Eva-ompelukoneen käsipyörä ei toimi

9999

Moi!

Mulla on Eva Economic -ompelukone. Se on virunnut kaapissa monta vuotta, mutta nyt innostuin uudelleen ompelusta. Jonkin aikaa kone toimikin normaalisti, mutta nyt en saa enää ommeltua ollenkaan. Käsipyörästä vääntämällä neula ei liiku kuin ihan vähän vain, eikä kone siis ompele ollenkaan. Onko joku kikka vai pitääkö viedä huoltoon?

Kiitos!

11

11238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm.

Olisiko kone puolausasennossa? Kokeile kiristää käsipyörä (käännä itsestä poispäin), ja tarkista, ettei puolaustappi ole väärässä asennossa (tappi on ainakin minulla koneen päällä oikeassa päässä, ja liikkuu sivusuunnassa).

Kuuluuko koneesta moottorin ääni, vai onko ihan hiljainen? Liikkuuko koneessa mikään, kun painat poljinta (lähinnä se ylös-alas menevä vipu, jonka kautta lanka pujoitetaan = langannostaja)? Onko puolakotelossa tai muuten koneessa pölyjä, joka voisi estää koneen toimimisen?

Näkemättä on vaikea sanoa, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että kone olisi kokonaan voinut käyttämättömänä hajotakaan. Minulla on itsellä Eva economic 250-mallin kone, joka on nyt jo jotakuinkin kymmenen vuotta palvellut moitteettomasti, tosin ei kovin säännöllisessä käytössä...

• huoltoon

Kiitos neuvoista! Kuitenkin nyt taitaa käydä niin, että pakko viedä huoltoon...

• huoltoon kirjoitti:

Kiitos neuvoista! Kuitenkin nyt taitaa käydä niin, että pakko viedä huoltoon...

Hei löytyikö koneesta vika mulla ilmeni nyt samalaainen ettei neula mene alas asti jkone on ollut kaapissa ja nyt ei toimi.

• hth**

Kokeile, auttaisiko se, että poljet polkimen hieman alas ennenkuin yrität pyörittää pyörää - joissakin koneissa on eräänlainen jarru.

Öljyäminen tuli itselleni mieleen. Ei siitä haittaakaan ole, eli lorautapa sopivia öljyjä ( koneen mukana) ohjeen opastamiin huoltopaikkoihin.

• eva k!!toks!! :)

ylälanka jumittuu eikä juokse niin tiukalle siihen pyörän väliin joka on edessä,,
      se isoin noin 2cm halkasijaltaan oleva "juttu" ??? EI KAI SEN takia pitäisi
      konetta vaihtaa.. ikää ompelijalla yli 95v eikä uutta opitaisi käyttämäänkään?!
      eva 2505 onko joku samassa pulassa, olen kiitollinen jos saan TIETOO,,
      siis neuvoa

• eva k!!toks!! :(

jatkoa edelliseen koneen numero on 2502 sorry,, (ei 2505)

• ommellen sotiin

"Mulla on Eva Economic -ompelukone."

Ja minulla on Mercedes. Yritätkö brassailla?

" Se on virunnut kaapissa monta vuotta, mutta nyt innostuin uudelleen ompelusta"

Olitko välillä siis masentuneena?

"Onko joku kikka vai pitääkö viedä huoltoon?"

En ehdi vastaamaan, mä syön nyt.

• Anonyymi

Sama vika täällä, Eva kone jolla ei vuosikausiin ommeltu. Toimivana laitoin kaappiin, nyt pystyin puolaamaan mutta kun piti nostaa alalanka ylös, niin käsipyörä ei toimi, ei liiku polkimellakaan.

Onko joku korjauttanut/huollattanut vastaavaa vikaa, mikä oli vikana ja paljonko maksoi?

• Anonyymi

Saiko kukaan konetta sitten toimimaan? Täällä käsipyörä alkoi vinkumaan...

• Anonyymi

Saitko ompelukoneesi toimiin

• Anonyymi

Ja täällä ei käsipyörä pyöri käsivoimin, kertokaa, jos saatte ratkaistua ongelman..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      86
      5257
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      164
      3612
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3189
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      203
      2096
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      35
      1921
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      31
      1840
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      46
      1813
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1714
    9. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1653
    10. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19