Paljonko catering...

töitä suomalaisille.

supistaa, kun sapuskan tarve Finnairilla vähenee? Tässä taitaa taas mennä työpaikkoja suomalaisilta. Älkää perkele aina valittako Finnairin toimista/palvelusta, ainakaan jotka asutte Suomessa. Me tarvitaan täällä jokainen työpaikka ja eurot omassa maassa. Ei jossain Irlannissa tai hevon kuusessa Kreikassa.

8

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halpaa vaan

      ketä se kiinnostaa kunhan vaan halvalla pääsee lentämään ja mieluummin vielä tampereen peltihallista

      • toruja ?

        Kyllä siellä lennoilla eväät maistuu. Tuotevalikoima ehkä muuttuu, mutta saattaa jopa lisääntyä.
        Finnair vain haluaa muuttaa asian maksulliseksi. 400 ihmistä ostaa kukin kioskiruokaa 20e Taas tuli
        8000 egee kassaan.
        Finnairin arvostelu ei yleensä liity tähän eväspuoleen. Vaikka hallinnosta pitäisi puolet poistaa,
        niin tätä toteuttavaa ryhmää pitäisi lisätä.


    • Kun Finnair supistaa palveluaan lennolla, kannattaa muistaa esimerkiksi KLM ja Lufthansa tarjoavat lennoilla edelleen ruokaa. Ja jostainhan nekin ostetaan, eli työllistävät ihan sitä FinnCateringia.

    • jfdsaöf

      suomalaiset tarvitsevat edullisia lentopalveluja, ei mitään aasialaisten ja eurooppalaisten lentämistä hevon kuusessa...

      • Matkalle menossa

        Koskeeko ruokailun poistaminen myöskin lomalentoja eli tuommoisia 3-6 tunnin etelänlentoja? Ei maistu mikään kylmä voileipä, missään finnairin sivuillakaan ei asiaa informoida, vaan vanhaa tietoa, siellä on, että lomalennoilla lämmin ateria, mutta miksi ei mainita ,että 1.6- muuttuu huonompaan.
        Kuka tietää!


      • se maksava asiakas
        Matkalle menossa kirjoitti:

        Koskeeko ruokailun poistaminen myöskin lomalentoja eli tuommoisia 3-6 tunnin etelänlentoja? Ei maistu mikään kylmä voileipä, missään finnairin sivuillakaan ei asiaa informoida, vaan vanhaa tietoa, siellä on, että lomalennoilla lämmin ateria, mutta miksi ei mainita ,että 1.6- muuttuu huonompaan.
        Kuka tietää!

        palvelun huonontamisista ei kannata huudella. Näinhän se menee. Kun plussauudistus tuli niin mediassa oli vain muka uudistukset, heikennyksistä ei puhuttu yhtään mitään. Kusetusta, jota asiakkaat ei unohda.


      • seepran raidat
        se maksava asiakas kirjoitti:

        palvelun huonontamisista ei kannata huudella. Näinhän se menee. Kun plussauudistus tuli niin mediassa oli vain muka uudistukset, heikennyksistä ei puhuttu yhtään mitään. Kusetusta, jota asiakkaat ei unohda.

        Semmotti mieliala on, että jotakuinkin kaikki (ei finnair) lentoyhtiöt / matkanjärjestäjät
        pitävät tai ottavat ateriat mukaan yli 3 h lennoille.
        Monipuolinen kouluruokailu maksaa töineen noin kaksi euroa. Ei tuo lentokoneessa paljoa
        enenpää tee vaikka pakkauskoko vaihtuu.
        Lentoemot on mukana joka tapauksessa, palkkakulut ei hyökkää ja kantiinimyyyntiä tulee
        lisää. Eli viinipullo tai muuta kivaa.

        Ajatus nykyaikana, 5 h ilman napostelua on naurettavaa touhua. Jos lomalento maksaa 500e
        niin ei siinä 5 ateria merkkaa mitään.

        Toisaalta omat eväät,aatelkaapa mikä tullaus,paperikääreet, kertakäyttö astiat....
        Lisäksi välimuoto,myydään erikseen. Eli täytyy varautua,että kaikki ostaa. Nälkäsiä onkin pari-
        kolme,muut pihistää, niin heitetäänkö eväät mereen.


    • Vittuuntunut mekki

      Älä hätäile. Finnair keskittyy vain ja ainoastaan ydinliiketoimintoihinsa. Viinan ja parfyymien myynti on yksi Finnairin ydinliiketoiminnoista. Se tuo rahaa taloon. Rahdin käsittely ja lentokoneiden kuormaus sen sijaan eivät olleet. Ne eivät tuoneet rahaa taloon koska rahti- ja ramp-miehet olivat liian kalliita ja mm. kuormaukselle Finnair itse saneli millä hinnalla palvelut tuli tuottaa.

      Rahdin käsittelyssä aloitettiin homma jo pari vuotta sitten jakamalla Finnair Cargo kahteen osaan, Finnair Cargoon ja Cargo Terminal Operationsiin. Hienoja nimiä - itse asiassa ihan ulkomaan kieltä. Toisessa oli iso lauma konttorirottia ja toisella puolella nk. fyysisen työn tekijät. Arvatkaa kumpiko puoli myytiin henkilöstöfirma Suomen Transval OY:lle. Älä ihmettele, rakas asiakas, jos lähetyksesi sattuu katoamaan tai rikkoontumaan. Vastuu ei ole enää Finnairin vaan Suomen Transvalin. Näin niitä käsiä pestään.

      Samaa yritettiin maapalveluissa jo viitisen vuotta sitten kun Finnair Ground Handlingista perustettiin tytäryhtiö nimeltään Northport. Tuota pakkaa yritettiin sitten myydä useampaan otteeseen mutta kaikki ulkomaiset ostajat olivat perääntyneet saman tien kun olivat kuulleet millä hinnalla koneita olisi pitänyt kuormata Helsinki-Vantaalla. Finnairille tuli täytenä yllätyksenä ettei tämä "herkku" kelvannut kansainvälisille toimijoille. Sitten perustettiinkin Jukka Hienosen ja Kristofer Takselin opiskelu- ja saunakavereiden kanssa Barona Handling joka myytiin yön pimeydessä Pohjanmaalaiselle lestadiolaiselle.
      Älä ihmettele, rakas asiakas, jos laukkusi sattuu katoamaan tai rikkoontumaan. Vastuu ei ole enää Finnairin vaan Barona Handlingin. Näin niitä käsiä pestään.

      Hienoa sen sijaan on että Finnairin sisään jäi edelleen suuri toimistollinen Facebookissa istujia joiden oikeat työt tehdään pääasiassa Prahassa ja Bangkokissa. Tuo osasto kuului ennen maapalveluihin jotka sitten myytiin. Myyntipäivää edeltävänä päivänä tuo osasto siirrettiin kuuleman mukaan asiakaspalveluihin. Kuten myös 4 tyhjänpanttia joita kutsuttiin "valvojiksi". Hokkus pokkus! Finnairilla on nyt maapalvelukokonaisuudessa 2 kerrosta lisää väkeä. Hinnat tästä neroilusta maksat sinä, rakas asiakas.

      Nyt tätä samaa paskaa ajetaan läpi tekniikassa jonne yritetään tunkea "hajoita ja hallitse" -mentaliteetilla jos jonkinlaisia kepulisopimuksia. Reppurifirmat tunkevat tekemään töitä jotka ovat ennen kuuluneet talon sisään ja hivuttautuvat pikkuhiljaa kaikkiin lokeroihin. Kukaan ei tee asialle mitään ja siinä vaiheessa kun jengi herää kylmiin tosiasioihin on liian myöhäistä koska "vuokramiehet tekevät niin ison osan näistä hommista että eihän me mitenkään pärjättäisi ilman niitä". Sama paska käy kohta täällä kuin kuormauksessakin. Hinnat tästäkin neroilusta maksat sinä, rakas asiakas. Kuten myös minä, joka olen todennäköisesti kilometritehtaalla ennen Joulua. Onneksi ei ole taloa eikä perhettä.

      Ole huoleti, rakas asiakas. Finnair keskittyyy ydinliiketoimintoihinsa. Tax free -viina tekee aina kauppansa ja jokaisesta pullosta jonka ostat Finnairin myymälästä (vinkki: se on se myymälä siinä putkien 27 ja 28 välissä) menee osa rahastoon jolla suomalaista työtä ajetaan vuokramarkkinoille ja joilla Finnair pesee käsiään ja pakoilee omaa vastuutaan. Oi katso, Suomi, sun päiväs koittaa...

      p.s. Ostakaa Finnairin viinaa ja lentäkää Finnairilla! Rahaa tarvitaan nyt, mm. imagonmukaiseen lentokonelaivaston uudelleenmaalaukseen ja lentävän henkilökunnan uusiin virkapukuihin. Sillä, että alle 5%:lla lentomatkustajista ei ole aavistustakaan miltä Finnairin koneet ja virkapuvut ovat tähänkään mennessä näyttäneet, ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa. Sillä, mitkä ovat Finnairin hallituksen jäsenten kytkyt maali- ja kangastoimittajiin taas on. Ei se mitään, kyllä me maalataan. Tai sitten ne reppurit...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

      Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      348
      7785
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

      jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      106
      5537
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

      Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      111
      4633
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

      SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      27
      4430
    5. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

      Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      149
      4325
    6. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

      Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      52
      3947
    7. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

      ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      157
      3829
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

      ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      77
      3727
    9. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

      Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      37
      3647
    10. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

      Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      85
      3471
    Aihe