Miten MACilla

Uusi MACCisti

nettiin?
Mokkula ei ainakaan käynyt.
Onko toi Wi-fi-laite hankittava ja riittääkö se vai täytyykö olla modeemi myös?
Onko laitetta jolla saisi Windowskoneen ja MACin nettiin samalla laitteella?

10

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nybörjare..

      katsoin tuota esitettä Wi-fi-laitteesta. Siinä sanottiin että 'joskus yhteys on maksullista, joskus ei' - mitähän tuokin tarkoittaa?

      • R-Mac

        Macilla mennään nettiin täysin samoilla toimenpiteillä ja varusteilla, kuin WinPC:lläkin.
        Onko sulla ennestään tietokonetta, jolla surffaat netissä ja tsekkaat s-postit?


    • vanha maccisti

      Tarvit vain mokkulan joka on yhteensopiva macissasi olevan käyttöjärjestelmän kanssa. Uusin käyttis ei välttämättä ole yhteensopiva vanhojen mokkuloiden kanssa. Ainakaan minulla ei ollut mitään ongelmia.

    • mokkulat käy, miten niin ei kävisi?
      Olen henkkoht kokeillut Huawei E169:n ja Nokia CS-15:n loistaviksi Macissa ja Huawei 1552:kin toimii. Lähes kaikki muutkin saadaan toimimaan, jos eivät toimi peräti helpostikin.

      • techito

        Nytkin olen omalla uudella kannettavalla elisan antamalla mokkulalla. Vanhoihin kannettaviin ne menee, tai vanhempiin käyttiksiin kuin toi lumilepardi, mutta tolle uudelle tätyy ladata jonkinmoinen juttu, joka tukee vanhempaa käyttistä tmv, jotta saa ton mokkulan toimimaan. Sori epämääräisyys, mutta tämän mokkulahoidon hoiti mulle tuttu, joka on näissä ammattilainen.
        Maccini on macbook ja Mac os x 10.6.1. Nettitikku on Huawei E160E. Tämä yhdistelmä pelaa vaivatta.


      • Nybörjare.......

        DNA:N E220 Huawei käynyt. iMac on ihan uusi, eilen ostettu pöytäkone, Järjestelmä AppleMac osX10 Lumi Leobardi, Ati Radeon 4670, Intel Core 2 Duo 3,06 Ghz, niiks ja mokkulan (Huawei E 220 lykkäsimme USB-paikkaan ja pistimme käet ristiin, mutt mittään ei tapahtunnu ja luettiin se joku aikaisempi juttu tältä palstalta ja yritettiin toimia ohjeijen mukkaan, mutt ei saatu mokkulaa toimimaan. (Siinä esimerkissä oli kylläkin mokkula E 230, ett kait vissiin erimoinen. Kyllä tää mun matolooda HP on läiskyttänny hyvin tolla mokkulalla mutt toi Macin ryökäles nyt sitt nirsoilee.
        muuten olen kyllä ihastuksissani Mac ista, mutt en löydä taulukkolaskentaohjelmaa enkä oo oikein ihastunut tekstinkäsittelyjuttuun - näyttää Wordiin verrattuna vähän karvalakkimallilta, mutt onhan tuossa sitt noita muita juttuja...Mutt jos saisi jollain nää 2 laitetta nettiin, niin ei tarviisi maksaa kahdesta liittymästä. Tuossa Huaweissa luki kylläkin tossa kotelossa että Windows 2000, XP tai Vista. Ei ollut Macista mainintaa. Mitä langaton yhteys tarvii toimiakseen? Langattoman modeemin ja vahvistimenko? Bluetoothkin tunnisti ton 6 metrin päästä kun latasin kuvia tähän matolootaan. (28 virusta sis Troijalaisia vähän aikaa sitten) Käyttis pantiin uusiksi, mutt kas kummaa: 4 vanhaa kuvaani ilmestyi kuin taiottuna jostain että enpä luota tähän enää kauheesti, siksi Macci. Repe, vanha kamu, vastaile huomenissa!


      • Nybörjare....... kirjoitti:

        DNA:N E220 Huawei käynyt. iMac on ihan uusi, eilen ostettu pöytäkone, Järjestelmä AppleMac osX10 Lumi Leobardi, Ati Radeon 4670, Intel Core 2 Duo 3,06 Ghz, niiks ja mokkulan (Huawei E 220 lykkäsimme USB-paikkaan ja pistimme käet ristiin, mutt mittään ei tapahtunnu ja luettiin se joku aikaisempi juttu tältä palstalta ja yritettiin toimia ohjeijen mukkaan, mutt ei saatu mokkulaa toimimaan. (Siinä esimerkissä oli kylläkin mokkula E 230, ett kait vissiin erimoinen. Kyllä tää mun matolooda HP on läiskyttänny hyvin tolla mokkulalla mutt toi Macin ryökäles nyt sitt nirsoilee.
        muuten olen kyllä ihastuksissani Mac ista, mutt en löydä taulukkolaskentaohjelmaa enkä oo oikein ihastunut tekstinkäsittelyjuttuun - näyttää Wordiin verrattuna vähän karvalakkimallilta, mutt onhan tuossa sitt noita muita juttuja...Mutt jos saisi jollain nää 2 laitetta nettiin, niin ei tarviisi maksaa kahdesta liittymästä. Tuossa Huaweissa luki kylläkin tossa kotelossa että Windows 2000, XP tai Vista. Ei ollut Macista mainintaa. Mitä langaton yhteys tarvii toimiakseen? Langattoman modeemin ja vahvistimenko? Bluetoothkin tunnisti ton 6 metrin päästä kun latasin kuvia tähän matolootaan. (28 virusta sis Troijalaisia vähän aikaa sitten) Käyttis pantiin uusiksi, mutt kas kummaa: 4 vanhaa kuvaani ilmestyi kuin taiottuna jostain että enpä luota tähän enää kauheesti, siksi Macci. Repe, vanha kamu, vastaile huomenissa!

        Hopeisesta Omenasta löytyy vinkit tuollekin Huaweille. Mulla ei ole siitä kokemusta, mutta voi olla että pelkillä verkkoasetuksilla menee. Sieltä tsekkaamaan, haku toimii.

        Viestisi loppuosasta en kauheasti ymmärtänyt...


      • Nyybörjare..
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Hopeisesta Omenasta löytyy vinkit tuollekin Huaweille. Mulla ei ole siitä kokemusta, mutta voi olla että pelkillä verkkoasetuksilla menee. Sieltä tsekkaamaan, haku toimii.

        Viestisi loppuosasta en kauheasti ymmärtänyt...

        ostaa langattoman modeemin nii tartteeko olla myös vahvistin?
        Tää matoloota on tää mun 3 v vanha HP-läppäri, Windowssilla. Ei vissiin saatu viruksia ja Troijalaisia pois vaikka formatoitiin kone ja asennettiin ohjelmat uudestaan. Vanhat kuvat, 4 kpl ilmestyi yht'äkkiä jakokansioon - ja mistä helkutista, sitä en ymmärrä. Ei oltu laitettu kun ohjelmat, eikä mitään omia tiedostokopioita laitettu, niin mun 4 vanhaa kuvaa vaan ilmestyi kuvakansioon!
        Tätä ei varmaan Mysteerimieskään pysty ratkaisemaan -
        Mutt tattis noist Maccin ohjeist, käyn tsekkaamassa sieltä Applen sivuilta. - Mitä muuten termi:
        "Speksit pitää seivata" on niinkun suomeksi? (Tää aiempi keskustelu, josta yritimme ottaa oppia, nimellä:
        "Huawei E230 ja Snow Leobart - softa kaatuu heti") (Jaa - ei tainnutkaan olla Suomi-palstan, vaan AfterDawnin juttu, kun oli kuvakin mukana) - No Any Way, siitä yritimme ottaa oppia, ei onnannu. moikka


      • Nyybörjare.. kirjoitti:

        ostaa langattoman modeemin nii tartteeko olla myös vahvistin?
        Tää matoloota on tää mun 3 v vanha HP-läppäri, Windowssilla. Ei vissiin saatu viruksia ja Troijalaisia pois vaikka formatoitiin kone ja asennettiin ohjelmat uudestaan. Vanhat kuvat, 4 kpl ilmestyi yht'äkkiä jakokansioon - ja mistä helkutista, sitä en ymmärrä. Ei oltu laitettu kun ohjelmat, eikä mitään omia tiedostokopioita laitettu, niin mun 4 vanhaa kuvaa vaan ilmestyi kuvakansioon!
        Tätä ei varmaan Mysteerimieskään pysty ratkaisemaan -
        Mutt tattis noist Maccin ohjeist, käyn tsekkaamassa sieltä Applen sivuilta. - Mitä muuten termi:
        "Speksit pitää seivata" on niinkun suomeksi? (Tää aiempi keskustelu, josta yritimme ottaa oppia, nimellä:
        "Huawei E230 ja Snow Leobart - softa kaatuu heti") (Jaa - ei tainnutkaan olla Suomi-palstan, vaan AfterDawnin juttu, kun oli kuvakin mukana) - No Any Way, siitä yritimme ottaa oppia, ei onnannu. moikka

        No ei, ja jos on huono kenttä, voi hankkia pitkän USB-johdon mokkulan paremmaksi sijoittamiseksi. Tai antennin, jos mokkulaan voi sellaisen laittaa.

        Ymmärsitkö edellisen viestini sanomaa lainkaan? Mistä sä Applen sivut tähän keksit?


      • R-iMac
        Nybörjare....... kirjoitti:

        DNA:N E220 Huawei käynyt. iMac on ihan uusi, eilen ostettu pöytäkone, Järjestelmä AppleMac osX10 Lumi Leobardi, Ati Radeon 4670, Intel Core 2 Duo 3,06 Ghz, niiks ja mokkulan (Huawei E 220 lykkäsimme USB-paikkaan ja pistimme käet ristiin, mutt mittään ei tapahtunnu ja luettiin se joku aikaisempi juttu tältä palstalta ja yritettiin toimia ohjeijen mukkaan, mutt ei saatu mokkulaa toimimaan. (Siinä esimerkissä oli kylläkin mokkula E 230, ett kait vissiin erimoinen. Kyllä tää mun matolooda HP on läiskyttänny hyvin tolla mokkulalla mutt toi Macin ryökäles nyt sitt nirsoilee.
        muuten olen kyllä ihastuksissani Mac ista, mutt en löydä taulukkolaskentaohjelmaa enkä oo oikein ihastunut tekstinkäsittelyjuttuun - näyttää Wordiin verrattuna vähän karvalakkimallilta, mutt onhan tuossa sitt noita muita juttuja...Mutt jos saisi jollain nää 2 laitetta nettiin, niin ei tarviisi maksaa kahdesta liittymästä. Tuossa Huaweissa luki kylläkin tossa kotelossa että Windows 2000, XP tai Vista. Ei ollut Macista mainintaa. Mitä langaton yhteys tarvii toimiakseen? Langattoman modeemin ja vahvistimenko? Bluetoothkin tunnisti ton 6 metrin päästä kun latasin kuvia tähän matolootaan. (28 virusta sis Troijalaisia vähän aikaa sitten) Käyttis pantiin uusiksi, mutt kas kummaa: 4 vanhaa kuvaani ilmestyi kuin taiottuna jostain että enpä luota tähän enää kauheesti, siksi Macci. Repe, vanha kamu, vastaile huomenissa!

        E220:n kun lyöt koneeseen kiinni, ilmaantuu sulle CD-kuvake työpöydälle.
        Kuvaketta klikkaamalla pääset asentamaan mokkulan mukana tulleen yhteysohjelman.
        Tuplaklikkaat asennuskuvaketta ja systeemi ohjaa loput.
        Kun softa on asennettu, käy Järjestelmäasetukset/verkkoasetukset muokkaamassa mobiilimodeemin asetuksia DNA:lle seuraavasti:

        Käyttöpaikka: Automaattinen
        Määrittely: Oletus
        Puhelinnumero: *99#
        Käyttäjätunnus ja salasama tyhjiksi
        Klikkaa ruutuun ruksi alempana kohdassa: Näytä modeemin tila valikkorivillä
        Klikkaa lisävalinnat
        Modeemin valmistajaksi Huawei
        Malliksi Mobile Connect 3G Modem
        Salli virheenkorjaus ja pakkaus
        Odota valintaääntä
        Valintatapa: Äänitaajuus
        Ääni pois päältä

        Siirry DNS välilehdelle ja anna DNA: nimipalvelinosoitteet
        Etsittävä verkko DNA.fi
        Klikkaa alhaalta OK
        Lopeta Järjestelmäasetukset ja tallenna pyydettäessä

        Käynnistä MobileConnect-oghjelma
        Anna PIN-koodi
        Mene SIM-kortin asetuksiin ja poista PIN-koodin kysely päältä

        Klikkaa näytön yläreunassa valintapalkissa olevaa modeemin kuvaketta ja valitse yhdistä.

        Itselläni ainakin näiden asentelujen jälkeen alkoi valintapalkissa aika juosta.

        MUISTA!
        Kun lopetat ja mahdollisesti haluat otta mokkulan irti koneesta, lopeta yhteys, lopeta MobileConnect ja klikkaa Finderissa näkyvät laitteeseen liittyvät levykkeet pienistä nuolistaan poistoon - tämä vastaa Windowsin "Poista laite turvallisesti" toimintoa.

        Jos teillä taas on kotona olemassa ADSL- tai kaapelimodemi, voitte ostaa siihen kytkettävän erillisen langattoman tukiasemareitittimen, joka luo kotiin langattoman verkon, jolloin tuota mokkulaa ei sitten tarvita siinä iMacissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1220
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      957
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      83
      885
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      777
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe