Eva-ompelukoneen käsipyörä ei toimi

9999

Moi!

Mulla on Eva Economic -ompelukone. Se on virunnut kaapissa monta vuotta, mutta nyt innostuin uudelleen ompelusta. Jonkin aikaa kone toimikin normaalisti, mutta nyt en saa enää ommeltua ollenkaan. Käsipyörästä vääntämällä neula ei liiku kuin ihan vähän vain, eikä kone siis ompele ollenkaan. Onko joku kikka vai pitääkö viedä huoltoon?

Kiitos!

11

11533

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm.

Olisiko kone puolausasennossa? Kokeile kiristää käsipyörä (käännä itsestä poispäin), ja tarkista, ettei puolaustappi ole väärässä asennossa (tappi on ainakin minulla koneen päällä oikeassa päässä, ja liikkuu sivusuunnassa).

Kuuluuko koneesta moottorin ääni, vai onko ihan hiljainen? Liikkuuko koneessa mikään, kun painat poljinta (lähinnä se ylös-alas menevä vipu, jonka kautta lanka pujoitetaan = langannostaja)? Onko puolakotelossa tai muuten koneessa pölyjä, joka voisi estää koneen toimimisen?

Näkemättä on vaikea sanoa, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että kone olisi kokonaan voinut käyttämättömänä hajotakaan. Minulla on itsellä Eva economic 250-mallin kone, joka on nyt jo jotakuinkin kymmenen vuotta palvellut moitteettomasti, tosin ei kovin säännöllisessä käytössä...

• huoltoon

Kiitos neuvoista! Kuitenkin nyt taitaa käydä niin, että pakko viedä huoltoon...

• huoltoon kirjoitti:

Kiitos neuvoista! Kuitenkin nyt taitaa käydä niin, että pakko viedä huoltoon...

Hei löytyikö koneesta vika mulla ilmeni nyt samalaainen ettei neula mene alas asti jkone on ollut kaapissa ja nyt ei toimi.

• hth**

Kokeile, auttaisiko se, että poljet polkimen hieman alas ennenkuin yrität pyörittää pyörää - joissakin koneissa on eräänlainen jarru.

Öljyäminen tuli itselleni mieleen. Ei siitä haittaakaan ole, eli lorautapa sopivia öljyjä ( koneen mukana) ohjeen opastamiin huoltopaikkoihin.

• eva k!!toks!! :)

ylälanka jumittuu eikä juokse niin tiukalle siihen pyörän väliin joka on edessä,,
      se isoin noin 2cm halkasijaltaan oleva "juttu" ??? EI KAI SEN takia pitäisi
      konetta vaihtaa.. ikää ompelijalla yli 95v eikä uutta opitaisi käyttämäänkään?!
      eva 2505 onko joku samassa pulassa, olen kiitollinen jos saan TIETOO,,
      siis neuvoa

• eva k!!toks!! :(

jatkoa edelliseen koneen numero on 2502 sorry,, (ei 2505)

• ommellen sotiin

"Mulla on Eva Economic -ompelukone."

Ja minulla on Mercedes. Yritätkö brassailla?

" Se on virunnut kaapissa monta vuotta, mutta nyt innostuin uudelleen ompelusta"

Olitko välillä siis masentuneena?

"Onko joku kikka vai pitääkö viedä huoltoon?"

En ehdi vastaamaan, mä syön nyt.

• Anonyymi

Sama vika täällä, Eva kone jolla ei vuosikausiin ommeltu. Toimivana laitoin kaappiin, nyt pystyin puolaamaan mutta kun piti nostaa alalanka ylös, niin käsipyörä ei toimi, ei liiku polkimellakaan.

Onko joku korjauttanut/huollattanut vastaavaa vikaa, mikä oli vikana ja paljonko maksoi?

• Anonyymi

Saiko kukaan konetta sitten toimimaan? Täällä käsipyörä alkoi vinkumaan...

• Anonyymi

Saitko ompelukoneesi toimiin

• Anonyymi

Ja täällä ei käsipyörä pyöri käsivoimin, kertokaa, jos saatte ratkaistua ongelman..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe