Miten Daf

hummeri5

Mitenkä uudemmat tahvot kulkeneet ja paljonko kuluttaa dieselii.Onko minkälausia vikoja.Näkyy olevan tullut täysperiäkin useampia.Kommenttia kiitos

7

1454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daf you

      Taitaa haavat olla vielä liian tuoreita että näistä asioista puhuttais. Voimia kaikille uhreille.
      Samanlainen ilmiö kävi Sisun kans aiemmin, mutta totuus on tullut nyt myöhemmin julki.
      Kärsimys ja itsetuhoiset ajatukset ovat olleet läsnä monien näiden elämässä jotka syystä tai jostain näihin lankesivat.

      • Paccarkola

        kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
        Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
        tuskin muita onkaan!


      • Vanha posti
        Paccarkola kirjoitti:

        kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
        Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
        tuskin muita onkaan!

        Sanon että viiden vuoden kuluttua on järjestys: Iveco, Mercedes, Volvo ja Daf.


      • Betonikuski
        Paccarkola kirjoitti:

        kyllä Daffi kelpo auto on!Kun saavat jälkimarkkinoinin kuntoon,huollot,vara-osat ym.
        Väitämpä,että viiden vuoden kuluessa Eu:ssa järjestys seuraava:Mersedes.VolvoRenaut.ManScania.Daf...
        tuskin muita onkaan!

        Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
        ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
        siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
        toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
        että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
        vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
        samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
        korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
        vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
        Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
        pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
        kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
        Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
        vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
        Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
        paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.


      • Kalaa pohjoisesta
        Betonikuski kirjoitti:

        Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
        ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
        siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
        toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
        että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
        vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
        samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
        korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
        vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
        Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
        pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
        kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
        Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
        vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
        Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
        paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.

        Daffia Norjan linjoille ostaa. Ainakaan pohjoisen ajoon.
        Ei ole merkillä oikein jälkimarkkinointi hanskassa siellä.

        Eikä autokaan ehken ihan paras pohjoisen alueen ajoon.

        Kyllä siellä ainoastaan apua saa kohtuullisen matkan päästä Volvolle ja Scanialle.
        Sekin maksaa jo tarpeeksi paljon, jos sattuu siellä joku remppa päälle iskemään.


      • PS
        Betonikuski kirjoitti:

        Mä tykkään että Daffi on ihan perseestä.Kun takuu loppuu alkaa tulla mitä ihmeellisempiä vikoja
        ettei niitä osata edes korjata.Olen seurannut mun kaverin touhuja Daffin kanssa.Hän ajaa Bergeniin,
        siitä häipyi tehoja tämän tästä,sitä yritettiin korjata moneen otteeseen Ruotsissa,sanottiin että
        toimii,pääsi noin 50 kilometriä alkoi valot vilkkuun mittari taulus.se oli aina kokopäivän verstaalla
        että laskua tuli.Suomesta hommasivat sen Daffin Markarydin Daffille,se on Ruotsin Daffin pääpaikka,siellä
        vaihdettiin uusi tietokonepaketti.Sen jälkeen se vaikutti toimivan,kunnes veli venäläinen tuli mutkassa
        samaa puolta vastaan,kaveri joutui väistämään kinokseen,niin lakkas toimimasta.Auto tuotiin Helsinkiin
        korjattavaksi.Paluu postissa tuli laina auto Volvo, Daffilta,se oli ihan paska ei siinä ollut renkaita,kaveri
        vuokras siihen vetopyörät teli ei noussu ja lukko ei pelannut,että kilometrikaupalla hinurin peräs
        Norjan vuorilla,siellä osataan laskuttaa.Ruotsissa Daffi ei tee tien päällä minkäänlaista remonttia se
        pitää hinata verstaalle ja matkat on pitkiä.Kaverilla on torppari isäntä,hän lainas yhden omista autoistaan
        kaverille,että hommat onnistu,mä kysyin,että mikset häneltä heti kysynyt autoa.Kehtasivat laskuttaa Daffilta vuokraa laina autosta enemmän mitä hän maksaa uutta autoa.Täytyy sanoa jotain positiivistäkin.
        Daffissa oli ennen Suomen käyntiä keski kulutus parhimmillaan 60 litraa.Nyt on ollut keskikulutus Norjan
        vuorilla,menokuorma noin 3-4 tonnia 30-32 litraan ja paluukuormalla 30 tonnia 43,3 litraa,se on vähän.
        Auto on 2008 vm,DAF 105 510.Hytti on tilava ja ajoominaisuudet on hyvät,hytin lämmön eristys ei ole
        paras mahdollinen,oli vähän viileä -30c.Norjassa viime talvena.Tuli vähän pitkä tarina,mutta kaikki on totta.

        Omat kokemukseni DAFista (linja-autopuolelta) ovat erittäin myönteisiä! Täss´on nyt menty nelisen vuotta ilman sen kummempia vaivoja. Volvosta ja Scaniasta on omakohtaista kokemusta paljon pidemmältä ajalta ja voin sanoa ett Daffi pärjää mainiosti vertailussa em. merkkeihin mm.

        -polttoainetaloudessa
        -varaosahuollossa, osia on tarvittaessa saatu nopeammin Hollannista kuin Volvon ja Scanian osat Belgiasta. Kaikki tiedämmeettä V ja S ovat vuosi vuodelta heikentäneet kulutusosien varastovalmiutta Pohjoismaissa!
        -luotettavuudessa, vielä 2000-luvun alkupuoliskon malleissa DAF pitäytyi "vanhaan" luotettavaan perustekniikkaan

        Yhteenvetona sanoisin että aina kun jokin on paukahtanut niin rikkoutuneessa laitteessa on lukenut WABCO, VOITH tai KNORR!


    • Daffisti

      Omalla (puoliperäyhdistelmä) nyt ajettu vähän yli 200 tkm. Mulla ei ole ollu muuta vikaa, kun vaihteiston vapaa-asennon anturi meni sököks. Joillakin on ollu vikaa tuossa AdBlue-zydeemissä, mulla onneks ei. Aiheuttaa juurikin noita "betonikuskin" mainitsemia tehohävikkejä. Ovat kuulemma vaihtaneet niitä uudempaan kehitysversioon ja pumpun valmistaja (Bosch) on kuuleman mukaan jatkanut ongelmista johtuen ko. mutikan takuunkin viiteen vuoteen.

      Ja tuo kulutus: Itsellä kohtuullisen kevyet kuormat ja koitetaan muistella niitä taloudellisen ajon kurssin oppeja niin hyvin menee: Kesällä 26-29 l/100km kuormista riippuen, talvella 29-34. Eli kohtuullisen vähällä menee.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1867
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1757
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1343
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      70
      1158
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      889
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      815
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      46
      787
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      759
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      755
    10. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      45
      747
    Aihe