Tässäpä tuli hyvälle mielelle jo heti näin pitkän viikonlopun alussa. Renault näytti, että kuka osaa edelleenkin valmistaa autoja. Tässä kokoluokassa edelliset saavutukset taisivat olla R 19:n ansiota? Olen koeajanut itsekin tuon 1.4 turbokoneen ja kyllähän se on mainio laite!
Lisäksi kun nyt saa 4 vuoden takuun, niin uusi Megane on hyvä valinta. Sitähän myydään Euroopassa ihan hullun lailla ja varsinkin coupe ja Sport Tourer ovat tyylikkäitä automalleja.
Kommentteja muista vertailussa olleista. Auris on edelleen kokoluokkansa rumin ja tylsin auto. Ja kuka viitsii ostaa jonkuin Seatin, kun sen melutaso on jopa 3 dBA korkeampi kuin Meganen. 3 desiveliähän on yhtä kuin 2 x melutaso! Ai niin Golf puuttui joukosta - no se on niin kolho ja karu auto, ketä kiinnostaa:-)
Megane 1.4 TCE voitti vertailun!
7
1135
Vastaukset
- db
Olen iloinen, kun Renu vihdoinkin näytti, miten merkki on kehittynyt laadullisesti ja missä tänä päivänä mennään..
Poikkean vähän aloitetusta aiheesta, muut voi palauttaa keskustelun uomilleen. Edellinen kirjoittaja ymmärtää desibeleistä enemmän kuin minä. Voiko suhteuttaa nuo luvut käytäntöön tavalla? Missä lukemissa pystyy vielä keskustelemaan ongelmitta auton sisällä? Jos auton melu on luokkaa
64/65 db, (TM/Renu/80km/h) onnistuuko vielä noissa lukemissa autossa keskustelu huutamatta. Missä menee ”hiljaisen/äänekkään” melun raja desibeleissä autoista puhuttaessa?- 240 Nm tilattu
Mutta jotenkin olen ymmärtänyt tuon desibelin niin, että se kuvaa äänenvoimakkuutta/äänenpainetta. Jos näin on, niin pelkkä desibelimäärä ei kerro ihan kaikkea auton meluisuudesta tai meluttomuudesta.
Ihmiskorvahan on herkistynyt kuulemaan tiettyjä äänentaajuuksia herkemmin. Jos auton sisämelu asettuu tuolle herkälle taajuudelle, niin auto kuullostaa meluisalta, vaikka desibelit eivät päätä huimaisikaan.
Kääntäen taas desibelimääräisesti suuria ääenenpaineita tuottava auto saattaa tuntua miellyttävälle, jos nuo äänitaajuudet ovat tuon herkistyneen kuuloalueen ulkopuolella.
Tuosta testistä senverran, että oli yllättävää lukea ammattilaisten lopputoteamus, kun saivat vertailuun "yllätysvoittajan".
Itse en yllättynyt, vaikka oma merkki onkin tuolta PSA-konsernin tuotevalikoimasta ja ikääntyneenä ei tässä vertailussa enää bodiumille noussutkaan. Toivottavasti provot eivät innostu suuressa viisaudessaan kaivelemaan vuosikymmenten takaisia tarinoita noista "rapeista ranskalaisista".
Iloitsen mukananne. - Molotoff
240 Nm tilattu kirjoitti:
Mutta jotenkin olen ymmärtänyt tuon desibelin niin, että se kuvaa äänenvoimakkuutta/äänenpainetta. Jos näin on, niin pelkkä desibelimäärä ei kerro ihan kaikkea auton meluisuudesta tai meluttomuudesta.
Ihmiskorvahan on herkistynyt kuulemaan tiettyjä äänentaajuuksia herkemmin. Jos auton sisämelu asettuu tuolle herkälle taajuudelle, niin auto kuullostaa meluisalta, vaikka desibelit eivät päätä huimaisikaan.
Kääntäen taas desibelimääräisesti suuria ääenenpaineita tuottava auto saattaa tuntua miellyttävälle, jos nuo äänitaajuudet ovat tuon herkistyneen kuuloalueen ulkopuolella.
Tuosta testistä senverran, että oli yllättävää lukea ammattilaisten lopputoteamus, kun saivat vertailuun "yllätysvoittajan".
Itse en yllättynyt, vaikka oma merkki onkin tuolta PSA-konsernin tuotevalikoimasta ja ikääntyneenä ei tässä vertailussa enää bodiumille noussutkaan. Toivottavasti provot eivät innostu suuressa viisaudessaan kaivelemaan vuosikymmenten takaisia tarinoita noista "rapeista ranskalaisista".
Iloitsen mukananne.Tuli luettua ko. testi ja pari asiaa pisti silmään.
Jos oikein olen ymmärtäny, niin moottorin tilavuutta pienentämällä ja ahtamalla pyritään pienempiin kulutuksiin/CO2-päästöihin.
Nyt kun noita todellisia kulutuksia katsoo, niin ei ne kovin pieniltä tuohon kokoluokkaan näytä (6,3 - 7,2l/100km, keskinopeulla 82km/h). Osa alittaa valmistajan ilmoittaman yhdistetyn kulutuksen parilla desillä, kun taas osa ylittää melkein litralla. - meksutin
Molotoff kirjoitti:
Tuli luettua ko. testi ja pari asiaa pisti silmään.
Jos oikein olen ymmärtäny, niin moottorin tilavuutta pienentämällä ja ahtamalla pyritään pienempiin kulutuksiin/CO2-päästöihin.
