Megane 1.4 TCE voitti vertailun!

Espace2003

Tässäpä tuli hyvälle mielelle jo heti näin pitkän viikonlopun alussa. Renault näytti, että kuka osaa edelleenkin valmistaa autoja. Tässä kokoluokassa edelliset saavutukset taisivat olla R 19:n ansiota? Olen koeajanut itsekin tuon 1.4 turbokoneen ja kyllähän se on mainio laite!

Lisäksi kun nyt saa 4 vuoden takuun, niin uusi Megane on hyvä valinta. Sitähän myydään Euroopassa ihan hullun lailla ja varsinkin coupe ja Sport Tourer ovat tyylikkäitä automalleja.

Kommentteja muista vertailussa olleista. Auris on edelleen kokoluokkansa rumin ja tylsin auto. Ja kuka viitsii ostaa jonkuin Seatin, kun sen melutaso on jopa 3 dBA korkeampi kuin Meganen. 3 desiveliähän on yhtä kuin 2 x melutaso! Ai niin Golf puuttui joukosta - no se on niin kolho ja karu auto, ketä kiinnostaa:-)

7

1113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • db

      Olen iloinen, kun Renu vihdoinkin näytti, miten merkki on kehittynyt laadullisesti ja missä tänä päivänä mennään..
      Poikkean vähän aloitetusta aiheesta, muut voi palauttaa keskustelun uomilleen. Edellinen kirjoittaja ymmärtää desibeleistä enemmän kuin minä. Voiko suhteuttaa nuo luvut käytäntöön tavalla? Missä lukemissa pystyy vielä keskustelemaan ongelmitta auton sisällä? Jos auton melu on luokkaa
      64/65 db, (TM/Renu/80km/h) onnistuuko vielä noissa lukemissa autossa keskustelu huutamatta. Missä menee ”hiljaisen/äänekkään” melun raja desibeleissä autoista puhuttaessa?

      • 240 Nm tilattu

        Mutta jotenkin olen ymmärtänyt tuon desibelin niin, että se kuvaa äänenvoimakkuutta/äänenpainetta. Jos näin on, niin pelkkä desibelimäärä ei kerro ihan kaikkea auton meluisuudesta tai meluttomuudesta.
        Ihmiskorvahan on herkistynyt kuulemaan tiettyjä äänentaajuuksia herkemmin. Jos auton sisämelu asettuu tuolle herkälle taajuudelle, niin auto kuullostaa meluisalta, vaikka desibelit eivät päätä huimaisikaan.
        Kääntäen taas desibelimääräisesti suuria ääenenpaineita tuottava auto saattaa tuntua miellyttävälle, jos nuo äänitaajuudet ovat tuon herkistyneen kuuloalueen ulkopuolella.
        Tuosta testistä senverran, että oli yllättävää lukea ammattilaisten lopputoteamus, kun saivat vertailuun "yllätysvoittajan".
        Itse en yllättynyt, vaikka oma merkki onkin tuolta PSA-konsernin tuotevalikoimasta ja ikääntyneenä ei tässä vertailussa enää bodiumille noussutkaan. Toivottavasti provot eivät innostu suuressa viisaudessaan kaivelemaan vuosikymmenten takaisia tarinoita noista "rapeista ranskalaisista".
        Iloitsen mukananne.


      • Molotoff
        240 Nm tilattu kirjoitti:

        Mutta jotenkin olen ymmärtänyt tuon desibelin niin, että se kuvaa äänenvoimakkuutta/äänenpainetta. Jos näin on, niin pelkkä desibelimäärä ei kerro ihan kaikkea auton meluisuudesta tai meluttomuudesta.
        Ihmiskorvahan on herkistynyt kuulemaan tiettyjä äänentaajuuksia herkemmin. Jos auton sisämelu asettuu tuolle herkälle taajuudelle, niin auto kuullostaa meluisalta, vaikka desibelit eivät päätä huimaisikaan.
        Kääntäen taas desibelimääräisesti suuria ääenenpaineita tuottava auto saattaa tuntua miellyttävälle, jos nuo äänitaajuudet ovat tuon herkistyneen kuuloalueen ulkopuolella.
        Tuosta testistä senverran, että oli yllättävää lukea ammattilaisten lopputoteamus, kun saivat vertailuun "yllätysvoittajan".
        Itse en yllättynyt, vaikka oma merkki onkin tuolta PSA-konsernin tuotevalikoimasta ja ikääntyneenä ei tässä vertailussa enää bodiumille noussutkaan. Toivottavasti provot eivät innostu suuressa viisaudessaan kaivelemaan vuosikymmenten takaisia tarinoita noista "rapeista ranskalaisista".
        Iloitsen mukananne.

        Tuli luettua ko. testi ja pari asiaa pisti silmään.

        Jos oikein olen ymmärtäny, niin moottorin tilavuutta pienentämällä ja ahtamalla pyritään pienempiin kulutuksiin/CO2-päästöihin.
        Nyt kun noita todellisia kulutuksia katsoo, niin ei ne kovin pieniltä tuohon kokoluokkaan näytä (6,3 - 7,2l/100km, keskinopeulla 82km/h). Osa alittaa valmistajan ilmoittaman yhdistetyn kulutuksen parilla desillä, kun taas osa ylittää melkein litralla.


      • meksutin
        Molotoff kirjoitti:

        Tuli luettua ko. testi ja pari asiaa pisti silmään.

        Jos oikein olen ymmärtäny, niin moottorin tilavuutta pienentämällä ja ahtamalla pyritään pienempiin kulutuksiin/CO2-päästöihin.
        Nyt kun noita todellisia kulutuksia katsoo, niin ei ne kovin pieniltä tuohon kokoluokkaan näytä (6,3 - 7,2l/100km, keskinopeulla 82km/h). Osa alittaa valmistajan ilmoittaman yhdistetyn kulutuksen parilla desillä, kun taas osa ylittää melkein litralla.

        Eli kulutusta pitää verrata perinteisiin kaksilitraisiin, ei 1,4 tai 1,6 litraisiin. Ahtimella saadaan kaksilitraisen suorituskyky perinteistä pienemmällä kulutuksella.
        Toyotalla ahdin oli "korvattu" säätyvillä venttiileillä ja imusarjalla, tehon lisäksi saadaan alakierroksille vääntöä. Siksi senkin mukanaolo oli oikeutettua. Iskutilavuutta korvataan tekniikalla.
        Lueskelin TM:n palstalta kommentteja, joissa suurimmassa osassa ei oltu ymmärretty asiaa. Eikä oltu luettu sitä, että Seat edusti VW konsernia; ihmeteltiin, miksi parasta tekniikkaa edustva ei ollut mukana. Eli se kommentoijien osaamisesta.

        Oma kokemus uudesta Meganesta on, että se ei ole yhtä hiljainen (rengasmelu) kuin edellinen malli (pihasta löytyy II farkku ja III 5-ovinen). Johtuuko eri rengasprofiilista, kulumisasteesta vai säästöistä. Mutta jos pihasta ottaakin Nissanin, niin melkein saa varata kuulosuojaimet mukaan.


      • Hiphei_
        meksutin kirjoitti:

        Eli kulutusta pitää verrata perinteisiin kaksilitraisiin, ei 1,4 tai 1,6 litraisiin. Ahtimella saadaan kaksilitraisen suorituskyky perinteistä pienemmällä kulutuksella.
        Toyotalla ahdin oli "korvattu" säätyvillä venttiileillä ja imusarjalla, tehon lisäksi saadaan alakierroksille vääntöä. Siksi senkin mukanaolo oli oikeutettua. Iskutilavuutta korvataan tekniikalla.
        Lueskelin TM:n palstalta kommentteja, joissa suurimmassa osassa ei oltu ymmärretty asiaa. Eikä oltu luettu sitä, että Seat edusti VW konsernia; ihmeteltiin, miksi parasta tekniikkaa edustva ei ollut mukana. Eli se kommentoijien osaamisesta.

        Oma kokemus uudesta Meganesta on, että se ei ole yhtä hiljainen (rengasmelu) kuin edellinen malli (pihasta löytyy II farkku ja III 5-ovinen). Johtuuko eri rengasprofiilista, kulumisasteesta vai säästöistä. Mutta jos pihasta ottaakin Nissanin, niin melkein saa varata kuulosuojaimet mukaan.

        Kulutuksen vertaaminen kaksilitraisiin vähän ontuu, kun aika harva valmistaja on laittaa nykyään tuon kokoluokan autoon kaksilitraista vapaasti hönkivää bensapataa.
        Ja ne autot mistä ko. kokoista myllyä alkaa löytymään, ovat jo sitten sisä- ja ulkomitoiltaan suurempia, joten suurempi kulutus on jotenkin helposti ymmärrettävämpi tosiasia.

        Itse suomennan tuon downsize-sanan siten, että testissä ollut Auris ei mielestäni toteuta sitä periaatetta. Siinä oli ahtamaton 1.6 l pata, joka mielestäni on ollut ainakin kokonsa puolesta myynnissä Toyotalla iät ja ajat. Muuttuvat imuventtilien nostot ja imusarjan pituus tulivat eri valmistajien moottoreihin joskus 90-luvun puolella. Noilla perusteilla en pidä Auriksen moottoria downsize-kategoriaan kuuluvana.


      • Nervasport
        Hiphei_ kirjoitti:

        Kulutuksen vertaaminen kaksilitraisiin vähän ontuu, kun aika harva valmistaja on laittaa nykyään tuon kokoluokan autoon kaksilitraista vapaasti hönkivää bensapataa.
        Ja ne autot mistä ko. kokoista myllyä alkaa löytymään, ovat jo sitten sisä- ja ulkomitoiltaan suurempia, joten suurempi kulutus on jotenkin helposti ymmärrettävämpi tosiasia.

        Itse suomennan tuon downsize-sanan siten, että testissä ollut Auris ei mielestäni toteuta sitä periaatetta. Siinä oli ahtamaton 1.6 l pata, joka mielestäni on ollut ainakin kokonsa puolesta myynnissä Toyotalla iät ja ajat. Muuttuvat imuventtilien nostot ja imusarjan pituus tulivat eri valmistajien moottoreihin joskus 90-luvun puolella. Noilla perusteilla en pidä Auriksen moottoria downsize-kategoriaan kuuluvana.

        vihdoinkin on parantanut laatuaan sillä edellinen Megane ja Lagu vei koko merkin suohon ja
        myynti romahti täysin ja se on kova työ saada luottamus takaisin, uusi Megane on nätti auto.


      • rellusti1234
        Nervasport kirjoitti:

        vihdoinkin on parantanut laatuaan sillä edellinen Megane ja Lagu vei koko merkin suohon ja
        myynti romahti täysin ja se on kova työ saada luottamus takaisin, uusi Megane on nätti auto.

        Rellun ongelma on ollut jo pitkään maahantuoja, joka ei ymmärrä tyyppivikaa. Toisaalta jokainen vika on myös autosalvassa ensimmäinen vaikka keskustelupalstalla jokaisella ollut. Meidän rellu on kuitenkin pelannut upeasti. Mittarissa 145 tkm ja korjauskulut 600 € huollot


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1455
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      156
      1159
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      103
      1032
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      907
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      850
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      65
      763
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      757
    8. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      728
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      702
    Aihe