Asun 20 km Oulusta pohjoiseen päin. Kysyn jos joku tietäisi tai omistaisi sepän pajan täällä Oulun lähistöllä, missä voisi käydä takomassa puukkoa ynnä muuta sellaista. Harrastin näet ennen paljon käsitöitä muttei nykyään ole siihen mahdollisuutta. Osaan tehdä puukkoja ja vähän isompia tikareitakin. Sopiva paikka olisi joko ihan oikea tarkoituksella tehty uudenaikainen paja, mikä olisi lähes käyttämätönnä, tai joku vanha sepän paja jossain maatilalla. Työkalujakin joutuisin lainaamaan :/
Voisin ehkä maksaa pajan käytöstä muutaman kympin vuokraakin. Jos on tietoa sellaisesta tai vaikka aiot kunnostaa jonkun vanhan pajan, tai tiedät missä sellainen on, mitä voisi käyttää, lähetäkkö sähköpostia zappo(ÄT)email(PISTE)com
Tähän vielä vaatimuksiakin laitan:
Eli pitäisi olla käytettävissä:
-Ahjo tai kaasuahjo
-Alasin
-Pajavasaraa ym, työkalua
-Hyvä ruuvipenkki
Sepäntyöt-Taonta-Puukko
5
830
Vastaukset
- puukkomamma
...vaikkapa Puukkoseuran sivuilla.
Saattaa löytyä seppiä sieltäpäin.jotka tietävät lisää.
Liity Puukkoseuran jäseneksi ja saat ainaa vaan lisää tietoa. - Pauligin
Käsitöiden tekeminen ynnä muu luova työ on yhdenlainen ihme. Siinä unohtaa kokonaan itsensä ja ajan kulun. Ainakin jos onnistuu. Monesti käykin niin että huomaa onnistuvansa paremmin kuin luuli, jos ei jätä kesken ja ihmettelee sitten, että "minäkö tuon tein?", ja "pystyisin parempaankin"...
- Puukontekijänpuoliso
...Fiskarsissa on muuten ensi viikonloppuna puukko-tapahtuma jossa kilpaillaan eri sarjoissa.
On myös taontanäytöstä ja muuta.
Tuolta Puukkoseuran sivuilta löytyy sekin tieto,mie en vaan osaa linkittää.
Itse olen kyllä menossa sinne.
- Anonyymi
Nykyään ei tarvi seppiä, nyky sepät ei osaa tehä kuin tuikku pidikkeitä, ihan jonninjoutava ammatti. Nyky sepät työ kuluu juoda olutta, kaikki mitä olen nähnyt tapahtumissa on juoppoja partaturjakkeita, jotka näyttävät hells Angelesin jäseniltä. Kysyin kerran yhdeltä olisiko tehnyt minulle viikatteen, mutta sanoi ettei osaa. Tekee vain makkarahankoja, naulakoita ei edes kunnon kynttilänjalkoja joka kestää pystyssä. Millä nekin elää ja saavat kaljarahansa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446