Nyt kun noita todellisia kulutuksia katsoo, niin ei ne kovin pieniltä tuohon kokoluokkaan näytä (6,3 - 7,2l/100km, keskinopeulla 82km/h). Osa alittaa valmistajan ilmoittaman yhdistetyn kulutuksen parilla desillä, kun taas osa ylittää melkein litralla.Eli kulutusta pitää verrata perinteisiin kaksilitraisiin, ei 1,4 tai 1,6 litraisiin. Ahtimella saadaan kaksilitraisen suorituskyky perinteistä pienemmällä kulutuksella.
Toyotalla ahdin oli "korvattu" säätyvillä venttiileillä ja imusarjalla, tehon lisäksi saadaan alakierroksille vääntöä. Siksi senkin mukanaolo oli oikeutettua. Iskutilavuutta korvataan tekniikalla.
Lueskelin TM:n palstalta kommentteja, joissa suurimmassa osassa ei oltu ymmärretty asiaa. Eikä oltu luettu sitä, että Seat edusti VW konsernia; ihmeteltiin, miksi parasta tekniikkaa edustva ei ollut mukana. Eli se kommentoijien osaamisesta.
Oma kokemus uudesta Meganesta on, että se ei ole yhtä hiljainen (rengasmelu) kuin edellinen malli (pihasta löytyy II farkku ja III 5-ovinen). Johtuuko eri rengasprofiilista, kulumisasteesta vai säästöistä. Mutta jos pihasta ottaakin Nissanin, niin melkein saa varata kuulosuojaimet mukaan. - Hiphei_
meksutin kirjoitti:
Eli kulutusta pitää verrata perinteisiin kaksilitraisiin, ei 1,4 tai 1,6 litraisiin. Ahtimella saadaan kaksilitraisen suorituskyky perinteistä pienemmällä kulutuksella.
Toyotalla ahdin oli "korvattu" säätyvillä venttiileillä ja imusarjalla, tehon lisäksi saadaan alakierroksille vääntöä. Siksi senkin mukanaolo oli oikeutettua. Iskutilavuutta korvataan tekniikalla.
Lueskelin TM:n palstalta kommentteja, joissa suurimmassa osassa ei oltu ymmärretty asiaa. Eikä oltu luettu sitä, että Seat edusti VW konsernia; ihmeteltiin, miksi parasta tekniikkaa edustva ei ollut mukana. Eli se kommentoijien osaamisesta.
Oma kokemus uudesta Meganesta on, että se ei ole yhtä hiljainen (rengasmelu) kuin edellinen malli (pihasta löytyy II farkku ja III 5-ovinen). Johtuuko eri rengasprofiilista, kulumisasteesta vai säästöistä. Mutta jos pihasta ottaakin Nissanin, niin melkein saa varata kuulosuojaimet mukaan.Kulutuksen vertaaminen kaksilitraisiin vähän ontuu, kun aika harva valmistaja on laittaa nykyään tuon kokoluokan autoon kaksilitraista vapaasti hönkivää bensapataa.
Ja ne autot mistä ko. kokoista myllyä alkaa löytymään, ovat jo sitten sisä- ja ulkomitoiltaan suurempia, joten suurempi kulutus on jotenkin helposti ymmärrettävämpi tosiasia.
Itse suomennan tuon downsize-sanan siten, että testissä ollut Auris ei mielestäni toteuta sitä periaatetta. Siinä oli ahtamaton 1.6 l pata, joka mielestäni on ollut ainakin kokonsa puolesta myynnissä Toyotalla iät ja ajat. Muuttuvat imuventtilien nostot ja imusarjan pituus tulivat eri valmistajien moottoreihin joskus 90-luvun puolella. Noilla perusteilla en pidä Auriksen moottoria downsize-kategoriaan kuuluvana. - Nervasport
Hiphei_ kirjoitti:
Kulutuksen vertaaminen kaksilitraisiin vähän ontuu, kun aika harva valmistaja on laittaa nykyään tuon kokoluokan autoon kaksilitraista vapaasti hönkivää bensapataa.
Ja ne autot mistä ko. kokoista myllyä alkaa löytymään, ovat jo sitten sisä- ja ulkomitoiltaan suurempia, joten suurempi kulutus on jotenkin helposti ymmärrettävämpi tosiasia.
Itse suomennan tuon downsize-sanan siten, että testissä ollut Auris ei mielestäni toteuta sitä periaatetta. Siinä oli ahtamaton 1.6 l pata, joka mielestäni on ollut ainakin kokonsa puolesta myynnissä Toyotalla iät ja ajat. Muuttuvat imuventtilien nostot ja imusarjan pituus tulivat eri valmistajien moottoreihin joskus 90-luvun puolella. Noilla perusteilla en pidä Auriksen moottoria downsize-kategoriaan kuuluvana.vihdoinkin on parantanut laatuaan sillä edellinen Megane ja Lagu vei koko merkin suohon ja
myynti romahti täysin ja se on kova työ saada luottamus takaisin, uusi Megane on nätti auto. - rellusti1234
Nervasport kirjoitti:
vihdoinkin on parantanut laatuaan sillä edellinen Megane ja Lagu vei koko merkin suohon ja
myynti romahti täysin ja se on kova työ saada luottamus takaisin, uusi Megane on nätti auto.Rellun ongelma on ollut jo pitkään maahantuoja, joka ei ymmärrä tyyppivikaa. Toisaalta jokainen vika on myös autosalvassa ensimmäinen vaikka keskustelupalstalla jokaisella ollut. Meidän rellu on kuitenkin pelannut upeasti. Mittarissa 145 tkm ja korjauskulut 600 € huollot
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841