beauceron

helpsssssssssss

Elikkä siis olen kiinnostunut beauceronista olosuhteet ovat ok ja harrastaa haluaisn ehdottomasti jälkeä,vesipelastusta,,koira hiihtoa ym.,,mutta on kokemusta paimenkoirasta on noin 1 vuoden ajalta(paimenkoira mix)J tietysti olen hakenut tietoa ym. 5 vuoden ajalta ,,,joten ei taid olla hatusa vetästy rotu :P.. kysymys kuuluu riitääkö yksi vuosi kokemusta (tietoa) jo uuden (paimen)koiran hankkimiseen??
elikkä luovuttasiko pennun teetättäjä minulle beauceronin pennun ...Mitä mieltä olette???

9

818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiitoosss

      naputtelen koneen edessä ,,,enkä varmasti jätä kiittämättä jos nyt joku vastaa viestiin

      • ffffffffffffffffsatt

        pelkkä kyllä-tai ei vastaus riittää


      • ´se oikea fani PP
        ffffffffffffffffsatt kirjoitti:

        pelkkä kyllä-tai ei vastaus riittää

        riittääkö???????
        lenkit:
        klo: 7:30 - 7:50
        klo: 15:30 - 16.00
        klo 18.00 - 18.15
        klo 20.00-20.15


        joka toinen viikko 1-2 tuntia agilityä koirapuistossa (ei kilpa kentillä).

        pulkan ja potkurin veto talvisin joka viikko 30 min (pitempiä lomilla)

        suojelu tai vesipelastus normiin tapaan







        olenko tarpeeksi valmis ottamaan beauceronin???näiden perusteella???


      • kk
        ´se oikea fani PP kirjoitti:

        riittääkö???????
        lenkit:
        klo: 7:30 - 7:50
        klo: 15:30 - 16.00
        klo 18.00 - 18.15
        klo 20.00-20.15


        joka toinen viikko 1-2 tuntia agilityä koirapuistossa (ei kilpa kentillä).

        pulkan ja potkurin veto talvisin joka viikko 30 min (pitempiä lomilla)

        suojelu tai vesipelastus normiin tapaan







        olenko tarpeeksi valmis ottamaan beauceronin???näiden perusteella???

        itselläni on beauceron, enkä sulle luovuttaisi niin arvokasta koiraa. koiran kanssa tarvitaan paljon kokemusta koirista ja itse täytyy jo tietää mitä koira vaatii.


    • hemmis

      Minulla on myös beauceron. Eteen on tullut paljon haasteita joita on joutunut ratkomaan. Koulutukseen kannattaa panostaa ihan kunnolla, muuten voi tästä rakastettavasta suuri sydämisestä koirasta saada hirviö koiran itselleen!!
      Lenkkejä ja muuta touhua beussi tarttee paljon. Aika paljon omaa dominanssia ja jos on itse "liian pehmeä" voi koira ottaa äkkiä vallan. Tarkoitan tällä sitä, että on oltava selkeät säännöt ja johtajuus kunnossa. Beussi on viisas koira, eikä sitä pidä kouluttaa väkivalloin, vaan viisaudella ja rakkaudella  

      • Anonyymi

        "itselläni on beauceron, enkä sulle luovuttaisi niin arvokasta koiraa. koiran kanssa tarvitaan paljon kokemusta koirista ja itse täytyy jo tietää mitä koira vaatii. "
        Hän olisi valmis ottamaan beussin ainakin ,kun kerta aikoo harrastaa nenänkäyttöä vesipelastusta jne.
        Onhan se koira harrastus aloitettava jostain aloitettava niin miksei beussista ,,hän tarjoaa kyllä tarpeeksi virikkeitä.Olkoon se sitten 1 vuosi tai,2 vuosi kokemusta kyllähän sen tietää onko valmis ottamaan beussin.
        Kaikki harrastukset ovat kunnossa =). Kyllä 1 harrastus riittäää jos sitä lenkittää säännöllisesti ja usein.
        Itselläni ei ollut yhtään kokemusta koirista vaan silti "pärjäsin" vaikka koira oli kova dominoimaan.
        Harrastan beussini kanssa rescue toimintaa, eli koirani etsii niitä loukkáantuneita ja eksyneitä mettästä.
        Ja talvisin valjastan koirani potkurin eteen ja menoksi!Kesäisin jos koira pitää vedestä on se hyvä päästä purkamaan energiaa uimiseen ja kahlaamiseen!!!!!!!


      • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
        kirjoitti:

        "itselläni on beauceron, enkä sulle luovuttaisi niin arvokasta koiraa. koiran kanssa tarvitaan paljon kokemusta koirista ja itse täytyy jo tietää mitä koira vaatii. "
        Hän olisi valmis ottamaan beussin ainakin ,kun kerta aikoo harrastaa nenänkäyttöä vesipelastusta jne.
        Onhan se koira harrastus aloitettava jostain aloitettava niin miksei beussista ,,hän tarjoaa kyllä tarpeeksi virikkeitä.Olkoon se sitten 1 vuosi tai,2 vuosi kokemusta kyllähän sen tietää onko valmis ottamaan beussin.
        Kaikki harrastukset ovat kunnossa =). Kyllä 1 harrastus riittäää jos sitä lenkittää säännöllisesti ja usein.
        Itselläni ei ollut yhtään kokemusta koirista vaan silti "pärjäsin" vaikka koira oli kova dominoimaan.
        Harrastan beussini kanssa rescue toimintaa, eli koirani etsii niitä loukkáantuneita ja eksyneitä mettästä.
        Ja talvisin valjastan koirani potkurin eteen ja menoksi!Kesäisin jos koira pitää vedestä on se hyvä päästä purkamaan energiaa uimiseen ja kahlaamiseen!!!!!!!

        juuri pelkään tuota etten kykene kouluttamaan koiraa vaan siitä tulisi dominoiva ja agrssiivinen:(.Kelpaisiko tämä koulutus-järjestelmä kouluttamaan beussin?: Kunpentu tulee kotiin opetan koiralle että muut eläimet ja ihmiset ovat hyvä asia ja sitten aloittelisin juuri noista kehumisista ja "EI!" sanoista ,kun pentu tajuaa jotain mikä on väärin ja mikä taad ei.olen jo aloitellut hihnassa kouluttamisen ja istumisen (huom aloitellut).pikku hiljaa siirryn sanaan paikka :P ja sitten maahan jaa tassu :D.minua pelottaa/jännittää se että se alkaisi arastella uusia paikkoja,ihmisiä,eläimiä tai liikennettä.niin jos se alkaisi arastella miten koulutan sitten nuo arastelimiset poiis?tai jos se olisi dominoiva sekä minua tai muita ihmsiä kohtaan?


      • zammmma
        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx kirjoitti:

        juuri pelkään tuota etten kykene kouluttamaan koiraa vaan siitä tulisi dominoiva ja agrssiivinen:(.Kelpaisiko tämä koulutus-järjestelmä kouluttamaan beussin?: Kunpentu tulee kotiin opetan koiralle että muut eläimet ja ihmiset ovat hyvä asia ja sitten aloittelisin juuri noista kehumisista ja "EI!" sanoista ,kun pentu tajuaa jotain mikä on väärin ja mikä taad ei.olen jo aloitellut hihnassa kouluttamisen ja istumisen (huom aloitellut).pikku hiljaa siirryn sanaan paikka :P ja sitten maahan jaa tassu :D.minua pelottaa/jännittää se että se alkaisi arastella uusia paikkoja,ihmisiä,eläimiä tai liikennettä.niin jos se alkaisi arastella miten koulutan sitten nuo arastelimiset poiis?tai jos se olisi dominoiva sekä minua tai muita ihmsiä kohtaan?

        Beussi on yleensä hyvinkin rohkea ja pelkäämätön rotu. Kun jo varhaisessa vaiheessa aloittaa pennun totuttamisen tilanteisiin ja eri asioihin, tulee siitä rohkea. Mutta jos totuttamista ei tee, saattaa siitä tulla yllättävissä tilanteissa arvaamaton ja ehkä jopa hyökkäävä. Beussi on viisas koira. Jos johtajuus asiat ovat kunnossa, siitä saa mitä mainioimman ystävän. Mutta jos johtajuutta ei ylläpidä, nousee beussi ihan varmasti pikkuhiljaa johtajaksi ja sitten ovat ongelmat varmasti taattu.
        Beussi on myös aktiivinen koira ja tarvitsee paljon liikuntaa ja aivotyöskentelyä pysyäkseen "selväjärkisenä". Jos se ei saa toteuttaa itseään, keksii se varmasti oman tapansa purkaa energia johonkin. Nämä tavat eivät välttämättä ole niin mukavia, monet beussi ihmiset sen varmaan tietävät ;)
        Beussi on hienon näköinen koira ulkonäöltään, mutta jos sen kouluttamiseen ei perehdy, saattaa siitä saada vaarallisen aikapommin. Siispä, välttämättä aikaisempaa koirakokemusta ei tarvitse (ei sitä minullakaan ollut ennen kuin hankin ensimmäisen beussini), kunhan perehtyy asioihin ja harrastaa.


      • vbbbbbbbb
        zammmma kirjoitti:

        Beussi on yleensä hyvinkin rohkea ja pelkäämätön rotu. Kun jo varhaisessa vaiheessa aloittaa pennun totuttamisen tilanteisiin ja eri asioihin, tulee siitä rohkea. Mutta jos totuttamista ei tee, saattaa siitä tulla yllättävissä tilanteissa arvaamaton ja ehkä jopa hyökkäävä. Beussi on viisas koira. Jos johtajuus asiat ovat kunnossa, siitä saa mitä mainioimman ystävän. Mutta jos johtajuutta ei ylläpidä, nousee beussi ihan varmasti pikkuhiljaa johtajaksi ja sitten ovat ongelmat varmasti taattu.
        Beussi on myös aktiivinen koira ja tarvitsee paljon liikuntaa ja aivotyöskentelyä pysyäkseen "selväjärkisenä". Jos se ei saa toteuttaa itseään, keksii se varmasti oman tapansa purkaa energia johonkin. Nämä tavat eivät välttämättä ole niin mukavia, monet beussi ihmiset sen varmaan tietävät ;)
        Beussi on hienon näköinen koira ulkonäöltään, mutta jos sen kouluttamiseen ei perehdy, saattaa siitä saada vaarallisen aikapommin. Siispä, välttämättä aikaisempaa koirakokemusta ei tarvitse (ei sitä minullakaan ollut ennen kuin hankin ensimmäisen beussini), kunhan perehtyy asioihin ja harrastaa.

        kiitos vastauksestasi!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe