Lidlin kypärä?

Ostaja

Kannattaako ostaa Lidlistä moottoripyörän kypärää, joka maksaa 49.90€? Näyttävat ainakin ihan kunnollisilta ja onhan niissä kaikki "EU-normit" kunnossa...!? :)

26

13281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jättäisin

      Sen kypärän sinne Lidliin.
      Arvostan omaa ja kyydittävieni henkeä sen verran.

    • arai

      halvalla saa hyvää, niin osta pois. Sopii prätkäilyyn, jos viet vain loton kioskille mutta ei TODELLAKAAN muuhun. Osta kunnon kypärä; ei suhise, ei ahdista, hiljentää melua jne..

      • Kyrpä

        Joo halvemmissa kypärissä tosiaan kuuluu kova suhina ja pitää laittaa tulpat korviin jos meinaa pitempää reissua ajaa yhtä soittoa. Jos vaan kruisailet kylillä ja ajelet hissuksiin niin kai se asiansa ajaa. Lisäksi voi olla että se halpa painaa pahasti ohimoita tai poskia, huomaa vasta ajettuaan muutamia satoja kilometrejä. Kaupassa voi sopia päähän kuin isän sormi äitin....niinpä.


    • tosimotoristi

      Kelpaa jos olet mopopoika tai HD-mies, joka vain elvistelee Harrikan omistamisella eikä aja ollenkaan.

    • masa

      Halvalla ei koskaan saa mitään hyvää!!!

    • pois

      Osta vaan Lidl-kypärä ja pyöräksi Ural.
      Hinta se on joka ratkaisee.

    • kaappi

      Osta muovipotta K-kaupasta ja kiinnitä se kuminauhalla päähäsi, niin saat saman suojan nuppiisi....

      • ossi

        ostin ns. halpamyymälästä kypärän hintaan 35 egee ja sama potta ns.oikeassa prätkäkaupassa yli satasen ja netistä tukin hintoja niin eipä löytynyt alle satasella mistään.
        Ja mitä sopimiseen tulee niin istuu paremmin kuin 370 egee maksanut laatukypärä...et silleen!


      • headache
        ossi kirjoitti:

        ostin ns. halpamyymälästä kypärän hintaan 35 egee ja sama potta ns.oikeassa prätkäkaupassa yli satasen ja netistä tukin hintoja niin eipä löytynyt alle satasella mistään.
        Ja mitä sopimiseen tulee niin istuu paremmin kuin 370 egee maksanut laatukypärä...et silleen!

        ennen kypärän ostoa ehdottoman suositeltavaa luettavaa on alan kansainväliset lehdet. Niissä on monissa vertailtu (ja vertaillaan) mm. pottujen ominaisuuksia. Erittäin hyvä lehti on esim. saksalainen "Das Motorrad".

        Kypärien laadussa on huikeita eroja!

        Lukemieni testien perusteella ns. halpakypärät saavat melkein poikkeuksetta mairittelevia arvosanoja kuten "kelvoton", "turvaton" jopa "rikollinen", jos ylipäätään ovat testeihin asti päässeet.

        Testikriteerit ja -menetelmät ovat näissä testeissä aivan muuta kuin kaunis ja menevän näköinen lakkaus.


      • Dream
        headache kirjoitti:

        ennen kypärän ostoa ehdottoman suositeltavaa luettavaa on alan kansainväliset lehdet. Niissä on monissa vertailtu (ja vertaillaan) mm. pottujen ominaisuuksia. Erittäin hyvä lehti on esim. saksalainen "Das Motorrad".

        Kypärien laadussa on huikeita eroja!

        Lukemieni testien perusteella ns. halpakypärät saavat melkein poikkeuksetta mairittelevia arvosanoja kuten "kelvoton", "turvaton" jopa "rikollinen", jos ylipäätään ovat testeihin asti päässeet.

        Testikriteerit ja -menetelmät ovat näissä testeissä aivan muuta kuin kaunis ja menevän näköinen lakkaus.

        Kaikkia halpakypäriäkin, kuten Lidlin, koskee samat säädökset ja lait, eikä turvatonta tai varsinkaan laittomia kypäriä saa myydä missään laillisissa kaupoissakaan, mitä Lidlikin on! Halvoissa ja kalliissa merkkipotissa on eroina vain ja ainoastaan lukko sekä kypärän materiaali, eli kestääkö se sun pottas yhen vai viis vuotta..! Toki toki myös väritys vaihtelee..

        -Motoristi itsekin-


      • headache
        Dream kirjoitti:

        Kaikkia halpakypäriäkin, kuten Lidlin, koskee samat säädökset ja lait, eikä turvatonta tai varsinkaan laittomia kypäriä saa myydä missään laillisissa kaupoissakaan, mitä Lidlikin on! Halvoissa ja kalliissa merkkipotissa on eroina vain ja ainoastaan lukko sekä kypärän materiaali, eli kestääkö se sun pottas yhen vai viis vuotta..! Toki toki myös väritys vaihtelee..

        -Motoristi itsekin-

        joopa joo.

        et kai hyvä mies kuvittele että CE-merkintä on jonkinlainen tae kypärän laadusta ja/tai sen hyvästä suojaavuudesta?

        CE-merkintä tarkoittaa kypärissä karkeasti sitä, että tuote on kyllä tarkoitettu lähinnä 2-pyöräisille eikä lätkäkaukaloon. EU:n myötä ovat monet ihmiset jotenkin hurahtaneet kivannäköisiin leimoihin ja merkkeihin. Monilla ihmisillä, jopa prätkäilijöillä, (kuvittele!), on käsitys, että "kun kerran kypärä on CE-merkitty niin kyllä se sit suojaakin hyvin" Kypärään kiinnitettynä merkintä antaa monille ikäänkuin salaisen lupauksen, jonkinlaisen suojatakuun.

        Minäkin uskon siihen, että CE-merkitty halpakypärä suojaa hyvin, kävellessä.

        Lue nyt vaikka alkajaisiksi jokin seuraavista pdf-vertailutesteistä.

        http://www.motorradonline.de/sixcms/list.php?page=p_mrd_te_suche&sv[vt]=vergtleichstest helme&sort=mrd_heft_ausgabe.jahrgang,mrd_heft_ausgabe.ausgabe&order=desc

        Kiinnittänet erityistä huomiota siihen, että Euroopan johtava prätkälehti ottaa testiensä jälkeen yhteyttä EU-viranomaisiin kypäräasioissa. Lehti antaa melkoista kritiikkiä asioista päättäville EU-viranomaisille turva-asioissa ja suosittaa hyväksyntäkriteerien tiukentamista.

        Lienee turha mainita, että kyseisen asian aiheuttajana on ns. halpakypärät.
        Ei laatutuotteet.

        Jos perehtyisit hieman kypäräasioihin voisimme palata aiheeseen hieman syvällisemmin ja keskustella näistä tärkeistä turva-asioista, oikeesti ja asioiden oikeilla nimillä.

        LIDL-kypärästä keskustelun siirtänemme yhteistuumin tuonne SUOMI24 "Ruoka&juoma"-osastolle.

        Hyvää kypärää on vaikea valmistaa halvalla.


      • Sussuki
        headache kirjoitti:

        joopa joo.

        et kai hyvä mies kuvittele että CE-merkintä on jonkinlainen tae kypärän laadusta ja/tai sen hyvästä suojaavuudesta?

        CE-merkintä tarkoittaa kypärissä karkeasti sitä, että tuote on kyllä tarkoitettu lähinnä 2-pyöräisille eikä lätkäkaukaloon. EU:n myötä ovat monet ihmiset jotenkin hurahtaneet kivannäköisiin leimoihin ja merkkeihin. Monilla ihmisillä, jopa prätkäilijöillä, (kuvittele!), on käsitys, että "kun kerran kypärä on CE-merkitty niin kyllä se sit suojaakin hyvin" Kypärään kiinnitettynä merkintä antaa monille ikäänkuin salaisen lupauksen, jonkinlaisen suojatakuun.

        Minäkin uskon siihen, että CE-merkitty halpakypärä suojaa hyvin, kävellessä.

        Lue nyt vaikka alkajaisiksi jokin seuraavista pdf-vertailutesteistä.

        http://www.motorradonline.de/sixcms/list.php?page=p_mrd_te_suche&sv[vt]=vergtleichstest helme&sort=mrd_heft_ausgabe.jahrgang,mrd_heft_ausgabe.ausgabe&order=desc

        Kiinnittänet erityistä huomiota siihen, että Euroopan johtava prätkälehti ottaa testiensä jälkeen yhteyttä EU-viranomaisiin kypäräasioissa. Lehti antaa melkoista kritiikkiä asioista päättäville EU-viranomaisille turva-asioissa ja suosittaa hyväksyntäkriteerien tiukentamista.

        Lienee turha mainita, että kyseisen asian aiheuttajana on ns. halpakypärät.
        Ei laatutuotteet.

        Jos perehtyisit hieman kypäräasioihin voisimme palata aiheeseen hieman syvällisemmin ja keskustella näistä tärkeistä turva-asioista, oikeesti ja asioiden oikeilla nimillä.

        LIDL-kypärästä keskustelun siirtänemme yhteistuumin tuonne SUOMI24 "Ruoka&juoma"-osastolle.

        Hyvää kypärää on vaikea valmistaa halvalla.

        CE-merkki on vain valmistajan oma ilmoitus siitä että tuote on turvallinen ja asianmukainen eikä se kerro mistään testistä. Eikä ole mitenkään laitonta myydä missä tahansa kaupassa (myös Lidl:ssä) hyväksymättömiä kypäriä. Hyväksytty kypärä ei sekään kerro pahemmin sen turvallisuudesta, sillä hyväksynnän saa melko heppoisesti ja vastaavasti jotkin turvallisuudeltaan vastaavat mallit eivät ole hyväksyttyjä. Halpa hinta ei välttämättä kerro huonosta laadusta, mutta tarkkana saa olla ja selvittää kypärän alkuperä, mikä voikin olla vaikeaa halpamallien kohdalla. Itse luotan kyllä tunnettujen valmistajien kypäriin. Muuten kokemuksesta Lidl:n tuotteilla on erittäin hyvä hinta/laatu-suhde.


      • Dream
        headache kirjoitti:

        joopa joo.

        et kai hyvä mies kuvittele että CE-merkintä on jonkinlainen tae kypärän laadusta ja/tai sen hyvästä suojaavuudesta?

        CE-merkintä tarkoittaa kypärissä karkeasti sitä, että tuote on kyllä tarkoitettu lähinnä 2-pyöräisille eikä lätkäkaukaloon. EU:n myötä ovat monet ihmiset jotenkin hurahtaneet kivannäköisiin leimoihin ja merkkeihin. Monilla ihmisillä, jopa prätkäilijöillä, (kuvittele!), on käsitys, että "kun kerran kypärä on CE-merkitty niin kyllä se sit suojaakin hyvin" Kypärään kiinnitettynä merkintä antaa monille ikäänkuin salaisen lupauksen, jonkinlaisen suojatakuun.

        Minäkin uskon siihen, että CE-merkitty halpakypärä suojaa hyvin, kävellessä.

        Lue nyt vaikka alkajaisiksi jokin seuraavista pdf-vertailutesteistä.

        http://www.motorradonline.de/sixcms/list.php?page=p_mrd_te_suche&sv[vt]=vergtleichstest helme&sort=mrd_heft_ausgabe.jahrgang,mrd_heft_ausgabe.ausgabe&order=desc

        Kiinnittänet erityistä huomiota siihen, että Euroopan johtava prätkälehti ottaa testiensä jälkeen yhteyttä EU-viranomaisiin kypäräasioissa. Lehti antaa melkoista kritiikkiä asioista päättäville EU-viranomaisille turva-asioissa ja suosittaa hyväksyntäkriteerien tiukentamista.

        Lienee turha mainita, että kyseisen asian aiheuttajana on ns. halpakypärät.
        Ei laatutuotteet.

        Jos perehtyisit hieman kypäräasioihin voisimme palata aiheeseen hieman syvällisemmin ja keskustella näistä tärkeistä turva-asioista, oikeesti ja asioiden oikeilla nimillä.

        LIDL-kypärästä keskustelun siirtänemme yhteistuumin tuonne SUOMI24 "Ruoka&juoma"-osastolle.

        Hyvää kypärää on vaikea valmistaa halvalla.

        Ensinnäkin, et nickistäni älynnyt, että satun olemaan nainen!! Aika ihme sinänsä sekin jo...!

        Tässähän oli kysymys siitä, että saako Lidlin kypärän ostaessaan vastinetta rahoilleen.. Ja mielestäni omalla kokemuksellani kyseisen kypärän hinta-laatu-luokka on erinomainen!

        Tokihan kovalla hinnalla saattaa saada parempaa työtä, ei siinä mitään. Mutta mitä sinä saat merkkiliikkeistä neljällä-viidelläkymmenellä eurolla??

        Ja, kyllä minä olen sitä mieltä edelleenkin, että moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut kypärät vaativat tietyt kriteerit, mitkä myynnissä olevat potat täytyy täyttää. Eihän pyöräilykypärää tai skeittipottaa saa pitää ajaessaan moottoripyörällä päässään..!!


      • Eikka
        Dream kirjoitti:

        Ensinnäkin, et nickistäni älynnyt, että satun olemaan nainen!! Aika ihme sinänsä sekin jo...!

        Tässähän oli kysymys siitä, että saako Lidlin kypärän ostaessaan vastinetta rahoilleen.. Ja mielestäni omalla kokemuksellani kyseisen kypärän hinta-laatu-luokka on erinomainen!

        Tokihan kovalla hinnalla saattaa saada parempaa työtä, ei siinä mitään. Mutta mitä sinä saat merkkiliikkeistä neljällä-viidelläkymmenellä eurolla??

        Ja, kyllä minä olen sitä mieltä edelleenkin, että moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut kypärät vaativat tietyt kriteerit, mitkä myynnissä olevat potat täytyy täyttää. Eihän pyöräilykypärää tai skeittipottaa saa pitää ajaessaan moottoripyörällä päässään..!!

        Mietin tässä, mikä vika minussakin on kun en pysty päättelemään nickistä "Dream", että kirjoittaja on nainen..


      • headache
        Dream kirjoitti:

        Ensinnäkin, et nickistäni älynnyt, että satun olemaan nainen!! Aika ihme sinänsä sekin jo...!

        Tässähän oli kysymys siitä, että saako Lidlin kypärän ostaessaan vastinetta rahoilleen.. Ja mielestäni omalla kokemuksellani kyseisen kypärän hinta-laatu-luokka on erinomainen!

        Tokihan kovalla hinnalla saattaa saada parempaa työtä, ei siinä mitään. Mutta mitä sinä saat merkkiliikkeistä neljällä-viidelläkymmenellä eurolla??

        Ja, kyllä minä olen sitä mieltä edelleenkin, että moottoripyöräkäyttöön tarkoitetut kypärät vaativat tietyt kriteerit, mitkä myynnissä olevat potat täytyy täyttää. Eihän pyöräilykypärää tai skeittipottaa saa pitää ajaessaan moottoripyörällä päässään..!!

        no en perskuta älynnyt naisisuuttasi, en sitten millään...

        (kauheeta, mun merkkikypärä on varmaan kiristänyt kun ei tajua tekstistä näin helppoja juttuja).

        ei jaksa vääntää tuota turva-asiaa enempi. ole sinä sitä mieltä ja minä vähän toista.

        tärkeintä on, ettei kypärän ominaisuuksia tarvitsisi henkilökohtaisesti joutua testaamaan.

        pysyttele siis pystyssä !

        PS: mää oon muuten mies ;-)


      • headache
        Eikka kirjoitti:

        Mietin tässä, mikä vika minussakin on kun en pysty päättelemään nickistä "Dream", että kirjoittaja on nainen..

        Täytyy kaiketi löysätä meikäläisenkin hieman kypärännyörejä että alkaa ymmärtään "dream"-sanaa syvemmälti.


      • Dream
        headache kirjoitti:

        no en perskuta älynnyt naisisuuttasi, en sitten millään...

        (kauheeta, mun merkkikypärä on varmaan kiristänyt kun ei tajua tekstistä näin helppoja juttuja).

        ei jaksa vääntää tuota turva-asiaa enempi. ole sinä sitä mieltä ja minä vähän toista.

        tärkeintä on, ettei kypärän ominaisuuksia tarvitsisi henkilökohtaisesti joutua testaamaan.

        pysyttele siis pystyssä !

        PS: mää oon muuten mies ;-)

        Minulle sopii hyvin, että olet sinä vain ihan rauhassa omaa mieltäsi, niin minä olen omaani!

        Ja siitä minun nimimerkistäni.. En ole nähnyt kovinkaan usean miehen käyttävän englanniksi käännettyä sanaa: unelma... ehkä sinä olet.. Miksiköhän vaan erehdyit luulemaan minua mieheksi..?

        Ai ai, merkkikypäräsi puristaa kalloasi.. toivottavasti siellä ei ole mitään, mikä saattaisi vahingoittua siitä..!;)

        Ja kylhä minä pystyssä pysynkin! Toivottavasti sinäkin sen kiristävän kypäräsi kanssa...:p


    • kerran tarvitsin

      muussa mutta älä näissä asioissa.

      Kilpailu on tervetullutta, LIDL keskittyköön kuitenkin maitotaloustaloustuotteisiin jne.

      Huolla ja pidä pyörä kunnossa. Kypärävalinta on asia mihin itse pystyt vaikuttamaan.

      Hanki hyvä merkkikypärä. Maksavat valitettavasti paljon enemmän kuin LIDL:ssä. Mutta ihan oman pääsi vuoksi.

      "Vakuuta itsesi ajoissa. Silloin kun sitä tarvitset, et sitä enää saa"

      • julle

        Niinpä... Halpa tuote on kauhistus joillekin snobeille jotka luulee et esim. Lid`l: in tuoteet on jotenki huonompia... Noista kypärätesteistä voi aika pitkälti sanoa et: Periaatteet ja perintö (merkki)painaa testin tuloksissa ihan yhtä paljon kun autotesteissäkin. Kokeilin 4 eri halpaa? avokypärää. Ihan kunnon lenkin tein, ja pakko on sanoa et ei se lidl kypärä paras ollu, mut parempi ku esim 170 euron Nolan. Kehtaan kyllä käyttää lidlin pottaa joka maksoi muuten 39e


      • Dream
        julle kirjoitti:

        Niinpä... Halpa tuote on kauhistus joillekin snobeille jotka luulee et esim. Lid`l: in tuoteet on jotenki huonompia... Noista kypärätesteistä voi aika pitkälti sanoa et: Periaatteet ja perintö (merkki)painaa testin tuloksissa ihan yhtä paljon kun autotesteissäkin. Kokeilin 4 eri halpaa? avokypärää. Ihan kunnon lenkin tein, ja pakko on sanoa et ei se lidl kypärä paras ollu, mut parempi ku esim 170 euron Nolan. Kehtaan kyllä käyttää lidlin pottaa joka maksoi muuten 39e

        ...sisua ja uskallusta käyttää halpaa kypärää, kuten juuri esim. Lidlin.. Sisua, jota ei joka mies/tai nainen! omaa...??


    • villamyssy

      Norjassa tehdyn turvallisuustestin mukaan villamyssy olisi motoristin paras ja kestävin päähine.
      Norjalaisessa testissä olivat mukana kaikki markkinoiden tunnetuimmat kypärämerkit ja yksi villamyssy. Pudotustestissä, (=vapaa pudotus viidennestä kerroksesta asfalttiin) kaikki muut särkyivät paitsi villamyssy.

      • kypärän

        Ostin tuon halppis kypärän lidlistä kun oli noin halpa.. ajattelelin että meniköhän rahat hukkaan. No potta päähän ja baanalle.. tuli muuten varavisiirikin mukana :). Olen jo 1500km ajellut lidl kypärä päässä enkä kadu ostostani.. Suosittelen!!! Ne jolle ISI OSTAA niin olkaa vain hissukseen..


    • Mopo poika

      en tiedä mistä sais alle40e krossi kypärän kun saan tos joululahjaks crossin niin silleen et tietääkö kukaan että mistä saa halvalla off road kypäriä

      • Kawasjaattori

        Kirjoitelempa tässä vaikka ketju onkin vanha. Ostin viime kesänä tytölle avattavan kypärän Lidlistä. Sen valmistajaa en ole vielä saanut selville, mutta kypärä kyllä vaikuttaa hyvin tehdyltä. Todennäköisesti valmistaja on jokin iso merkki, mutta sellaisia asioitahan Lidl ei paljasta. Ja kun tilausmäärät ovat suuria ja pienempi kate, sekä välikäsiä vain yksi niin todella laadukkaan tuotteen voi saada halvallakin. Esim. saksalaisen moottoripyörätarvikkeita myyvän Louisin myymiin tuotteisiin pätee sama periaate. Perheellämme on ollut kaksikin Saksasta Louisilta ostettua Probiker merkkistä kypärää. Toisen valmistaja on Caberg ja toisen MTR. Molemmat lienevät laatumerkkejä. Tuo viimeksi mainittu tosin meillä tuntemattomampi. Tuotteen valmistaja yleensä selviää, kun selvittää millaiset varaosat tuoteeseen sopivat. Tuota asiaa Louis ei erityisemmin edes salaa. Lidl lienee tarkempi.

        Ei siis kannata maksaa pelkästään merkkilisää, vaan ostaa sellainen, joka parhaiten päähän sopii. Itse en esim. ole koskaan saanut päähäni sopimaan yhtäkään Shoein pottaa. Minulla on ollut Schubert, joka on kallis, mutta myös halpiskypärä Osbe, josta jouduin luopumaan tänä keväänä, koska mistään ei löytynyt siihen syksyllä rikkoutuneen tilalle uutta visiiriä. Suren sitä yhä, koska kypärä oli paras päähäni sopiva. Kyseisen potan halpuus näkyi siinä, että se huurtui helposti, eikä siinä ollut mitään hienouksia muutenkaan. Uusi kypäräni on sitten Nolan, italialainen kallis laatutuote. Kokeilin taas useita, mutta jälleen ostin parhaiten päähäni sopivan. Kelvannut minulle olisi myös Bilteman myymä tuote, joka sekin näytti hyvin tehdyltä, mutta jäi hyllyyn kun puristi päätäni vähän joka paikasta.

        Tiedän, että liike-elämä on kovaa. Laatutuotteen tekijät eivät yleensä halua, että heidän tuotteitaan markkinoidaan heidän nimellään polkuhintaan. Sehän pienentäisi myös heidän liikevoittoaan. Sen sijaan he ovat valmiita myymään samaa tavaraa isolle ostajalle ilman hintarajoituksia, jos tämä pistää kylkeen oman tuotemerkkinsä, ja pitää suunsa supussa valmistajasta.


    • Anonyymi

      Ketju on TODELLA wanha enkä siten tiedän lukeeko tätä enää ketään mutta... itse oon ajellut mopoilla about 30 vuotta siten, että mopo (tarkoitan siis moottoripyörää) on kesäkaudella siitä kun lumet lähtee siihen kun tulee yleensä ainoa kulkupelini. Kilsoja on kauteen tullut 15-45tkm eli tosta voi kalkyloida kilsat takana.
      En oo ikinä ostanut kallista uutta kypärää, vaan viimeaikoina juurikin niitä ihan halpoja about satasen pottia. Hyvin on pärjätty ja ovat kovassa käytössä (useita päähänvetoja päivässä ) kestäneet sen about 3 vuotta aina. Noista suhinoista ja pöhinöistä en tiiä, ei mopoilut tarttekaan olla autoilua. Ei ole ollut mitään moitittavaa. Kerran tuli vedettyä mopo ympärikin ja lunariin, halpispotta otti iskun ja teki tehtävänsä kuten pitikin.
      Nyt ois potan vaihto edessä ja katselen Puuilon 50e pyttyjä :)

      Saahan sitä tietty laittaa euroja miten paljon tykkää. Ihan sama.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1525
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1344
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe