Mitä rotua suosittelette rotikan jälkeen? Toiveissa olisi vähän pienempi rotu, jolla ominaisuuksina vahva pelkäämätön luonne, EI metsästysviettiä, hyvä perhekoira. Staffia on hiukan mietitty, mutta olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä. Mitään himoaktiivisia koiraharrastajia emme ole, haluamme vain koiran jolle antaa hyvä koti ja suhteen, josta nauttivat sekä koira että sen isännät.
Mitä rotikan jälkeen?
9
370
Vastaukset
- nepon emäntä
vaihtoehto rotikan jälkeen on vain ja ainoastaan toinen rotikka! Toivottavasti eron hetkeä ei tule vielä moneen vuoteen.
- NO NIIN
Jos otatte Staffin,niin perehtykää kunnolla rotuun,pureminen jo pienenä kuriin,kohdistaa se puruleluihin ym.Tiedän tapauksen,missä jo aikuinen Staffi puree kaikkea,minkä tavoittaa..Koirassa ei vikaa,mutta omistajat eivät viitsi puuttua ongelmaan!!!
- Valinnanvaikeus
Miettikää kaikessa rauhassa ja tutustukaa rotuihin.
Itsellä nyt Rotikka ja toinen isompirotuinen.
Meillä joskus ollut welsh Corgi Cardigan ja sillä oli sisua kuin pienessä kylässä ja viisaskin oli kuin sakemanni konsanaan. Myös saksanpaimenkoiria on ollut, mutta sillä Corgilla oli kovempi luonne.
Se, minkä sitten otattekin, niin se on teidän päätäntävallassanne.
Näiden jälkeen olen ajatellut myös vähän pienenpää ja kevyenpää rotua. Voi olla että päädyn Corgiin.
Ihania rotuja on niin paljon, että minullakin on valinnan vaikeus. - helervo
kiitos vastauksista. tällä hetkellä tuntuu kyllä siltä, että se seuraavakin hauva on rotikka. viikonloppuna mökillä tuli taas paljopn touhuttua rotikan kanssa ja on se vaan niin uskomaton epeli! niinpä, toivottavasti niitä yhteisiä vuosia on vielä edessä, nyt tuli tytöllä täyteen 9v.
- joku oikeasti mukava
koira, sellainen joka ei ole omistalleen vain henkinen 'jatke'.
Vaatii tietysti ison egon jotta voi ottaa esim. Cotonin tai Havannankoiran.
Kuka tahansa luuserihan voi aina laittaa rotikan, ja kuvitella olevansa jotain...- Rotikaton
cottoni ja Havannankoirat "oikeasti mukavia"? No kyllä sen koiran pitää silmääkin miellyttää, plus pään välissä pitäisi olla muutakin kuin glitterhilettä. Ja muutenkin, haluan koiran jota oikeasti voi kouluttaa tekemään jotain muutakin kuin antamaan tassua maksapalleron edestä.
- helervo
Rotikaton kirjoitti:
cottoni ja Havannankoirat "oikeasti mukavia"? No kyllä sen koiran pitää silmääkin miellyttää, plus pään välissä pitäisi olla muutakin kuin glitterhilettä. Ja muutenkin, haluan koiran jota oikeasti voi kouluttaa tekemään jotain muutakin kuin antamaan tassua maksapalleron edestä.
kaverilla on cotton ja se ei kyllä minua miellytä. en jaksaisi sitä räksyttämistä, tosin voihan olla että "vika" on isäntäväessä. ehkä rotikka, dobermanni tai sakemanni on jollekulle jokin "jatke", mutta ei tuo poissulje sitä että ne ovat aivan upeita koirarotuja. kuten moni muukin rotu. meille se oikea rotu on rotikka.
- katariinan juuret
helervo kirjoitti:
kaverilla on cotton ja se ei kyllä minua miellytä. en jaksaisi sitä räksyttämistä, tosin voihan olla että "vika" on isäntäväessä. ehkä rotikka, dobermanni tai sakemanni on jollekulle jokin "jatke", mutta ei tuo poissulje sitä että ne ovat aivan upeita koirarotuja. kuten moni muukin rotu. meille se oikea rotu on rotikka.
työkoira. Asutaan maatilalla ja siellä koiralla on omat tehtävänsä, joihin ei kaikista koiraroduista ole. En jaksaisi kuunnella mitään kimittävää piskiä, joka säntäilee sinne sun tänne kulloisenkin inspiraation mukaan. Rotikka hoitaa hommansa tyynesti ja hiljaisesti mm. pitäen huolta hevosten ja lampaiden turvallisuudesta.
Kerrostalosaa tai kapungissa en osaa rotikkaa kuvitella, mutta en osaa kuvitella sinne itseänikään. Ehkä kivikyliin sopii toisenlaiset koirat ja ihmiset? - on
katariinan juuret kirjoitti:
työkoira. Asutaan maatilalla ja siellä koiralla on omat tehtävänsä, joihin ei kaikista koiraroduista ole. En jaksaisi kuunnella mitään kimittävää piskiä, joka säntäilee sinne sun tänne kulloisenkin inspiraation mukaan. Rotikka hoitaa hommansa tyynesti ja hiljaisesti mm. pitäen huolta hevosten ja lampaiden turvallisuudesta.
Kerrostalosaa tai kapungissa en osaa rotikkaa kuvitella, mutta en osaa kuvitella sinne itseänikään. Ehkä kivikyliin sopii toisenlaiset koirat ja ihmiset?Minä osaan kuvitella rotikan kerrostaloon. Naapurilla on ja onpa vielä kasvanut lapsen kanssa rintarinnan. Molemmat noin 3v. iloisia ja tasapainoisia tyttöjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171065124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?103319Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2282230Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232043Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin21442Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491154- 721140
- 1761034
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59999Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77959