WH viisumista viela

KohtaMenoksi

Niin, eli minulle on WH viisumi jo myonnetty, mutta haluaisin tietaa etta lahetetaanko se jonakin paperina kotiin vai toimiiko se elektronisesti? Eli kun saavun Ausseissa lentokentalle niin siella tietoni ovat koneella tms? Kiitos! Toinen kyssari asian vieresta: miten matkalaukkuja saa vieda? Eras sanoi minulle etta matkalaukkuja saa olla 2 kpl jotka saavat paivaa (vain) 20 kg per laukku. Onko niin?

10

575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • air air

      viisumisi on sidottu passiisi,tulliviranomaisen tsekatessa passisi numeron kay ilmi etta sinulla on viisumi.
      se pitaisi olla sinulla myos sahkopostissasi mista voit sen tulostaa ja ottaa mukaasi,
      tuskin kukaan silti sita paperiversiota kyselee.
      eli ei kannata hukata passia.

      yleensa lennoilla saa olla vain yksi laukku 20kg tai kaksi laukkua joiden yhteispaino 20kg. seka
      tietysti kasimatkatavara n.6kg.
      voit varmaan ottaa enemmankin tavaraa mutta siita tulee lisamaksua,eika kovinkaan halpaa.
      kannattaa tarkistaa lentoyhtisi nettisivuilta.
      pohjois-amerikkaan kohdistuvilla lennoilla sallitaan yleensa enemman tavaraa.
      syyna jenkkien valtava tarve kuljettaa koko omaisuuttaan mukaan lomille.

      • KohtaMenoksi

        Ok kiitos. Tuo oli kylla yllatys etta saa ottaa matkatavaraa Ausseihin asti saman verran kuin Euroopan sisaisilla komalennoilla! Oletin etta kaukolennoilla enemman. Mitenkohan sita parjaa kun saa ottaa vain 20 kg... Tosiaan olen tottunut USAan mennessa viemaan sen 2 laukkua jotka saavat painaa 28 kg per laukku (ennen sai painaa 32 kg).


      • hölmö kysymys
        KohtaMenoksi kirjoitti:

        Ok kiitos. Tuo oli kylla yllatys etta saa ottaa matkatavaraa Ausseihin asti saman verran kuin Euroopan sisaisilla komalennoilla! Oletin etta kaukolennoilla enemman. Mitenkohan sita parjaa kun saa ottaa vain 20 kg... Tosiaan olen tottunut USAan mennessa viemaan sen 2 laukkua jotka saavat painaa 28 kg per laukku (ennen sai painaa 32 kg).

        Haetaanko passiin jokin tarra viisumista nykyään? Ainakin Venäjän viisumi on tarrana passissa.. Täytyykö siis mennä johonkin "ilmoittamaan" että olen maassa kun sinne saavun?


      • KohtaMenoksi
        hölmö kysymys kirjoitti:

        Haetaanko passiin jokin tarra viisumista nykyään? Ainakin Venäjän viisumi on tarrana passissa.. Täytyykö siis mennä johonkin "ilmoittamaan" että olen maassa kun sinne saavun?

        Ei siihen mitään tarraa tule. Se tapahtuu elektronisesti, eli kun saavut kentälle niin siellä sit passiin tulee joku merkintä. En siis kysellyt täällä tavallisesta turistiviisumista vaan minä hain aivan eri viisumia jonka perään sitten kyselin... Tavallaisella turistiviisumilla saat olla maassa max 90 päivää eikä sitä turistiviisumia siis haeta erikseen. Sillainhan se toimii kun menee esim. USAan turistiviisumilla, joka on siis osa passia.


      • tullessa
        KohtaMenoksi kirjoitti:

        Ei siihen mitään tarraa tule. Se tapahtuu elektronisesti, eli kun saavut kentälle niin siellä sit passiin tulee joku merkintä. En siis kysellyt täällä tavallisesta turistiviisumista vaan minä hain aivan eri viisumia jonka perään sitten kyselin... Tavallaisella turistiviisumilla saat olla maassa max 90 päivää eikä sitä turistiviisumia siis haeta erikseen. Sillainhan se toimii kun menee esim. USAan turistiviisumilla, joka on siis osa passia.

        ihan sama juttu, muta viisumi voi olla ihan mitä tahansa 3 kuukauden ja 12 kuukauden väliltä.


      • mie vaa
        tullessa kirjoitti:

        ihan sama juttu, muta viisumi voi olla ihan mitä tahansa 3 kuukauden ja 12 kuukauden väliltä.

        Minulla on WH-viisumi ja olen lähdössä syyskuussa vuodeksi. Eli kun saavun maahan ei tarvi mennä mihinkää ilmottelee tulosta? Riittää että ne näkee sähkösesti et mulla on viisumi. Entäs jos joku kyselee nii eihän siitä näy mitään kun ei ole tarraa?


      • MIR2
        KohtaMenoksi kirjoitti:

        Ei siihen mitään tarraa tule. Se tapahtuu elektronisesti, eli kun saavut kentälle niin siellä sit passiin tulee joku merkintä. En siis kysellyt täällä tavallisesta turistiviisumista vaan minä hain aivan eri viisumia jonka perään sitten kyselin... Tavallaisella turistiviisumilla saat olla maassa max 90 päivää eikä sitä turistiviisumia siis haeta erikseen. Sillainhan se toimii kun menee esim. USAan turistiviisumilla, joka on siis osa passia.

        Nykyinen eVisitor-viisumi *pitää hakea* etukäteen! Ilman jotain voimassaolevaa viisumia ei ole edes pääsyä Aussilandiaan laskeutuvaan lentokoneeseen.
        Tämä on siis *eri*, kuin USA, johon saa rajalla maahansaapumisluvan turismia varten.

        eVisitor on muuten voimassa 12 kk. Kerrallaan tosin saa olla maassa max 3 kk mutta maahan saa saapua uudestaan sen 12 kk aikana vaikka kuinka monesti.


      • passport?
        mie vaa kirjoitti:

        Minulla on WH-viisumi ja olen lähdössä syyskuussa vuodeksi. Eli kun saavun maahan ei tarvi mennä mihinkää ilmottelee tulosta? Riittää että ne näkee sähkösesti et mulla on viisumi. Entäs jos joku kyselee nii eihän siitä näy mitään kun ei ole tarraa?

        ei tartte sen enempi ilmotella.
        tulli nakee sen sinun passista.
        veronumeroa eli TAX FILE NUMBER,TFN, hakiessasi sinulta kysytaan mm.passisi numeroa.
        tyota hakiessasi tyonantaja esim.henkilostovuokraus palvelu ottaa passisi numeron.
        pankissa tilia avatessasi pankki ottaa passisi tiedot ja siina olevan numeron.
        jne.
        voit tulostaa sen paperi version tarvittaessa mutta ei sita yleensa kysella jos sinulla on passi mista kaikki kay selville.


      • air air
        MIR2 kirjoitti:

        Nykyinen eVisitor-viisumi *pitää hakea* etukäteen! Ilman jotain voimassaolevaa viisumia ei ole edes pääsyä Aussilandiaan laskeutuvaan lentokoneeseen.
        Tämä on siis *eri*, kuin USA, johon saa rajalla maahansaapumisluvan turismia varten.

        eVisitor on muuten voimassa 12 kk. Kerrallaan tosin saa olla maassa max 3 kk mutta maahan saa saapua uudestaan sen 12 kk aikana vaikka kuinka monesti.

        USA:an lomalle matkustaessa suomen kansalainen ei tarvi viisumia mutta taytyy olla taytettyna ESTA hakemus,
        (kysytaan mm.oletko ollut osallisena kansanmurhassa),
        taytto ja vastauksen saanti kestaa muutaman minuutin,
        ilmainen,loytyy mm.ulkoministerion sivuilta,voimassa kaksi vuotta.
        ilman tata ei myoskaan paase usaan kohdistuvalle lennolle.
        taytyy olla vaikka usan puolella olisi vain esim.valilasku.


      • KohtaMenoksi
        MIR2 kirjoitti:

        Nykyinen eVisitor-viisumi *pitää hakea* etukäteen! Ilman jotain voimassaolevaa viisumia ei ole edes pääsyä Aussilandiaan laskeutuvaan lentokoneeseen.
        Tämä on siis *eri*, kuin USA, johon saa rajalla maahansaapumisluvan turismia varten.

        eVisitor on muuten voimassa 12 kk. Kerrallaan tosin saa olla maassa max 3 kk mutta maahan saa saapua uudestaan sen 12 kk aikana vaikka kuinka monesti.

        Ok, hyva tietaa! Minulle on sitten annettu vaaraa tietoa tuosta viisumi asiasta. Tasta huomaa etta on tarkeaa ottaa asioista selva :) Hyvaa kesan odottelua (ilmoista paatelleen kesa on jo taalla, haha).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1362
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      924
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      78
      848
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      794
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      793
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe