Miten Daf

hummeri5

Mitenkä uudemmat tahvot kulkeneet ja paljonko kuluttaa dieselii.Onko minkälausia vikoja.Näkyy olevan tullut täysperiäkin useampia.Kommenttia kiitos

7

1673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daf you

      Taitaa haavat olla vielä liian tuoreita että näistä asioista puhuttais. Voimia kaikille uhreille.
      Samanlainen ilmiö kävi Sisun kans aiemmin, mutta totuus on tullut nyt myöhemmin julki.
      Kärsimys ja itsetuhoiset ajatukset ovat olleet läsnä monien näiden elämässä jotka syystä tai jostain näihin lankesivat.

      • Paccarkola

        kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
        Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
        tuskin muita onkaan!


      • Vanha posti
        Paccarkola kirjoitti:

        kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
        Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
        tuskin muita onkaan!

        Sanon että viiden vuoden kuluttua on järjestys: Iveco, Mercedes, Volvo ja Daf.


      • Betonikuski
        Paccarkola kirjoitti:

        kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
        Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
        tuskin muita onkaan!

        Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
        ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
        siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
        toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
        että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
        vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
        samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
        korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
        vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
        Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
        pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
        kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
        Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
        vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
        Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
        paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.


      • Kalaa pohjoisesta
        Betonikuski kirjoitti:

        Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
        ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
        siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
        toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
        että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
        vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
        samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
        korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
        vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
        Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
        pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
        kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
        Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
        vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
        Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
        paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.

        Daffia Norjan linjoille ostaa. Ainakaan pohjoisen ajoon.
        Ei ole merkillä oikein jälkimarkkinointi hanskassa siellä.

        Eikä autokaan ehken ihan paras pohjoisen alueen ajoon.

        Kyllä siellä ainoastaan apua saa kohtuullisen matkan päästä Volvolle ja Scanialle.
        Sekin maksaa jo tarpeeksi paljon, jos sattuu siellä joku remppa päälle iskemään.


      • PS
        Betonikuski kirjoitti:

        Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
        ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
        siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
        toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
        että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
        vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
        samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
        korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
        vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
        Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
        pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
        kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
        Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
        vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
        Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
        paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.

        Omat kokemukseni DAFista (linja-autopuolelta) ovat erittäin myönteisiä! Täss´on nyt menty nelisen vuotta ilman sen kummempia vaivoja. Volvosta ja Scaniasta on omakohtaista kokemusta paljon pidemmältä ajalta ja voin sanoa ett Daffi pärjää mainiosti vertailussa em. merkkeihin mm.

        -polttoainetaloudessa
        -varaosahuollossa, osia on tarvittaessa saatu nopeammin Hollannista kuin Volvon ja Scanian osat Belgiasta. Kaikki tiedämmeettä V ja S ovat vuosi vuodelta heikentäneet kulutusosien varastovalmiutta Pohjoismaissa!
        -luotettavuudessa, vielä 2000-luvun alkupuoliskon malleissa DAF pitäytyi "vanhaan" luotettavaan perustekniikkaan

        Yhteenvetona sanoisin että aina kun jokin on paukahtanut niin rikkoutuneessa laitteessa on lukenut WABCO, VOITH tai KNORR!


    • Daffisti

      Omalla (puoliperäyhdistelmä) nyt ajettu vähän yli 200 tkm. Mulla ei ole ollu muuta vikaa, kun vaihteiston vapaa-asennon anturi meni sököks. Joillakin on ollu vikaa tuossa AdBlue-zydeemissä, mulla onneks ei. Aiheuttaa juurikin noita "betonikuskin" mainitsemia tehohävikkejä. Ovat kuulemma vaihtaneet niitä uudempaan kehitysversioon ja pumpun valmistaja (Bosch) on kuuleman mukaan jatkanut ongelmista johtuen ko. mutikan takuunkin viiteen vuoteen.

      Ja tuo kulutus: Itsellä kohtuullisen kevyet kuormat ja koitetaan muistella niitä taloudellisen ajon kurssin oppeja niin hyvin menee: Kesällä 26-29 l/100km kuormista riippuen, talvella 29-34. Eli kohtuullisen vähällä menee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

      Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      42
      3483
    2. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

      Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      14
      2868
    3. Menen nyt koisimaan

      Ja en ehkä palaa tänne. Asia on nyt loppuunkäsitelty ja totuus tuli ilmi
      Ikävä
      28
      2554
    4. onko kaivattusi

      vaarallinen? :D
      Ikävä
      68
      2173
    5. Haluaisin rakastaa sinua

      Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      18
      2101
    6. Olisiko sinulla

      Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      42
      2037
    7. Pieni galluppi

      Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      56
      1891
    8. Oletko uhriutuja?

      vaikka itse olet rääkännyt toista ja aiheuttanut ties mitä toiselle.
      Tunteet
      58
      1686
    9. KL: Mari Hynynen avoimena - Jouni-rakkaan ja Joel-pojan välit ovat nämä!

      Mari Hynynen (ent. Perankoski) on naimisissa Jouni Hynysen kanssa. Marilla on edellisestä liitosta yksi lapsi, Joel Vola
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1528
    10. Kenet molemmat

      Sä haluat mies?
      Ikävä
      17
      1405
    Aihe