Mitenkä uudemmat tahvot kulkeneet ja paljonko kuluttaa dieselii.Onko minkälausia vikoja.Näkyy olevan tullut täysperiäkin useampia.Kommenttia kiitos
Miten Daf
7
1593
Vastaukset
- daf you
Taitaa haavat olla vielä liian tuoreita että näistä asioista puhuttais. Voimia kaikille uhreille.
Samanlainen ilmiö kävi Sisun kans aiemmin, mutta totuus on tullut nyt myöhemmin julki.
Kärsimys ja itsetuhoiset ajatukset ovat olleet läsnä monien näiden elämässä jotka syystä tai jostain näihin lankesivat.- Paccarkola
kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
tuskin muita onkaan! - Vanha posti
Paccarkola kirjoitti:
kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
tuskin muita onkaan!Sanon että viiden vuoden kuluttua on järjestys: Iveco, Mercedes, Volvo ja Daf.
- Betonikuski
Paccarkola kirjoitti:
kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
tuskin muita onkaan!Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta. - Kalaa pohjoisesta
Betonikuski kirjoitti:
Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.Daffia Norjan linjoille ostaa. Ainakaan pohjoisen ajoon.
Ei ole merkillä oikein jälkimarkkinointi hanskassa siellä.
Eikä autokaan ehken ihan paras pohjoisen alueen ajoon.
Kyllä siellä ainoastaan apua saa kohtuullisen matkan päästä Volvolle ja Scanialle.
Sekin maksaa jo tarpeeksi paljon, jos sattuu siellä joku remppa päälle iskemään. - PS
Betonikuski kirjoitti:
Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.Omat kokemukseni DAFista (linja-autopuolelta) ovat erittäin myönteisiä! Täss´on nyt menty nelisen vuotta ilman sen kummempia vaivoja. Volvosta ja Scaniasta on omakohtaista kokemusta paljon pidemmältä ajalta ja voin sanoa ett Daffi pärjää mainiosti vertailussa em. merkkeihin mm.
-polttoainetaloudessa
-varaosahuollossa, osia on tarvittaessa saatu nopeammin Hollannista kuin Volvon ja Scanian osat Belgiasta. Kaikki tiedämmeettä V ja S ovat vuosi vuodelta heikentäneet kulutusosien varastovalmiutta Pohjoismaissa!
-luotettavuudessa, vielä 2000-luvun alkupuoliskon malleissa DAF pitäytyi "vanhaan" luotettavaan perustekniikkaan
Yhteenvetona sanoisin että aina kun jokin on paukahtanut niin rikkoutuneessa laitteessa on lukenut WABCO, VOITH tai KNORR!
- Daffisti
Omalla (puoliperäyhdistelmä) nyt ajettu vähän yli 200 tkm. Mulla ei ole ollu muuta vikaa, kun vaihteiston vapaa-asennon anturi meni sököks. Joillakin on ollu vikaa tuossa AdBlue-zydeemissä, mulla onneks ei. Aiheuttaa juurikin noita "betonikuskin" mainitsemia tehohävikkejä. Ovat kuulemma vaihtaneet niitä uudempaan kehitysversioon ja pumpun valmistaja (Bosch) on kuuleman mukaan jatkanut ongelmista johtuen ko. mutikan takuunkin viiteen vuoteen.
Ja tuo kulutus: Itsellä kohtuullisen kevyet kuormat ja koitetaan muistella niitä taloudellisen ajon kurssin oppeja niin hyvin menee: Kesällä 26-29 l/100km kuormista riippuen, talvella 29-34. Eli kohtuullisen vähällä menee.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1101661- 1711608
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1681516Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231308Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901184Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146963Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c70961- 93863
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr185805Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud208778