mukaan ja sen arvioitiin kasvavan 181 senttiseksi, koska kun meiän kasvukäyröjä verrattiin, se on aina lapsena ollu saman ikäisenä vähän mua isompi kokoinen. No 175 senttiseks se jäi, vaikka osuihan toki sen ennuste lähemmäs ku mun.

Vaikka molemmat tyttöjä ollaan ja tää viesti voi tuntua aika hyödyttömältä sun tilanteeseen ni muista että pituusennuste voi mennä pahastikin vikaan.

Etkä sä niin erikoisen lyhyt oo. Mun luokalla oli seiskalla poika joka oli 136 cm pitkä....

• wweboy

iskäni luokan lyhyin 15 vuotiaan asti mutta nykyään 191cm

• Banaaninkuorija

Ite oon 13v ja 170cm, isä 182cm ja äiti 165cm ja isoveli 185
      Pituusennuste mulla noin 183-185cm

• Anonyymi

Mun äiti on 161 ja isä 168 ja mä oon 163 ja 12vuotta luulen että musta tulee joku 182

• Anonyymi

Ei taida toteutua. Ei noilla vanhempien pituuksilla.
        Mutta jos esim. pappasi on jotain 185-190, niin silloin geenit voi hypätä sukupolven yli. (hyvässä lykyssä)
        Tunnen yhden tällaisen tapauksen, tosin poika.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      144
      5720
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      25
      3566
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      117
      2789
    4. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      47
      2488
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      263
      1851
    6. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      29
      1839
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      49
      1790
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1616
    9. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1587
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1530
    Aihe