Tiibetiläinen kuolleiden kirja

Nefilim

Bardo on käsitykseni mukaan tila, johon sielu saattaa harhautua, jos ei ole ollut valveilla elämänsä aikana, tai jos on muodostanut sielulleen runsaasti negatiivista karmaa. Bardot ovat helvettejä tai harhoja, jotka oma mieli luo kuolinhetkellä, ja ne johtuvat tietämättömyyden aiheuttamasta pelosta. En usko, että suurin osa sieluista joutuu kokemaan bardoja lainkaan, pikemminkin hän kohtaa selkeyden kuolemansa hetkellä astraaliruumiissaan, jota seuraa pimeyden ja kaikkeuden kohtaaminen, tätä seuraa kohtaaminen valo-olennon kanssa.

Bardot ovat siis niitä varten, jotka elivät elämänsä suuremmissa illuusioissa ja harhoissa (kaikki elävät enemmän tai vähemmän harhaa maanpäällä) Ja kuolleiden kirjan tunteminen antaa mahdolllisuuden vapautua näistä mielen luomista illuusiohelveteistä kohti todellista astraalielämän olemista, paikkaa, johon sielu kuuluu

Demonit, jotka bardossa ilmenevät, kuvataan kuolleiden kirjassa Itämaisittain, mutta jos erilaisen kulttuuritaustan omaava henkilö kohtaa bardotilan, hän todennäköisesti näkee länsimaisia demoneja, koska kyse on kuitenkin oman mielen luomista illuusioista. Muhamettiläinen kohtaa bardotilassa islamilaisia demoneja jne... Eli kukin taplaa tyylillään, myös paratiiseissa ja helveteissä

49

3927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aivojen suurin lihas
    • bardo

      Olen kuullut tiibetiläisiä opetuksia bardoista. Bardo on 'välitila'.

      Bardossa, eli kahden elämän välisessä välitilassa - johon kaikki joutuvat - ihminen on kuin unessa, jossa hän ottaa kaiken näkemänsä / kokemansa kaaoksen tosissaan.

      a) Mutta jos on harjoittanut mieltään, niin että on kokenut rigpan, eli mielen todellisen luonnon (rakkaus ym.) tulisi kuolemassa pyrkiä sulautumaan tähän avautuvaan 'valoon', kun tavallinen sumea mieli kuolemassa väistyy. Jos ei tunnista sitä, 'unet' jatkuvat.

      b) Myös, jos on harjoittanut mieltään meditaation ym. harjoitusten kautta niin, että on tietoinen unissaan, on mahdollista myös kuolemassa olla tietoinen, että näyt ovat vain 'unta'. Tällöin ei mene unikokemuksiin tunteiden ja ajatusten tasolla mukaan, vaan tarkkaillee niitä, kuin ajatuksiaan ja tunteitaan meditaatiossa.

      • TheHorse

        Käsittääkseni kaikki illusooriset maailmat eli 'olemus-' ja 'kokemustilat' ovat teknisesti ottaen bardoja.
        Bardon muodon ja kokemukset määräytyvät yksilön karman mukaisesti (kertyneet tavat ja kokemukset).

        Sogyal Rinpoche käsittelee Bardo Thötröl (ns. 'Kuolleidenkirja', oikeammin Suuri Kuulemisen Tuoma Vapautus, tai sinne päin :) asioita kirjassaan "Tiibettiläinen kirja elämästä ja kuolemasta". Mies itse on buddhalaisen saattokodin perustaja ja käsittelee kirjan opetuksia hyvin käytännönläheisestä näkökulmasta esimerkkeineen.
        Suosittelen tutustumista.

        Nimim. bardolle selvityksenä että bardoja on useita. Kuvailemasi bardo on peruskirkkauden tunnistamatta jättämisen jälkeen seuraava valojen ja äänien tila jossa karmiset tottumukset ottavat havaittavan muodon. Sitä seuraa tulemisen bardo jossa yksilön karman siemen kylvetään uuteen elämään.
        Ihan paikkaansa pitävät kyllä kohdat a. ja b., ymmärtääkseni. (Pienen varmistuksen yhteydessä huomasin myös juttua tuosta unijogasta, mielenkiintoista :)

        http://en.wikipedia.org/wiki/Bardo#Six_Bardos

        Timanttisin terveisin


    • gybo-g-gero

      Yksi vaikuttavimmista "bardoista" lienee menossa juuri tässä aineessa ja ajassa?

      • Anonyymi

        Kaikki aineet eivät liene aivan samanlaisia D. Taustasoitin oli savipilli.


    • Brigitte Bardo

      Koko Bardo thodol, tiibetiläinen kuolleiden kirja on väärinymmärretty, koska kuoleman bardossa esiintyvät valot jne. näkyvät raivokkaina jumaluuksina vain niille, jotka ovat saanut sadan rauhanomaisen & raivokkaan jumaluuden initiaation (zhitro), ja ehkä harjoittaneetkin. Me muut näemme ehkä epämääräisiä valoja, jos sitäkään.

      Myös valveillaolo on bardoa, valveillaolon bardoa... Välitiloja lasketaan olevan kuusi kappaletta.

      • Yeshes

        Dzongsar Khyentse Rinpochen mukaan Bardon voi kääntä sanaksi "Trippi" tai "Trippailua", ja sitähän se pääasiassa on. Emme pysty olemaan paikallamme [keskittymään] vaan olemme aivan ympäri paikkoja. Bardo Thodolinkin syvällisempään ymmärtämiseen tarvitaan (lung, kirjallinen transmissio perimyslinjalta, näkymätön siunaus). Lungin voi myös mieltää eräänlaiseksi Obaman valkoisessa talossa tapahtuneeseen valan vannomiseen.

        Täällä on hyviä opetuksia http://www.chronicleproject.com/CTRlibrary/six_states.html

        Cheerio!


    • Niin se vain on

      Niin se vain on että bardo läpikäydään elämän aikana, pitemmässä tai lyhyemmässä hetkessä, ihminen on silloin herkkä vastaan ottamaan, siis häneen on helppo henkien tunkeutua, aika hurjaa, länsimainen vastine tälle bardolle lienee murrosikä.

      • Anonyymi

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

        scsmath.com | scsmath.org


        Jälleensyntyminen ja henkinen polku Bhagavad-gitassa

        S. Prabhu. Pomintoja luennosta:


        S. Prabhu: Lähestymme kuoleman hetkeä, joten tänään puhumme vedalaisesta suhtautumisesta kuoleman hetkeen ja muihin iloihin. Ymmärtääkseni aihe - jos en käytä omaa mainostani - on: "Henkinen polku läpi monien inkarnaatioiden. Sielun kuolemanjälkeinen matka" ja niin edelleen. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

        scsmath.com | scsmath.org


        Jälleensyntyminen ja henkinen polku Bhagavad-gitassa

        S. Prabhu. Pomintoja luennosta:


        S. Prabhu: Lähestymme kuoleman hetkeä, joten tänään puhumme vedalaisesta suhtautumisesta kuoleman hetkeen ja muihin iloihin. Ymmärtääkseni aihe - jos en käytä omaa mainostani - on: "Henkinen polku läpi monien inkarnaatioiden. Sielun kuolemanjälkeinen matka" ja niin edelleen. ...

        ...
        ...
        Tärkein paatos, jonka voi kuulla uusien uskontojen, uusien [henkisten] virtausten, uusien henkisten järjestelmien yhteydessä, on se, että ne esittävät kaiken tällä tavalla: on olemassa joitakin perinteisiä Jumalan tuntemisen kaavoja, jonkinlaista henkisyyttä, esimerkiksi kristinuskoa tai Patanjalin "Jooga-sutroja". Ja siellä kaikki on pitkää ja monimutkaista. Miksi? Koska he eivät tiedä, että on välttämätöntä tehdä se kaikki [oikein]: lausua mantrat oikein ja tehdä näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        Tärkein paatos, jonka voi kuulla uusien uskontojen, uusien [henkisten] virtausten, uusien henkisten järjestelmien yhteydessä, on se, että ne esittävät kaiken tällä tavalla: on olemassa joitakin perinteisiä Jumalan tuntemisen kaavoja, jonkinlaista henkisyyttä, esimerkiksi kristinuskoa tai Patanjalin "Jooga-sutroja". Ja siellä kaikki on pitkää ja monimutkaista. Miksi? Koska he eivät tiedä, että on välttämätöntä tehdä se kaikki [oikein]: lausua mantrat oikein ja tehdä näin.

        Koska sitä ei ollut paljastettu heille, se oli monimutkaista ja vaikeaa heille, vain harvat saavuttivat sen [henkisen täydellisyyden].....

        ...Tämä on melkein jokaisen uuden järjestelmän paatos, joka tulee ja paljastaa jotain, mikä ennen oli jotenkin hidasta, tuskallista, vaikeaa, vaikeaa, vaikeata, mihin vain harvat pystyivät, ja nyt, aivan kuin sienet sateen jälkeen, kuin karpalot suolla, henkinen oivallus yleensä puhkeaa esiin. Miksi? Koska, sanokaamme, kristinuskossa luetaan rukouksia, ja me luemme mantroja. Ai, me aiomme lausua mantroja? Siitä tulee erilaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska sitä ei ollut paljastettu heille, se oli monimutkaista ja vaikeaa heille, vain harvat saavuttivat sen [henkisen täydellisyyden].....

        ...Tämä on melkein jokaisen uuden järjestelmän paatos, joka tulee ja paljastaa jotain, mikä ennen oli jotenkin hidasta, tuskallista, vaikeaa, vaikeaa, vaikeata, mihin vain harvat pystyivät, ja nyt, aivan kuin sienet sateen jälkeen, kuin karpalot suolla, henkinen oivallus yleensä puhkeaa esiin. Miksi? Koska, sanokaamme, kristinuskossa luetaan rukouksia, ja me luemme mantroja. Ai, me aiomme lausua mantroja? Siitä tulee erilaista.

        Joitakin ajatuksia siitä, että asioiden pitäisi olla vähän hauskempia, erilaisia ja niin edelleen. Mitä voitte sanoa näistä aiheista? Voimme sanoa - toistan tätä usein, mutta sitä ei toisteta tarpeeksi - että todellisuudessa tilanne on erilainen: yleisesti ottaen kaikki arvovaltaiset muinaiset käytännöt, alkaen buddhalaisuudesta, päättyen joogaan ja jatkuen kristinuskoon, kaikissa näissä käytännöissä, kun puhumme niistä, voimme nähdä tietyn pyramidin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joitakin ajatuksia siitä, että asioiden pitäisi olla vähän hauskempia, erilaisia ja niin edelleen. Mitä voitte sanoa näistä aiheista? Voimme sanoa - toistan tätä usein, mutta sitä ei toisteta tarpeeksi - että todellisuudessa tilanne on erilainen: yleisesti ottaen kaikki arvovaltaiset muinaiset käytännöt, alkaen buddhalaisuudesta, päättyen joogaan ja jatkuen kristinuskoon, kaikissa näissä käytännöissä, kun puhumme niistä, voimme nähdä tietyn pyramidin.

        Tämän pyramidin huipulla seisovat pyhimykset, jotkut yksilöt, jotka ovat jo syntyneet, ja heillä on yleensä jo ollut joitakin mystisiä kokemuksia, mystisiä ilmestyksiä, he ovat olleet kiinnostuneita joistakin syvällisistä asioista lapsuudesta lähtien.



        Ja he ovat yleensä yhden tai toisen järjestelmän ruumiillistumia. Jos tutkimme heidän elämäkertaansa, huomaamme, että me emme elä näin, että nämä ihmiset elävät jonkin toisen, täysin erilaisen arvojärjestelmän mukaan. Jos vaikkapa tutkitte [Franciscus Assisilaisen] elämäkertaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän pyramidin huipulla seisovat pyhimykset, jotkut yksilöt, jotka ovat jo syntyneet, ja heillä on yleensä jo ollut joitakin mystisiä kokemuksia, mystisiä ilmestyksiä, he ovat olleet kiinnostuneita joistakin syvällisistä asioista lapsuudesta lähtien.



        Ja he ovat yleensä yhden tai toisen järjestelmän ruumiillistumia. Jos tutkimme heidän elämäkertaansa, huomaamme, että me emme elä näin, että nämä ihmiset elävät jonkin toisen, täysin erilaisen arvojärjestelmän mukaan. Jos vaikkapa tutkitte [Franciscus Assisilaisen] elämäkertaa...

        Tai jos luemme Serafim Sarovilaisen ja Sergei Radonežilaisen elämäkertoja, huomaamme, että nämä ihmiset syntyivät välittömästi toisille taajuuksille, että he näkivät maailman täysin eri tavalla. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai jos luemme Serafim Sarovilaisen ja Sergei Radonežilaisen elämäkertoja, huomaamme, että nämä ihmiset syntyivät välittömästi toisille taajuuksille, että he näkivät maailman täysin eri tavalla. ...

        Jos Sridhar Maharaj sanoo: "Lapsuudessani tunsin, että tämä maailma, koko aineellinen todellisuus on kuin kermaa, ja tämän kerman alla, tämän kerman alla, on valtava korkeamman tietoisuuden valtameri".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Sridhar Maharaj sanoo: "Lapsuudessani tunsin, että tämä maailma, koko aineellinen todellisuus on kuin kermaa, ja tämän kerman alla, tämän kerman alla, on valtava korkeamman tietoisuuden valtameri".

        Haluan vain sanoa - tämä on hieman lyyrinen sivallus, mutta se ei toimi vain henkisyyden alalla, vaan myös, sanotaanko, taistelulajien alalla. On olemassa legendaarinen Shaolinin luostari. Erityisesti se on teeluostari, mutta on täysin mahdollista mainita taistelulajit tässä yhteydessä. Siellä on apotti Fuyoin stela. Kun mongolit kukistivat Shaolinin, se itse asiassa rappeutui. Ja sinne tuli henkilö, joka niin sanotusti rakensi uudelleen ja elvytti Shaolinin taistelulajien joogiset käytännöt, keksi paljon jakoja, sanotaanko, järjestelmätyyppejä: terveyden ylläpitämisen järjestelmiä, järjestelmiä ihmistyypeittäin ja niin edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan vain sanoa - tämä on hieman lyyrinen sivallus, mutta se ei toimi vain henkisyyden alalla, vaan myös, sanotaanko, taistelulajien alalla. On olemassa legendaarinen Shaolinin luostari. Erityisesti se on teeluostari, mutta on täysin mahdollista mainita taistelulajit tässä yhteydessä. Siellä on apotti Fuyoin stela. Kun mongolit kukistivat Shaolinin, se itse asiassa rappeutui. Ja sinne tuli henkilö, joka niin sanotusti rakensi uudelleen ja elvytti Shaolinin taistelulajien joogiset käytännöt, keksi paljon jakoja, sanotaanko, järjestelmätyyppejä: terveyden ylläpitämisen järjestelmiä, järjestelmiä ihmistyypeittäin ja niin edelleen.

        Mutta Fuyoi - mikä on hänen elämäkertansa? Hän oli erittäin lahjakas poika nimeltä Jan, joka pystyi jo kolmentoista vuoden iässä painamaan mieleen [sen, mitä hän luki ensimmäisen kerran]. Jos hän näki jonkun kirjan, hän muisti käytännössä ensimmäisestä kerrasta lähtien kaiken, mitä hän luki siitä kirjasta kiinaksi. Itse asiassa kaikki ennustivat, että hänestä tulisi virkamies, koska Kiina, konfutselaisuus. Voitte nähdä, että tällaiset tiedot ovat erinomaisia virkamiehiä.


        Sen sijaan hän sanoo: "Shaolin on rappeutunut, munkit ovat hajaantuneet, haluan ryhtyä luostariksi, vaeltaa kylissä, kerätä näitä käytäntöjä ja elvyttää tämän luostarin". Hänen vanhempansa ovat luonnollisesti ymmällään, mutta näin hän kuitenkin eli elämänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Fuyoi - mikä on hänen elämäkertansa? Hän oli erittäin lahjakas poika nimeltä Jan, joka pystyi jo kolmentoista vuoden iässä painamaan mieleen [sen, mitä hän luki ensimmäisen kerran]. Jos hän näki jonkun kirjan, hän muisti käytännössä ensimmäisestä kerrasta lähtien kaiken, mitä hän luki siitä kirjasta kiinaksi. Itse asiassa kaikki ennustivat, että hänestä tulisi virkamies, koska Kiina, konfutselaisuus. Voitte nähdä, että tällaiset tiedot ovat erinomaisia virkamiehiä.


        Sen sijaan hän sanoo: "Shaolin on rappeutunut, munkit ovat hajaantuneet, haluan ryhtyä luostariksi, vaeltaa kylissä, kerätä näitä käytäntöjä ja elvyttää tämän luostarin". Hänen vanhempansa ovat luonnollisesti ymmällään, mutta näin hän kuitenkin eli elämänsä.

        Huomaamme, että kaikenlaisilla aloilla on neroja, jotka - vaikka törmäämmekin, tahraamme - elävät ehdottomasti muiden arvomaailmojen mukaan, jotka näkevät maailman eri näkökulmasta. He edustavat järjestelmiä kamppailulajeista hengellisiin maailmankatsomuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaamme, että kaikenlaisilla aloilla on neroja, jotka - vaikka törmäämmekin, tahraamme - elävät ehdottomasti muiden arvomaailmojen mukaan, jotka näkevät maailman eri näkökulmasta. He edustavat järjestelmiä kamppailulajeista hengellisiin maailmankatsomuksiin.

        Sitten seuraava taso (jos voimme sanoa [että ensimmäinen taso on] pyhimykset), seuraava taso ovat ne, joita voidaan nykyaikaista slangia käyttäen kutsua vaikkapa tietyn perinteen mestareiksi. Mestarit ovat pyhimysten opetuslapsia, joilla ei ehkä ole samanlaista mystistä oivallusta, joilta voi puuttua syvyyttä joillakin tasoilla, mutta ainakin he ovat ihmisiä, jotka ovat päässeet kosketuksiin pyhimysten kanssa. Sanotaan vaikka Jeesus ja apostolit. Emme voi sanoa, että apostolit ovat samaa kuin Kristus, mutta emme tietenkään ole Kristuksen apostolien veroisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten seuraava taso (jos voimme sanoa [että ensimmäinen taso on] pyhimykset), seuraava taso ovat ne, joita voidaan nykyaikaista slangia käyttäen kutsua vaikkapa tietyn perinteen mestareiksi. Mestarit ovat pyhimysten opetuslapsia, joilla ei ehkä ole samanlaista mystistä oivallusta, joilta voi puuttua syvyyttä joillakin tasoilla, mutta ainakin he ovat ihmisiä, jotka ovat päässeet kosketuksiin pyhimysten kanssa. Sanotaan vaikka Jeesus ja apostolit. Emme voi sanoa, että apostolit ovat samaa kuin Kristus, mutta emme tietenkään ole Kristuksen apostolien veroisia.

        He ovat joutuneet kosketuksiin opetusten ja [ylevän] persoonallisuuden kanssa, ja tämä persoonallisuus on saanut heidät liikuttumaan niin syvästi, että mestarit pystyvät itse asiassa arvostamaan toisen ihmisen henkisyyttä. Kuten hengellinen mestarini Govinda Maharaj tapasi sanoa: "Riitti, että kuulin yhden sanan henkiseltä opettajaltani, jotta omistin elämäni hänelle loppuun asti." Hän lähti kotoa kahdeksantoista-vuotiaana ja niin edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He ovat joutuneet kosketuksiin opetusten ja [ylevän] persoonallisuuden kanssa, ja tämä persoonallisuus on saanut heidät liikuttumaan niin syvästi, että mestarit pystyvät itse asiassa arvostamaan toisen ihmisen henkisyyttä. Kuten hengellinen mestarini Govinda Maharaj tapasi sanoa: "Riitti, että kuulin yhden sanan henkiseltä opettajaltani, jotta omistin elämäni hänelle loppuun asti." Hän lähti kotoa kahdeksantoista-vuotiaana ja niin edelleen.

        Tai palatakseni takaisin kristinuskoon: Pietari, kuten tiedämme, pettää Kristuksen kolme kertaa. Hän sanoo: "Mestari, minä en petä sinua". Kristus sanoo: "Kolme kertaa yhdessä yössä." Ja niin se menee. Silti Pietari elää tämän kanssa koko elämänsä ajan, ja elämänsä loppupuolella hän hyväksyy marttyyrikuoleman. Kyllä, hän päättää elämänsä lähes samalla hengellisellä tasolla kuin Kristus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai palatakseni takaisin kristinuskoon: Pietari, kuten tiedämme, pettää Kristuksen kolme kertaa. Hän sanoo: "Mestari, minä en petä sinua". Kristus sanoo: "Kolme kertaa yhdessä yössä." Ja niin se menee. Silti Pietari elää tämän kanssa koko elämänsä ajan, ja elämänsä loppupuolella hän hyväksyy marttyyrikuoleman. Kyllä, hän päättää elämänsä lähes samalla hengellisellä tasolla kuin Kristus.

        Näemme siis, että on pyhimyksiä, jotka perustavat perinteitä tai antavat hyvin kirkkaita impulsseja kristinuskon, vedalaisten käsitteiden ja joogaharjoitusten kehittämiselle, jotka ovat kehittyneitä mystikkoja. Heillä on opetuslapsia, joihin heidän esimerkkinsä tekee suuren vaikutuksen ja jotka eivät ehkä ole samalla tasolla, mutta ovat myös henkisiä opettajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näemme siis, että on pyhimyksiä, jotka perustavat perinteitä tai antavat hyvin kirkkaita impulsseja kristinuskon, vedalaisten käsitteiden ja joogaharjoitusten kehittämiselle, jotka ovat kehittyneitä mystikkoja. Heillä on opetuslapsia, joihin heidän esimerkkinsä tekee suuren vaikutuksen ja jotka eivät ehkä ole samalla tasolla, mutta ovat myös henkisiä opettajia.

        Lopuksi on taso, jota voimme kutsua: tavallisiksi harjoittajiksi, ihmisillä, joilla on jonkinlainen usko, jonkinlainen inspiraatio, jotka vain yrittävät tehdä jotakin, heillä on tiettyjä tunteita, mutta joilla on luonnollisesti myös tavallisen elämän sektori. He ovat yleensä joko seurakuntalaisia tai ihmisiä, jotka osallistuvat säännöllisesti jonkin lähetystyön elämään ja niin edelleen. Heillä on uskoa, heillä on hyväksyntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopuksi on taso, jota voimme kutsua: tavallisiksi harjoittajiksi, ihmisillä, joilla on jonkinlainen usko, jonkinlainen inspiraatio, jotka vain yrittävät tehdä jotakin, heillä on tiettyjä tunteita, mutta joilla on luonnollisesti myös tavallisen elämän sektori. He ovat yleensä joko seurakuntalaisia tai ihmisiä, jotka osallistuvat säännöllisesti jonkin lähetystyön elämään ja niin edelleen. Heillä on uskoa, heillä on hyväksyntää.

        Lopuksi alimpaan klusteriin kuuluvat ihmiset, jotka epäilevät jatkuvasti kaikkea: "En tiedä, mikään ei viehätä minua lainkaan." "En tiedä, mikään ei viehätä minua lainkaan." He elävät periaatteella: "En tee mitään, mikään ei ole toiminut, se ei toimi." Mikä on perustavanlaatuinen korvike? He yksinkertaisesti ottavat ihmisiä tämän pyramidin eri klustereista ja alkavat arvioida tämän tai tuon henkisen järjestelmän tehokkuutta.



        Sanotaan, että haluatte kuvata hyvän haastattelun mystisestä joogasta. Menet jonkun gurun luokse, joka on ollut luolassa viisitoistavuotiaasta asti, ja kysyt: "Toimiiko meditatiivinen [jooga]?". Hän sanoo: "Kyllä, menin luoliin viisitoista vuotiaana, kolmekymmentäkuusi vuotiaana tunsin oloni mukavaksi, hengitin [käyttäen erityistä tekniikkaa], sain pari kertaa leijuntakokemuksia. Nautin siitä. Se on siistiä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopuksi alimpaan klusteriin kuuluvat ihmiset, jotka epäilevät jatkuvasti kaikkea: "En tiedä, mikään ei viehätä minua lainkaan." "En tiedä, mikään ei viehätä minua lainkaan." He elävät periaatteella: "En tee mitään, mikään ei ole toiminut, se ei toimi." Mikä on perustavanlaatuinen korvike? He yksinkertaisesti ottavat ihmisiä tämän pyramidin eri klustereista ja alkavat arvioida tämän tai tuon henkisen järjestelmän tehokkuutta.



        Sanotaan, että haluatte kuvata hyvän haastattelun mystisestä joogasta. Menet jonkun gurun luokse, joka on ollut luolassa viisitoistavuotiaasta asti, ja kysyt: "Toimiiko meditatiivinen [jooga]?". Hän sanoo: "Kyllä, menin luoliin viisitoista vuotiaana, kolmekymmentäkuusi vuotiaana tunsin oloni mukavaksi, hengitin [käyttäen erityistä tekniikkaa], sain pari kertaa leijuntakokemuksia. Nautin siitä. Se on siistiä."

        ...
        Voimme sanoa, että jos jotkut henkiset käytännöt, jotkut [itsetuntemuksen] polut, jotkut joogajärjestelmät ovat olleet ihmisten hyväksymiä monien vuosisatojen tai jopa vuosituhansien ajan, [ja] niillä on säännöllisesti, ainakin kerran vuosisadassa, valovoimaisia edustajia, kehittyneitä opettajia, syvällisiä ihmisiä, niin emme ehkä voi odottaa niiltä enempää.


        Se herättää kysymyksen: "Eikö ole mitään, mitä voi tehdä saavuttaakseen laumahenkisyyden, laumavalaistumisen?". Sanotaan, että meidät laitetaan kuntosalille, jossa laulamme oikeaa mantraa tai hengitämme, teemme jotakin sellaista, ja sitten tulemme ulos välittömästi, ryhmänä, viimein voittaen aineen painovoiman, uskovina, valaistuneina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Voimme sanoa, että jos jotkut henkiset käytännöt, jotkut [itsetuntemuksen] polut, jotkut joogajärjestelmät ovat olleet ihmisten hyväksymiä monien vuosisatojen tai jopa vuosituhansien ajan, [ja] niillä on säännöllisesti, ainakin kerran vuosisadassa, valovoimaisia edustajia, kehittyneitä opettajia, syvällisiä ihmisiä, niin emme ehkä voi odottaa niiltä enempää.


        Se herättää kysymyksen: "Eikö ole mitään, mitä voi tehdä saavuttaakseen laumahenkisyyden, laumavalaistumisen?". Sanotaan, että meidät laitetaan kuntosalille, jossa laulamme oikeaa mantraa tai hengitämme, teemme jotakin sellaista, ja sitten tulemme ulos välittömästi, ryhmänä, viimein voittaen aineen painovoiman, uskovina, valaistuneina.

        ...
        Niinpä vastaavasti usein jossain [kukoistavat] puoliksi sektiomaisessa esityksessä ajatukset joogasta, henkisyydestä, valaistumisesta, mukaan lukien mantran lausuminen, Herran, Herran Jahven, Herran Krishnan palveleminen. Tässä on sama asia, jonka voimme nähdä: "Anna meidän, veljet, 'heilua', ja kymmenessä vuodessa saavutamme täydellisyyden täydellisesti." Se on periaatteessa mahdollista, varmasti, kukaan ei sano, että se on mahdotonta. Mutta merkitys on siinä, että yleisesti ottaen Bhagavad-gita ei kuvaa tätä skenaariota yleisimmäksi skenaarioksi, ja skenaario, jota se kuvaa, on aivan erilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Niinpä vastaavasti usein jossain [kukoistavat] puoliksi sektiomaisessa esityksessä ajatukset joogasta, henkisyydestä, valaistumisesta, mukaan lukien mantran lausuminen, Herran, Herran Jahven, Herran Krishnan palveleminen. Tässä on sama asia, jonka voimme nähdä: "Anna meidän, veljet, 'heilua', ja kymmenessä vuodessa saavutamme täydellisyyden täydellisesti." Se on periaatteessa mahdollista, varmasti, kukaan ei sano, että se on mahdotonta. Mutta merkitys on siinä, että yleisesti ottaen Bhagavad-gita ei kuvaa tätä skenaariota yleisimmäksi skenaarioksi, ja skenaario, jota se kuvaa, on aivan erilainen.

        ...
        ...
        Uskotaan, että pyhimysten elämäkerroissa on kaksi komponenttia: vapu ja vani, eli heidän ohjeensa ja tekonsa. Uskotaan, että on suotuisaa hyväksyä pyhimysten ohjeet, mutta heidän tekojaan ei pidä jäljitellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        Uskotaan, että pyhimysten elämäkerroissa on kaksi komponenttia: vapu ja vani, eli heidän ohjeensa ja tekonsa. Uskotaan, että on suotuisaa hyväksyä pyhimysten ohjeet, mutta heidän tekojaan ei pidä jäljitellä.

        ...
        Henkinen matka, kuten näemme jopa yhdessä elämässä, on tällaisia mutkia ja käänteitä. Kuten munkiksi ryhtyminen (materialismissa on kriisejä, luostarissa on kriisejä), vakava henkisyys on joka tapauksessa kriisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Henkinen matka, kuten näemme jopa yhdessä elämässä, on tällaisia mutkia ja käänteitä. Kuten munkiksi ryhtyminen (materialismissa on kriisejä, luostarissa on kriisejä), vakava henkisyys on joka tapauksessa kriisi.

        Toinen asia on se, että [on olemassa] yksinkertaisesti hölmöjen kriisi, hölmöillä on kaikki kriisit, mutta vakavien ihmisten kriisi - erityyppisiä kriisejä. Keinotekoinen, väärä kriisi aiheuttaa vain suuremman kriisin, aito kriisi johtaa valaistumiseen. Teidän ei tarvitse luoda kriisiä keinotekoisesti. Kaikki aito tulee omalla tavallaan. Tämä on ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen asia on se, että [on olemassa] yksinkertaisesti hölmöjen kriisi, hölmöillä on kaikki kriisit, mutta vakavien ihmisten kriisi - erityyppisiä kriisejä. Keinotekoinen, väärä kriisi aiheuttaa vain suuremman kriisin, aito kriisi johtaa valaistumiseen. Teidän ei tarvitse luoda kriisiä keinotekoisesti. Kaikki aito tulee omalla tavallaan. Tämä on ajatus.

        Siksi Bhagavad-gitassa sanotaan, että henkinen polku on käsitys, jonka sielu kerryttää monien elämien aikana, johon ihmiset pääsevät [vähitellen]. Ketään ei voi herättää väkisin, se kaikki on hyvin vaikea prosessi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi Bhagavad-gitassa sanotaan, että henkinen polku on käsitys, jonka sielu kerryttää monien elämien aikana, johon ihmiset pääsevät [vähitellen]. Ketään ei voi herättää väkisin, se kaikki on hyvin vaikea prosessi.

        Henkisyyteen uppoutumisen tason tulisi vastata ihmisen uskoa ja tahdonvoimaa. Jos ihminen yrittää ylittää omat rajansa, vaikutus on pikemminkin päinvastainen. Joku voi vain uskoa abstraktisti, joku yrittää tehdä jotakin, joku ottaa itse vastaan luostarielämän, ja kaikkia näitä asioita ei saavuteta yhdessä elämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisyyteen uppoutumisen tason tulisi vastata ihmisen uskoa ja tahdonvoimaa. Jos ihminen yrittää ylittää omat rajansa, vaikutus on pikemminkin päinvastainen. Joku voi vain uskoa abstraktisti, joku yrittää tehdä jotakin, joku ottaa itse vastaan luostarielämän, ja kaikkia näitä asioita ei saavuteta yhdessä elämässä.

        Joka tapauksessa, olemme eläneet jonkinlaisen elämän, enemmän tai vähemmän hyvän, enemmän tai vähemmän huonon, nyt tulee kuoleman hetki. Olemme yrittäneet tehdä jotakin, olemme tehneet jotakin, emme ole tehneet jotakin, lopulta meidän on kuoltava, koska kukaan ei kestä yli sataviisikymmentä vuotta, se on selvää meidän aikanamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka tapauksessa, olemme eläneet jonkinlaisen elämän, enemmän tai vähemmän hyvän, enemmän tai vähemmän huonon, nyt tulee kuoleman hetki. Olemme yrittäneet tehdä jotakin, olemme tehneet jotakin, emme ole tehneet jotakin, lopulta meidän on kuoltava, koska kukaan ei kestä yli sataviisikymmentä vuotta, se on selvää meidän aikanamme.

        Kaikkialla idässä selitetään yksiselitteisesti, että myös kuoleman hetki on hyvin tärkeä, että tietoisuus kuoleman hetkellä [on hyvin tärkeä]: se, mitä ihminen ajattelee, määrittää hänen seuraavan syntymänsä itäisen maailmankuvan näkökulmasta.


        ..."BARDO TODOL", "Tiibetin kuolleiden kirja" on melko suosittu: siellä kuvataan erilaisia ....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkialla idässä selitetään yksiselitteisesti, että myös kuoleman hetki on hyvin tärkeä, että tietoisuus kuoleman hetkellä [on hyvin tärkeä]: se, mitä ihminen ajattelee, määrittää hänen seuraavan syntymänsä itäisen maailmankuvan näkökulmasta.


        ..."BARDO TODOL", "Tiibetin kuolleiden kirja" on melko suosittu: siellä kuvataan erilaisia ....

        ...
        Oletetaan, että jos sielu [fyysisestä ruumiista lähtiessään] näkee punaista valoa, se todennäköisesti inkarnoituu alempiin demonisiin maailmoihin; sininen - jumalien maailmoihin; vihreä hehku - ihmisten maailmoihin. Itse asiassa tällainen kuolemanjälkeinen kokemus tai lähes kuolemanjälkeinen kokemus. Joka tapauksessa on niitä, jotka menevät nirvanaan ja niin edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Oletetaan, että jos sielu [fyysisestä ruumiista lähtiessään] näkee punaista valoa, se todennäköisesti inkarnoituu alempiin demonisiin maailmoihin; sininen - jumalien maailmoihin; vihreä hehku - ihmisten maailmoihin. Itse asiassa tällainen kuolemanjälkeinen kokemus tai lähes kuolemanjälkeinen kokemus. Joka tapauksessa on niitä, jotka menevät nirvanaan ja niin edelleen.

        ...
        Bhagavad-gitassa painotetaan myös melko paljon tätä ajatusta ja sanotaan, tämä on kahdeksas luku...Koko kahdeksas luku sisältää opetuksen Jumalan muistamisesta, Absoluutin muistamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        Bhagavad-gitassa painotetaan myös melko paljon tätä ajatusta ja sanotaan, tämä on kahdeksas luku...Koko kahdeksas luku sisältää opetuksen Jumalan muistamisesta, Absoluutin muistamisesta.

        Näin ollen ihminen kuolee kunnolla...välittömästi henkimaailmaan. Miksi teidän oikeastaan tarvitsee kärsiä elämänne aikana? Tärkeintä on kuolla oikein, se on ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin ollen ihminen kuolee kunnolla...välittömästi henkimaailmaan. Miksi teidän oikeastaan tarvitsee kärsiä elämänne aikana? Tärkeintä on kuolla oikein, se on ajatus.

        Tietyt kommentaattorit jäsentävät tätä ajatusta, kuinka totta se on. Tälle ajatukselle näyttää olevan tukea. Madhvacharyan ja Ramanujan kommentit Gitasta ovat tämän ajatuksen hyvä purku. [He] sanovat, että tässä jakeessa, tässä shlokassa, mainitaan sana bhava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietyt kommentaattorit jäsentävät tätä ajatusta, kuinka totta se on. Tälle ajatukselle näyttää olevan tukea. Madhvacharyan ja Ramanujan kommentit Gitasta ovat tämän ajatuksen hyvä purku. [He] sanovat, että tässä jakeessa, tässä shlokassa, mainitaan sana bhava.

        Asia on niin, että sanskritin kielessä, jopa samassa Bhagavad-gitassa, sanat, jotka liittyvät tietoisuuden ajatukseen, ajatteluun: järki on buddhi, ajattelu on manas, chetana, chitta. Kaikki, mikä liittyy mielen, älyn, tietoisuuden... ilmaistaan pohjimmiltaan sanoilla chetana, chitta ja niin edelleen. Tietoisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on niin, että sanskritin kielessä, jopa samassa Bhagavad-gitassa, sanat, jotka liittyvät tietoisuuden ajatukseen, ajatteluun: järki on buddhi, ajattelu on manas, chetana, chitta. Kaikki, mikä liittyy mielen, älyn, tietoisuuden... ilmaistaan pohjimmiltaan sanoilla chetana, chitta ja niin edelleen. Tietoisuus.

        Kyse on siitä, mihin sydän on "juuttunut", mitä samskaroita, mitä "polkuja" sydämeen on kertynyt koko edellisen elämän aikana. Siksi ei, edes minimaalisen syvä tunne Jumalallista kohtaan on mahdollista ilman elinikäistä vakavaa henkistä harjoittelua, tai jopa monia elämiä. ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on siitä, mihin sydän on "juuttunut", mitä samskaroita, mitä "polkuja" sydämeen on kertynyt koko edellisen elämän aikana. Siksi ei, edes minimaalisen syvä tunne Jumalallista kohtaan on mahdollista ilman elinikäistä vakavaa henkistä harjoittelua, tai jopa monia elämiä. ...

        Kulashekharalta löytyy myös kuuluisa rukous: ...sanskrit...jossa hän sanoo:

        "Haluan oivaltaa Sinut juuri nyt, oi Herra, koska kuoleman hetkellä, kun lima, sappi ja niin edelleen puristavat kurkkuani, kun saan tukehdutuskohtauksia, pystyn tuskin ajattelemaan Sinua, joten haluan oivaltaa Sinut nyt, [enkä] millään hetkellä kuoleman hetkellä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulashekharalta löytyy myös kuuluisa rukous: ...sanskrit...jossa hän sanoo:

        "Haluan oivaltaa Sinut juuri nyt, oi Herra, koska kuoleman hetkellä, kun lima, sappi ja niin edelleen puristavat kurkkuani, kun saan tukehdutuskohtauksia, pystyn tuskin ajattelemaan Sinua, joten haluan oivaltaa Sinut nyt, [enkä] millään hetkellä kuoleman hetkellä."

        Kaikki nämä kommentit itse asiassa kumoavat naiivin ajatuksen siitä, että voi elää niin kuin haluaa, pääasia on, miten kuolla, niin että jotkut palkatut papit istuvat [kuolemani hetkellä], laulavat mantroja, "kuva seisoi", ja ennen sitä minä - "avaudu intialaisesta sielustasi", avaudu, pidä hauskaa. Ei, ei tietenkään. Mutta toisaalta se on tietysti tärkeää, niin pitkälle kuin mahdollista: jos ihminen toistaa mantraa kuollessaan, hän ajattelee jotain, niin pitkälle kuin mahdollista, hengellistä, yleensä se on tietysti erittäin hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki nämä kommentit itse asiassa kumoavat naiivin ajatuksen siitä, että voi elää niin kuin haluaa, pääasia on, miten kuolla, niin että jotkut palkatut papit istuvat [kuolemani hetkellä], laulavat mantroja, "kuva seisoi", ja ennen sitä minä - "avaudu intialaisesta sielustasi", avaudu, pidä hauskaa. Ei, ei tietenkään. Mutta toisaalta se on tietysti tärkeää, niin pitkälle kuin mahdollista: jos ihminen toistaa mantraa kuollessaan, hän ajattelee jotain, niin pitkälle kuin mahdollista, hengellistä, yleensä se on tietysti erittäin hyvä.

        ...
        ...
        TÄRKEÄÄ!

        Mitä Vedat sanovat tästä aiheesta? Jokainen tulee petetyksi siinä määrin kuin haluaa tulla petetyksi. Bhaktivinod Thakur, merkittävä vaisnava-pyhimys, luo kauniita runoja tästä aiheesta. Rivi: [Bengali] - "Se, joka ei halua kiivetä korkealle puuhun, joutuu tyytymään pudonneeseen hedelmään." Mitä ovat pudonneet hedelmät? Pudonnut hedelmä on kuvitteellinen tai pinnallinen henkinen kokemus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        TÄRKEÄÄ!

        Mitä Vedat sanovat tästä aiheesta? Jokainen tulee petetyksi siinä määrin kuin haluaa tulla petetyksi. Bhaktivinod Thakur, merkittävä vaisnava-pyhimys, luo kauniita runoja tästä aiheesta. Rivi: [Bengali] - "Se, joka ei halua kiivetä korkealle puuhun, joutuu tyytymään pudonneeseen hedelmään." Mitä ovat pudonneet hedelmät? Pudonnut hedelmä on kuvitteellinen tai pinnallinen henkinen kokemus.

        ...
        ...
        Asia on näin: Bhagavad-gitassa sanotaan, että aitoja pyhimyksiä on vain muutama. Yleensä on olemassa kaksi ryhmää ihmisiä, jotka puhuvat Jumalalle: joko pyhimyksiä tai skitsofreenikkoja. Pyhimyksiä on hyvin vähän; me tuskin kuulumme tähän kategoriaan. Paljon vaarallisempi kategoria kuin pelkät häiriöt ovat siis joogiset häiriöt, koska henkilö, joka on oppinut hallusinoimaan noudattamalla epärehellistä tekniikkaa [käyttämällä] tiettyjä aineita [on yksi asia], ja "tämä on minun meditaationi" - hän on vain hieman hullu. Mutta yrittäkää vakuuttaa hänelle, ettei se ole jotain salaperäistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        Asia on näin: Bhagavad-gitassa sanotaan, että aitoja pyhimyksiä on vain muutama. Yleensä on olemassa kaksi ryhmää ihmisiä, jotka puhuvat Jumalalle: joko pyhimyksiä tai skitsofreenikkoja. Pyhimyksiä on hyvin vähän; me tuskin kuulumme tähän kategoriaan. Paljon vaarallisempi kategoria kuin pelkät häiriöt ovat siis joogiset häiriöt, koska henkilö, joka on oppinut hallusinoimaan noudattamalla epärehellistä tekniikkaa [käyttämällä] tiettyjä aineita [on yksi asia], ja "tämä on minun meditaationi" - hän on vain hieman hullu. Mutta yrittäkää vakuuttaa hänelle, ettei se ole jotain salaperäistä.

        [Aitous] selviää elämäntyylin kautta. Jos ihminen käyttäytyy [käyttäytyy] kuin tavalliset kuolevaiset, mitä tahansa hän näkeekin siellä, se ei kiinnosta häntä juurikaan. Pyhimyksiä ei valita hallusinaatioperiaatteella. Hallusinaatioperiaatteella valitaan hulluja ja niin edelleen. Se on ajatus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        [Aitous] selviää elämäntyylin kautta. Jos ihminen käyttäytyy [käyttäytyy] kuin tavalliset kuolevaiset, mitä tahansa hän näkeekin siellä, se ei kiinnosta häntä juurikaan. Pyhimyksiä ei valita hallusinaatioperiaatteella. Hallusinaatioperiaatteella valitaan hulluja ja niin edelleen. Se on ajatus.

        Voisi sanoa, että melko tavalliset ihmiset saavat tiettyjä merkkejä matkan varrella. Eräs tuttavani sanoi: "Tässä minä mietiskelin, yritin tehdä jotain, kävin kirkossa, rukoilin, yritin oivaltaa Jumalan. Ja se oli kuin ottaisin puhelimen käteen, valitsisin numeron, eikä siihen vastattu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi sanoa, että melko tavalliset ihmiset saavat tiettyjä merkkejä matkan varrella. Eräs tuttavani sanoi: "Tässä minä mietiskelin, yritin tehdä jotain, kävin kirkossa, rukoilin, yritin oivaltaa Jumalan. Ja se oli kuin ottaisin puhelimen käteen, valitsisin numeron, eikä siihen vastattu.

        ...
        ...
        Se on puhtaasti kunnianhimo, joka on sidottu kristilliseen ajattelutapaan, että jos alat lausua jotain oikeaa mantraa, ripustaa itsesi oikeilla uskon symboleilla, niin kaikki [saa mitä haluat]. Kristinuskossa Jumala paljastuu hitaasti harvoille, täällä [itämaisessa henkisessä harjoituksessa] hänen on paljastuttava sinulle kymmenessä vuodessa, koska "särjet Hänet" tällä mantralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        Se on puhtaasti kunnianhimo, joka on sidottu kristilliseen ajattelutapaan, että jos alat lausua jotain oikeaa mantraa, ripustaa itsesi oikeilla uskon symboleilla, niin kaikki [saa mitä haluat]. Kristinuskossa Jumala paljastuu hitaasti harvoille, täällä [itämaisessa henkisessä harjoituksessa] hänen on paljastuttava sinulle kymmenessä vuodessa, koska "särjet Hänet" tällä mantralla.

        Pointtina on siis se, että monet ihmiset väittävät saavansa ilmestyksen Jumalalta, mutta se ei ole lainkaan ilmestystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pointtina on siis se, että monet ihmiset väittävät saavansa ilmestyksen Jumalalta, mutta se ei ole lainkaan ilmestystä.

        Ei, vaan puhumme pikemminkin siitä, että matkaa on vielä paljon jäljellä. Mikä sitten on asian ydin? Kirjoituksissa sanotaan, että jo pelkkä liike kohti totuutta täyttää sielun ilolla, että [tällä henkisellä tiellä] ei ole kyse saavutuksista vaan Sri Krishnan etsimisestä, liikkeestä kohti ylimaallista kauneutta, se on sinänsä hyvin tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, vaan puhumme pikemminkin siitä, että matkaa on vielä paljon jäljellä. Mikä sitten on asian ydin? Kirjoituksissa sanotaan, että jo pelkkä liike kohti totuutta täyttää sielun ilolla, että [tällä henkisellä tiellä] ei ole kyse saavutuksista vaan Sri Krishnan etsimisestä, liikkeestä kohti ylimaallista kauneutta, se on sinänsä hyvin tärkeää.

        Kirjoituksissa sanotaan, että voimme saavuttaa sen monien elämien kautta, voimme saavuttaa sen miljoonien elämien kautta, mutta itse totuuden etsiminen, itse liike kohti totuutta tuo heränneelle sielulle tietynlaista onnea, tietynlaista tyydytystä, jota se ei löydä mistään muusta prosessista, syntymän ja kuoleman maailman prosesseista.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

      Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe