"taikajuomat" ja rohdot

Green eyed witch

Tahtoisin opetella keittämään rohdoksia ja taikajuomia eri vaivoihin, esim. fyysisiin ja henkisiin ongelmiin. Luutakomero-sivuilta löytyi jotain reseptejä mutta ne ei olleet sisäisesti otettavia. Tahtoisin nimenomaan yrtti- ja taikajuomia, joita voisin itse keitellä esim. flunssaan tai hermostuneisuuteen. Sen tiedän että mitään lemmenjuomia ei ole olemassakaan.

Voisiko joku auttaa minut alkuun vihreässä noituudessani antamalla linkkejä, reseptejä ja vinkkejä? Olen itse yrittänyt etsiä netistä, mutta ainakaan suomeksi en löydä.

Eli onko teillä jotain hyviä reseptejä, ja miten voisi opetella luomaan hyviä sekoituksia itse? Mitkä yrit sopivat sisäisesti otettavaksi ja mitkä eivät?

5

1026

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylmänmarja

      Kaikki, mitä aiot sisäisesti nauttia, on tarkastettava ensisijaisesti yrttiparantamista käsittelevistä kirjoista. Mene kirjastoon ja aloita vaikkapa lukemalla Virpi Raipala-Cormierin Luontoäidin kotiapteekki.

      Kaikenlaisten keitosten kanssa täytyy myös olla hyvin varovainen. Väärät annokset tai liian pitkät nautinta-ajat voivat poksauttaa munuaiset. Yrteissä on myös paljon sellaisia, joita ei voi käyttää sisäisesti lainkaan, vaikka niitä perinteisesti olisikin käytetty. (Vaikkapa suopursu.)

      • Green eyed witch

        Kiitos vastauksesta. Voisin kyllä käydä lainaamassa :)

        Jos jollain on reseptejä tai linkkejä sellaisiin "mietoihin" resepteihin jossa käytettäisiin vasta-alkajalle sopivia "turvallisia" yrttejä kuten vaikka basilikaa, niin olisi kiva saada ohjeita. Tekisi vaan mieli keitellä jotain oppimisen aloituksen kunniaksi. Vaikka jotain rentouttavaa yrttijuomaa...


      • yrteistä
        Green eyed witch kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Voisin kyllä käydä lainaamassa :)

        Jos jollain on reseptejä tai linkkejä sellaisiin "mietoihin" resepteihin jossa käytettäisiin vasta-alkajalle sopivia "turvallisia" yrttejä kuten vaikka basilikaa, niin olisi kiva saada ohjeita. Tekisi vaan mieli keitellä jotain oppimisen aloituksen kunniaksi. Vaikka jotain rentouttavaa yrttijuomaa...

        Sinun kannattaa lukea Sinikka Piipon kirjat Kasvien salaiset voimat, sekä Mielen ja Rakkauden kasvit.
        Tästä linkistä saat myös paljon tietoa: http://www.yrttitarha.com/
        Varoittaisin samasta kuin edellinenkin vastaaja. Käytäthän vain mausteyrttejä, sekä luonnosta keräämiäsi vaarattomia kasveja. Esim. horsma, poimulehti, apilankukka käyvät hyvin. Älä käytä varsinaisiksi lääkekasveiksi määriteltyjä kasveja näissä keitoksissasi.


    • anon1337

      Jos enemmän kiinnostaa yrtti- ja luonnonlääkintä Frantsilan yrttitila muunmuassa järjestää koulutuksia. Mutta ne taas perustuu enemmän siihen luonnonaineisiin kuin maagisella tasolla.

      Ja edelleen netissä olevia asioita kannattaa varoa. Vaikka mitä reseptejä löytyy kun vain kaivaa ja niitten sisällys voi olla ristiriidassa esim suomen lainsäädännön kanssa. Hyvä on suunnata kirjastoon sinne luonnonlääkintä ja puutarhaosioihin.
      Aloittaa perus yrttiteen tekemisestä tai ruoka-aineina kokeiluna. Nyt on hyvä aika kerätä nokkosta, maitohorsmaa (nuorta vartta) ja vaikka koivunlehtiä.
      Käytännöllisyydestä aloittaa ja siinä kun tutustuu ja syventyy niin voi alkaa tutkia niitä maagisiakin ominaisuuksia.

    • Mizty

      Yksi mitä käytän eniten on sitruunamelissa. Sitä saa tuoreena hyvinvarustetuista elintarvikeliikkeistä, ja kuivattuna luontaistuotekaupoista. Itse käytän sitä lähinnä teenä rentoutumiseen ja unen saamiseen. Muitakin vaikutuksia on, mutta itse en niitä nyt ulkomuistista muista. Tuo yrttitarha-sivusto on kyllä semmoinen mihin kannattaa tutustua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1305
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1066
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      70
      853
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      787
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      715
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      668
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      644
    Aihe