En oo vielä ehtiny kauheesti, perehtyy näihin kaivinkoneisiin, mutta nyt tuli sellanen ongelma, että kun kaivan ojaa ja siellä on aika paljon kiviä, joita oon repiny irti ja nyt kaivinkoneeseen tuli sellanen ongelma, että se meinaa sammua kun yrittää kaivaa ja myös kun puomia liikuttaa huomaa, että tehot tippuu.
Öljyä ja vettä koneessa on ettei siitä johdu, mutta aika rankasti on tullu otettua joitakin tiukempia kiviä ja maa on aika kovaa ja kivikkoista, että siinä mielessä kone on ollu kovilla.
Mistä nää oireet vois johtua, liikutat puomia, niin tuntuu että pientä tehottomuutta ja jos kaivaa, niin meinaa sammua ja jos ajaa eteenpäinkin, niin tuntuu et kierrokset tippuu?
Toivon mukaan ei oo mitään kalliimpaa vikaa.
Tehottomuutta.
11
6517
Vastaukset
- konekuskipn
vaihda eka suodattimet, putsaa vesikuppi,laske tankista vedet pois
- koneesta
minkälaiset pumput siinä on jos hammasratas pumpulta pyytää täyttä nopeytta kaivuutyössä niin silloin kierrosluku vaihtelee.Ei se voima lisäänny yhtään vaikka vippu käännetään täysille.Säätyvätilavuuksinen pumppu säätää itse itsensä ja kuormitettaessa vähentää pumpun litratehoa.
- nääs...
Lisäyksenä tähän että ota tankilta tuleva letku irti ja puhalla tankkiin päin ettei ole tukosta. Pitäis ilman mennä tankkiin päin jos puhaltajalle riittää yks nortti aski päivässä. Tarkista myös korkin ilma reikä, ettei turhaan yritä vetää tankkia kasaan. Löpön saanti ongelmalta alkuunsa kuulostais.
- kaivellaan
onko airman
- j u k i
polttoaine putsari tukossa
- Kipexon
Hydrauliikalla ei voi aiheuttaa ylikuormitusta, koska järjestelmässä on paineenrajoitusventtiili, joka estää sen(uskon, ettet ole veivannut sitä tiukemmalle). Kovatkaan kaivuuolosuhteet eivät siis aiheuta moottorin sammumista. Moottorissa sen sijaan saattaa olla vikaa, joka aiheuttaa tehon puutetta ja itse epäilisinkin polttoaineen saantia!
- Okke
Minulla on ihan samat oireet O&Kssa, josta kirjoittelin tuonne alemmaksi. Puhalsin polttoaineputken siirtopumpulta tankkiin päin, putsasin siirtopumpun sihdin, vaihdoin uuden suodattimen. Ei ole auttanut. Pitää putsailla vielä suodattimelta lähtevät ja siirtopumpulta tulevat putket. Siirtopumpun sihdissä oli jonkin verran todella hienojakoista möhnää. Tankin veti lähes tyhjiin. Kun vika ilmeni tyhjensin loput polttonesteet tankista pohjapropusta, tuli sieltä jonkin verran sattumia. OKssa on deutzin 4-pyttysen rivipumppu. Hankalaa löytää vika, kun tyhjäkäynnillä pyörii lähes entiseen malliin ja ottaa kierroksia, ei nyt ehken yhtä herkästi, vaikea sanoa.. Kun alkaa kaivamaan heti puutuu kone.
- Deutsi
Okke kirjoitti:
Minulla on ihan samat oireet O&Kssa, josta kirjoittelin tuonne alemmaksi. Puhalsin polttoaineputken siirtopumpulta tankkiin päin, putsasin siirtopumpun sihdin, vaihdoin uuden suodattimen. Ei ole auttanut. Pitää putsailla vielä suodattimelta lähtevät ja siirtopumpulta tulevat putket. Siirtopumpun sihdissä oli jonkin verran todella hienojakoista möhnää. Tankin veti lähes tyhjiin. Kun vika ilmeni tyhjensin loput polttonesteet tankista pohjapropusta, tuli sieltä jonkin verran sattumia. OKssa on deutzin 4-pyttysen rivipumppu. Hankalaa löytää vika, kun tyhjäkäynnillä pyörii lähes entiseen malliin ja ottaa kierroksia, ei nyt ehken yhtä herkästi, vaikea sanoa.. Kun alkaa kaivamaan heti puutuu kone.
on pirun ranttu ilman suhteen , se ei ilmaa itseään .minulla oli kompressori deutsin koneella ja siinä piti kallistella kapistusta että sai kaiken ilman pumpusta pois.
- kepa kaivaja
Kyllä hydrauliikka voi koneen sammuttaa, jos pumpun tehonsäädin ei toimi
- kanuski
Okke kirjoitti:
itellä oli RH 5 siinä oli samanmoisetoireet kun koneessas tyhjänä jakso hyvin liikua mutta kauhaan kun otti maata hyyty siihen otti elementti syöttöpumpussa kiini ei muutakun 2T öljyä tankkiin niin jo rupeaa toimiin sanovat diissel huollossa että on Boshin rivipumpun vika vanhemmiten varsinkin jos ajetaan talvilaadulla ympäri vuoden.
- Kipexon
kepa kaivaja kirjoitti:
Kyllä hydrauliikka voi koneen sammuttaa, jos pumpun tehonsäädin ei toimi
Tarkoitat varmasti tilavuusvirran säätöä(btw onhan siinä tietty suuremmalla tuotolla enemmän tehoa...), eli aksiaalimäntäpumpuissa vinolevykulman säätöä. Olen törmännyt useinkin tuohon, ettei tuotonsäätö syystä tai toisesta toimi, mutta näissäkin järjestelmissä ON ja pitääkin olla se paineenrajoitusventtiili! Yleisen käytännön mukaan pumpun kehittäessä maksimipaineensa se menee nollatuotolle ja paineenrajoitusventtiili säädetään 10% suurempaan paineeseen juuri mahdollisen tuoton säädön toimimattomuuden, tai toisissa tapauksissa ulkoisen kuorman aiheuttaman paineen nousun takia. Jos joku päättää ruuvata paineenrajoitusventiilin säätöruuvin "varmuuden vuoksi" kiinni, tai jopa koneesta puuttuu se paineenrajoitusventtiili(onhan noita inssejä kaiken näköisiä), niin nämä ovat ihmisten omasta tyhmyydestä johtuvia poikkeustapauksia, joihin ei oikein jaksaisi ottaa edes kantaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760