Suomalaiset lapset

Bangkokissa.

Bangkokissa on aika paljon suomalaisia tällä hetkellä opiskelemassa. Myös lapseni on siellä ja minua huolestuttaa kovin tämä tilanne. Saisiko tänne jatkuvasti ajankohtaista tietoa? Uutisissa sanottiin, että sähkö ja vesi on katkaistu tilanteen takia. Sen takia näköjään ei ole lapseni tänään vastannut viestiini.

11

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsesuojeluvaiston p

      Harvinaista itsesuojeluvaiston puutetta teidän perreessä...

      • jo.

        Lennot Bnagkokista Suomeen ovat tällä hetkellä todella kalliita, jotta voisi tulla väliajaksi kotiin. Lentoyhtiöt ovat korottaneet hintoja huomattavasti. Lufthansa hinnat ovat 2000 euron paikkeilla meno-paluu ja Finnairella 1000 eurosta ylöspäin. Ei tuo välimatka ole kuin Helsingista Turkuun.

        Kun vanhemmat maksavat siellä lastensa lukukausimaksut ja elatuksen, ei sitä rahaa sitten ole näin paljon, että kulkea aina edes-takaisin.

        Thaimaan yliopistossa ei ole myös niin kuin Suomessa että käyt luennoilla tai menete tentteihin silloin kun huvittaa. Valitettavasti siihen pahimpaan alueeseen jää moni yliopistokin. Kuitenkin siellä alueella yliopistot ovat tilapäisesti suljettuna ja opiskelijat joutuvat odottamaan tilanteen rauhoittumista. Vaikea on myös tietää, että tapahtuuko se ensi viikolla tai sitten meneekö vielä viikkoja... Jos matka Helsingistä Bangkokiin olisi kuin Hesasta Turkuun, sitten ei olisi ongelmaa maasta poistumisen kanssa ja heti palaamisen kanssa kun opetus jatkuu.


    • Lauriju

      Tuskinpa on mitään hätää lapsellasi.
      Tuo meininki on rajoittunut pienelle alueelle bangkokin keskustassa. Luultavasti opiskelijana lapsesi asuu lähellä jotakin kampusta.

      Veden ja sähkön jakelu katkaistiin mielenosoittajien alueelle, eli ei edes yhteenkään taloon vaan keskelle katua.

      Kantsii muistaa että Bangkokissa voi ihmiset olla rauhallisesti kaupassa vain puolen kilometrin päässä mellakoinnista. Siellä asustaa kuitenkin pari kertaa Suomen koko väestön kokoinen määrä ihmisiä, eli koko kaupunki ei ole samassa tilassa kuin ne kadut joilta uutiskuvat tulevat.

    • Lähetä tekstareita

      Minullakin on siellä läheinen. Yhteys toimii välillä netin kautta, mutta puhelin ei toimi. Kovasti kyllä huolestuttaa. Kuulemma siellä armeija ampuu kovilla panoksilla, ja myös siviilejä, vaikka virallisessa tiedottamisessa puhutaan vaan kumipanoksista. Ulkomaisia toimittajia ja yhtä valokuvaajaa on ammuttu myös kovilla panoksilla. Myös pommeja on kuulemma räjähdellyt, tänä yönä kolme pommia. Kerrotaan myös että hallituksen vastaiset joukot ovat kerääntyneet pohjoisessa ja koillisessa liikkeelle.

      Tekstareita menee välillä läpi, joten niitä kannattaa lähetellä. Jos saat yhteyden siihen sinun lapseen niin sano sille että menee nyt vaikka jonnekin turistialueelle vähäksi aikaa lomalle. Siellä saarilla ja eteläpuolen turistipaikoissa on turvallista. Tosin osa PAD:laisista on sanonut, että he haluaisivat kaikki ulkomaalaiset pois maasta, mutta ei se mikään virallinen kanta ole. Mutta varmaan sinun lapsi on jo iso poika/tyttö jos on siellä asti opiskelemassa ja ymmärtää itsekin pysyä pois kaduilta, missä ammutaan.

      Sellaisen vielä sanoisin että tämä palsta ei aina ole se paras paikka saada ajantasaisinta ja oikeellisinta tietoa. Seuraa BBC:n uutisia: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8612783.stm

    • Kaikkea hyvää teille

      Toivottavasti sait yhteyden lapseesi. Bangkokissa ei nyt kannata olla, sillä sisällissota on uhkana. Bangkokissa on ulkonaliikkumiskielto illalla. Joukkoja on koolla muuallakin maassa. En menisi juuri nyt Thaimaahan ollenkaan, mutta jos olisin siellä niin menisin kiireesti ainakin pois Bangkikista, esim. Phuketiin tai saarille.

      • usein käynyt

        puhuta mitä sylki suuhun tuo. Kerro esimerkiksi missä muualla Thaimaassa on samanlainen tilanne kuin Bangkokin SIAMIN alueella???? joka on pieni murtoosa koko Bangkokista. Itse olen lähdössä muutaman viikon kuluttua Thaimaahan ja enemmän minua huolettaa Islannin Katla vuoren (ehkä) odotettavissa tapahtuva purkaus Ja Phukettiin nyt ei mene kun kaltaisesi urpot.


      • Kaikkea hyvää teille
        usein käynyt kirjoitti:

        puhuta mitä sylki suuhun tuo. Kerro esimerkiksi missä muualla Thaimaassa on samanlainen tilanne kuin Bangkokin SIAMIN alueella???? joka on pieni murtoosa koko Bangkokista. Itse olen lähdössä muutaman viikon kuluttua Thaimaahan ja enemmän minua huolettaa Islannin Katla vuoren (ehkä) odotettavissa tapahtuva purkaus Ja Phukettiin nyt ei mene kun kaltaisesi urpot.

        Ei missään ole samanlainen tilanne kuin Siamin alueella, ainakaan nyt tällä hetkellä. Mutta pohjoisessa ja koillisesa on joukkoja kokoontunut ja siellä odotetaan levottomuuksia. Armeijan joukot on Bangkokissa. Älä viitsi nimitellä Urpoksi, en minä ole menossa Phuketiin. Phuket on erittäin suosittu kohde kuitenkin ja monet tykkää siitä. Olen lähtenyt itsekin pois Bankkareista ja nyt Rayongissa, ja kerroin vaan missä päin olisi ehkä rauhallista ... asiallisuutta viestintään, kiitos! Tilanne Bangkokissa on vakava.


      • aliarvioi
        usein käynyt kirjoitti:

        puhuta mitä sylki suuhun tuo. Kerro esimerkiksi missä muualla Thaimaassa on samanlainen tilanne kuin Bangkokin SIAMIN alueella???? joka on pieni murtoosa koko Bangkokista. Itse olen lähdössä muutaman viikon kuluttua Thaimaahan ja enemmän minua huolettaa Islannin Katla vuoren (ehkä) odotettavissa tapahtuva purkaus Ja Phukettiin nyt ei mene kun kaltaisesi urpot.

        Lienet matkamyyjä kun pyrit aliarvioimaan Thaimaan tilannetta. Kansainvälisten arvoiden mukaan maa on lähellä laajamittaista sisällisotaa ja tilanne saattaa laajentua muuallekin.

        On toki selvää, että ei thaikauppias asiakastaan tapa, mutta ei hallituksen kannattaisi kuitenkaan haastaa oppositiota turhan verisesti. Thaimaan ulkomaanapu on kiinni maan rauhallisuudesta.

        Thaimaan poliittinen ja taloudellinen korruptio on syynä nykyiseen tilanteeseen. Mikään ei tietenkään takaa, että se loppuisi sillä hetkellä, jos punapaidat saavat voiton. Lienee niin, että hurlumhei vain jatkuu, mutta uusin valtiain.


      • ...............
        aliarvioi kirjoitti:

        Lienet matkamyyjä kun pyrit aliarvioimaan Thaimaan tilannetta. Kansainvälisten arvoiden mukaan maa on lähellä laajamittaista sisällisotaa ja tilanne saattaa laajentua muuallekin.

        On toki selvää, että ei thaikauppias asiakastaan tapa, mutta ei hallituksen kannattaisi kuitenkaan haastaa oppositiota turhan verisesti. Thaimaan ulkomaanapu on kiinni maan rauhallisuudesta.

        Thaimaan poliittinen ja taloudellinen korruptio on syynä nykyiseen tilanteeseen. Mikään ei tietenkään takaa, että se loppuisi sillä hetkellä, jos punapaidat saavat voiton. Lienee niin, että hurlumhei vain jatkuu, mutta uusin valtiain.

        et taida itse tietää tileenteesta mitään..........Turhaa lietsontaa taas. Ainoastaan Bangkokin Siamin alueella levottomuuksia, lue netistä vaikka Bangkok postin internet sivuja


      • Ei tarvitse lietsoa

    • Oikea osoite

      Jos on oikeasti ongelma, ettekää saa lapseenne yhteyttä, niin laittakaa sähköpostia osoitteeseen: [email protected]

      Ajantasaista tietoa varten on Bangkokin suurlähetystön Facebook-sivu:
      http://www.facebook.com/#!/pages/Bangkok-Thailand/Embassy-of-Finland-in-Bangkok/122463891114330

      Tämän Suomi24-palstan jutuista osa on asiallisia, mutta kun suurin osa kuitenkaan ei ole, niin asiallinen tieto hukkuu hömppäviestien sekaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe