ruger single six -lupakäytäntö??

karahkanen

Joo, elikkä hankinnassa on .22 kaliberinen Ruger Single Six reukku. Ostolupahakemukseen rustasin asetyypiksi pienoisrevolverin, tiedossa olevaan aseen merkkiin ja malliin Ruger Single Six:n, ja kaliberiin .22 lr. Vasta nyt jälkikäteen ostolupahakemuksen laitokselle viennin jälkeen itselle selvisi että Single Sixin mukana tulee myös .22 wmr rulla, joka sitten on jo perinteistä piekkarin paukkua ärhäkämpi (luvan saanti myös ilmeisesti hankalampaa ?? ).
Kuinkas tässä nyt pitäisi menetellä? Saako perus .22 lr:n luvalla ostaa ko. aseen lisärullineen, vai onko uusi (halvatun kallis) lupahakemus pyöräytettävä? Vai pitääkö koko ostolupa perua kun siinä lukee jo tuon kyseisen Rugerin nimi ainoana mahdollisena ostettavana pyssynä? Aseliikkeessä tuskin myyvät pelkkää .22 lr asetta, ja jättävät samaan pakettiin ja samaan hintaan kuuluvan .22 wmr rullan nurkkiin pyörimään!?
Löytyykö foorumilta kokemusta kyseisenlaisesta tilanteesta?

10

3016

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crod Mäk

      Mä ainakin ite sain tolla .22lr luvalla lisärullankin, mut se tosiaan vaatii aseen osan luvan. Parhaiten selviää kun soitat luvan myöntäjälle/käyt paikalla. Tänä päivänä noita lupajuttuja tosiaan tulkitaan juurikin sillä lailla että millä jalalla viranomainen on sattunut nousee sängystä.

      • OrginalCheyenne

        Itse kun tuollaisen hankin (useampi vuos sitten) riitti pienoisrevolveri, Ruger Single Six.
        Tuli molemmat rullat samaan lupaan.
        Nykyään varmastikkin on kyllä vieläkin enemmän luvanmyöntäjän harkinnasta kiinni antaako suoraan tuolle 22wmr. rullalle luvan, vaikka kaikkihan nuo single six Rugerit on tehtaalta lähteneen kummallakin rullalla. Eli luvanmyöntäjän ammattitaidosta riippuen voi olla helppoa tai vaikeaa...


    • Minulla meni läpi 22lr -luvalla molemmat rullat. Tästä on aikaa jo lelekutisti ja kouluampumisia ei vielä tuolloin ollut. Nyt vaan pitäis löytää magnum rulla kun lukuisissa muutoissani olen hukannut alkuperäisen rullan.

      • Blair

        Rullat on tehty ko. Aseyksilöön. Et voi ostaa jostain uutta rullaan, sillä se tuskin toimii hvin aseessasi. Rullassa on kaiverrettuna aina ko. Aseen kolme viimeisintä sarjanumeron numeroa. Nämä on syytä tarkistaa myös asetta ostettaessa.


      • Single Six 1977.
        Blair kirjoitti:

        Rullat on tehty ko. Aseyksilöön. Et voi ostaa jostain uutta rullaan, sillä se tuskin toimii hvin aseessasi. Rullassa on kaiverrettuna aina ko. Aseen kolme viimeisintä sarjanumeron numeroa. Nämä on syytä tarkistaa myös asetta ostettaessa.

        Luulisi että aseseppä pystyy kuitenkin sovittamaan rullan ko. revolveriin,
        jos tarvetta on. Kannattaa käydä asesepälle joka tapauksessa näyttämässä
        revolveri ja uusi rulla ennen ampumista.


      • koskis
        Single Six 1977. kirjoitti:

        Luulisi että aseseppä pystyy kuitenkin sovittamaan rullan ko. revolveriin,
        jos tarvetta on. Kannattaa käydä asesepälle joka tapauksessa näyttämässä
        revolveri ja uusi rulla ennen ampumista.

        Sain rullan toimimaan pienellä hiekkapaperi hoidolla. Oli aluksi ahdas pyörimään mutta nyt alkaa jo notkistua.


    • Anonyymi

      Miksi. Voi miksi kukaan kirjoittaa siihen hakemukseen mitään ylimääräistä koskaan. Kaliberi on .22. Se lr tai wmr kertoo sen hylsyn koon ja mallin. Ei niitä tarvi lupaa hakiessa ilmoittaa, jos ei tahdo tarkoituksella rajata omia liikkumismahdollisuuksia..

      • Anonyymi

        Jos kirjoitat hakemukseen kaliberiksi .22, voit ostaa kaikkea tuhon sopivaa. Ongelma on siinä, että kaliberin .22lr on eri kuin.22wmr, joten tarvitset kuitenkin kaksi eri lupaa. Ei käsittääkseni mene yhdellä hakemuksella. En ole varma meneekö edes aseen osana, koska kaliberi muuttuu.


    • Anonyymi

      Kaksi eri lupaa tarvitaan ja kaksi lupamaksua.
      Ja tulee myös kaksi eri aselupaa myöhemmin postissa.

      • Anonyymi

        Tämä asia kerrottiin keskustelussa jo kaksi vuotta sitten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe